Χρ. Στυλιανίδης: Σχήμα Συμπράξεων Δημοσίου - Ιδιωτικού Τομέα για την ανανέωση του στόλου επιβατηγών πλοίων
05 Dec 2024, 14:38 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
TornosNews.gr
Την στρατηγική της Ελλάδας για την από-ανθρακοποίηση, την οποία χαρακτήρισε ως τη μεγάλη πρόκληση στον τομέα της ναυτιλίας για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, ανέλυσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης στην ομιλία του στο 3ο Φόρουμ Ναυτιλίας που διοργάνωσε το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο στην Αθήνα.
Ο Υπουργός τόνισε παράλληλα την ανάγκη για παγκόσμιες λύσεις, βιώσιμες, πρακτικές και αποτελεσματικές που μπορούν να εφαρμοστούν “στο πεδίο”, πάντα με ριζοσπαστισμό αλλά μέσα σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο και κυρίως με την ενίσχυση της διατομεακής συνεργασίας. «Μαζί με τους συναδέλφους μας στην ΕΕ, η Ελλάδα διαμορφώνει τις σχετικές προτάσεις της ΕΕ, συνδυάζοντας το Πρότυπο Καυσίμων Θερμοκηπίου (GFS) με έναν μηχανισμό τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου». Αναφέρθηκε δε και στη στρατηγική του ΙΜΟ που θέτει ως στόχο τις καθαρές μηδενικές εκπομπές στη διεθνή ναυτιλία ως το 2050.
Μιλώντας στη συνέχεια για την απαιτούμενη χρηματοδότηση της ενεργειακής μετάβασης – από πράσινα λιμάνια και “coldironing” έως την παραγωγή και χρήση πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων – ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι είναι αναγκαίες οι συνέργειες μεταξύ του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Όπως ανέφερε, «στην Ελλάδα, εφαρμόζουμε ένα σχήμα ΣΔΙΤ για την ανανέωση του στόλου επιβατηγών πλοίων, το οποίο θα παρέχει στους επενδυτές ισχυρή προβλεψιμότητα ταμειακών ροών, καθιστώντας έτσι την πράσινη επένδυση πιο οικονομικά βιώσιμη».
Κλείνοντας διαβεβαίωσε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής– εκπροσωπώντας τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως – και ο ίδιος προσωπικά ως Υπουργός, θα εργαστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να υποστηρίξουν τον ναυτιλιακό τομέα να εξελιχθεί και να προοδεύσει περαιτέρω, εντός του IMO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης με πρωτεύοντα στόχο την ανάπτυξη μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων ρεαλιστικών μέτρων που θα οδηγήσουν σε “ναυτιλία ουδέτερη” ως προς τον άνθρακα.
διαβάστε ακόμα
- Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του Υπ. Τουρισμού | Από 1η Οκτωβρίου οι προδιαγραφές για τα Airbnb 17/01 | 06:00
- Νομοσχέδιο: 10 παρατηρήσεις της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής για βραχυχρόνια μίσθωση και ξενοδοχεία 16/01 | 13:47
- Προς ψήφιση αύριο Πέμπτη το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Τουρισμού 15/01 | 15:43
- Τουριστική συνεργασία Ελλάδος και Σαουδικής Αραβίας 14/01 | 10:26
- Άνοιξαν οι αιτήσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση ορεινών τουριστικών καταλυμάτων 10/01 | 14:57
- Η Όλγα Κεφαλογιάννη για το τουριστικό νομοσχέδιο: Ένα ακόμη βήμα για τη βιώσιμη και ποιοτική ανάπτυξη 10/01 | 18:33
- 9,9 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του Χιονοδρομικού Κέντρου Καρπενησίου 09/01 | 18:15
- Τι αλλάζει στη νομοθεσία για τα glamping (πολυτελή κάμπινγκ) 09/01 | 12:37
- Έρχεται η περιβαλλοντική κατάταξη ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων δωματίων 08/01 | 23:04
- Ποιες είναι οι προδιαγραφές των ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης 08/01 | 23:14
δημοφιλέστερα
- 1 6 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Πειραιά, Ρόδο, Πάρο, Σάμο, Ικαρία και Λήμνο 20.01.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Καταδυτικός τουρισμός | Τεχνητό Υποβρύχιο Αξιοθέατο με γλυπτά έργα τέχνης στον Αλμυρό 20.01.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 3 Τουρισμός | Τι θα γίνεται από τον Απρίλιο με τα ταξίδια στην Αγγλία 20.01.2025 | ΑΓΟΡΕΣ
- 4 Οι επιτροπές τουριστικής ανάπτυξης των δήμων Ναυπακτίας και Καρπενησίου 20.01.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 Τουρισμός | H καταναλωτική εμπιστοσύνη μειώνεται, οι ταξιδιωτικές δαπάνες αυξάνονται - Η "αξία του τώρα" 20.01.2025 | ΤΑΣΕΙΣ
- 6 Η EasyJet επιστρέφει στο Ισραήλ την 1η Ιουνίου 20.01.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 7 Ομάδα Εργασίας για ζητήματα καταστροφών στις τουριστικές περιοχές 20.01.2025 | ΦΟΡΕΙΣ
- 8 Scoot: Απευθείας καλοκαιρινή σύνδεση Σιγκαπούρη – Αθήνα από τις 30 Μαρτίου 20.01.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 9 Τι αλλάζει στην επένδυση για νέα πίστα αυτοκινητιδίων Go Cart στην Κρήτη 20.01.2025 | ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- 10 Dertour: Εκτίναξη του ενδιαφέροντος για Ελληνικό νησί-έκπληξη το 2025 20.01.2025 | ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ