O ελληνικός τουρισμός με το βλέμμα στο 2030 - Εκδήλωση του ΣΕΤΕ στη Philoxenia
21 Nov 2022, 19:17 | ΣΕΤΕ
TornosNews.gr
Οι αναπτυξιακές δυνατότητες που έχει ο ελληνικός τουρισμός, με την εφαρμογή της μελέτης για την Εθνική Στρατηγική με ορίζοντα το τέλος της δεκαετίας, οι τελευταίες εξελίξεις στον τουριστικό τομέα και οι ενδεδειγμένες δράσεις για μία αποτελεσματική στρατηγική προβολής και προώθησης, ήταν τα κύρια θέματα που αναλύθηκαν κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου, ο ΣΕΤΕ, στο πλαίσιο της 37ης διεθνούς τουριστικής έκθεσης Philoxenia.
Στην εκδήλωση με τίτλο «Ο ελληνικός τουρισμός με το βλέμμα στο 2030» παρουσιάστηκε από το ΙΝΣΕΤΕ και την Deloitte μέρος της μελέτης «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης» και ουσιαστικές προτάσεις για την επόμενη ημέρα, αναλύθηκαν οι προκλήσεις, τάσεις και προοπτικές του τομέα, ενώ τονίστηκε από τους ομιλητές ότι με ρεαλιστική προσέγγιση, ουσιαστική συνεργασία του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα σε επίπεδο υποδομών και ανάπτυξης προορισμών, στόχευση και στρατηγικό προσανατολισμό, το τουριστικό προϊόν μπορεί να αναβαθμισθεί περαιτέρω.
Κοινή διαπίστωση των συμμετεχόντων ήταν ότι η εφαρμογή της μελέτης της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό, μέσα από συνέργειες και συνεργασίες, μπορεί να οδηγήσει την Ελλάδα σε ακόμη υψηλότερες θέσεις στην κατάταξη μεταξύ των δημοφιλέστερων προορισμών παγκοσμίως.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι η μεγάλη επιτυχία του τουρισμού, είναι προϊόν ομαδικής δουλειάς και συλλογικής εργασίας. Ο κ. Κικίλιας δήλωσε ότι ο δημόσιος και ιδιωτικός τομέας ένωσαν τις δυνάμεις τους ώστε φέτος ο ελληνικός τουρισμός να ξεπεράσει όλες τις δυσκολίες και πρόσθεσε ότι οι πρωτοβουλίες του ΣΕΤΕ, του ΙΝΣΕΤΕ και της Marketing Greece είναι με το βλέμμα στο 2030, σε ένα δηλαδή μακροπρόθεσμο πλάνο για να παραμείνει το ελληνικό τουριστικό προϊόν υψηλά με όρους βιωσιμότητας.
Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος επικεντρώθηκε στον τουρισμό της επόμενης ημέρας και το πώς το όραμα μπορεί να γίνει πράξη και πραγματικότητα.
Όπως δήλωσε, «μετά από μια δύσκολη αλλά καλή σε επιδόσεις χρονιά, έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον, το οποίο επηρεάζει όλους τους κλάδους της οικονομίας και δημιουργεί μεγάλο προβληματισμό και για το χειμώνα που θα διανύσουμε και για την επόμενη χρονιά. Όπως διαπιστώσαμε πρόσφατα και στη World Travel Market, η Ελλάδα παραμένει ένας πολύ ισχυρός προορισμός και ένα πολύ δυνατό brand, μέσα στα 5 παγκοσμίως, το οποίο με συνεργασία, σκληρή δουλειά και στήριξη των επιχειρήσεων από την Κυβέρνηση μπορεί να γίνει ακόμα πιο δυνατό».
Κάνοντας απολογισμό των 24 ετών παρουσίας του στα κοινά, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ συνέκρινε τον τουρισμό του τότε με αυτόν του σήμερα, αναφέροντας: «Τότε οραματιζόμασταν έναν τουρισμό με πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική οικονομία, αλλά ο τουριστικός τομέας δεν είχε παρεμβατικότητα στην άσκηση της πολιτικής. Σήμερα, μέσα από σκληρή δουλειά, συνεργασίες, και μια πορεία με ρεαλισμό, αξιοπιστία, όραμα και εξωστρέφεια, είμαστε στην κορυφή. Εδώ συνειδητοποιούμε ότι όταν είσαι στην κορυφή πρέπει να διατηρήσεις αυτή τη θέση και αυτή είναι και η μεγάλη σημασία της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό».
Αναφερόμενη σε θέματα στρατηγικής προβολής και προώθησης προορισμών, η CEO της Marketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα τόνισε ότι «η μεγαλύτερη πρόκληση για την προώθηση και προβολή του ελληνικού τουρισμού είναι η ανάγκη να υπάρχει πάντα σύγχρονο, ανταγωνιστικό, αυθεντικό προϊόν, το οποίο είναι αποτέλεσμα συνεργασίας και βαθιάς κατανόησης της ταυτότητας της χώρας και των προορισμών. Η Marketing Greece δεσμεύεται να συνεχίσει να υπηρετεί με το ίδιο πάθος τον ελληνικό τουρισμό, στηρίζοντας όλους τους κρίκους της αλυσίδας παραγωγής αξίας του».
Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, κ. Ηλίας Κικίλιας, αναφέρθηκε στις επιδιώξεις της μελέτης επισημαίνοντας ότι η ανάλυση του χαρτοφυλακίου των τουριστικών προϊόντων αποτελεί προϋπόθεση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. O Senior Manager της Deloitte, κ. Στέφανος Παπανίκος, παρουσίασε μεταξύ άλλων τις σύγχρονες τάσεις του παγκόσμιου τουρισμού καθώς και τα κύρια τουριστικά προϊόντα, ενώ ο Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου, κ. Άρης Ίκκος, αναφέρθηκε στην αξιοποίηση των δεδομένων, ιδιαίτερα των big data, για στρατηγική πληροφόρηση.
Στην εκδήλωση, συμμετείχαν και τοποθετήθηκαν επίσης οι κ.κ. Αλέξανδρος Θάνος, Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Ανδρέας Ανδρεάδης Επίτιμος Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γρηγόρης Τάσιος Πρόεδρος της ΠΟΞ και Α΄ Αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ, Μανώλης Γιαννούλης, Αντιπρόεδρος Οικονομικών του ΣΕΤΕ, Παναγιώτης Τοκούζης, Πρόεδρος της ΣΕΤΚΕ και Αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ, Χαράλαμπος Βούλγαρης, Μέλος ΔΣ του ΣΕΤΕ, Αθηναγόρας Κωνσταντινίδης, Μέλος ΔΣ του ΣΕΤΕ, Χριστίνα Τετράδη, Αντιπρόεδρος ΔΣ του ΞΕΕ και Μέλος ΔΣ της Marketing Greece, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι της επιχειρηματικότητας του τομέα. Τον συντονισμό της εκδήλωσης έκανε η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΤΕ, κ. Μαρία Γάτσου.
Επίσης, στο πλαίσιο της Philoxenia:
- Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος απηύθυνε ομιλία στο Συμβούλιο των Προέδρων Ενώσεων – Μελών της ΠΟΞ.
- Η CEO της Marketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα, συμμετείχε στην εκδήλωση «Destination marketing Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας - Σύμπραξη Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Τουριστικών Επιχειρήσεων» και συγκεκριμένα σε πάνελ με θέμα «Συνεργασίες μεταξύ Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Τουριστικών Επιχειρήσεων».
- Η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΤΕ, κ. Μαρία Γάτσου, απηύθυνε χαιρετισμό στην εκδήλωση του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης «Θεσσαλονίκη: Με το βλέμμα στο μέλλον».
Ο ΣΕΤΕ είχε παρουσία στην έκθεση στο Stand No C8, Περίπτερο 13.
Δείτε την παρουσίαση της Deloitte στην εκδήλωση του ΣΕΤΕ
Δείτε το χαρτοφυλάκιο τουριστικών προϊόντων & αγορές
διαβάστε ακόμα
-
2013 – 2023: 10 χρόνια Marketing Greece 01/02 | 11:04
-
Η Marketing Greece επικοινωνεί την Ελλάδα στα διεθνή ΜΜΕ 26/01 | 16:26
-
ΣΕΤΕ: Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τον τουρισμό του μέλλοντος και οι ριζοσπαστικές λύσεις που απαιτούνται 23/01 | 09:04
-
Ιστορίες αυθεντικότητας και νέοι προορισμοί από το Discovergreece.com για το 2022 20/01 | 21:27
-
Νέο βίντεο τουριστικής προβολής της Θάσου: Ο πλούτος των χειροτεχνιών, τα δημοφιλή τοπικά προϊόντα και η κουλτούρα των κατοίκων 16/01 | 14:59
-
Συνέδριο ΣΕΤΕ | Η μεγάλη ευκαιρία για μια μακροχρόνια, σταθερή πορεία ανόδου του ελληνικού τουρισμού 15/12 | 20:36
-
Συνέδριο ΣΕΤΕ | Κεντρική στρατηγική για τον τουρισμό – Συντονιστικό όργανο για 39 μεγάλα έργα σε 26 προορισμούς 15/12 | 16:18
-
Στρατηγική Συνεργασία ΕΟΤ – MarketingGreece για την υποστήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας 14/12 | 14:19
-
ΙΝΣΕΤΕ: Πρωτοπόρα ψηφιακά εργαλεία προς όφελος των τουριστικών επιχειρήσεων και επαγγελματιών 29/11 | 15:50
-
«Reimagining success» | Στις 15 Δεκεμβρίου 2022 το ετήσιο Συνέδριο ΣΕΤΕ 28/11 | 16:44
δημοφιλέστερα
- 1 Η Δυτική Μακεδονία το επόμενο μεγάλο στοίχημα του Υπ. Τουρισμού 04.02.2023 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 2 Η Αθήνα 6η πιο δημοφιλής ευρωπαϊκή πόλη για τους Αμερικανούς το 2023 06.02.2023 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 3 Εγκρίσεις για 2 νέα ξενοδοχεία σε Σαντορίνη και Χανιά 06.02.2023 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 4 H Αθήνα επανεργοποιεί τις απευθείας πτήσεις με την Κίνα - 3 ευρωπαϊκές πόλεις αύξησαν τις πτήσεις έναντι του 2019 06.02.2023 | ΑΓΟΡΕΣ
- 5 Πράσινο φως για επανάχρηση του χαρακτηρισμένου ως μνημείου ξενοδοχείου Ξενία Χίου 06.02.2023 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 ΠΟΞ | Συλλυπητήριο μήνυμα για την απώλεια του ξενοδόχου Τηλέμαχου Γρηγοριάδη 06.02.2023 | ΠΟΞ
- 7 Βιβλική καταστροφή σε Τουρκία - Συρία: Εκατοντάδες νεκροί από το σεισμό 7,8 Ρίχτερ - Βίντεο 06.02.2023 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
- 8 Αδελφοποίηση Άργους – Μυκηνών με την ισραηλινή περιοχή Jezreel Valley 06.02.2023 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: Πρόβλεψη για υλοποίηση 475 έργων και δράσεων το 2023 06.02.2023 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 10 Οι δύο μεγάλοι μνηστήρες για την πτωχευμένη Flybe 06.02.2023 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ