ΣΕΤΕ: Στρατηγικό σχέδιο για την Αθήνα 2030 - "Να σταματήσουμε τη διαχείριση αυτόματου πιλότου" - "Στο δήμο η πολιτική ευθύνη των Airbnb"

18 Oct 2022, 16:01 | ΣΕΤΕ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

ΣΕΤΕ: Στρατηγικό σχέδιο για την Αθήνα 2030 - "Να σταματήσουμε τη διαχείριση αυτόματου πιλότου" - "Στο δήμο η πολιτική ευθύνη των Airbnb"

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Πρέπει να σταματήσουμε τη διαχείριση του αυτόματου πιλότου στον τουρισμό, ιδιαίτερα σε μια χρονιά κατά την οποία ενώ τα τουριστικά έσοδα εκτιμάται ότι θα ανακάμψουν, σε ορισμένους κλάδου ακόμη και στο 100% του 2019, οι επιχειρήσεις πασχίζουν να διαχειριστούν το βάρος του αυξημένου ενεργειακού κόστους και να διατηρήσουν το επίπεδο υπηρεσιών τους τα επόμενα χρόνια.

Αυτό επισήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, κ. Γιάννης Ρέτσος ανοίγοντας εκδήλωση για την Εθνική Στρατηγική για τον Ελληνικό Τουρισμό 2030, η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, στο πλαίσιο των περιφερειακών συναντήσεων που πραγματοποιεί ο Σύνδεσμος στις Ελληνικές πόλεις, για την παρουσίαση των σχεδίων δράσης του που σχετίζονται με το μέλλον του ελληνικού τουρισμού.

Το περιεχόμενο της στρατηγικής για την Αθήνα και την Αττική προκρίνει το brand name «Αθήνα» και συντίθεται από προτάσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού στους τρεις προορισμούς της: την πόλη της Αθήνας, την Αθηναϊκή Ριβιέρα και τα Νησιά του Αργοσαρωνικού.

Παραδοσιακά οι κυβερνήσεις θεωρούσαν ότι ο τουρισμός, ανεξαρτήτως ενεργειών, θα πάει καλά, άλλοτε λιγότερο άλλοτε περισσότερο, και επομένως ότι δεν χρειαζόταν στρατηγικό σχέδιο και παρεμβάσεις, όμως η κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα από το 2010 απέδειξε ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι, υπογράμμισε ο κ. Ρέτσος, προσθέοντας ότι έτσι η χώρα γίνεται έρμαιο της διεθνούς συγκυρίας.

Όπως τόνισε ο κ. Ρέτσος, αν δεν διαχειριστούμε σωστά τους προορισμούς μας, κινδυνεύουμε το τουριστικό προϊόν μας στο μέλλον να «σκάσει», δηλαδή η υπηρεσία που προσφέρουμε να μην ανταποκρίνεται στην τιμή που πληρώνει ο πελάτης.

Αναφέρθηκε επιπλέον για την ανάγκη η Αθήνα να αποκτήσει συνεδριακό κέντρο ενώ για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις υπογράμμισε ότι παρότι αποτελούν κομμάτι του τουριστικού προϊόντος, το θολό και γκρίζο θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει την παράνομη διαχείριση διαμερισμάτων αλλά τη δραστηριότητα που ασκούν επιχειρηματικοί όλοι με κυριότερο πρόβλημα την εισφοροδιαφυγή. Η Αθήνα βρίσκεται σε περίοδο μεγάλη ανάκαμψης, είπε, όμως είναι σημαντικό αυτή να γίνεται με τη διασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού και κοινού πεδίου δράσης για όλους.

Στο στρατηγικό σχέδιο για την Αθήνα περιλαμβάνονται 224 σχέδια δράσης, εκ των οποίων 88 για την Αθήνα, 86 για την Αθηναϊκή Ριβιέρα και 50 για τον Αργοσαρωνικό. Μερικά από αυτά είναι...

-Δημιουργία DMO για προβολή και ενιαία διαχείριση τουριστικού προϊόντος Περιφέρειας – με βάση τους τρεις προορισμούς

-Δράσεις επανένταξης του κτιριακού αποθέματος σε Αθήνα, Πειραιά και νησιά Αργοσαρωνικού

-Αναβάθμιση αρχαιολογικών χώρων και λοιπών χώρων πολιτισμού και διαχείριση ροών

-βιώσιμες μεταφορές/ αστική κινητικότητα

-βελτίωση στη σηυλλογή, διαλογή και διαχείριση των απορριμμάτων

-βελτίωση του ενεργειακού προφίλ της Περιφέρειας

-αναβάθμιση των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης

-δημιουργία διεθνούς συνεδριακού κέντρου

-χώρος στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων στην Αθήνα

-διπλή ανάπλαση Ελαιώνα-Λεωφόρου Αλεξάνδρας

-αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά με στοχευμένες αναπλάσεις και βελτίωση φωτισμού

-Ανάπτυξη Ελληνικού

-ανάπλαση και περιβαλλοντική προστασία (πράσινα σημεία) παραλιακού μετώπου

-βελτίωση λιμενικών υποδομών και υποδομών ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής

-βελτιωση υποδομών διαχείρισης απορριμμάτων και επέκταση των πράσινων σημείων των νησιών Αργοσαρωνικού

-ανάπτυξη υδατοδρομίων στα νησιά Αργοσαρωνικού

-Εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου διεθνούς τουριστικής προβολής των νησιών του Αργοσαρωνικού

-προβολή και προώθηση σημαντικών ναυταθλητικών εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Στρατηγικοί στόχοι για το 2030 είναι οι επισκέπτες της Αθήνας να αυξηθούν κατά 29% έναντι του 2019 (από 5,9 εκατ. σε 7,7 εκατ.), οι διανυκτερεύσεις κατά 35% (από 34 εκατ. σε 46 εκατ.) και τα έσοδα κατά 54% (από 2,6 δισ. σε 4 δισ. ευρώ).

Ταυτόχρονα περιλαμβάνεται και στόχος για μείωση της εποχικότητας το 2030 κατά 5,3 ποσοστιαίες μονάδες στον αριθμό των επισκεπτών, κατά 5,6 ποσοστιαίες μονάδες στον αριθμό διανυκτερεύσεων και κατά 5,6 ποσοστιαίες μονάδες στα έσοδα.

Β. Κικίλιας: 40 στρατηγικά έργα για τον τουρισμό

Ο υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης δήλωσε ότι βάσει της σχετικής μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ, ο πρωθυπουργός πρόκειται να ανακοινώσει έναν fast track μηχανισμό για την υλοποίηση 39-40 έργων, μετά από διαδικασία διαβούλευσης, προκειμένου, όπως είπε, οι δημόσιες υποδομές της χώρας να συμβαδίσουν με τις ιδιωτικές. Ένα από τα έργα αυτά είναι η κατασκευή παρκινγκ για τα τουριστικά λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας, για την οποία θα γίνει διαβούλευση με το Δήμο Αθηναίων και την Περιφέρεια Αττικής και η οποία θα ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πλαίσιο για να προχωρήσει.

Ο υπουργός εξήγγειλε μεγάλη διεθνή δράση η οποία πρόκειται να ανακοινωθεί για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, και θα έχει στόχο να ανεβάσει το επίπεδο αναγνωρισιμότητας του προορισμού και να υπερπολλαπλασιάσει τους επισκέπτες του.

Επιπλέον, όσον αφορά τις πλατφόρμες booking.com και Expedia, ο κ. Κικίλιας ανέφερε ότι γίνονται ενέργειες ώστε να διαχωριστούν οι αναζητήσεις με φίλτρο οι οποίες αφορούν ξενοδοχεία από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, ενώ επισήμανε ότι διεξάγονται συζητήσεις με την προεδρία της κυβερνησης ώστε να γίνεται διαχωρισμός της μέσης ελληνικής οικογένειας η οποία μπορεί να εκμισθώνει ένα ακίνητο στο πλαίσιο των βραχυχρόνιων μισθώσεων και των ομίλων οι οποίοι εκμισθώνουν μαζικά διαμερίσματα εν είδη βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Τέλος, ο υπουργός είπε ότι μεγάλη Αμερικανική αεροπορική εταιρία θα ανακοινώσει νέο δρομολόγιό της με προορισμό την Αθήνα έως τις 10 Ιανουαρίου.

Γ. Πατούλης: Δημιουργία DMO για την Αττική 

Για την Περιφέρεια Αττικής, ο τουρισμός αποτελεί επιταχυντή της διάχυσης εισοδήματος, της απασχόλησης και της οικονομικής ανάπτυξης, δήλωσε από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Γιώργος Πατούλης, κατά την ομιλία του στην εκδήλωση.

Ο κ. Πατούλης αναφέρθηκε στη σύσταση Οργανισμού DMO για την Αττική, για την οποία σύντομα θα ξεκινήσουν οι σχετικές ενέργειες και η διαβούλευση. Ο DMO θα αοπτελέσει αξιόπιστη πηγή γνώσης και δεδομένων, θα δραστηριοποιηθεί στην ανάπτυξη του τουριστικού προιοντος, στην αειφορία, στη διατηρηση πολιτιστικής κληρονομιάς και την αξιοποίηση της τεχνολογίας, θα υποστηρίξει την τουριστική επιχειρηματικότητα και θα παρουσίασει εντός 6 μηνών το στρατηγικό σχέδιο ολοκληρωμένης διαχείρισης για την Αττική με τριετή ορίζοντα.

Κ. Μπακογιάννης: Θα μεγαλώσουμε την πόλη για τους επισκέπτες – Στο δήμο η πολιτική ευθύνη για την Airbnb

Η Αθήνα του 2030 είναι μια διαφορετική Αθήνα, τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης. Η Αθήνα του 2030 θα διαθέτει Αθηναϊκή Ριβιέρα αλλά και δυνατότητες αξιοποίησης 150 κτιρίων μέσα στην πρωτεύουσα τα οποία θα «αδειάσουν» έπειτα από τη μεταφορά υπηρεσιών και υπουργείων στο Κυβερνητικό Πάρκο ΠΥΡΚΑΛ, όπως είπε.

Πρώτος στόχος για την Αθήνα, είπε ο δήμαρχος, είναι να μεγαλώσει η πόλη, καθώς «δεν έχει νόημα να παγιδεύουμε τους τουρίστες σε ένα τρίγωνο στο κέντρο της πόλης», όπως είπε.

Ο κ. Μπακογιάννης αναφέρθηκε στην ανάγκη να αλλάξει το ρυθμιστικό πλαίσιο για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, έτσι ώστε η τοπική αυτοδιοίκηση να αναλάβει το βάρος και την πολιτική ευθύνη για αυτές, καθώς ορισμένες περιοχές της Αθήνας έχουν ξεπεράσει κατά πολύ το όριο κορεσμού και άλλες τις έχουν ανάγκη.

Τέλος, η CEO της Marketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα, αναφέρθηκε στις στρατηγικές ενέργειες επικοινωνίας για την ενίσχυση του brand Αθήνα. Η κ. Δρέττα, υπογράμμισε ότι «Η Αθήνα τα τελευταία 10 χρόνια έχει κάνει άλματα, σε επίπεδο προϊόντος η πόλη έχει εξελιχθεί πολύ. Η συνθετότητα όμως και το βάθος του προϊόντος που μπορεί να διαμορφώσει, σε συνδυασμό με το ότι είναι μία μεγάλη μητρόπολη, βάζουν το πήχη πολύ ψηλά και μας αναγκάζουν όλους, ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, να είμαστε σε εγρήγορση. Η προστασία της ταυτότητας και του χαρακτήρα της πόλης, είναι μία πρόκληση, ταυτόχρονα όμως, είναι και μία ευκαιρία που συνάδει με τις παγκόσμιες τάσεις του τουρισμού. Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να δουλέψουμε, όχι μόνο στην προβολή, αλλά κυριότερα στη δημιουργία του προϊόντος». 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα