7ο Travel Trade Athens | Πώς θα ανακάμψει ο τουρισμός της Αθήνας

20 Apr 2021, 13:32 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

TornosNews.gr

7ο Travel Trade Athens | Πώς θα ανακάμψει ο τουρισμός της Αθήνας

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Το μεγάλο στοίχημα του συντονισμού της τουριστικής ανάκαμψης της Αθήνας θέτουν σε μια δύσκολη χρονιά σε πρώτο πλάνο κορυφαίοι εκπρόσωποι του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μέσα από το «7ο Travel Trade Athens – Ενισχύοντας την τουριστική αγορά της Αθήνας» που διοργανώνει στις 19 και 20 Απριλίου 2021 η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων (ΕΤΟΑ).

Πρόκειται για την πιο σημαντική διοργάνωση Travel Trade Athens γιατί καλείται να δώσει λύσεις σε μια εποχή αβεβαιότητας, προβλημάτων και φόβου, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχώρησε μαζί με τους συντελεστές της πρωτοβουλίας για την Αθήνα, τον Πρόεδρο της AEGEAN κ. Ευτύχιο Βασιλάκη, τον CEO του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών κ. Γιάννη Παράσχη, τον Policy Director της Ευρωπαϊκής Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων κ. Tim Fairhust και την Πρόεδρο της ΕΑΤΑ κ. Μελίνα Δασκαλάκη.

Το Travel Trade Athens αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού για την τουριστική προβολή της Αθήνας που γίνεται με την Aegean και το αεροδρόμιο Αθήνας στο πλαίσιο του This is Athens. Οι άξονες της συνεργασίας αυτής, όπως τους παρουσίασε ο κ. Μπακογιάννης, είναι η ανάπτυξη του προορισμού με επενδύσεις και δράσεις με τη συμμετοχή των κατοίκων και των επαγγελματιών της πόλης, το destination management και η προβολή και προώθηση του προορισμού για την ανάδειξη της ταυτότητας της Αθήνας στις διεθνείς αγορές.

O κ. Μπακογιάννης υπογράμμισε ότι σε κάθε περίπτωση το άνοιγμα του τουρισμού θα πρέπει να ακολουθήσει το άνοιγμα της κοινωνίας, διαφορετικά το ότι θέλουμε ο τουρισμός να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης, οι προσπάθειες για βιωσιμότητα κλπ, δεν θα εχουν νόημα. Ειδικά σε αυτή τη συνθήκη που το προϊόν δεν βασίζεται απλώς στα αξιοθέατα αλλά στην ασφάλεια, τόνισε.

Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε στις προσπάθειες της Aegean να διατηρήσει ανοικτές τις πτήσεις στην Αθήνα ακόμη και με άδεια αεροπλάνα, με παράλληλη τήρηση των κανόνων, και υπογράμμισε ότι φέτος η επαναφορά θα είναι δύσκολη με πρώτο μέλημα το ζήτημα της υγείας, δεύτερο τη διατήρηση του brand της Αθήνας και τρίτο το πώς «κτίζουμε» την πόλη ώστε μόλις οι ταξιδιώτες νιώσουν ότι μπορούν να ταξιδέψουν και πάλι να βρουν μια ώριμη πόλη έτοιμη να τους υποδεχθεί.

Επιπλέον, τόνισε τη σημασία προσέλκυσης όχι απλώς επισκεπτών αλλά και digital nomads. Όπως είπε, το ειδικό πλεονέκτημα της Αθήνας είναι ότι οι επισκέπτες της επιθυμούν να ζήσουν εμπειρίες μαζί με τους Έλληνες και αυτό αποτελεί βασική επιδίωξη των πρωτοβουλιών για την Αθήνα.

Ο κ. Παράσχης, αναφερόμενος στη δύσκολη συγκυρία για τα ταξίδια, επισήμανε το γεγονός ότι η συνεργασία του This is Athens γεννήθηκε μέσα από τις δύσκολες συνθήκες της ελληνικής κρίσης και τις ειδικές δυσκολίες για την Αθήνα την περίοδο 2010-2012. Επομένως, και σήμερα «θα μπορέσουμε μεσα απο τη συνεργασία μας να βγουμε νικητές και να αντιμετωπίσουμε την επόμενη ημέρα».

Όπως είπε, την επόμενη ημέρα, ο αστικός τουρισμός στις μεγαλουπόλεις, ιδιαίτερα της Ευρώπης, θα βασιστεί στην υγεία, την ασφάλεια του τουριστικού προϊόντος και τις υποδομές, στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στη βιωσιμότητα του ταξιδιού και του τουριστικού προϊόντος. Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στο ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα που έχει επιτύχει το αεροδρόμιο Αθηνών από το 2016 και στο στόχο για μηδενικό την περίοδο 2020-2025.

Εξέφρασε την εκτίμηση ότι η Αθήνα, όπως και άλλοι αστικοί προορισμοί που εξαρτώνται από το MICE και το city break, λόγω της ειδικής υγειονομικής συνθήκης, θα ανακάμψουν αργότερα από τους καλοκαιρινούς προορισμούς.

Ο κ. Παράσχης ανέφερε ότι μια ανάκαμψη στην πόλη της τάξης του 50% σε σχέση με τα μεγέθη του 2019 θα είναι μια πολύ ικανοποιητική εξέλιξη. Όπως εξήγησε, η 12μηνη σεζόν για την Αθήνα έχει περιοριστεί σημαντικά φέτος, και εξέφρασε την ελκπίδα του για συνέχιση των εμβολιασμών που θα επιτρέψουν δυναμική ανάκαμψη του city break από το φθινόπωρο.

Παράλληλα, ο κ. Fairhust από τις επαφές του με τουρ οπερέιτορ μετέφερε μια γενικότερη τάση αύξησης της ζήτησης, με μερικούς τουρ οπερέιτορ να προβλέπουν ανάκαμψη που φτάνει το 60%, 70% και 75%. Εξέφρασε την εκτίμηση δε ότι το πράσινο διαβατήριο το οποίο θα δώσει τεράστιο πλεονέκτημα στα ταξίδια εντός Ευρώπης, θα τεθεί σε εφαρμογή το νωρίτερο στις 26 Ιουνίου.

Ο κ. Fairhust εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συνεργασία με την Αθήνα και πρόσθεσε ότι η ολιστική προσέγγιση που εφαρμόζεται στην πόλη όσον αφορά τον τουρισμό θα οδηγήσει στο ασφαλές άνοιγμά της.

Όπως ανέφερε, καταγράφεται μεγάλη ζήτηση για ταξίδια, ιδιαίτερα από τη Β. Αμερική, και υπογράμμισε ότι βασική  προϋπόθεση για ταξίδια είναι να γίνουν εφικτά τα τεστ πριν την επιστροφή των ταξιδιωτών, κάτι που θα οδηγούσε σε αποφυγή καραντίνας που αποτελεί τον πιο αποτρεπτικό παράγοντα για ταξίδια αυτή τη στιγμή.

1.200 επαγγελματικές συναντήσεις στο 7ο Travel Trade Athens

Στο πλαίσιο του 7ου Travel Trade Athens εκπρόσωποι από 81 τουριστικές επιχειρήσεις ήρθαν σε επαφή με επαγγελματίες πραγματοποιώντας 1.200 διαδικτυακές συναντήσεις. Συμμετείχαν επίσης 66 εκπρόσωποι μεγάλων τουριστικών εταιριών από την Αμερική, τον Καναδά, την Ασία, τη Δ. Ευρώπη και αλλού, εκδηλώνοντας έντονο ενδιαφέρον για την Αθήνα.

Οι συμμετέχοντες θα περιηγηθούν διαδικτυακά στην Αθήνα, μεσω εικονικών ξεναγήσεων, με την προοπτική αυτές να γίνουν υπό κανονικές συνθήκες σύντομα.

Παράλληλα, όπως επισήμανε η κ. Δασκαλάκη, για το Μάιο και τον Ιούνιο έχουν προγραμματιστεί 4 τριήμερα ταξίδια εξοικείωσης για επαγγελματίες του τουρισμού οι οποίοι θα γνωρίσουν από κοντά τις δυνατότητες της πόλης σε υποδομές, φιλοξενία συνεδρίων και επαγγελματικές συναντήσεις, ενώ θα πραγματοποιηθούν και press trips.

Φέτος διοργανώνονται workshop σε διαφορετικές θεματικές, για την επιμόρφωση 100 περίπου στελεχών του τουριστικού κλάδου της πόλης, ενώ όπως είπε η κ. Δασκαλάκη, τα επομενα χρονια η Αθηνα να προσελκύσει συνέδρια με βιώσιμες πρακτικές, όπως τα green meetings.

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα