Δήμος Πειραιά: Πρωτοπορεί με τη δημιουργία Μηχανισμού Διαχείρισης Προορισμού
15 Jan 2021, 10:27 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
Σοφία Κοντογιάννη
Η πανδημία του κορωνοϊού προκάλεσε μεγάλη ανατροπή στον παγκόσμιο τουρισμό και αναμένεται να περάσουν δύο με τρία έτη έως ότου ξεπεραστούν πλήρως οι επιπτώσεις της στις εγχώριες και διεθνείς τουριστικές ροές.
Ειδικότερα το 2021 θα είναι χρονιά ανάκαμψης και εκτιμάται ότι θα καλυφθούν σε σημαντικό βαθμό οι απώλειες του τουρισμού στην Αττική. Έτσι αναμένεται ότι θα πυκνώσουν και πάλι οι αεροπορικές συνδέσεις της Αθήνας με τον υπόλοιπο κόσμο και ότι το ταξιδιωτικό κοινό θα αρχίσει ξανά τα city breaks καθώς θα προχωρήσουν οι εμβολιασμοί, θα αρθούν σταδιακά οι περιορισμοί και θα αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη στην ασφάλεια των ταξιδιών.
Οι εκτιμήσεις των διεθνών τουριστικών οργανισμών και των συλλογικών φορέων του τουρισμού συγκλίνουν στο το ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για την ανάκαμψή του, ενώ τα επαγγελματικά ταξίδια ενδέχεται να μην επανέλθουν ποτέ στα προ της πανδημίας επίπεδα δεδομένης της ευρείας πλέον χρήσης τηλεδιασκέψεων και τηλεργασίας.
Επιπλέον, το 2021 θα είναι εξαιρετικά περιορισμένη η εκθεσιακή δραστηριότητα. Αυτό θα επηρεάσει άμεσα την τουριστική προβολή από πλευράς Δήμων, Περιφερειών και ΕΟΤ, καθώς η συμμετοχή των ελληνικών προορισμών στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις θα περιοριστεί σε λίγες διοργανώσεις κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2021.
Σε αυτό το πρωτόγνωρο σκηνικό ο Δήμος Πειραιά συνεχίζει την προσπάθεια προσέλκυσης επισκεπτών στην πόλη μας προσαρμόζοντας τις ενέργειες τουριστικής προβολής στα δεδομένα της προσεχούς τριετίας. Κεντρικό ρόλο στις προσπάθειες του Δήμου θα παίξει η λειτουργία του Μηχανισμού Διαχείρισης Προορισμού της πόλης (DMO).
Ο Δήμος αποβλέπει στην ανάπτυξη ενός ενδιαφέροντος και πολυεπίπεδου αφηγήματος γύρω από το σύνολο των συναρπαστικών εμπειριών που προσφέρει ο Πειραιάς στους επισκέπτες του, όπως ενδεικτικά η εξερεύνηση των πολυάριθμων ιστορικών μνημείων της πόλης ή η πλούσια γαστρονομική της προσφορά. Για την αποτελεσματική ανάδειξη αυτού του αφηγήματος θα αξιοποιηθούν τα διαδικτυακά μέσα προβολής και ιδίως τα κοινωνικά δίκτυα. Οι τουριστικές εμπειρίες του Πειραιά θα παρουσιαστούν ως αναπόσπαστο κομμάτι μιας επίσκεψης στην Αττική. Έτσι, η έννοια του ολοκληρωμένου τουριστικού προορισμού ενισχύεται ακόμα περισσότερο με την ενιαία προώθηση της Αττικής συνδυάζοντας κατ’ αυτό τον τρόπο τα στοιχεία του αστικού περιβάλλοντος και παγκοσμίου βεληνεκούς πολιτιστικού πλούτου της πόλης με τη πρόσβαση στην θάλασσα και την φυσική ομορφιά της ευρύτερης περιφέρειας. Ο Δήμος θεωρεί κρίσιμο ο Πειραιάς να προωθηθεί ως ελκυστικός προορισμός εντός της Αττικής.
Στόχος είναι να δημιουργήσει εμπειρίες για την πόλη του Πειραιά. Για τη δημιουργία εμπειριών και την χρήση τους ως μέσω προώθησης του προορισμού είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί παράλληλα ένας μηχανισμό διαχείρισης επισκεπτών. Στόχος του μηχανισμού θα είναι η μεγιστοποίηση της έντασης της εμπειρίας, η αξιολόγηση αυτής από τους ίδιους τους επισκέπτες και η περαιτέρω μετάδοση της για την ενίσχυση του προορισμού. Η όλη προσέγγιση δηλαδή θα πρέπει να είναι ανθρωποκεντρική και να εξυπηρετεί και να απευθύνεται άμεσα στον κάθε επισκέπτη. Για την επίτευξη των παραπάνω θα πρέπει να μπορεί ο Δήμος να παρέχει, είτε μέσα από τις ηλεκτρονικές-διαδικτυακές εφαρμογές του είτε από σημεία πληροφόρησης επισκεπτών και ειδικά έντυπα, πληροφορίες σχετικά με τις ώρες λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων, σημείων ενδιαφέροντος που πλαισιώνουν το τουριστικό του προϊόν και που προβάλλονται μέσα από τα κανάλια προώθησης που θα χρησιμοποιεί. Κατ’ επέκταση θα πρέπει να φροντίσει να πληροφοριακό υλικό ποιότητας αντίστοιχης με τη σημασία και το ειδικό βάρος των μνημείων σε διάφορες γλώσσες και να ενημερώνει για τυχόν αλλαγές. Αντίστοιχα, θα πρέπει να ενημερώνει διαρκώς τους επισκέπτες για πολιτιστικά δρώμενα στην πόλη του Πειραιά. Είναι εξίσου σημαντικό να μπορεί να ενημερώνεται ο επισκέπτης και εξ αποστάσεως αλλά και επί τόπου.
Τέτοιου είδους επενδύσεις, ιδιαίτερα στο πολιτιστικό κομμάτι είναι απαραίτητες. Μια δυνατή πολιτιστική εμπειρία εμπλουτίζει, συμπληρώνει και διαφοροποιεί σημαντικά την τουριστική προσφορά του προορισμού και στην προκειμένη περίπτωση ο Πειραιάς διαθέτει ένα πολυδιάστατο τουριστικό και πολιτισμικό πακέτο το οποίο σε συνδυασμό με τον τουρισμό κρουαζιέρας πρέπει να εκμεταλλευτεί και να ενισχύσει τη θέση του στην τουριστική βιομηχανία.
Τα οφέλη άλλωστε της ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς του Πειραιά ως πόλο έλξης επισκεπτών θα ενισχύσουν και την τοπική κοινωνία να στραφεί προς τον πολιτισμό και θα συντελέσει στην αναβάθμιση του πολιτιστικού επιπέδου των πολιτών στην καλυτέρευση της ποιότητα ζωής, στη δημιουργία κοινωνικής συνείδηση των κατοίκων και στην ενασχόληση τους με τα κοινά. Όλες αυτές οι επιδράσεις διαχέονται σε όλες τις οικονομικές και κοινωνικές δομές, καθιστώντας τον Πειραιά συνολικά περισσότερο ελκυστικό και ανταγωνιστικό.
Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και πόλη με μοναδική πολιτιστική και βιομηχανική κληρονομιά καθώς και πλούσια αστική παράδοση, θα προβληθεί ειδικότερα:
-Ως αυτόνομος προορισμός για όσους επιλέξουν να διαμείνουν στα τουριστικά καταλύματα της πόλης, καθώς διαρκώς αυξάνονται τα νέα ξενοδοχεία και οι ανακαινίσεις ξενοδοχείων στην πόλη
-Ως εκδρομικός προορισμός για όσους διαμένουν σε άλλους Δήμους του Λεκανοπεδίου κατά την επίσκεψή τους στην Αττική
-Ως homeport, δηλ. ως σημείο έναρξης ή λήξης μιας κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, στο οποίο αξίζει να παρατείνει κανείς τη διαμονή του.
Χάρη στις μεγάλης κλίμακας παρεμβάσεις των τελευταίων ετών και την ολοκλήρωση των συγκοινωνιακών υποδομών της πόλης (μετρό, τραμ, οδικό δίκτυο), ο αστικός ιστός του Πειραιά ολοένα και αναβαθμίζεται και γίνεται πιο ελκυστικός τόσο για τους δημότες όσο και για τους επισκέπτες του.
διαβάστε ακόμα
- Βέλγοι φοιτητές εκπαιδεύονται στον σχεδιασμό τουριστικών προϊόντων στη Θεσσαλονίκη 28/03 | 17:18
- Eλεγχόμενη στάθμευση σε κεντρική περιοχή της Βουλιαγμένης - τα τιμολόγια στάθμευσης 28/03 | 07:56
- Αρχαία Ολυμπία | Εορτασμός των 2800 χρόνων από την τέλεση των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων 27/03 | 16:56
- Τουρισμός | Σήμα Πιστοποίησης Αειφορίας “The Rhodes Co–Lab” στα ξενοδοχεία της Ρόδου 27/03 | 12:22
- Oι Δήμοι Βορείων και Κεντρικών Τζουμέρκων ενώνουν τις δυνάμεις τους για την προβολή του προορισμού 27/03 | 07:42
- Taratsa Film Festival Larisas στη Λάρισα 27/03 | 07:44
- H ιστορία των χίπις στην Κρήτη στον γερμανικό Τύπο 22/03 | 22:04
- Διαγωνισμός για τη διαχείριση του τουριστικού καταφυγίου Αγ. Νικολάου στον όρμο Αιγίου 27/03 | 07:48
- Η Κρήτη ταξίδεψε στο Βουκουρέστι και στην Κοπεγχάγη 26/03 | 16:28
- «Crete Sense the Αuthentic» | H νέα καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης 26/03 | 12:15
δημοφιλέστερα
- 1 Ελληνικός Τουρισμός | Απογειώθηκαν οι τιμές στα ξενοδοχεία πολυτελείας το β' εξάμηνο του 2023 28.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Ξενοδοχείο Akkadian | Το Νέο Gay Only Hotel στη Μύκονο 28.03.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Αρχαία Ολυμπία | Εορτασμός των 2800 χρόνων από την τέλεση των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων 27.03.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Eurobank | Ενεργοποιείται και φέτος το Πρόγραμμα "Business Banking Τουρισμός" 28.03.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 5 Σημαντική πηγή εσόδων το εισερχόμενο οδικό τουριστικό ρεύμα από τη Βουλγαρία 28.03.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 6 3.000 θέσεις εργασίας στην «Ημέρα Καριέρας στον Τουρισμό» της ΔΥΠΑ το Σάββατο στο ΣΕΦ 28.03.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 7 Ξενοδοχεία | Ανοίγει την 1η Απριλίου το La Divina στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας 27.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 8 Lidl Voyages: Οι Γάλλοι δεν επιλέγουν πια διακοπές βάσει προορισμού αλλά βάσει τιμής – Γιατί η Ελλάδα είναι δημοφιλής 27.03.2024 | TOUR OPERATORS
- 9 C & W | +23% η αξία των ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ελλάδα το 2023 27.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 10 Η Lufthansa καταλήγει σε συμφωνία με το προσωπικό εδάφους 28.03.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ