Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων το αεροδρόμιο Καλαμάτας- οι συνέπειες στον τουρισμό
23 Jun 2020, 20:21 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
TornosNews.gr
Ανοιχτή επιστολή του κ. Γιώργου Καραμπάτου, τ προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας
Σύμφωνα με δημοσιεύματα τοπικών εφημερίδων και της κυριακάτικης Καθημερινής, η Καλαμάτα η Μεσσηνία ένας πολλά υποσχόμενος τουριστικός προορισμός που αποτελεί μάλιστα καλό παράδειγμα ισόρροπης ανάπτυξης μεταξύ του πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα της οικονομίας μετατρέπεται σε πεδίο βολής και εκπαίδευσης πιλότων της παγκόσμιας πολεμικής βιομηχανίας.
Φαίνεται ότι οι τοπικές αρχές (δημοτικές, περιφέρειες, επιμελητήρια Πελοποννήσου, εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων, συνεταιρισμοί κ.α.) δεν αντιλαμβάνονται ότι «δεν χωράνε όλα τα καρπούζια στην ίδια μασχάλη».
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλη Κωσταντακόπουλου» δεν μπορεί ταυτόχρονα και μάλιστα με ένα διάδρομο προσγείωσης & απογείωσης - ήδη παραφορτωμένος - να καλύψει τις ανάγκες ενός διεθνούς πολιτικού αερολιμένα που καταγράφει τα τελευταία χρόνια 450% συνολική αύξηση διεθνών αφίξεων, ενός στρατιωτικού της 120 ΠΕΑ και ενός Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων.
Μας ανησυχεί ακόμη περισσότερο η αφωνία των επιχειρηματιών του τουριστικού τομέα και της ΤΕΜΕΣ Α.Ε. οι οποίοι σιωπούν παρ’ ότι γνωρίζουν τα προβλήματα ηχορύπανσης αλλά και τον αγώνα που δώσαμε αρκετά χρόνια πριν, για να σταματήσει η πολεμική αεροπορία να χρησιμοποιεί τα Μεσσηνιακά νησιά ως πεδίο βολής.
Ακόμη θα πρέπει να αναλογιστούν και να συνεκτιμήσουν τις τραγικές συνέπειες για την Μεσσηνία, από ένα πιθανό ατύχημα κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης και του κυκλοφοριακού φόρτου όλο το 24ωρο, την αύξηση του κόστους χρήσης του αερολιμένα λόγω του μεγαλύτερου χρόνου κράτησης των πολιτικών αεροσκαφών στον αέρα, αποτέλεσμα της επιβαρυμένης εναέριας κυκλοφορίας από τα εκπαιδευτικά πολεμικά αεροπλάνα που έχουν και προτεραιότητα στην διαδικασία προσγείωσης – απογείωσης και τέλος την γραφειοκρατία που θα προκληθεί για να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου αφού πλέον για οτιδήποτε θα απαιτείται η άδεια του ΓΕΑ και της εταιρείας ή του κράτους (π.χ. Ισραήλ) που θα έχει αναλάβει με χρησιδάνειο την λειτουργία του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων.
Δικαιολογίες από την πλευρά της κυβέρνησης μέχρι ενός σημείου θεμιτές αλλά θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι ανάλογα θέματα που έρχονται εν μια νυκτί για να ανατρέψουν στρατηγικούς σχεδιασμούς ανάπτυξης ετών, υποβαθμίζοντας επενδυτικές πρωτοβουλίες και τις προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης δεν είναι ότι καλύτερο και σε κάθε περίπτωση οφείλει η Κυβέρνηση με δημόσια διαβούλευση να ζητήσει την άποψη της τοπικής κοινωνίας και των φορέων της και τότε μόνο νομιμοποιείται να πάρει τις όποιες πολιτικές αποφάσεις.
Η δικαιολογία ότι αντιμετωπίζουμε ως χώρα την επιθετικότητα της Τουρκίας είναι γεγονός, αλλά κατά την ταπεινή μας γνώμη το πρόβλημα Ερντογάν δεν πρέπει να μας οδηγήσει σε αποφάσεις που υποθηκεύουν το μέλλον μιας ολόκληρης περιοχής. Εξ’ άλλου δίπλα στο αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου» βρίσκεται το αμιγές στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας στο Νομό Ηλείας που λόγο της ιδιότητας του θα μπορούσε να φιλοξενήσει το Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πτήσεων με πολύ μικρότερο κατασκευαστικό κόστος και με τα αντισταθμιστικά οφέλη που πρέπει να διεκδικήσουμε μαζί με εθνικούς & ευρωπαϊκούς πόρους να δημιουργηθούν οι υποδομές που απαιτούνται για την μετατροπή της Πελοποννήσου σε Προπονητικό Κέντρο Ολυμπιακών Αγώνων με επίκεντρο την Αρχαία Ολυμπία. Στο πλαίσιο αυτό θα προτείναμε να αξιοποιηθεί και το αεροδρόμιο της Τρίπολης ως Ευρωπαϊκός Σταθμός Εκπαίδευσης Πιλότων Δασοπυρόσβεσης & Προστασίας του Περιβάλλοντος.
Και να μου επιτρέψει ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης που ομολογουμένως χειρίστηκε με απόλυτη επιτυχία τα προβλήματα της πανδημίας και του εύχομαι να έχει την ίδια επιτυχία και στα άλλα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία και η οικονομία μας - να του θυμίσω - ότι «δεν είναι σοφό να χαραμίζεις ένα συγκριτικά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χάριν κάποιου άλλου ακόμη και εάν είναι της ίδιας αξίας».
διαβάστε ακόμα
- Ρόδος | Αφιέρωμα στους Times του Λονδίνου 18/04 | 11:17
- Δήμος Αθηναίων | Συνεργασία με την Κίνα στους τομείς του πολιτισμού και του τουρισμού μέσω της ΕΑΤΑ 18/04 | 11:29
- Συνάντηση Αρναουτάκη με 19 πρέσβεις | Η Κρήτη συνδυάζει την αρχαιολογική και πολιτιστική ιστορία με τις νέες υποδομές 18/04 | 13:05
- Γερμανικό ενδιαφέρον για την Κρήτη και τα εκλεκτά προϊόντα της 17/04 | 13:20
- Χωρίς τουρίστες και αυτό το καλοκαίρι η Νήσος Χρυσή (Γαϊδουρονήσι) στην Κρήτη 17/04 | 10:40
- Η Αρχαία Ολυμπία άναψε τη φλόγα της Ειρήνης και της Εκεχειρίας 17/04 | 13:35
- Υπεγράφη η Ολυμπιακή Εκεχειρία στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας 16/04 | 15:41
- Παρουσίαση των νησιών του Βορείου Αιγαίου στο Λονδίνο 12/04 | 10:27
- Οι «Ανθισμένες Κερασιές» της Πιερίας πρόσφεραν μοναδική εμπειρία στους επισκέπτες 16/04 | 10:49
- Workshop για την προβολή ελληνικών τουριστικών περιοχών στη Σερβία 16/04 | 10:30
δημοφιλέστερα
- 1 Τουρισμός 2024 | 4 ελληνικά νησιά στο top10 των φτηνότερων προορισμών για τους Βρετανούς το καλοκαίρι 18.04.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 2 Η Αθήνα δεν αντέχει άλλο τσιμέντο | Ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Περιβάλλοντος 17.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 3 Ελληνικός τουρισμός | 4 ξενοδοχεία προστίθενται αυτό το καλοκαίρι στη συλλογή Curio Collection by Hilton 17.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 4 Handelsblatt | Η Ελλάδα ως πόλος έλξης για ξένους συνταξιούχους 18.04.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 5 Συναγερμός από τη Europa Nostra για τις Κυκλάδες: Απειλούνται από τον τουρισμό 17.04.2024 | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- 6 Olimar Reisen | Το Πήλιο νέος προορισμός στην Ελλάδα το 2024 18.04.2024 | TOUR OPERATORS
- 7 Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην 9η Διεθνή Διάσκεψη "Our Ocean Conference" 17.04.2024 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 8 Η AEGEAN επενδύει σε 4 νέα Airbus A321neo 17.04.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 9 Το σχέδιο ανάπτυξης της Marriott στην Ευρώπη: 100 νέα ξενοδοχεία μέχρι το 2026 18.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 10 Τουρισμός | ForwardKeys: Προς ολική ανάκαμψη τα εξερχόμενα ταξίδια των Κινέζων - Ευρώπη θέλει το 27% 17.04.2024 | ΑΓΟΡΕΣ