Τουρισμός: Το στρατηγικό πλάνο της Περιφέρειας για την προβολή της Αττικής

19 Mar 2019, 14:35 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

TornosNews.gr

Τουρισμός: Το στρατηγικό πλάνο της Περιφέρειας για την προβολή της Αττικής

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Περισσότερα από 1.200 έργα και δράσεις, προϋπολογισμού 2,7 δισ. ευρώ, με έμφαση στην προβολή της Αττικής ως συνόλου διαφορετικών προορισμών, στο θεματικό χαρτοφυλάκιο διαφορετικών μορφών τουρισμού και στην ανάδειξη, εκτός του city break, και του short break τουρισμού, καθόλη τη διάρκεια του έτους, περιλαμβάνει το στρατηγικό σχέδιο που κατάρτισε η Διεύθυνση Τουρισμού της Περιφέρειας για τον τουρισμό την τελευταία τετραετία.

Η στρατηγική μάρκετινγκ και το σχέδιο δράσεων για τον τουρισμό της Αττικής εκπονήθηκε από το Πανεπιστήμιο Πατρών, και περιλαμβάνει σύγχρονα και καινοτόμα εργαλεία τουριστικής προβολής, ενώ προηγήθηκε διαβούλευση με τουριστικούς φορείς και 66 δήμους της Αττικής.

Στόχος ήταν να επανατοποθετηθεί η Αττική, όχι ως ενιαίος αλλά ως σύνολο διαφορετικών ελκυστικών προορισμών, στο χάρτη των προορισμών ιδανικών για ταξίδια καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.

Μερικά από τα σημαντικότερα εργαλεία της Περιφέρειας σε αυτή την κατεύθυνση ήταν η σύσταση θεματικών δικτύων τουρισμού και η δημιουργία της ιστοσελίδας Attika Food & Wine Experience για την προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού καθώς και το rebranding προορισμού με ανανέωση των λογοτύπων και της διαδικτυακής παρουσίας της Αττικής.

Παράλληλα υλοποιήθηκε ψηφιακή καμπάνια, με υλικό που προβλήθηκα στα social media αλλά και με έντυπα για επιλεγμένες θετικές μορφές τουρισμού.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για τη βιντεοσκόπηση υλικού, με στόχο τη δημιουργία 53 θεματικών βίντεο τουριστικής προβολής και storytelling που θα παρουσιάζουν τις ομορφιές της Αττικής, ενώ όπως επισήμανε η κ. Δημοπούλου, η Περιφέρεια επεξεργάζεται τη δημιουργία οργανισμού ολιστικής διαχείρισης προορισμού, DMO, που θα περιλαμβάνει παρατηρητήριο τουρισμού.

Όπως επισήμανε ο Σύμβουλος Τουριστικού Μάρκετινγκ και Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, μιλώντας σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η Περιφέρεια Αττικής, τα πρώτα στοιχεία για το 2018 είναι ενθαρρυντικά, με αύξηση 11% των αφίξεων στο αεροδρόμιο Αθηνών και 4% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το εννιάμηνο. Ωστόσο, η δημιουργία 1.151 νέων ξενοδοχειακών κλινών σε συνδυασμό με το φαινόμενο ραγδαίας εξάπλωσης των βραχυχρόνιων μισθώσεων αναμένεται να δημιουργήσει πιέσεις στις τιμές των ξενοδοχείων.

Δεν κλείνουμε ένα κεφάλαιο, με έναν απολογισμό, αλλά συνεχίζουμε να γράφουμε το νέο βιβλίο της σύγχρονης τουριστικής προβολής, το οποίο ανοίξαμε πριν από 4,5 χρόνια, επισήμανε η Περιφερειάρχης Ρένα Δούρου.

Την τελευταία τετραετία, η Περιφέρεια κατέγραψε 37 συμμετοχές σε εκθέσεις τουρισμού, φιλοξένησε 46 δημοσιογράφους και επαγγελματίες, διοργάνωσε 4 fam trip και προέβαλλε την Αττική σε 29 χώρες του εξωτερικού.

Οι καλές επιδόσεις του τουρισμού της Αττικής οφείλονται σε τρεις λόγους. Στη στενή συνεργασία που αναπτύξαμε με τους Δήμους, τον ΕΟΤ και τους τουριστικούς φορείς, στην  ύπαρξη μιας ξεκάθαρης στρατηγικής marketing και ενός αναλυτικού σχεδίου δράσεων που μας εκπόνησε το Πανεπιστήμιο Πατρών και ο καθηγητής κος. Δ. Κούτουλας και στις προσπάθειες όλων των στελεχών στη Διεύθυνση Τουρισμού, τόνισε η Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος για τον Τουρισμό, Ελένη Δημοπούλου.

Όπως είπε, η τουριστική καμπάνια συνεχίζεται, καθώς έχουν δρομολογηθεί πολλές ακόμα ενέργειες μέχρι και το 2020, όπως λ.χ η εκ νέου φιλμογράφηση και φωτογράφιση όλης της Αττικής, μια διεθνής διαδικτυακή καμπάνια και η συνέχιση των εντατικών επαφών με την παγκόσμια τουριστική αγορά.

Από την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του στρατηγικού πλάνου, την οποία πραγματοποίησε ο κ. Κούτουλας, προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:

Η Αττική σημείωσε αύξηση 13% περίπου στις διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της την τριετία 2014-2017, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε 8,8 εκατ. εκ των οποίων οι 6,4 εκατ. αφορούσαν διαμονή διεθνών επισκεπτών, με την Ανατολική Αττική και τον κεντρικό τομέα Αθηνών να σημειώνουν τη μεγαλύτερη αύξηση (+43% και +7% αντίστοιχα) σε απόλυτο αριθμό διανυκτερεύσεων.

Το 2017, παρατηρήθηκε μείωση των Ελλήνων ταξιδιωτών στην Αττική και αύξηση των διεθνών σε σύγκριση με την εικόνα του 2014. Οι σημαντικότερες αγορές για την Αττική, βάσει μεριδίου επισκεπτών, ήταν το 2017, πλην των Ελλήνων ταξιδιωτών, η αγορά των ΗΠΑ (μερίδιο 10,2%), της Γερμανίας, της Γαλλίας, του Ην. Βασιλείου και της Ιταλίας.

Το 2017 καταγράφηκε αύξηση 20% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις, σε σύγκριση με το 2016, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε 2 δισ. ευρώ, έχοντας μερίδιο 14,7% στο σύνολο της χώρας. Παράλληλα, η δαπάνη ανά επισκέπτη αυξήθηκε κατά 6%, στα 405 ευρώ έναντι 457 ευρώ για το σύνολο της χώρας.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα