Πεζοπορικός τουρισμός στα Βόρεια Τζουμέρκα

13 May 2018, 11:34 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Σοφία Κοντογιάννη

Πεζοπορικός τουρισμός στα Βόρεια Τζουμέρκα

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Τα οχήματα τύπου caravan, δηλαδή τα γνωστά μηχανοκίνητα τροχόσπιτα, σε συνδυασμό με τον πεζοπορικό τουρισμό, αποτελούν στοιχεία πολύ σημαντικά για την περιοχή των Τζουμέρκων.

Για το λόγο αυτό, ο Δήμος Βόρειων Τζουμέρκων ενέκρινε την προγραμματική σύμβαση μεταξύ του δήμου και της Κοινωφελούς Επιχείρησης, η οποία στοχεύει στην προώθηση και  ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή.

Όπως διαπιστώθηκε, τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια ραγδαία ανάπτυξη του πεζοπορικού τουρισμού, ο οποίος εμφανίζει τη μεγαλύτερη ζήτηση και αποτελεί την συχνότερη ενασχόληση των επισκεπτών. Δεκάδες μονοπάτια στις περιοχές των Κατσανοχωρίων και των Τζουμέρκων, που οδηγούν είτε προς τις χαράδρες του Αράχθου και του Καλαρρύτικου είτε προς τον ορεινό όγκο των Τζουμέρκων και του Λάκμου, έχουν, κατά τα προηγούμενα χρόνια, αναδειχθεί, έχουν καταστεί επισκέψιμα και προσφέρουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες να απολαύσουν διαδρομές με διαβαθμισμένη δυσκολία απολαμβάνοντας τη φύση, ασκούμενοι με φυσικό τρόπο, γνωρίζοντας διαδρομές που ακολουθούσαν οι κάτοικοι από τα πανάρχαια χρόνια και ερχόμενοι σε επαφή με μοναδικά μνημεία και αξιοθέατα, που είναι αδύνατον να προσεγγισθούν με άλλον τρόπο.

Θέσεις caravan

Επίσης σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου έχουν καθοριστεί τέσσερις περιοχές - θέσεις για τη φιλοξενία οχημάτων τύπου caravan. Ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα που παρουσιάζεται, τόσο στις πεζοπορικές διαδρομές όσο και στις θέσεις caravan, είναι η απαιτούμενη σε ετήσια βάση συνεχής συντήρησή τους, ώστε να είναι σε θέση, ανά πάσα στιγμή να χρησιμοποιηθούν με άνεση και ασφάλεια από τους επισκέπτες.

Το πρόβλημα αυτό αναπτύχθηκε και αναλύθηκε διεξοδικά με πολλαπλά παραδείγματα κατά την έκθεση εναλλακτικού τουρισμού που διοργανώθηκε στην Ναύπακτο, όσο και στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αγροτουρισμού που διοργανώθηκε στα Τζουμέρκα, όπου αναφέρθηκε ότι η ελλιπής συντήρηση των πεζοπορικών διαδρομών οφείλεται κατά κύριο λόγο στην έλλειψη μέσω και προσωπικού. Η συντήρηση μέσω εθελοντικών ομάδων δεν επαρκεί και είναι επισφαλής.

Η ιδιαίτερη μορφολογία των περιοχών, που διασχίζουν τα μονοπάτια, η πυκνή βλάστηση, οι συχνές κατολισθήσεις και καταπτώσεις και τα έντονα καιρικά φαινόμενα δημιουργούν πολλές φορές συνθήκες που καθιστούν τις διαδρομές μη επισκέψιμες ή τις θέσεις caravan μη λειτουργικές.

Η συντήρηση σε συνεχή ετήσια βάση και η περαιτέρω ανάπτυξη απαιτεί τη χρήση τόσο μηχανικού εξοπλισμού, όπως χωματουργικά μηχανήματα, μηχάνημα κοπής παρόδιας βλάστησης, χορτοκοπτικά χειρός, και λοιπά εργαλεία χρήσης με τα χέρια, καθώς και το απαιτούμενο εργατοτεχνικό προσωπικό .

Εξάλλου, η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων έχει τη δυνατότητα, μέσω του Προγράμματος του ΟΑΕΔ «Πρόγραμμα απασχόλησης 10.000 μακροχρόνια ανέργων ηλικίας 55-67 ετών σε επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμούς του Δημοσίου τομέα και σε επιχειρήσεις των ΟΤΑ.», να απασχολήσει εργαζόμενους διαφόρων ειδικοτήτων και μάλιστα εκείνων που απαιτούνται σε ένα πρόγραμμα συντήρησης και περαιτέρω ανάπτυξης των πεζοπορικών διαδρομών και των θέσεων caravan. Επομένως μπορεί να αναλάβει το σημαντικό έργο της συντήρησης και περαιτέρω ανάπτυξης των τουριστικών πεζοπορικών διαδρομών και θέσεων caravan στην περιοχή του Δήμου, με την προϋπόθεση ότι από την πλευρά του Δήμου θα παραχωρηθεί η χρήση του απαιτούμενου μηχανικού εξοπλισμού, τον οποίον δεν διαθέτει η Κοινωφελές Επιχείρηση.

Προς την κατεύθυνση αυτή, ο Δήμος Βορείων Τζουμέρκων αναλαμβάνει την υποχρέωση να παραχωρήσει στην Κοινωφελή Επιχείρηση τη χρήση των απαραίτητων τεσσάρων μηχανημάτων, ενώ θα διαθέσει ένα μηχανικό, ο οποίος, στις περιπτώσεις που απαιτείται, θα καθοδηγεί και θα επιβλέπει τις εργασίες του εργατοτεχνικού προσωπικού.

Η Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Βορείων Τζουμέρκων αναλαμβάνει την υποχρέωση να εξασφαλίσει, μέσω του Προγράμματος του ΟΑΕΔ «Πρόγραμμα απασχόλησης 10.000 μακροχρόνια ανέργων ηλικίας 55-67 ετών σε επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμούς του Δημοσίου τομέα και σε επιχειρήσεις των ΟΤΑ» ένα χειριστή μηχανημάτων έργου, έναν οδηγό και τρεις εργάτες. Παράλληλα, αναλαμβάνει την τροφοδοσία με τα απαιτούμενα καύσιμα και λιπαντικά των μηχανημάτων και οχημάτων, καθώς και την απαιτούμενη συντήρησή τους ή την αποκατάσταση ενδεχομένων βλαβών τους, ώστε να λειτουργούν σε άριστη κατάσταση, καθώς και την εκτός έδρας αποζημίωση του μηχανικού κατά τις μετακινήσεις του.

 

 

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα