Δήμος Κοζάνης: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2018

26 Jan 2018, 08:36 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

TornosNews.gr

Δήμος Κοζάνης: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2018

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Ο Δήμος Κοζάνης ενέκρινε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2018.

Πρωταρχικός στόχος του Δήμου Κοζάνης οφείλει να είναι ο επανακαθορισμός του τουριστικού προϊόντος της περιοχής στον τουριστικό χάρτη, πρώτιστα του εσωτερικού και μετέπειτα του εξωτερικού.

Από στοιχεία της ΙΝΣΕΤΕ (Οκτώβριος 2017) προκύπτει ότι οι αφίξεις αλλοδαπών στην ΠΕ Κοζάνης, παραμένουν σταθερά χαμηλές (3.012 το έτος 2010, 3.101 το έτος 2015), ενώ των ημεδαπών έχουν υποχωρήσει από 51.253 αφίξεις το 2010 σε 38.096 αφίξεις το έτος 2015. Αντίθετα ενθαρρυντική είναι η μεταβολή του αριθμού των διανυκτερεύσεων που πραγματοποιούν οι ημεδαποί τουρίστες, όπου παρουσιάζεται αύξηση από 1,96 διανυκτερεύσεις ανά επισκέπτη κατά μ.ο. το 2010, σε 3,15 διανυκτερεύσεις κατά μ.ο. το 2015. Η δε πληρότητα των μονάδων δεν ξεπέρασε κανένα έτος το 27%

Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν για μία φορά ακόμη ότι χρειάζεται συνολική και σκληρή προσπάθεια για τον επανακαθορισμό του Δήμου Κοζάνης στον τουριστικό χάρτη, με ενέργειες και δράσεις που θα ορίζουν σαφέστατα το τουριστικό προϊόν, δράσεις που θα υπακούν στις προτεραιότητες που εισάγει ο εθνικός σχεδιασμός για την τουριστική ανάπτυξη και θα στοχεύουν στην αξιοποίηση των σημαντικών πλεονεκτημάτων του Δήμου, για ανάπτυξη θεματικών τουριστικών δραστηριοτήτων, όπως πολιτιστικός τουρισμός, θρησκευτικός, οικολογικός, περιπατητικός τουρισμός και δράσεις που θα προβάλλουν και θα προωθούν ελκυστικά και έξυπνα το τουριστικό προϊόν.

Στο πρόγραμμα του Δήμου μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται και τα εξής:

Rebranding

Βασικό τμήμα του επανακαθορισμού του κοζανίτικου τουριστικού προϊόντος αποτελεί η δημιουργία ενός λογότυπου, το οποίο δεν είναι τίποτα άλλο από το σήμα και κομμάτι της ταυτότηταςτου Δήμου. Το λογότυπο οφείλει να αναδεικνύει το Δήμο που αντιπροσωπεύει για να βοηθήσει να κερδίσει την αρμόζουσα θέση στο εθνικό και διεθνές περιβάλλον. Επομένως, το λογότυπο είναι η οπτική ενσάρκωση του πνεύματος του οργανισμού και αυτό που τον προσδιορίζει και τον αναγνωρίζει. Μετά την επιτυχή έκβαση του διαγωνισμού λογοτύπου, ο Δήμος πλέον έχει να επιδείξει ένα φρέσκο, ανανεωμένο σύμβολο που θα σηματοδοτεί εφ’ εξής τις πρωτοβουλίες και προσπάθειες του

Δημιουργία Τράπεζας Τουριστικών Δεδομένων

Η δημιουργία μια Τράπεζας Τουριστικών Δεδομένων για τη συλλογή, επεξεργασία, αξιολόγηση και δημοσίευση πληροφοριών και δεδομένων θα συνδράμει στη λήψη αποφάσεων για θέματα τουριστικής στρατηγικής του Δήμου Κοζάνης. Με το εργαλείο αυτό θα επιτευχθεί η παροχή διαρκούς και αξιόπιστης πληροφόρησης που θα συνδράμει στη λήψη αποφάσεων σε θέματα του στρατηγικού σχεδιασμού γιατον τουρισμό του Δήμου μέσω της αποτίμησης πρότερων ερευνητικών εγχειρημάτων και της συστηματικής συλλογής, ανάλυσης και διάχυσης ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων.

Ανάπτυξη και επιχειρησιακός σχεδιασμός

Στόχος του επιχειρησιακού σχεδιασμού είναι ο προσδιορισμός όλων εκείνων των αναγκαίων δράσεων και ενεργειών για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων, τον προσδιορισμό των βασικών χρηματοοικονομικών υποθέσεων και παραδοχών, πάνω στις οποίες θα βασιστεί η πρόβλεψη του κόστους υλοποίησης του Σχεδίου, του χρονικού προγραμματισμού και αλληλοσύνδεσης των προβλεπόμενων δράσεων καθώς και η διατύπωση της πρότασης για την οργάνωση και τον καθορισμό ευθύνης για την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης.

Στόχος

Η δημιουργία των βάσεων για την ανάπτυξη συγκεκριμένων ειδών εναλλακτικού τουρισμού και ο επανακαθορισμός του κοζανίτικου τουριστικού προϊόντος σε συνδυασμό με τη διεύρυνση της παραγωγικής βάσης για την ανάδειξη και προώθηση πιστοποιημένων αγροτικών προϊόντων, λαμβάνοντας υπόψη την προστασία του περιβάλλοντος, την αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και την εφαρμογή καινοτόμων δράσεων αποτελεί τον Γενικό Στρατηγικό Αναπτυξιακό Στόχο για το Δήμο Κοζάνης. Απαιτείται η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, µε την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στον παραγωγικό εξοπλισμό και στις λοιπές λειτουργίες των επιχειρήσεων, η ενίσχυση της αειφόρου ανάπτυξης, στηριζόμενη στην προστασία και αξιοποίηση των ιδιαίτερων, φυσικών και σημαντικών πολιτιστικών πόρων της Δήμου, προς την κατεύθυνση παροχής υψηλού επιπέδου τουριστικών υπηρεσιών, µε παράλληλη αποτελεσματική προβολή του τουριστικού και πολιτιστικού προϊόντος, στον ελληνικό πρώτιστα και μετέπειτα στο διεθνή χώρο.

Τα Τμήματα της αγοράς που θα εστιαστεί η προσοχή είναι τα εξής:

1. Τουρίστες από όμορους Νομούς καθώς και από την υπόλοιπη Ελλάδα.

2. Ιδιώτες ατομικά: Σκοπός είναι να προστατευθούν όσοι έρχονται ατομικά μέχρι εκεί να ξοδέψουν χρόνο είτε στην πόλη της Αιανής είτε στην πόλη της Κοζάνης, πριν επιστρέψουν στις βάσεις τους.

3. Τουριστικά Πρακτορεία

4. Δημιουργία αυτόνομης εκδρομής στο Δήμο Κοζάνης και η προώθηση της από τα κατά τόπους τουριστικά πρακτορεία. Στο πλαίσιο αυτό, πρέπει να ληφθούν πρωτοβουλίες μέσω των επαφών με τα τουριστικά γραφεία, των καλών σχέσεων με τους ξεναγούς αλλά και της δυναμικής παρουσίας μας τόσο μέσω διαδικτύου όσο και μέσω διαφόρων άλλων μέσων προώθησης.

5. Μαθητικές-Φοιτητικές εκδρομές.

Αποστολή των προτεινόμενων μονοήμερων (διήμερων κτλ) εκδρομών στη Κοζάνη (συνεχής εμπλουτισμός και επικαιροποίηση) συνοδευόμενες φυλλάδιο (σε ηλεκτρονική μορφή)  σε εξειδικευμένα τουριστικά πρακτορεία σε όλη την Ελλάδα. Το νέο εντυπωσιακό κτίριο της Βιβλιοθήκης αναμένεται να αποτελέσει πόλο έλξης του μαθητικού πληθυσμού. Προβολή του Δημοτικού Κήπου και του υπό ανάπλαση δάσους αναψυχής Κουρί, ως χώροι προορισμού –αναψυχής και ξεκούρασης μαθητών, προβολή βιομηχανικών εγκαταστάσεων ορυχείων ΔΕΗ, φραγμάτων, φωτοβολταικών πάρκων, ανεμογεννητριών κτλ αλλά και της “κλασσικής” Αιανής σε φοιτητικές ομάδες στόχους

6.Συνέδρια και επαγγελματικές εκδηλώσεις

Η ένταξη της πόλης στο χάρτη συνεδριακού τουρισμού με τη διοργάνωση μεσαίων και μικρότερων συνεδρίων είναι πολύ σημαντική. Η συνεργασία των επιχειρηματιών και των φορέων της πόλης είναι επιτακτική. Με την ολοκλήρωση του κτιρίου της νέας βιβλιοθήκης, ο Δήμος θα διαθέτει πλέον ακόμα ένα νέο υπερσύγχρονο κτίριο, κατάλληλο να αποτελέσει τη βάση για την πραγματοποίηση συνεδρίων.

7. Επισκέπτες εναλλακτικών μορφών τουρισμού

Η δημιουργία και ανάδειξη δικτύων μονοπατιών πεζοπορίας και ποδηλασίας,  η σηματοδότηση, η ενημέρωση, ο καθαρισμός τους και η χαρτογράφηση τους (GIS), αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητές μας, λόγω αυξημένης ζήτησης. Προς αυτήν την κατεύθυνση απαιτείται επίσης η δημιουργία πλήρους ενημερωμένου έντυπου και ηλεκτρονικού οδηγού και η ανάρτηση του στον ιστότοπο του Δήμου αλλά και σε άλλα εξειδικευμένα portals, φιλικού προς κινητά και tablets. H προώθηση διαδρομών και δραστηριοτήτων αυτών σε εξειδικευμένα τουριστικά πρακτορεία και εκθέσεις. Η κατασκευή σχετικών βοηθητικών εγκαταστάσεων θα ήταν χρήσιμη.

Επιπλέον η πόλη της Κοζάνης, βρίσκεται στο μέσον χειμερινών προορισμών σκι. Με κέντρο την Κοζάνη, αν εγγραφεί μια ακτίνα χρονοαπόστασης 1-1,5 ώρας, εντός αυτού του κύκλου βρίσκονται πέντε ενεργά χιονοδρομικά κέντρα. Τα κέντρα αυτά ( Βασιλίτσα, Βίγλα, Σέλι, 3-5 πηγάδια, Καιματκτσαλαν) προσφέρουν σε χιονοδρόμους διαφορετικές πίστες με εναλλαγές επιπέδων, τοπίων κτλ. Μια τέτοια θεματική χειμερινή εκδρομή, με έδρα την πόλη της Κοζάνης και ημερήσιες επισκέψεις κάθε μέρα και σε διαφορετικό χιονοδρόμιο μπορεί να γίνει ελκτική, με δεδομένο ότι οι επισκέπτες θα μπορούν να ζήσουν την νυχτερινή ζωή της πόλης και να γευτούν την προσφερόμενη γαστρονομία.

Ομοίως η κεντροβαρική θέση της πόλης σε σχέση με τα γενικότερα αξιοθέατα όλης της Περιφέρειας, φαίνεται ότι μπορεί να δώσει στον επισκέπτη τη δυνατότητα με κέντρο την Κοζάνη, να επισκέπτεται ημερησίως διαφορετικούς ενδιαφέροντες γειτονικούς προορισμούς ( Νυμφαίο, Πρέσπες, Καστοριά, Βελβενδό κτλ)

8. Επισκέπτες από την Θεσσαλονίκη και τους γύρω Νομούς.

Η συγκέντρωση και η μεγάλη πυκνότητα του πληθυσμού της Θεσσαλονίκης επιτρέπει την περιορισμένη στόχευση για την προσέλκυση επισκεπτών στο Δήμο. Η καθιέρωση της πόλης ως ημερήσιος εκδρομικός προορισμός, μπορεί να μην αποτελεί παράγοντα για την αύξηση των διανυκτερεύσεων, όμως μπορεί να συνεισφέρει θετικά στην τοπική οικονομία.

Άξονες Δράσης

Ο Δήμος Κοζάνης, με βάση τον ιδιαίτερο χαρακτήρα και τη φυσιογνωμία της περιοχής, σχεδιάζει την ανάπτυξη και προώθηση ενός τουριστικού προϊόντος, με  ενιαία εικόνα και περιεχόμενο ως προορισμός ποιοτικών εναλλακτικών “εμπειριών” και απώτερο σκοπό την αύξηση της ελκυστικότητας και την ενίσχυση της εξωστρέφειας.

Η παρουσίασή του ως ενός ενιαίου εναλλακτικού προορισμού (αγροτουρισμός, πολιτιστικός, θρησκευτικός, βιομηχανικός, γαστρονομικός πρόκειται να προωθηθεί μέσα από την ανάδειξη προώθηση των παραδοσιακών και τοπικών προϊόντων που διαθέτει (διασύνδεση αγροδιατροφής και τουρισμού, καλάθι προϊόντων Δήμου, συνεργατικά δίκτυα). Έχοντας ως βάση το προφίλ του Δήμου Κοζάνης και αναλύοντας τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας και του ΣΕΤΕ για τον τουρισμό, πρόκειται να δοθεί προτεραιότητα στους παρακάτω βασικούς άξονες:

1. Κοζάνη –City Breaκ

Κοζάνη ως πόλη (γαστρονομία, διασκέδαση), που προσφέρεται για ολιγοήμερες αποδράσεις με σημεία ενδιαφέροντος την πρόσφατα ανακατασκευασμένη κεντρική πλατεία που πρόεκυψε ως αποτέλεσμα Πανελληνίου Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού, το Λαογραφικό Μουσείο, το Καμπαναριό, τη Χαρτοθήκη, τον Άγιο Νικόλαο, την Αρχαιολογική Συλλογή, Αρχοντικό Βούρκα, το κτίριο τα Νέας Βιβλιοθήκης, ακόμα και το Δημοτικό Κήπο και το ξύλινο θέατρο που προσφέρεται για μικρούς περιπάτους  ανάπαυλας. 

2. Ταξίδι στο Ελληνικό Διαφωτισμό

Η Νέα Βιβλιοθήκη, καθώς και η Χαρτοθήκη, μπορούν να συμβάλλουν στην ανάδειξη της ιστορίας της Κοζάνης, ως πόλου της ιστορίας του Ελληνικού  Διαφωτισμού.

3. Αρχαία-Ιστορία

Η Αιανή, με  το σημαντικό Αρχαιολογικό Μουσείο και τον εκτεταμένο  Αρχαιολογικό της χώρο, μπορεί να προσφέρει στον επισκέπτη μια ολοκληρωμένη κλασσική περιήγηση 

Επιπλέον το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, στο Χρώμιο Κοζάνης συμπληρώνει επαρκώς, με παραστάσεις και αξιοθέατα.

 

 

 

 

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα