Θαλάσσιος τουρισμός/ ΣΙΤΕΣΑΠ: Ανάγκη για επενδύσεις σε πλωτούς τουριστικούς λιμένες - Στο 90% των επιπέδων 2019 η ζήτηση το 2022

26 May 2022, 14:43 | FEDHATTA

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Θαλάσσιος τουρισμός/ ΣΙΤΕΣΑΠ: Ανάγκη για επενδύσεις σε πλωτούς τουριστικούς λιμένες - Στο 90% των επιπέδων 2019 η ζήτηση το 2022

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Tην ανάγκη να διευκολυνθούν οι αδειοδοτήσεις των επενδύσεων για τη δημιουργία πλωτών τουριστικών λιμένων στην Ελλάδα, τονίζει σε δηλώσεις του στο TornosNews.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), κ. Πάρις-Γεώργιος Λουτριώτης.

Ο κ. Λουτριώτης επισημαίνει ότι η δημιουργία πλωτών λιμένων είναι απαραίτητη προϋπόθεση ώστε να αντιμετωπισθεί η έλλειψη θέσεων ελλιμενισμού επαγγελματικών τουριστικών σκαφών στην Ελλάδα, ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω μια δραστηριότητα που αποφέρει πολλά έσοδα στους επαγγελματίες, τους εργαζομένους αλλά και την ελληνική οικονομία. Είναι ενδεικτικό ότι ενώ το ημερήσιο κόστος των πελατών των επιχειρήσεων του κλάδου για το σκάφος ανέρχεται σε 90-95 ευρώ, οι ημερήσιες δαπάνες στην ελεύθερη αγορά είναι ακόμη μεγαλύτερες, περί τα 120-125 ευρώ.

«Σκόπελος» στη δημιουργία των πλωτών λιμένων αποτελεί το πλαίσιο αδειοδοτήσεων από πλευράς της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργείων, ώστε να μπορέσουν να ξεκινήσουν αυτές οι επενδύσεις, οι οποίες, έχουν άμεση σχέση και με τη βιωσιμότητα του θαλάσσιου τουρισμού, τονίζει ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ.

«Είμαστε πίσω σε σχέση με ανταγωνίστριες χώρες όπως η Κροατία, η Τουρκία, η Ισπανία και η Γαλλία, οι οποίες έχουν πολυάριθμες θέσεις ελλιμενισμού. Ακόμα και το Μαυροβούνιο, αναλογικά, διαθέτει μαρίνα υψηλών προδιαγραφών, με ευεργετικό καθεστώς ΦΠΑ, ενώ τα τελευταία χρόνια στην αγορά έχει μπει δυναμικά και η Αλβανία», δήλωσε ο κ. Λουτριώτης και πρόσθεσε ότι οι επενδυτικές προτάσεις προέρχονται από Έλληνες επενδυτές αλλά και από τους ίδιους τους επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού στο πλαίσιο κοινοπρακτικού σχήματος, καθώς δεν υπάρχει χωροθέτηση επαγγελματικής μαρίνας από το κράτος. Αυτή τη στιγμή έχουν υποβληθεί αιτήσεις για επενδύσεις πλωτών λιμένων στο τόξο της Αττικής αλλά και σε δημοφιλείς προορισμούς της Περιφέρειας, όπως η Κρήτη, η Λευκάδα, η Πάρος κλπ. Είναι χαρακτηριστικό, τόνισε ο κ. Λουτριώτης, ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει τουριστική μαρίνα για επαγγελματίες τουριστικών σκαφών που να τους προσφέρει ευνοϊκούς όρους.

Την πρώτη χρονιά της πανδημίας, ο κλάδος κατάφερε να συγκρατήσει το 25% της κίνησης του 2019, το 2021 το ποσοστό ανέβηκε στο 55% των επιπέδων 2019 και οι εκτιμήσεις για το 2022 είναι ότι ο κλάδος θα κινηθεί στο 90% των επιπέδων του 2019, με αρνητική επίδραση τον πόλεμο στην Ουκρανία. Μάλιστα, την τελευταία διετία, η Ουκρανική και η Ρωσική αγορά αποτελούσαν το 45% του πελατολογίου. Κερδοφορία δεν θα υπάρξει, όμως θα μπορέσουμε να καλύψουμε τα κενά της περασμένης διετίας, επισημαίνει ο κ. Λουτριώτης.

Παρότι οι τιμές παραμένουν οι ίδιες, τα παράγωγα του πολέμου όπως η αύξηση των τιμών καυσίμων και των αεροπορικών εισιτηρίων διπλασιάζουν το κόστος διαβίωσης «στενεύοντας» τις επιλογές των ταξιδιωτών και στον θαλάσσιο τουρισμό.

Ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ δήλωσε ότι οι Ευρωπαίοι αναμένεται να «κινήσουν» τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη το 2022, ιδιαίτερα οι Γερμανοί και οι Γάλλοι, αναμένεται μικρότερη αύξηση από Ρουμανία και Βουλγαρία λόγω αυξημένου κόστους, ενώ ελπίδες υπάρχουν για αύξηση της ζήτησης και από την Αμερικανική αγορά.

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα