Θαλάσσιος τουρισμός/ ΣΙΤΕΣΑΠ: Ανάγκη για επενδύσεις σε πλωτούς τουριστικούς λιμένες - Στο 90% των επιπέδων 2019 η ζήτηση το 2022
26 May 2022, 14:43 | FEDHATTA
Χριστίνα Λαΐνοπούλου
Tην ανάγκη να διευκολυνθούν οι αδειοδοτήσεις των επενδύσεων για τη δημιουργία πλωτών τουριστικών λιμένων στην Ελλάδα, τονίζει σε δηλώσεις του στο TornosNews.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), κ. Πάρις-Γεώργιος Λουτριώτης.
Ο κ. Λουτριώτης επισημαίνει ότι η δημιουργία πλωτών λιμένων είναι απαραίτητη προϋπόθεση ώστε να αντιμετωπισθεί η έλλειψη θέσεων ελλιμενισμού επαγγελματικών τουριστικών σκαφών στην Ελλάδα, ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω μια δραστηριότητα που αποφέρει πολλά έσοδα στους επαγγελματίες, τους εργαζομένους αλλά και την ελληνική οικονομία. Είναι ενδεικτικό ότι ενώ το ημερήσιο κόστος των πελατών των επιχειρήσεων του κλάδου για το σκάφος ανέρχεται σε 90-95 ευρώ, οι ημερήσιες δαπάνες στην ελεύθερη αγορά είναι ακόμη μεγαλύτερες, περί τα 120-125 ευρώ.
«Σκόπελος» στη δημιουργία των πλωτών λιμένων αποτελεί το πλαίσιο αδειοδοτήσεων από πλευράς της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργείων, ώστε να μπορέσουν να ξεκινήσουν αυτές οι επενδύσεις, οι οποίες, έχουν άμεση σχέση και με τη βιωσιμότητα του θαλάσσιου τουρισμού, τονίζει ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ.
«Είμαστε πίσω σε σχέση με ανταγωνίστριες χώρες όπως η Κροατία, η Τουρκία, η Ισπανία και η Γαλλία, οι οποίες έχουν πολυάριθμες θέσεις ελλιμενισμού. Ακόμα και το Μαυροβούνιο, αναλογικά, διαθέτει μαρίνα υψηλών προδιαγραφών, με ευεργετικό καθεστώς ΦΠΑ, ενώ τα τελευταία χρόνια στην αγορά έχει μπει δυναμικά και η Αλβανία», δήλωσε ο κ. Λουτριώτης και πρόσθεσε ότι οι επενδυτικές προτάσεις προέρχονται από Έλληνες επενδυτές αλλά και από τους ίδιους τους επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού στο πλαίσιο κοινοπρακτικού σχήματος, καθώς δεν υπάρχει χωροθέτηση επαγγελματικής μαρίνας από το κράτος. Αυτή τη στιγμή έχουν υποβληθεί αιτήσεις για επενδύσεις πλωτών λιμένων στο τόξο της Αττικής αλλά και σε δημοφιλείς προορισμούς της Περιφέρειας, όπως η Κρήτη, η Λευκάδα, η Πάρος κλπ. Είναι χαρακτηριστικό, τόνισε ο κ. Λουτριώτης, ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει τουριστική μαρίνα για επαγγελματίες τουριστικών σκαφών που να τους προσφέρει ευνοϊκούς όρους.
Την πρώτη χρονιά της πανδημίας, ο κλάδος κατάφερε να συγκρατήσει το 25% της κίνησης του 2019, το 2021 το ποσοστό ανέβηκε στο 55% των επιπέδων 2019 και οι εκτιμήσεις για το 2022 είναι ότι ο κλάδος θα κινηθεί στο 90% των επιπέδων του 2019, με αρνητική επίδραση τον πόλεμο στην Ουκρανία. Μάλιστα, την τελευταία διετία, η Ουκρανική και η Ρωσική αγορά αποτελούσαν το 45% του πελατολογίου. Κερδοφορία δεν θα υπάρξει, όμως θα μπορέσουμε να καλύψουμε τα κενά της περασμένης διετίας, επισημαίνει ο κ. Λουτριώτης.
Παρότι οι τιμές παραμένουν οι ίδιες, τα παράγωγα του πολέμου όπως η αύξηση των τιμών καυσίμων και των αεροπορικών εισιτηρίων διπλασιάζουν το κόστος διαβίωσης «στενεύοντας» τις επιλογές των ταξιδιωτών και στον θαλάσσιο τουρισμό.
Ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ δήλωσε ότι οι Ευρωπαίοι αναμένεται να «κινήσουν» τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη το 2022, ιδιαίτερα οι Γερμανοί και οι Γάλλοι, αναμένεται μικρότερη αύξηση από Ρουμανία και Βουλγαρία λόγω αυξημένου κόστους, ενώ ελπίδες υπάρχουν για αύξηση της ζήτησης και από την Αμερικανική αγορά.
διαβάστε ακόμα
-
Κραυγή αγωνίας από τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης: Ακινητοποιούμε τα οχήματα! 20/06 | 18:17
-
FedHATTA: Νέο Μέλος της FedHATTA ο δυναμικός Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης 20/06 | 15:45
-
FedHATTA: Τα ελληνικά τουριστικά γραφεία, μέτοχοι στις εξελίξεις στον ευρωπαϊκό κλάδο των οργανωμένων ταξιδιών 17/06 | 14:00
-
HATTA: H Ελλάδα ανανέωσε την εκπροσώπησή της στην ECTAA 15/06 | 15:02
-
Η Ένωση Τουριστικών Λεωφορείων Αττικής στο δυναμικό της FedHATTA 03/06 | 11:44
-
FedHATTA | Ο τουρισμός υπαίθριων δραστηριοτήτων χρειάζεται υπευθυνότητα 31/05 | 12:31
-
FedHATTA | Πολύτιμες αγορές για τον ελληνικό τουρισμό χάνονται... στο δρόμο για τις visa 26/05 | 14:14
-
Fedhatta: Ώθηση στην εξοικείωση των φοιτητών τουριστικών επαγγελμάτων με το πραγματικό τουριστικό περιβάλλον 24/05 | 13:45
-
Ετήσια Γενική Συνέλευση ΗΑΤΤΑ: Τα ελληνικά τουριστικά γραφεία πρωτοπόροι στη νέα εποχή στον ελληνικό τουρισμό 12/05 | 14:01
-
Ο ΗΑΤΤΑ ανοίγει τον ευρωπαϊκό διάλογο για πιο αξιόπιστα και αειφόρα ταξιδιωτικά πακέτα - Πρόταση δημιουργίας compensation fund 13/05 | 15:07
δημοφιλέστερα
- 1 Η Airbnb χρηματοδοτεί τη δημιουργία παράξενων καταλυμάτων 25.06.2022 | AIRBNB
- 2 Στις Σπέτσες η πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη ταινία "H Χαμένη Κόρη|, παρουσία της σκηνοθέτιδας Maggie Gyllenhaal 25.06.2022 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 3 Έρευνα GBTA | Δεν είναι μόνο ο κορωνοϊός που δυσκολεύει την ανάκαμψη των επαγγελματικών ταξιδιών 25.06.2022 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
- 4 Καταργείται η ρήτρα αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας- οι μειώσεις στα τιμολόγια 25.06.2022 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 5 Ανακοινώσεις για τα τουριστικά λεωφορεία υποσχέθηκε ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Μ. Παπαδόπουλος 24.06.2022 | ΦΟΡΕΙΣ
- 6 Deloitte | Το ξενοδοχείο του μέλλοντος - Πώς διαμορφώνονται οι τάσεις στον σχεδιασμό των resorts στη Μεσόγειο 24.06.2022 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 7 Βασίλης Κικίλιας: «Σχεδιάζουμε χειμερινή θρησκευτική κρουαζιέρα από τον Πειραιά στα Ιεροσόλυμα» 25.06.2022 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 8 Νέες παρατάσεις αεροπορικών οδηγιών για απαγορεύσεις πτήσεων λόγω του πολέμου στην Ουκρανία 24.06.2022 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 9 Η Alva Yachts Ελλάς αποκλειστικός αντιπρόσωπος πωλήσεων για την Ελλάδα και την Κύπρο της Alva Yachts 24.06.2022 | ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- 10 ACI: Η Ελλάδα η μοναδική χώρα στην ΕΕ που επανέφερε τις πτήσεις σε επίπεδα 2019 - Σχεδόν ολική επαναφορά και στην Αθήνα 24.06.2022 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ