Γιατί η ΕΣΕΕ επιθυμεί διακαώς τη συνεργασία με τους φορείς του τουρισμού;
12 Feb 2025, 10:20 | ΦΟΡΕΙΣ
TornosNews.gr
Την ανάγκη σύγκλισης και εμβάθυνσης της συνεργασίας των δύο μεγάλων κλάδων, της ελληνικής οικονομίας, του Εμπορίου και του Τουρισμού, επισημαίνει σε κάθε βήμα του ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Γιάννης Καφούνης, ο οποίος και από το βήμα του συνεδρίου του ΞΕΕ στάθηκε στην σημασία της συνεργασίας ΕΣΕΕ με ΞΕΕ αλλά και με όλους τους φορείς του τουρισμού. Με μια τέτοια σύγκλιση, όπως τονίζεται θα συμβάλλει στην γρήγορη επίλυση των προβλημάτων των κλάδων, που αν μήτι άλλο στο επίπεδο της φορολογίας υπάρχει κοινό μέτωπο.
Στο μεταξύ ενωτικός παράγοντας μιας τέτοιας σχέσης είναι η στρατηγική σύνδεση του τοπικού εμπορικού καταστήματος με τον τουρισμό και τα σημαντικά περιθώρια διεύρυνσης της. Μην ξεχνάμε ότι η ΕΣΕΕ εστιάζει στην προβολή της εμπειρίας του "Shopping in Greece” ως ένα ξεχωριστό τουριστικό προϊόν που χρήζει ενίσχυσης και από το αρμόδιο υπουργείο.
Πόσα ξοδεύουν οι τουρίστες για shopping
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας της ΕΣΕΕ, οι σημαντικότερες εθνικότητες τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα είναι οι Άγγλοι, οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Ιταλοί και οι Αμερικάνοι οι οποίοι επιλέγουν για τη διαμονή τους κυρίως ξενοδοχείο all inclusive ή μη (62,5%) και κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb) (19,9%). Οι περισσότεροι (52,8%) έχουν εισόδημα μεταξύ 15.000 – 50.000 ευρώ και δαπανούν λίγο περισσότερα από 200 ευρώ την ημέρα/άτομο. Από αυτά τα ποσά το 9% πηγαίνει στην αγορά προϊόντων από εμπορικές επιχειρήσεις και το 6% στην αγορά τροφίμων. Η υψηλότερη δαπάνη σε αγορές καταγράφεται στην Κρήτη (26 ευρώ) με τους Αμερικανούς να σημειώνουν την ισχυρότερη ροπή κατανάλωσης από εμπορικές επιχειρήσεις (21 ευρώ).
Τα ποιοτικά ευρήματα της έρευνας είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα. Τα πιο δυναμικά τουριστικά εμπορικά προϊόντα είναι τα souvenirs (24,3%) και τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα (19,2%) με τον κυριότερο λόγο των αγορών να είναι η τάση των ξένων επισκεπτών να προμηθευτούν αναμνηστικά από τον τόπο που επισκέπτονται (29,6%). Οι περισσότεροι ξένοι τουρίστες επιλέγουν για τις αγορές τους κυρίως τοπικά καταστήματα/τοπικές αγορές (62%) ενώ οι περισσότεροι από αυτούς (47,6%) δηλώνουν πως είναι παρά πολύ/πολύ πιθανό να αγοράσουν εξ’ αποστάσεως κάποιο ελληνικό προϊόν όταν επιστρέψουν στη χώρα τους.
Σε κάθε περίπτωση οι συνεργασίες των φορέων μεταξύ τους είναι κάτι που δεν γίνεται με ευχολόγια. Απαιτούν δράσεις και συνέργιες. Και φαίνεται πως την δεδομένη χρονική συγκυρία όλοι ομονοούν για το κοινό συμφέρον.
διαβάστε ακόμα
-
Ανοιχτές οι αιτήσεις για την "Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Έξυπνου Τουρισμού" 12/03 | 21:29
-
Το Tornos News συμμετέχει στην απεργία των δημοσιογραφικών Ενώσεων 11/03 | 04:55
-
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Επίκαιρα θέματα στις τελευταίες ολομέλειες 05/03 | 12:26
-
Ένωση Ξενοδόχων Σαντορίνης | Για πρώτη φορά με δικό της περίπτερο στην έκθεση ΙΤΒ 05/03 | 10:14
-
Το πρώτο Σήμα Γαστροτουρισμού Greek.food.tour 26/02 | 11:18
-
O Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης έκοψε την πίτα του - ποιοι τιμήθηκαν 26/02 | 15:47
-
Δυναμική παρουσία της Ρόδου στην έκθεση ITB του Βερολίνου 25/02 | 11:04
-
Ο Επίτροπος Μεταφορών-Τουρισμού Α. Τζιτζικώστας στο “ECTAA Travel Summit 2025” 25/02 | 10:58
-
Η Αθήνα συναρπάζει τους τουρίστες της - Αυξημένη ικανοποίηση παρά τα πλήθη | Τι δείχνει η έρευνα ΕΞΑΑΑ- ΔΑΑ 21/02 | 06:10
-
Συνεργασία Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου 21/02 | 13:57
δημοφιλέστερα
- 1 Νέο ρεκόρ τουριστικών αφίξεων στη Νάξο – Στρατηγικές δράσεις για περαιτέρω ανάπτυξη 22.03.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 2 Επανεκκίνηση πτήσεων στο Heathrow μετά από τη διακοπή ρεύματος 21.03.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 3 Αρχάνες Κρήτης: Ένα στολίδι παράδοσης και πολιτισμού 22.03.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Λήξη της Χιονοδρομικής Περιόδου 2024-2025 στο Χιονοδρομικό Κέντρο Σελίου 22.03.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 Οι κρυφές επιπτώσεις της συναισθηματικής εργασίας στους εργαζόμενους των ξενοδοχείων 22.03.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 6 Θερινή Ώρα 2025: Οικονομικές επιπτώσεις και οφέλη στον τουρισμό 22.03.2025 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 7 Τον Οκτώβριο η έναρξη του ψηφιακού Συστήματος Εισόδου-Εξόδου (EES) της ΕΕ 22.03.2025 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 8 Ξεκίνησε το Παγκρήτιο Forum για την προώθηση κρητικών προϊόντων στα ξενοδοχεία 22.03.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 Επαναλειτουργεί το αεροδρόμιο Heathrow – Συνεχίζονται οι καθυστερήσεις πτήσεων 22.03.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 10 Όλγα Κεφαλογιάννη | Μήνυμα αισιοδοξίας για τον ελληνικό τουρισμό από το Λονδίνο 22.03.2025 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ