WTTC: Η τιμή και και η ποιότητα πάνω από τη βιωσιμότητα στην επιλογή ταξιδιών
23 Jan 2025, 11:27 | ΦΟΡΕΙΣ
Χριστίνα Λαΐνοπούλου
Οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται για την αειφορία, όμως τα σημαντικότερα κριτήρια στην επιλογή ταξιδιών συνεχίζουν να είναι το κόστος και η ποιότητα. Συνεπώς, οι καταναλωτές προσδοκούν από τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν προσιτές επιλογές αειφορίας στα ταξίδια.
Τη δυναμική αυτή αποκαλύπτει νέα έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC), η οποία παρουσιάστηκε σήμερα στην έκθεση FITUR της Μαδρίτης.
Η έκθεση «Bridging the Say-Do Gap: How to Create an Effective Sustainability Strategy by Knowing Your Customers», για την εκπόνηση της οποίας συνεργάστηκε η YouGov, βασίστηκε σε έρευνα 10.000 ερωτηθέντων. Σε αυτήν παρουσιάζονται 6 κατηγορίες καταναλωτών βάσει του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζουν την αειφορία στα ταξίδια, από τους πιο ευαισθητοποιημένους και υπεύθυνους περιβαλλοντικά μέχρι τους πιο απόμακρους από τα ζητήματα αυτά: τους Hopeful Worriers, τους Outward Pointing Worriers, τους Disempowered Environmentalists, τους Accountable Optimists, τους Action Avoiders και τους Climate Change Agnostics.
Η κατανόηση των διαφορετικών αυτών οπτικών είναι απαραίτητη για τις επιχειρήσεις, ιδιαίτερα ως προς τον σχεδιασμό αποτελεσματικών στρατηγικών αειφορίας που ανταποκρίνονται στο κοινό τους και δημιουργούν πραγματικό αντίκτυπο.
Το κόστος και η ποιότητα παραμένουν προτεραιότητα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, το κόστος και η ποιότητα παραμένουν κυρίαρχες προτεραιότητες για τους ταξιδιώτες, υπερβαίνοντας σε σημασία τις επιλογές αειφορίας. Σε οριζόντια κλίμακα κατηγοριών καταναλωτών, πάνω από το 50% αναφέρουν ότι το κόστος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τις επιλογές αγορών, ενώ το 30% δίνει προτεραιότητα στην ποιότητα.
Στον αντίποδα, η αειφορία αποτελεί κυρίαρχο παράγοντα για μόλις μια μικρή μειονότητα, που κυμαίνεται μεταξύ 11% και 7%, ακόμη και στις πιο περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένες ομάδες.
Η έλλειψη ορατότητας συνιστά επίσης ένα σημαντικό εμπόδιο στην πρόοδο. Πάνω από το 10% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν έχουν εκτεθεί σε μηνύματα αειφορίας ή σχετική πληροφόρηση μέσα από οποιοδήποτε κανάλι, είτε από τα βασικά μέσα, τις πλατφόρμες των social media ή πρωτοβουλίες της κοινότητας.
Η έκθεση καλεί τις επιχειρήσεις να ηγηθούν με το παράδειγμά τους, συνεργαζόμενες, όταν αυτό είναι εφικτό, με άλλες επιχειρήσεις και κυβερνήσεις επί πρωτοβουλιών αειφορίας. Για να οδηγηθούμε σε μια πραγματική αλλαγή, η έκθεση επισημαίνει ότι πρέπει να γίνουν τα εξής...
-να επισημαίνονται τα οικονομικά και προσωπικά οφέλη των βιώσιμων ταξιδιών,
-να διασφαλιστεί ότι οι φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές είναι απλές και βολικές για τους καταναλωτές και
-να εισαχθούν κλιμακωτά προγράμματα ανταμοιβής για την παροχή κινήτρων για δράση σε όλα τα επίπεδα.
Το προσαρμοσμένο μάρκετινγκ που μιλάει άμεσα για τις αξίες και τις ανάγκες των μεμονωμένων καταναλωτών έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει σημαντικά τη δέσμευση σε διαφορετικά τμήματα. Ο σχεδιασμός μη βιώσιμων επιλογών για να καταστήσει τη βιωσιμότητα προεπιλεγμένη επιλογή μπορεί να διευκολύνει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και να βελτιώσει τη συνολική εμπειρία.
Παραδείγματα εταιριών με προβεβλημένες βιώσιμες πρακτικές
Πολλές εταιρείες Ταξιδιών και Τουρισμού υιοθετούν ενεργά βιώσιμες πρακτικές και τις κοινοποιούν στους καταναλωτές...
-Η Intrepid Travel επισημαίνει ευδιάκριτα τα δρομολόγια με τον αντίκτυπό άνθρακα που έχουν και αντισταθμίζει αυτόματα τις εκπομπές.
-Η Iberostar αξιοποιεί την τεχνολογία AI για να μειώσει τη σπατάλη τροφίμων στα ξενοδοχεία της και δίνει προτεραιότητα στα αναξιοποίητα αποθέματα ψαριών.
-Η Hilton έχει εξοπλίσει πάνω από 1.800 ξενοδοχεία με σημεία φόρτισης EV, με σχεδόν το ένα τρίτο των ιδιοκτησιών της στην περιοχή EMEA να τροφοδοτούνται εξ ολοκλήρου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
διαβάστε ακόμα
-
Ανοιχτές οι αιτήσεις για την "Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Έξυπνου Τουρισμού" 12/03 | 21:29
-
Το Tornos News συμμετέχει στην απεργία των δημοσιογραφικών Ενώσεων 11/03 | 04:55
-
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Επίκαιρα θέματα στις τελευταίες ολομέλειες 05/03 | 12:26
-
Ένωση Ξενοδόχων Σαντορίνης | Για πρώτη φορά με δικό της περίπτερο στην έκθεση ΙΤΒ 05/03 | 10:14
-
Το πρώτο Σήμα Γαστροτουρισμού Greek.food.tour 26/02 | 11:18
-
O Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης έκοψε την πίτα του - ποιοι τιμήθηκαν 26/02 | 15:47
-
Δυναμική παρουσία της Ρόδου στην έκθεση ITB του Βερολίνου 25/02 | 11:04
-
Ο Επίτροπος Μεταφορών-Τουρισμού Α. Τζιτζικώστας στο “ECTAA Travel Summit 2025” 25/02 | 10:58
-
Η Αθήνα συναρπάζει τους τουρίστες της - Αυξημένη ικανοποίηση παρά τα πλήθη | Τι δείχνει η έρευνα ΕΞΑΑΑ- ΔΑΑ 21/02 | 06:10
-
Συνεργασία Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου 21/02 | 13:57
δημοφιλέστερα
- 1 Στις 27 Μαρτίου τα πρώτα τσάρτερ της σεζόν στην Κρήτη | Ο Μανόλης Τσακαλάκης στο Tornos News 19.03.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 2 Ξενοδοχεία | One&Only Kéa Island: Δεύτερη σεζόν με νέες πολυτελείς βίλες 19.03.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 "Τουρισμός για Όλους" | Ποιοι κληρώθηκαν 19.03.2025 | ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
- 4 Σημαντικά βραβεία για την easyJet από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών 19.03.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 5 Διεθνείς δρομικές διοργανώσεις του Μαρτίου-Απριλίου υπό την αιγίδα του ΕΟΤ 19.03.2025 | ΕΟΤ
- 6 Περιφέρεια Κρήτης | Θετικές γνωμοδοτήσεις για το αεροδρόμιο στο Καστέλι και ξενοδοχεία 19.03.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 7 ΔΥΠΑ | 800 θέσεις εργασίας στα Χανιά από 25 επιχειρήσεις 19.03.2025 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 8 Έντονο παραμένει το ενδιαφέρον των Γάλλων για διακοπές στην Κρήτη 19.03.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 Ανοικτή επιστολή στους τουρίστες: Παρακαλώ μην έρθετε διακοπές στη Μαγιόρκα 17.03.2025 | ΚΟΣΜΟΣ
- 10 +6,1% η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια το α' δίμηνο του 2025 19.03.2025 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ