Τουρισμός | Η αύξηση των τιμών στη Μεσόγειο προβληματίζει τους διοργανωτές ταξιδιών

30 Apr 2025, 06:08 | ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ

TornosNews.gr

Τουρισμός | Η αύξηση των τιμών στη Μεσόγειο προβληματίζει τους διοργανωτές ταξιδιών

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Η συνεχής άνοδος των τιμών στους κορυφαίους προορισμούς του οργανωμένου τουρισμού προκαλεί ανησυχία στον κλάδο, σύμφωνα με τον Ömer Karaca, διευθύνοντα σύμβουλο του γερμανικού τουριστικού ομίλου Schmetterling ("Πεταλούδα").

  • Σημειώνεται ότι το δίκτυο Schmetterling αριθμεί πλέον 1.854 συνεργαζόμενα ταξιδιωτικά γραφεία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, σημειώνοντας πωλήσεις σχεδόν €1,5 δισ. το 2024. Μέχρι στιγμής, το 2025, το δίκτυο έχει αυξηθεί κατά 50 νέα μέλη.

Μιλώντας στην εναρκτήρια ομιλία της ετήσιας συνάντησης της εταιρείας που πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Lujo στο Μπόντρουμ της Τουρκίας, ο Karaca προειδοποίησε: «Υψηλές τιμές και ταυτόχρονη μείωση της πελατείας – αυτό είναι ανησυχητικό».

Ο Karaca εστίασε στην εξέλιξη των τελευταίων τριών ετών, κατά την οποία σε ορισμένους προορισμούς, κυρίως στην Τουρκία αλλά και ευρύτερα στη Μεσόγειο, οι τιμές έχουν αυξηθεί έως και 50%, καθιστώντας τις οργανωμένες διακοπές απρόσιτες για μεγάλο μέρος του κοινού.

Απευθυνόμενος σε περίπου 600 συμμετέχοντες, κάλεσε τους tour operators να προσφέρουν ταξιδιωτικά πακέτα «για τη μεγάλη μάζα» των καταναλωτών, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη ενίσχυσης πιο οικονομικών προορισμών, όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και η Βουλγαρία.

Καυστικός ήταν ο Karaca απέναντι στις πρακτικές ορισμένων διοργανωτών που, ακόμα και σε περιόδους υψηλής ζήτησης, προσφέρουν εκπτωτικά κουπόνια για να προσελκύσουν πελάτες. «Γιατί να το κάνεις αυτό, όταν η ζήτηση είναι ήδη καλή; Είναι στρατηγική ή οικονομικός κίνδυνος;» διερωτήθηκε, προειδοποιώντας ότι τέτοιες τακτικές εκπαιδεύουν το κοινό να περιμένει πάντα κάποια έκπτωση πριν προβεί σε κράτηση.

Ο ίδιος πρότεινε ως λύση τη διαφοροποίηση των φυσικών ταξιδιωτικών γραφείων έναντι των online πρακτορείων, σημειώνοντας ότι μπορούν να προωθούν τις κρατήσεις χωρίς κουπόνια, αρκεί αυτό να ισχύει σε όλα τα κανάλια πώλησης.

Η Schmetterling σκοπεύει να ενισχύσει τα έσοδα των συνεργαζόμενων ταξιδιωτικών γραφείων της μέσω της περαιτέρω ανάπτυξης της πλατφόρμας αεροπορικών κρατήσεων Air Conso, καθώς και μέσω τεχνολογικών εργαλείων για κρατήσεις εκδρομών. «Δείτε το GetYourGuide. Κι εμείς μπορούμε το ίδιο», δήλωσε χαρακτηριστικά, ανακοινώνοντας ότι έως τον Ιούνιο θα είναι διαθέσιμη νέα σχετική τεχνολογία σε όλους τους χρήστες του συστήματος Argus.

Κατά την ομιλία της, η ιδιοκτήτρια της Schmetterling, Anya Müller-Eckert, κάλεσε τον κλάδο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις με «σεβασμό, ανοιχτό μυαλό και ειλικρινές ενδιαφέρον», υπογραμμίζοντας το σύνθημα της φετινής συνάντησης: «Η ισότιμη συνεργασία φέρνει δύναμη».

Facebook Twitter Linkedin
Amaronda

Buka

Messina

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα