Ακρόπολη: Απαξίωση των τουριστών και αδυναμία λειτουργίας των τουριστικών γραφείων φέρνει το νέο σύστημα διάθεσης των εισιτηρίων

17 Feb 2020, 12:00 | ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ

TornosNews.gr

Ακρόπολη: Απαξίωση των τουριστών και αδυναμία λειτουργίας των τουριστικών γραφείων φέρνει το νέο σύστημα διάθεσης των εισιτηρίων

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Μια σειρά νομοθετημάτων και άστοχων αποφάσεων έχουν δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στην εύρυθμη προαγορά των εισιτηρίων εισόδου σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους. Αντί η διαδικασία να απλοποιείται, με στόχο την εύκολη πρόσβαση χωρίς ουρές και ταλαιπωρίες για τους επισκέπτες, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Και το πιο τραγελαφικό: χωρίς κανένα όφελος για κανέναν! Διαβάστε την έρευνα του Tornos News, που εστιάζεται στην Ακρόπολη, καθώς δέχεται τον μεγαλύτερο όγκο επισκεπτών, για να δείτε τις επιπτώσεις και τις ουρές που ήδη ξεκίνησαν στον Ιερό Βράχο και θα κορυφωθούν με την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Η Ακρόπολη περιλαμβάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, από διεθνείς ταξιδιωτικές πλατφόρμες και οδηγούς, στα κορυφαία μνημεία-αξιοθέατα του κόσμου, που «αξίζει να περιμένεις στην ουρά για να δεις».

Φέτος, ωστόσο, το νέο σύστημα ακυρώνει ουσιαστικά τις υπηρεσίες που παρέχουν όλα τα οργανωμένα τουριστικά γραφεία προς τους τουρίστες-πελάτες τους. Ενώ δηλαδή όλα τα τουριστικά γραφεία προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους τουρίστες, προαγοράζουν τα εισιτήρια ώστε να μην δημιουργούνται ουρές και καθυστερήσεις, δεν τους δίδεται πλέον η δυνατότητα να εξασφαλίζουν μαζί με την αγορά των «ολόκληρων» εισιτηρίων, την προαγορά των μειωμένων και των δωρεάν εισόδου εισιτηρίων, με αποτέλεσμα κανένα οργανωμένο γκρουπ να μην μπορεί να λειτουργήσει ως γκρουπ. 

Ο λόγος; Η τελευταία διυπουργική απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και Πολιτισμού, που τροποποίησε την προηγούμενη, ελήφθη στις 27/6/2019, δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β 2666/01.07.2019 και τέθηκε σε ισχύ από την 1η Νοεμβρίου 2019, αφενός αλλάζει την τιμολογιακή πολιτική στα εισιτήρια στην Ακρόπολη και στους άλλους αρχαιολογικούς χώρους, η οποία διαχωρίζει τους πολίτες ΕΕ και εκτός ΕΕ ως προς τα μειωμένα εισιτήρια και δωρεάν είσοδο, και αφετέρου επιβάλλει την επίδειξη ταυτότητας ή διαβατηρίου για τους δικαιούχους στην είσοδο. Έτσι, τα τουριστικά γραφεία δεν μπορούν πλέον να προαγοράσουν μειωμένα ή δωρεάν εισιτήρια, μιας και είναι πρακτικά αδύνατον να έχουν στη διάθεσή τους, πριν έρθει ο επισκέπτης στην Ελλάδα, όλα αυτά τα απαραίτητα έγγραφα.

Επιγραμματικά, μειωμένα εισιτήρια ή ελεύθερη είσοδο (ως προς τους ξένους επισκέπτες) δικαιούνται:

Δωρεάν είσοδο:

** Οι πολίτες ΕΕ κάτω των 25 ετών

** Τα παιδιά έως 5 ετών εκτός ΕΕ

** Τα άτομα με αναπηρία και ένας συνοδός αυτών

Μειωμένη είσοδο:

** Οι νέοι 6-25 ετών εκτός ΕΕ 

 ** Οι πολίτες 65 ετών και άνω της ΕΕ 

Και, όπως προαναφέρθηκε, οι κατηγορίες αυτές πρέπει να δείξουν ταυτότητα ή διαβατήριο στην είσοδο, καθώς και τη σχετική βεβαίωση τα άτομα με αναπηρία.

Πολύ χαρακτηριστικά, όπως επισημαίνουν στο Tornos News, εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων και ξεναγοί, εάν σε ένα γκρουπ 40 ατόμων στην Ακρόπολη υπάρχει έστω και ένα παιδί, πρέπει όλοι να περιμένουν, πολλές φορές και μια ώρα(!), για να να πάει το παιδί με τον γονιό του να βγάλει μισό ή μηδενικό εισιτήριο.

Το πρόβλημα ήδη παρουσιάζεται καθημερινά (όπως βλέπετε στις φωτογραφίες, είμαστε στον Φεβρουάριο και ήδη άρχισαν οι ουρές) και θα κορυφωθεί μπαίνοντας στη σεζόν με τις μαζικές αφίξεις κρουαζιεροπλοίων. Εάν αναλογισθούμε ότι κατά τη θερινή σεζόν εισέρχονται έως και 18.000 τουρίστες καθημερινά στην Ακρόπολη, οι τεράστιες ουρές είναι αναπόφευκτες, όπως και η αγανάκτηση των τουριστών, προκαλώντας δυσφήμιση με σοβαρές συνέπειες στον ελληνικό τουρισμό. 

Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων Φύλαξης Αρχαιοτήτων (ΠΕΥΦΑ), κ.Γιάννης Μαυρικόπουλος, αναφέρει πάντως στο Tornos News ότι εάν ισχύσει η κάρτα πολιτισμού, που έχει εξαγγελθεί, για τους επισκέπτες που δικαιούνται μειωμένο και μηδενικό εισιτήριο, δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις.

Η κράτηση για την κάρτα όπως και η υποβολή των δικαιολογητικών θα γίνεται στο online σύστημα, γλιτώνοντας από τις ουρές στον αρχαιολογικό χώρο.

Το νέο σύστημα δημιουργεί προβλήματα και στους ξεναγούς: Εάν κάποιος ξεναγός χάσει την πλαστική ταυτότητα για την είσοδό του στην Ακρόπολη, προβλέπεται ένας μήνας καθυστέρηση για την έκδοση νέας και οικονομική επιβάρυνση, ενώ μέσω αυτής δίνει ελευθέρας μόνο σε έως 2 αρχαιολογικούς χώρους την ημέρα.  

Να αναφέρουμε ότι για το θέμα έγιναν  συναντήσεις με τον Γ.Γ. του υπουργείου Πολιτισμού κ. Γιώργο Διδασκάλου τόσο με την Ομοσπονδία συνδέσμων ταξιδιωτικών γραφείων FedHΑΤΤΑ όσο και με την Ένωση εφοπλιστών κρουαζιερόπλοιων  και φορέων κρουαζιέρας ΕΕΚΦΚ με συμμετοχή και μελών τους και οι οποίοι ανέπτυξαν τα προβλήματα που υπάρχουν με την διαδικασία έκδοσης μειωμένων και δωρεάν εισιτηρίων δικαιούχων τουριστών. Μέχρι τώρα, ωστόσο, λύση δεν δόθηκε.

Τι λένε FedHATTA, τουριστικά γραφεία, ξεναγοί και οι αρχαιοφύλακες

Ας δούμε, όμως, τι λένε στην έρευνα του Tornos News η FedHATTA, εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων, ξεναγοί και ο πρόεδρος της Ένωσης των αρχαιοφυλάκων.

FedHATTA

Παρεμβάσεις για να αρθεί το πρόβλημα

H Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, FedHATTA, που εκπροσωπεί τα ελληνικά τουριστικά γραφεία, έγινε αποδέκτης διαμαρτυριών από μέλη της για σοβαρές πρακτικές δυσκολίες που αντιμετωπίζονται σε μικτά γκρουπ τουριστών, καθώς και για τη δυσαρέσκεια που προκαλείται στους επισκέπτες. Η Ομοσπονδία ενεργοποιήθηκε άμεσα, από την έναρξη ισχύος του νέου συστήματος, ζητώντας επανειλημμένα από την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Λίνα Μενδώνη, λύσεις για το ζήτημα των εισιτηρίων.

Τα κυριότερα εμπόδια που χρειάζεται να αντιμετωπισθούν, όπως τα ανέδειξε η FedHATTA, είναι:

-Η αδικαιολόγητη διάκριση των νέων έως 25 ετών ανάλογα από την προέλευσή τους, εντός ή εκτός της ΕΕ.

-Ατυχή συμβάντα με παιδιά υπηκοότητας τρίτης χώρας, που φοιτούν σε ελληνικά σχολεία, από τα οποία ζητήθηκε να καταβάλλουν αντίτιμο.

- Ανάγκη να προβλεφθεί ο τρόπος με τον οποίο τα τουριστικά γραφεία θα έχουν τη δυνατότητα αγοράς μεγάλου αριθμού εισιτηρίων με ειδική τιμή

- Πρέπει να γίνει σαφές ποια είναι τα αποδεκτά δικαιολογητικά για τη χορήγηση των «προνομιακών» εισιτηρίων (δωρεάν ή μειωμένων)

- Πέρα από τη διάρκεια των ενιαίων εισιτηρίων που για πρακτικούς λόγους μπορεί να διαφέρει, η διάρκεια των λοιπών εισιτηρίων θα πρέπει να είναι ίδια.

-Να δοθεί δυνατότητα έκδοσης και παραλαβής των δωρεάν και μειωμένων εισιτηρίων (ηλεκτρονικά είτε στα εκδοτήρια) χωρίς έλεγχο δικαιολογητικών, καθώς στις μεγάλες οργανωμένες ομάδες πολλοί τουρίστες δεν δέχονται να παραδίδουν σε τρίτα πρόσωπα ή δεν έχουν μαζί τους για πρακτικούς λόγους τα ταξιδιωτικά τους έγγραφα. Προτείνεται έλεγχος είτε γενικά είτε δειγματοληπτικά κατά την είσοδο των επισκεπτών στο χώρο με την επίδειξη στον αρμόδιο υπάλληλο του Υπουργείου των δικαιολογητικών.

-Προκύπτει σημαντικό λειτουργικό κόστος για τα τουριστικά γραφεία, αφού χρειάζεται να απασχολείται τουλάχιστον ένας υπάλληλος με την παραγγελία και την έκδοση των εισιτηρίων. Προτείνεται η ίδρυση εκδοτηρίων του ΤΑΠ μόνο για οργανωμένες ομάδες τουριστών.

 

Γιώργος Παλιούρας, Μέλος ΔΣ HATTA και FedHATTA 

Επείγουσα ανάγκη να υπάρξει άμεσα λύση

Κατ' αρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι είμαστε ικανοποιημένοι για την λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Ο κλάδος του τουριστικών γραφείων έχει σταθεί αρωγός στην πολιτεία και έχει συνεργαστεί σε όλα τα στάδια της δημιουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διαβλέποντας τα πολλαπλά οφέλη από τη δυνατότητα μαζικής ηλεκτρονικής αγοράς εισιτήριων εισόδου σε αρχαιολογικούς χώρους.  Έλυσε πολλά προβλήματα ενώ υπάρχουν ακόμα βήματα και περιθώριο για βελτίωση.

Δυστυχώς δεν περιμέναμε ότι δεν θα υπάρχει δυνατότητα  ηλεκτρονικής προαγοράς εισιτηρίων για επισκέπτες που δικαιούνται μειωμένη τιμή ή δωρεάν είσοδο, όπως επίσης δεν περιμέναμε  ότι δεν θα υπάρχει κατανόηση για τα προβλήματα που δημιουργεί. Μέχρι σήμερα κάναμε υπομονή, συναντήσεις  και βέβαια είχαμε πολύ λίγες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων.

Η κατηγορία επισκεπτών κρουαζιέρας είναι τελείως διαφορετική από οποιαδήποτε άλλη κατηγορία τουριστικών επισκεπτών. 

Οι κρατήσεις τους γίνονται μέχρι και την προηγούμενη ημέρα χωρίς να γνωρίζουμε τα στοιχεία διαβατηρίου ή ταυτότητας των πελατών.

Έτσι δεν είμαστε σε θέση να προσκομίσουμε τα «απαραίτητα» στοιχεία ή δικαιολογητικά (ταυτότητα/ διαβατήριο)  για την εκ των προτέρων έκδοση και παραλαβή  εισιτηρίων μειωμένης τιμής και δωρεάν καθώς οι πελάτες δεν έχουν φτάσει ακόμα στον προορισμό τους. 

Παρά τις ηλεκτρονικές υποδομές που υπάρχουν και τις οργανωτικές μας παρεμβάσεις, οι επισκέπτες κρουαζιέρας αποβιβάζονται και φτάνουν στους αρχαιολογικούς χώρους μαζικά και βρίσκονται στην Αθήνα για περιορισμένο χρόνο. Η παράδοση των εισιτηρίων στους πελάτες γίνεται κατά την προσέγγισή τους στον αρχαιολογικό χώρο χωρίς να μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι φέρουν μαζί τους ταυτότητες ή διαβατήρια καθώς στην πλειονότητά τους τα αφήνουν στο κρουαζιερόπλοιο. Ο διαχωρισμός τους έως 25 ετών για παιδιά και νέους σε εντός και εκτός ΕΕ (δωρεάν και μειωμένης τιμής) δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την διαχείριση.

Είναι ιδιαίτερα επείγουσα η ανάγκη να υπάρξει λύση και να μην αντιμετωπίσουμε προβλήματα  στην ομαλή προσέλευση των τουριστών κρουαζιέρας στους αρχαιολογικούς χώρους τις επόμενες εβδομάδες.

Κερδίζουμε συνεχώς προσεγγίσεις και εταιρίες που θα χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως home port, ας μην χαλάσουμε την εικόνα με τα προβλήματα που θα παρουσιαστούν στην Ακρόπολη. Αυτό που ζητάμε είναι πολύ απλό. Να έχουμε την δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίων μειωμένης τιμής και δωρεάν και έλεγχος των επισκεπτών να γίνεται κατά την  είσοδο στους αρχαιολογικούς χώρους.

Σπύρος Χάμπας, του Travelway

Τεράστιο θέμα με τους επιβάτες κρουαζιέρας στην Ακρόπολη

Υπάρχει τεράστιο θέμα στο operation της κρουαζιέρας με την είσοδο των επιβατών στην Ακρόπολη και στους άλλους αρχαιολογικούς χώρους, με τη νέα απόφαση.

Ο Πειραιάς πολλές φορές, την υψηλή σεζόν, έχει έως και 5 κρουαζιερόπλοια, δηλαδή 12.000-15.000 τουρίστες, εκ των οποίων οι περίπου 6.000 πηγαίνουν οργανωμένοι στην Ακρόπολη. Αυτό σημαίνει 30 πούλμαν και περίπου 35 ξεναγοί. Τα πούλμαν κατευθύνονται στην Ακρόπολη, όπου έχουμε έναν ή δυο υπαλλήλους για να μοιράζουν τα εισιτήρια στον κόσμο ώστε να προσφέρουμε καλύτερη υπηρεσία και να μην χρειάζεται να περιμένει ο ξεναγός στο ταμείο για να τα παραλάβει. Τα προαγοράζουμε από το ΤΑΠ και για διευκόλυνση του operation τα δίνουμε 50 μέτρα προ της εισόδου.

Αν όμως μέσα στο πούλμαν υπάρχουν και παιδιά, πως θα γίνεται ο διαχωρισμός ανάμεσα σε αυτά εντός ΕΕ και εκτός; 

Τα παιδιά θα πρέπει να δείχνουν διαβατήρια όχι στον υπάλληλό μας αλλά στον φύλακα. Όμως, στα κρουαζιερόπλοια, με την είσοδο των επιβατών, κρατούνται τα διαβατήρια και τους χορηγείται κάρτα επιβίβασης…

Εάν μια ημέρα συμπέσουν 150 πούλμαν στην Ακρόπολη, τι θα γίνει; 

Μιλάμε για έναν εμβληματικό αρχαιολογικό χώρο για τον ελληνικό πολιτισμό, στον οποίο πρέπει να δείχνουμε το καλύτερο πρόσωπο της χώρας.

Οι εταιρίες κρουαζιέρας έχουν θορυβηθεί και ρωτούν τι ισχύει.

Μέχρι το Νοέμβριο, αναγκαζόμασταν να πληρώνουμε εμείς ολόκληρο εισιτήριο για να μη δημιουργούνται προβλήματα. Για τη σεζόν της κρουαζιέρας (Μάρτιος-Νοέμβριος), αν ένα πλοίο είναι ευρωπαϊκής σημαίας, το 80% είναι Ευρωπαίοι με μεγάλο αριθμό παιδιών. Τα αμερικανικά και γερμανικά κρουαζιερόπλοια, συνήθως δεν έχουν πολλά παιδιά λόγω διαφορετικής περιόδους διακοπών.

Θέλουμε να επιστρέψουμε στο προηγούμενο καθεστώς, με τα δωρεάν εισιτήρια για επισκέπτες έως 18 ετών. Η διαφορά 18-25 έγινε με τη λογική περισσότερων εσόδων. Με το προηγούμενο καθεστώς, όμως, δεν θα υπήρχαν απώλειες, καθώς οι νεαρής ηλικίας επιβάτες σπανίζουν στα κρουαζιερόπλοια.

Κώστας Ζάνος, από το GO Tours

Προτείνουμε ολόκληρο εισιτήριο και στα παιδιά  για να γλυτώσουμε την ταλαιπωρία

Δεν μπορούμε να παρέχουμε παιδικό εισιτήριο στους πελάτες σε οργανωμένο τουρ.

Αν σε ένα πούλμαν είναι 40 άτομα και ένα παιδί, θα πρέπει να περιμένουν όλοι αυτοί να πάει το παιδί με τον γονιό του στα κεντρικά στο Διόνυσο, να περιμένει στην ουρά για να πάρει μισό ή μηδενικό εισιτήριο.

Για το λόγο αυτό, προτείνουμε στους πελάτες μας να πληρώνουν και τα παιδιά ολόκληρο εισιτήριο, καθώς η διαδικασία έκδοσης μειωμένου ή μηδενικού παρουσιάζει πολλές καθυστερήσεις.

Αριστοτέλης, ξεναγός 

Θα αναφερθώ πρώτα στα προβλήματα που δημιουργεί στους ξεναγούς αυτή η απόφαση:

Εάν κάποιος ξεναγός χάσει την πλαστική ταυτότητα για την είσοδό του στην Ακρόπολη, προβλέπεται ένας μήνας καθυστέρηση για την έκδοση νέας και οικονομική επιβάρυνση, ενώ μέσω αυτής δίνει ελευθέρας σε έως 2 αρχαιολογικούς χώρους. Εάν ο ίδιος ξεναγός χρειαστεί να εργαστεί σε άλλον αρχαιολογικό χώρο, χρειάζεται να βγάλει μηδενικό εισιτήριο, ενώ με το προηγούμενο σύστημα προμηθευόταν ενιαίο μηδενικό (ενιαίο σημαίνει ότι έχει διάρκεια κάποιων ημερών, το νέο δεν έχει). Πλέον εξαρτάται από τη διάθεση των φυλάκων να του εκδώσουν το εισιτήριο αυτό ή να του πουν να περιμένει στην ουρά, καθυστερώντας το γκρουπ του, το οποίο ενδεχομένως να έχει ήδη εισιτήρια.

Έπρεπε να υπάρχει η πρόβλεψη για έναν κωδικό QR CODE επάνω στην κάρτα αυτή, ώστε το σκανάρισμα να γίνεται όχι αποκλειστικά στην είσοδο, σε σταθερό μηχάνημα, όπως γίνεται σήμερα, αλλά και μέσα στον αρχαιολογικό χώρο, για να αποφεύγονται οι καθυστερήσεις.

Θα πρέπει να υπαρχει ειδικό εκδοτήριο μονο για τους ξεναγούς, για να βγαζουν επιτόπου το μηδενικό εισιτήριο, χωρίς να περιμένουν σε ουρές.

Τι γίνεται με τα μειωμένα εισιτήρια

Πώς γίνεται η διαδικασία εισόδου στα μειωμένα εισιτήρια: Για να πάρεις το εισιτήριο αυτό θα πρέπει να εχεις αποδεικτικά στοιχεία, και αφού το πάρεις γίνεται έλεγχος για διαβατήριο. Αυτό σημαινει ότι αν ένας ξεναγός έχει ένα γκρουπ με 40 παιδιά από τη Γαλλία, μπορεί να γίνει έλεγχος διαβατηρίων και στα 40 παιδιά. Αυτό σημαίνει καθυστερήσεις, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος.

Αν το μειωμένο εισιτήριο βγει ηλεκτρονικά, προβλέπεται ηλεκτρονική πληρωμή, στέλνουν στον επισκέπτη έναν κωδικό και με αυτόν πηγαίνει στο εκδοτήριο για να πάρει το εισιτήριο.

Με το προηγουμενο σύστημα ζητούσαμε συγκεκριμένο αριθμό εισιτηρίων και δεν υπήρχαν αυτές οι καθυστερήσεις.

Παράδειγμα πρώτο: ξεναγός με εισιτήρια από ηλεκτρονική κράτηση από το τουριστικό γραφείο, κατευθύνεται στο εκδοτήριο, τα τυπώνει στο ειδικό μηχάνημα, τα πηγαίνει στον υπάλληλο του ταμείου και εκείνος δίνει την απόδειξη για το τουριστικό γραφείο. Όλα αυτά για μια διαδικασία που θα μπορούσε να γίνεται πολύ πιο εύκολα, ολοκληρώνεται σε 40 λεπτά, με τους τουρίστες να περιμένουν. Αυτό, ιδιαίτερα όταν υπάρχει ένα τουρ που διαρκεί δύο ώρες, είναι μη λειτουργικό.

Τα ταμεία δεν δέχονται μετρητά από την 1η Νοεμβρίου και ο μοναδικός τρόπος έκδοσης είναι το e-ticket. Αν υπάρχουν συμπληρωματικές αγορές εισιτηρίων, αυτό γίνεται μόνο από το eticket μέσα στο εκδοτήριο, όπου μόνο αν είσαι πιστοποιημένος ξεναγός και έχεις τον κωδικό του γραφείου μπορείς να κάνεις την αγορά του.

Παράδειγμα δεύτερο: Για ένα πριβέ τουρ, στο οποίο οι επισκέπτες έχουν βγάλει εισιτήρια για το μουσείο Ακρόπολης και θέλουν να επισκεφθούν και τον αρχαιολογικό χώρο, στο εκδοτήριο παραπέμπουν τον ξεναγό στα κεντρικά εκδοτήρια, όπου όμως δεν δίνεται απόδειξη και πρέπει να πάει σε άλλα εκδοτήρια για αυτήν.

Επιπλέον, τέτοιες καθυστερήσεις θα υπάρχουν και σε περιπτώσεις που προστίθενται και νέοι επισκέπτες στο τουρ.

Εάν υπάρχει ένα πριβέ τουρ στην Ακρόπολη, ο ξεναγός χρειάζεται να κατευθυνθεί στο εκδοτήριο για να εκδώσει, π.χ. τρία, εισιτήρια, χωρίς να του δίνεται απόδειξη!

Από τότε που ισχύει το νέο σύστημα, έχουν αυξηθεί οι χρόνοι αναμονής και οι ουρές, ακόμη και πριν την έναρξη της σεζόν.

Άρης ξεναγός 

Ουρές στην τουριστική σεζόν

Το νέο σύστημα δεν είναι ευέλικτο για τους ταξιδιώτες που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο, καθώς τα τουριστικά γραφεία δεν έχουν το δικαίωμα να τα προμηθευτούν, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ουρές.

Υπάρχουν ήδη καθυστερήσεις στην είσοδο της Ακρόπολης και βρισκόμαστε στην αρχή της σεζόν ακόμα. Αυτό δημιουργεί έναν κακό οιωνό για τη σεζόν.

Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης τους κράτους προς τους ανθρώπους που διεξάγουν το τουριστικό έργο.

Είναι άδικη η διάκριση των νέων από ΕΕ και εκτός ΕΕ, γιατί είναι κατά της παιδικής ηλικίας, της ελεύθερης γνώσης για τον ελληνικό πολιτισμό κτλ.

Για την κάρτα των ξεναγών, απαλλάσσει τους ξεναγούς από καθυστερήσεις στην έκδοση εισιτηρίων ελευθέρας εισόδου (μηδενικό), όμως εάν οι ξεναγοί έχουν ξεχάσει την κάρτα τους ή την χάσουν, το νέο σύστημα, στην πράξη, απαγορεύει σε κάποια ταμεία να τους δίνουν ελευθέρας. Έτσι, αναγκάζεται να εξαρτηθεί από την καλή διάθεση των φυλάκων για να του δώσουν το μηδενικό εισιτήριο.

Δεν υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός και σταθερή πολιτική στα εισιτήρια, δεν γίνεται κάθε χρόνο να αλλάζει ο τρόπος προμήθειας και οι τιμές τους, γιατί έτσι αχρηστεύεται το ταξιδιωτικό υλικό που οι οργανισμοί εκδίδουν ένα χρόνο πριν.

Επιπλέον, η Ακρόπολη έχει μόλις 2 εισόδους για ένα μεγάλο αριθμό επισκεπτών, υστερώντας σε επίπεδο υποδομών. Χρειάζεται να ενεργοποιηθούν και άλλες είσοδοι στον αρχαιολογικό χώρο ώστε να δημιουργηθούν εναλλακτικές διαδρομές και να εξυπηρετούνται καλύτερα οι τουρίστες.

Λείπει ένα γενικό όραμα στον τουρισμό και τον πολιτισμό.

Γιάννης Μαυρικόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων Φύλαξης Αρχαιοτήτων 

Λύση η κάρτα πολιτισμού

Προβλήματα υπήρχαν και θα υπάρχουν με τα ηλεκτρονικά εισιτήρια, όμως η κατάσταση βαίνει προς ομαλοποίηση.

Έχει εξαγγελθεί η κάρτα πολιτισμού για τους επισκέπτες που δικαιούνται μειωμένο και μηδενικό εισιτήριο, η οποία εάν εφαρμοσθεί δεν θα χρειάζεται να έχουν μαζί τους οι επισκέπτες τα έγγραφα που δικαιολογούν το μειωμένο εισιτήριο, άρα δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις.

Η κράτηση για την κάρτα όπως και η υποβολή των δικαιολογητικών θα γίνεται στο online σύστημα, γλιτώνοντας από τις ουρές στον αρχαιολογικό χώρο.

Το προηγούμενο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων ήταν χειρότερο.

Ωστόσο, ανησυχώ για την αλλαγή που πρέπει να γίνει άμεσα στο αναβατόριο εν όψει της σεζόν, με χορηγία του ιδρύματος Ωνάση, καθώς δεν παρατηρείται κάποια δραστηριότητα σε αυτή την κατεύθυνση.

Το σχόλιο του Tornos News:

Το 2020, έχοντας και τις παρενέργειες του κορωνοϊού, φαίνεται να επιφυλάσσει αρκετές δυσκολίες και στον ελληνικό τουρισμό. Δεν πρέπει να φορτώσουμε και άλλα προβλήματα, όπως αυτό με την απαξίωση των τουριστών και του έργου των τουριστικών γραφείων. Στόχος πρέπει να είναι να μην υπάρχουν αδικαιολόγητες ταλαιπωρίες στην Ακρόπολη και στους άλλους αρχαιολογικούς χώρους. 

Δυστυχώς, η τροποποίηση της προηγούμενης απόφασης την παραμονή των εκλογών  (η διυπουργική απόφαση δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ την 1η Ιουλίου 2019, ενώ ελήφθη στις 27 Ιουνίου 2019) χωρίς να έχουν ενημερωθεί και χωρίς να έχει ζητηθεί η συνδρομή των επαγγελματιών που γνωρίζουν καθημερινά τι λειτουργεί και τι όχι, που αλλάζει δραστικά την όλη λειτουργία χωρίς κανένα απολύτως όφελος ούτε για τα κρατικά έσοδα, ούτε για κανέναν από τους εμπλεκόμενους, που η ισχύς της ξεκίνησε μόλις μερικούς μήνες μετά, δείχνει πως αντιμετωπίζεται ο τουρισμός: με επιπολαιότητα και ερασιτεχνισμό. Η σχετική τροπολογία δημιουργεί μόνο προβλήματα και σε οποιοδήποτε σύγχρονο κράτος θα ήταν παράδειγμα προς αποφυγή.

Πράγματι, η κάρτα Πολιτισμού θα μπορούσε να είναι μια λύση για του Έλληνες επισκέπτες, αλλά είναι εντελώς ανέφικτη λύση για την μεγάλη πλειοψηφία των αλλοδαπών τουριστών, για ευνόητους λόγους.

Η προτεινόμενη εφικτή και πρακτική λύση, δηλαδή η χωρίς εμπόδια διάθεση των μειωμένων και δωρεάν εισιτηρίων στα τουριστικά γραφεία και στους ξεναγούς, δεν έχουν απολύτως κανένα κόστος για το κράτος, ενώ αντιθέτως αυξάνει τα έσοδα καθώς οι καλές υπηρεσίες αυξάνουν και την προσέλκυση τουριστών υψηλών εισοδημάτων και η ομαλή και εύρυθμη εξυπηρέτησή τους, δημιουργεί ευχαριστημένους επισκέπτες που είναι η πιο στέρεα βάση της τουριστικής μας ανάπτυξης.

Άλλωστε, ο έλεγχος των εισιτηρίων στην είσοδο των χώρων από τους αρχαιοφύλακες, είναι η απόλυτη εξασφάλιση της διαδικασίας εισόδου. Μια απλή λύση, για την εύκολη διακρίβωση και τον έλεγχο των μειωμένων και των δωρεάν εισιτηρίων κατά την είσοδο, θα μπορούσε π.χ. να είναι η εκτύπωση αυτών των «ειδικών» εισιτηρίων σε έγχρωμο χαρτί, ώστε να είναι άμεση δυνατότητα ελέγχου, με την επίδειξη των ανάλογων δικαιολογητικών. 

Το υπουργείο Πολιτισμού οφείλει να βρει άμεσα καθαρή και σαφή λύση, στο αναπάντεχο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, πριν την έναρξη της υψηλής τουριστικής περιόδου, ώστε να ομαλοποιηθεί η διαδικασία εισόδου σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους. Την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου η ουρά στην μη κεντρική είσοδο (Νότια κλιτύς) της Ακρόπολης, όπως βλέπετε στις φωτογραφίες, ήταν αρκετά δεκάδες μέτρα και ο υπολογιζόμενος χρόνος αναμονής ξεπερνούσε την μισή ώρα. Φεβρουάριος, στην δευτερεύουσα είσοδο...

Το μόνο που δεν χρειάζεται ο ελληνικός τουρισμός είναι εικόνες στα διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα και στα social media με παιδιά, υπερήλικες και άτομα με αναπηρία να περιμένουν σε ουρές μια ημέρα με καύσωνα για να πάρουν μειωμένο ή μηδενικό εισιτήριο...

Η είσοδος στην Ακρόπολη δεν είναι μια λεπτομέρεια του Ελληνικού Τουρισμού. Είναι η βιτρίνα της τουριστικής Ελλάδας και της Αθήνας, που προσφέρει δις στην ελληνική κοινωνία. Είναι το μαργαριτάρι μας όπως αποκαλεί τον Παρθενώνα ο Λε Κορμπιζιέ, είναι το σύμβολο του Δυτικού πολιτισμού, είναι ένας πόλος έλξης για όλους τους ανθρώπους από όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης.

Πιστεύουμε πως αξίζει καλύτερης προσοχής... 

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα