Expedia: Παραιτήθηκαν τα 2 κορυφαία στελέχη, λόγω διαφωνιών στη στρατηγική

05 Dec 2019, 13:23 | ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ

TornosNews.gr

Expedia: Παραιτήθηκαν τα 2 κορυφαία στελέχη, λόγω διαφωνιών στη στρατηγική

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Παραιτήθηκαν ο διευθύνων σύμβουλος και ο διευθυντής Οικονομικών της Expedia Group, Mark Okerstrom και Alan Pickerill έπειτα από έντονη διαφωνία τους με το ΔΣ όσον αφορά τη στρατηγική του online τουριστικού γραφείου του ομίλου.

Οι παραιτήσεις έχουν άμεση ισχύ και ο πρόεδρος του ΔΣ και ο αντιπρόεδρος, Barry Diller και Peter Kern θα αναλάβουν τη διοίκηση την ώρα που το ΔΣ θα αναζητά τη μακροπρόθεσμη ηγεσία του οργανισμού.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, o κ. Diller αναφέρει σε ανακοίνωση που εξέδωσε ότι εν τέλει η ανώτατη διοίκηση και το ΔΣ διαφώνησαν στην στρατηγική.

Νωρίτερα μέσα στο 2019, η Expedia είχε υιοθετήσει ένα φιλόδοξο σχέδιο αναδιάρθρωσής της με στόχο να συνδυάσει τα brand της με την τεχνολογία με πιο αποτελεσματικό τρόπο. 

Σύμφωνα με τον κ. Diller, η κίνηση αυτή, ενώ είναι ισχυρή ως κόνσεπτ, είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί ο στόχος στις τρέχουσες επιχειρήσεις του οργανισμού, οδηγώντας σε απογοητευτικά αποτελέσματα στο τρίτο τρίμηνο και σε μειωμένες επιδόσεις βραχυπρόθεσμα.

Το ΔΣ διαφώνησε με τη στρατηγική αυτή, όπως τόνισε ο κ. Diller, πιστεύοντς ακράδαντα οτι η εταιρία μπορεί να επιταχύνει την ανάπτυξή της το 2020.

Ο κ. Diller δήλωσε ότι θα αγοράσει επιπλέον μετοχές της εταιρίας ως ένδειξη της πίστης και της δέσμευσής του στο μέλλον της Expedia. 

Η Expedia έχει στρέψει την προσοχή της σε επενδύσεις στο τμήμα βραχυχρόνιων μισθώσεων, την Vrbo, προκειμένου να ανταγωνιστεί την Airbnb και την Booking Holdings στην αγορά κρατήσεων εναλλακτικών καταλυμάτων. 

Πρόσφατα, ο οργανισμός αντιμετώπισε προβλήματα, που έγιναν ξεκάθαρα στο τρίτο τρίμηνο όταν τα έσοδα δεν κατάφεραν να φτάσουν τις προσδοκίες της Wall Street. Η εταιρία απέδωσε τις επιδόσεις αυτές στις αλλαγές στην Google η οποία προωθεί στις αναζητήσεις περισσότερο τους διαφημιζόμενους, ρίχνοντας χαμηλότερα στα αποτελέσματα τις δωρεάν καταχωρήσεις ταξιδιωτικών εταιριών και αναγκάζοντάς τις να προβαίνουν σε μεγαλύτερες δαπάνες για το μάρκετινγκ.

Ο κ. Okerstrom δήλωσε τον περασμένο μηνα οτι η Expedia αναμένει ανάπτυξη 5% έως 9% για το 2019 στα έσοδα προ φόρων, έναντι της προηγούμενης εκτίμησης για ανάπτυξη 15%.

Ο κ. Okerstrom εργαζόταν στην Expedia για 13 χρόνια, σε θέσεις διοίκησης, με κύρια αρμοδιότητά του την επέκταση του αποτυπώματος του οργανισμού στην αγορά ξενοδοχείων διεθνώς, όμως η Expedia απέτυχε στα εναλλακτικά καταλύματα, τη κατηγορία δηλαδή που της προσέφερε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη. Ενδεικτικά, η ανάπτυξη εσόδων τρίτου τριμήνου στις βραχυχρόνιες μισθώσεις διαμορφώθηκε στο 14% έναντι 17% την προηγούμενη περίοδο.

Ο κ. Fuller σημειώνει οτι η πιο λογική στρατηγική αλλαγή αυτή τη στιγμή θα είναι η καλύτερη αξιοποίηση της VRBO. Όπως τονίζει η Expedia δεν έχει την πολυτέλεια να παραχωρεί χώρο σε αυτή την κατηγορία στις Airbnb και Booking.

Η Vrbo κυριαρχεί στην αμερικανική αγορά όμως οι Airbnb και Booking έχουν πολύ μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων παγκοσμίως, η οποία αποτιμάται σε 34 δισ. δολάρια.

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα