Booking εναντίον Expedia: Ο πόλεμος των ισχυρών στις διαδικτυακές κρατήσεις

09 Oct 2018, 12:53 | ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ

TornosNews.gr

Booking εναντίον Expedia: Ο πόλεμος των ισχυρών στις διαδικτυακές κρατήσεις

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Δύο μεγάλες ταξιδιωτικές πλατφόρμες, η Booking και η Expedia (αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία, διαμερίσματα, αυτοκίνητα κτλ), κυριαρχούν στις παγκόσμιες ταξιδιωτικές κρατήσεις που πραγματοποιούνται στο διαδίκτυο, σύμφωνα με έρευνα της ένωσης ξενοδόχων, εστιατόρων και καφέ της Ευρώπης, HOTREC.

Η Booking Holdings, ιδιοκτήτρια της Booking.com, έχει 23.000 εργαζόμενους, με κέρδη από τις πωλήσεις που φθάνουν τα 12,7 δισ. δολάρια και με καθαρά έσοδα 2,3 δισ. δολαρίων το 2017.

Η ανταγωνίστρια Expedia, με 22.000 εργαζομένους, είχε πωλήσεις ύψους 10 δισ. δολαρίων και καθαρά έσοδα 378 εκατ. δολαρίων το 2017.

Τα στοιχεία δείχνουν οτι η Booking Holdings είναι ο ηγέτης στις διαδικτυακές κρατήσεις ξενοδοχειακών δωματίων στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 60% το 2016, ενώ ακολουθεί ο όμιλος της Expedia με μερίδιο 20%.

Και οι 2 πλατφόρμες έχουν μεγάλο αριθμό brand, με 200 περίπου ταξιδιωτικές ιστοσελίδες σε 75 χώρες. Η Expedia Group διεισδύει σχεδόν σε όλα τα τμήματα διακοπών, είτε ως online τουριστικό γραφείο (Expedia), είτε ως πλατφόρμα σύγκρισης τιμών (Trivago) αλλά και ως πλατφόρμα ξενοδοχειακών κρατήσεων (Hotels.com) και επαγγελματικών ταξιδίων (Egencia, Traveldoo).

Αντίστοιχη στρατηγική ακολουθεί και η Booking Holdings με την πλατφόρμα Booking.com, την Kayak και την Priceline. Στα τελευταία τρίμηνα, η Booking Holdings κερδίσει σε επίπεδο κερδών. Το δεύτερο τρίμηνο του 2018, ο όμιλος είχε καθαρά έσοδα 1 δισ. δολαρίων, έναντι 1 εκατ. της Expedia. Η διαφορπά αυτή αποδίδεται στα διαφορετικά οικονομικά μοντέλα που ακολουθούν οι 2 όμιλοι. Στην Booking Holdings κυριαρχούν τα έσοδα από τη λειτουργία του online τουριστικού γραφείου με σχεδόν 9,7 δισ. δολάρια από το σύνολο των 12,7 δισ. δολαρίων το 2017.

Έτσι, η Booking Holdings ορίζεται κυρίως ως τρίτη πλατφόρμα που συνδέει τους πελάτες με τους επαγγελματίες του τουρισμού ως καθαρό σημείο πώλησης. Αυτό το άκρως κερδοφόρο μοντέλο απαιτεί επενδύσεις στο μάρκετινγκ και την τεχνολογία. Στην Expedia, κυριαρχούν τα εμπορικά έσοδα με σχεδόν 5,4 δισ. δολάρια από το σύνολο των 10 δισ. δολαρίων πέρυσι. Η Expedia Group λειτουργεί κυρίως με όρους μεταπώλησης, σαν διανομέας.

Το βασικό πλεονέκτημα της Booking Holdings είναι η πλατφόρμα Booking.com η οποία δημιουργεί τα περισσότερα έσοδα με 29 εκατ. δωμάτια διαθέσιμα σε όλο τον κόσμο, σε 140.000 προορισμούς, 230 χώρες και 1,5 εκατ. κρατήσεις ημερησίως σε 43 γλώσσες, σύμφωνα με την διευθύντρια της Booking.com σε Γαλλία, Ισπανία και Πορτογαλία, Vanessa Heydorff.

Η Booking.com διέθετε το 2017 συμφωνίες με πάνω από 2 εκατ. συνεργάτες, ενώ η Expedia Group μόλις 590.000. Επιπλέον, σε επίπεδο διανυκτερεύσεων κερδίζει η Booking Holdings με διπλάσιο αριθμό το 2017 σε σύγκριση με την Expedia Group.

Ωστόσο, η Expedia έχει το μυστικό όπλο του πακέτου, με πλήρεις ταξιδιωτικές εμπειρίες, συνδυάζοντας την προσφορά ξενοδοχείων με τους συνεργάτες της από το χώρο των αερομεταφορών (550 συνολικά), των ταξιδιωτικών δραστηριοτήτων (25.000) και της κρουαζιέρας.

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα