Πτώχευση FTI: 6.000 υποθέσεις αποζημίωσης παραμένουν ανοιχτές

28 May 2025, 11:13 | TOUR OPERATORS

TornosNews.gr

Πτώχευση FTI: 6.000 υποθέσεις αποζημίωσης παραμένουν ανοιχτές

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Σχεδόν ένα χρόνο μετά την κατάρρευση του γερμανικού τουριστικού κολοσσού FTI, το Γερμανικό Ταμείο Ταξιδιωτικής Ασφάλισης (DRSF) δημοσίευσε έναν προκαταρκτικό απολογισμό για τη διαδικασία αποζημίωσης των πληγέντων καταναλωτών. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, έχουν ήδη καταβληθεί αποζημιώσεις ύψους περίπου 245 εκατομμυρίων ευρώ σε 172.000 αιτήσεις, ενώ στο σύνολο είχαν κληθεί να συμμετάσχουν 212.000 πελάτες της FTI. Περίπου 34.000 εξ αυτών δεν ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση.

Παρά τη σημαντική πρόοδο, η διαδικασία δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Περίπου 6.000 αιτήσεις βρίσκονται υπό επεξεργασία, κυρίως λόγω της πολυπλοκότητας των περιπτώσεων. Αυτές περιλαμβάνουν «αρθρωτές κρατήσεις», δηλαδή κρατήσεις με συνδυασμό διαφορετικών πακέτων και υπηρεσιών, καθώς και περιπτώσεις κρατήσεων μέσω πρακτορείων στις βασικές αγορές της FTI, που απαιτούν ειδική νομική αξιολόγηση. Επιπλέον, περίπου 2.000 αιτήσεις εκκρεμούν λόγω έλλειψης απαντήσεων από τους ίδιους τους πελάτες.

Η διαχείριση της πτώχευσης έχει χαρακτηριστεί ιδιαίτερα δύσκολη. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του DRSF, Ali Arnaout, παραδέχτηκε ότι η περίπτωση της FTI ήταν μια «πραγματική δοκιμασία» για το νέο σύστημα ασφάλισης ταξιδιών που θεσπίστηκε το 2021. Όπως σημείωσε, οι βασικές προκλήσεις περιλάμβαναν τη συλλογή στοιχείων επικοινωνίας και πληρωμής, καθώς και τη διαχείριση των σύνθετων σχημάτων κρατήσεων.

Το Ταμείο έχει δεχτεί κριτική για την αργή πρόοδο σε κάποιες περιπτώσεις και την περιορισμένη επικοινωνία με τους καταναλωτές. Νομικοί όπως ο ειδικός στο δίκαιο του τουρισμού, Φλόριαν Ντούκιτς, επισημαίνουν ότι η πρωτοφανής πολυπλοκότητα της αφερεγγυότητας της FTI ανέδειξε τα όρια του συστήματος, αλλά και την ανάγκη για θεσμικές βελτιώσεις.

Από την πλευρά της διοίκησης, ωστόσο, οι υπεύθυνοι του DRSF τονίζουν ότι η ανταπόκριση ήταν ταχύτατη, με τις πρώτες αποζημιώσεις να ξεκινούν μόλις δέκα εβδομάδες μετά την πτώχευση. «Το σύστημα απέδειξε την αξία του και μας έδωσε πολύτιμα διδάγματα για το μέλλον», δήλωσε ο Stefan Korsch, συν-διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου.

Για το επόμενο διάστημα, το DRSF σχεδιάζει να βελτιώσει τα εργαλεία αποζημίωσης, να απλοποιήσει τις διαδικασίες για τους ταξιδιωτικούς πράκτορες και να ενισχύσει τη διαλειτουργικότητα με τους φορείς του τουρισμού. Στόχος είναι η ταχύτερη και αποδοτικότερη διαχείριση ενδεχόμενων μελλοντικών κρίσεων. Παράλληλα, προγραμματίζονται αναβαθμίσεις στην ψηφιακή πύλη του οργανισμού και διαδικτυακά σεμινάρια για τους παρόχους, με έμφαση στη διαφάνεια και την επικοινωνιακή υποστήριξη.

Facebook Twitter Linkedin
Amaronda

Buka

Messina

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα