Η Τεχνητή Νοημοσύνη στον τουρισμό | Η τεχνολογία δεν αρκεί χωρίς ηγεσία και όραμα

09 May 2025, 06:36 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

TornosNews.gr

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στον τουρισμό | Η τεχνολογία δεν αρκεί χωρίς ηγεσία και όραμα

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Στο περιθώριο της διεθνούς τουριστικής έκθεσης Arabian Travel Market (ATM) στο Ντουμπάι, η Mabrian Technologies και ο Όμιλος Almawave φιλοξένησαν από κοινού μια στρογγυλή τράπεζα υψηλού επιπέδου, με επίκεντρο τον μετασχηματιστικό ρόλο της ευφυΐας δεδομένων, της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και της Γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης (GenAI) στον ταξιδιωτικό και τουριστικό τομέα.

Η συνεδρία, την οποία επιμελήθηκε το Global Travel and Tourism Resilience Council, συγκέντρωσε 20 ανώτατα στελέχη και ηγέτες σκέψης από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, σε μια συζήτηση αποκλειστικά με προσκλήσεις, με στόχο την ανταλλαγή απόψεων για το μέλλον των «έξυπνων» τουριστικών λύσεων.

 Κεντρικό θέμα: Επιτυχημένες Στρατηγικές Αγοράς με βάση την AI και την Ευφυΐα Δεδομένων

Η 90λεπτη συζήτηση, με κεντρικό θέμα τις «Επιτυχημένες Στρατηγικές Αγοράς με AI και Ευφυΐα Δεδομένων», εστίασε στις καινοτόμες πρακτικές και τις στρατηγικές που επιτρέπουν τη στοχευμένη αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης για πιο «έξυπνο» και αποδοτικό τουρισμό. Εξετάστηκαν οι τρόποι με τους οποίους τα δεδομένα και οι προηγμένες τεχνολογίες μεταμορφώνουν τη διαχείριση προορισμών, τον ταξιδιωτικό σχεδιασμό και την επιχειρησιακή στρατηγική.

Παρουσία σημαντικών τουριστικών και τεχνολογικών φορέων

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπρόσωποι κορυφαίων τουριστικών οργανισμών και αναπτυξιακών έργων, όπως τα Visit Oman, Ras Al Khaimah Tourism Authority και NEOM, καθώς και διεθνείς φορείς όπως η Pacific Asia Travel Association και η Αιγυπτιακή Ένωση Ξενοδόχων. Ισχυρό «παρών» έδωσαν και μεγάλες συμβουλευτικές εταιρείες όπως οι McKinsey & Co., BCG και Roland Berger.

Τα βασικά θέματα της συζήτησης

Μεταξύ των κεντρικών θεμάτων που αναπτύχθηκαν περιλαμβάνονταν:

  • Η εξέλιξη της διαχείρισης προορισμών την τελευταία δεκαετία μέσω της ενσωμάτωσης δεδομένων και Τεχνητής Νοημοσύνης, και κατά πόσο η Γενετική AI συνιστά την επόμενη μεγάλη ανατροπή.
  • Παραδείγματα εφαρμογών της ευφυΐας δεδομένων από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς για την αντιμετώπιση λειτουργικών προκλήσεων και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.
  • Οι εσωτερικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν πολλοί οργανισμοί στην υιοθέτηση τεχνολογιών AI, από την ανάγκη εκπαίδευσης προσωπικού έως το κόστος και την πολιτισμική αντίσταση.
  • Νέα μοντέλα συνεργασίας μεταξύ DMOs, παρόχων ταξιδιών, τεχνολογικών εταιρειών και αναλυτικών πλατφορμών, με στόχο την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας και της ανταλλαγής γνώσης στον τουρισμό.
     
    Η τεχνολογία δεν αρκεί χωρίς ηγεσία και όραμα

Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι, παρά την ταχύτατη πρόοδο της τεχνολογίας, το πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα βρίσκεται στην ηγεσία, το στρατηγικό όραμα και την ικανότητα ενεργοποίησης των δεδομένων στη λήψη αποφάσεων. «Ο σκοπός αυτής της συζήτησης ήταν να χτίσουμε γέφυρες ανάμεσα στην καινοτομία και την εφαρμογή», δήλωσε η Laurie Myers, Global Strategist του Resilience Council.

Δέσμευση για μακροπρόθεσμη παρουσία στη Μέση Ανατολή

Ο Mario Pucciarelli, Διευθυντής Πωλήσεων και Ανάπτυξης Επιχειρήσεων της Almawave στο Ντουμπάι, επεσήμανε τη δυναμική της περιοχής στον τομέα της «τουριστικής ευφυΐας»: «Αυτό που χτίζουμε με τη Mabrian είναι βασικό μέρος του οράματός μας για την AI και έχει απήχηση σε όλη την τουριστική βιομηχανία», τόνισε.

Από την πλευρά του, ο Carlos Cendra, Partner και CMO της Mabrian, δήλωσε: «Θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν ανοιχτό, διατομεακό διάλογο με ειδικούς προορισμών ώστε να κατανοήσουμε πώς μπορούμε να προσφέρουμε πιο ουσιαστικές λύσεις στους συνεργάτες μας».

Facebook Twitter Linkedin
Amaronda

Buka

Messina

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα