Πώς επηρεάζει η Google τη διαδικτυακή «ορατότητα» των ταξιδιωτικών brands
08 Mar 2023, 08:44 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Σοφία Κοντογιάννη
Οι δύο τελευταίες ενημερώσεις του γίγαντα αναζήτησης Google, μείωσαν την προβολή των μεγαλύτερων brands του κλάδου των ταξιδιών και του τουρισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Σε αυτή τη διαπίστωση κατέληξε το πρακτορείο ψηφιακών δημοσίων σχέσεων Tank, το οποίο ανέλυσε τον αντίκτυπο που είχαν οι πιο πρόσφατες ενημερώσεις της Google στην προβολή των ιστότοπων των μεγαλύτερων επιχειρήσεων σε 15 τομείς.
Ειδικότερα, το Tank παρακολούθησε πόσες λέξεις-κλειδιά εμφανίστηκαν για κάθε εταιρεία στα 10 κορυφαία αποτελέσματα (σελίδα ένα από την αναζήτηση της Google) πριν από την έναρξη των αλλαγών και, στη συνέχεια, συγκρίθηκε το αποτέλεσμα με την απόδοση μετά την εφαρμογή των ενημερώσεων. Ακολούθως, ελήφθη ένα άθροισμα αυτών των στοιχείων για κάθε κλάδο, για να δοθεί μια μέση στατιστική για την απόδοση του κλάδου στο σύνολό του.
Ο τουριστικός και ταξιδιωτικός κλάδος, είδε τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις να εμφανίζονται στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης για κατά μέσο όρο 3,27% λιγότερες λέξεις-κλειδιά τον Ιανουάριο του 2023 από ό,τι στις αρχές Δεκεμβρίου 2022.
Αρκετοί άλλοι κλάδοι κέρδισαν από τις αλλαγές, όπως τα είδη σπιτιού και τα εσωτερικά είδη (αύξηση 2,7%), τα τρόφιμα και τα ποτά (αύξηση 2,2%), η αρχιτεκτονική (άνοδος 1,6%) και οι βιομηχανίες αυτοκινήτων (άνοδος 1,5%). Η μεγαλύτερη απώλεια σημειώθηκε στα logistics και την αποθήκευση, με πτώση 5,89%.
Οι δύο αλλαγές του Δεκεμβρίου από την Google - η Ενημέρωση Χρήσιμου Περιεχομένου και η Ενημέρωση Ανεπιθύμητου Συνδέσμου – προορίζονταν και οι δύο στην ιεράρχηση του χρήσιμου περιεχομένου.
Επίσης, οι ενημερώσεις «τιμωρούν» περαιτέρω τους ιστότοπους που η μηχανή αναζήτησης θεωρεί ότι προσπαθούν να εξαπατήσουν το σύστημα, συμπεριλαμβάνοντας περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί μόνο για να προσπαθήσει να καταταχθεί υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ωστόσο, όπως εξηγεί ο επικεφαλής ψηφιακού τμήματος του Tank, κ. Martin Harris, τόσο τα κέρδη όσο και οι απώλειες από αυτά, μπορεί να είναι προσωρινά, καθώς αυτός είναι ο φυσικός τρόπος με τον οποίο αλλάζει το τοπίο της Google, εφόσον το μόνο που θέλει να κάνει είναι να παρέχει στους ανθρώπους χρήσιμες και ακριβείς απαντήσεις για ερωτήσεις που αναζητούν. Περαιτέρω, ο κ. Harris ανέφερε ότι, για τα brands που έχουν χάσει, είναι σημαντικό να μην πανικοβάλλονται και να μην κάνουν τίποτα βιαστικά. Αντίθετα, να θυμούνται ότι το πιο σημαντικό πράγμα παραμένει αμετάβλητο: ο ιστότοπός τους πρέπει να παρέχει εμπεριστατωμένες και ενημερωτικές πληροφορίες καλύτερης ποιότητας από τους ανταγωνιστές. Ομοίως, οι επιχειρήσεις που έχουν δει την προβολή τους να αυξάνεται, θα πρέπει να έχουν υπόψη ότι η επόμενη ενημέρωση θα μπορούσε να τις επαναφέρει στην προηγούμενη θέση τους. Επομένως, θα πρέπει να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία με αυτούς τους όρους, όσο μπορούν.
Κάθε ενημέρωση επιτρέπει στη Google να διακρίνει το περιεχόμενο που δημιουργείται απλώς για να αυξήσει ευκολότερα την κατάταξη ενός ιστότοπου. Τέλος, ο κ. Harris καταλήγει στο ότι, για να θέσουν ένα brand σε καλύτερη θέση, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι η τεχνογνωσία του εργατικού δυναμικού τους εμφανίζεται στον ιστότοπό τους, ότι εξηγούν και συζητούν θέματα — και ότι οι άνθρωποι μπορούν να τη βρουν.
διαβάστε ακόμα
- Google: Πρόγραμμα εκπαίδευσης στην Ελλάδα για την τεχνητή νοημοσύνη 12/04 | 16:00
- 4 στους 10 ηλεκτρονικούς υπολογιστές θα έχουν δυνατότητα ΑΙ το 2025 22/03 | 14:57
- Η Γερμανία επιστρατεύει influencer τεχνητής νοημοσύνης για να προσελκύσει ταξιδιώτες 12/03 | 14:57
- Τεχνητή νοημοσύνη | Ο αντίκτυπος στις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους 29/02 | 12:34
- Τουρισμός | Η TripAdvisor εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης- το παρασκήνιο 19/02 | 11:35
- Τουρισμός | Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να απογειώσει το ανθρώπινο ταλέντο- συζήτηση στην έκθεση FITUR 28/01 | 13:02
- Χωρίς cookies το διαδίκτυο του μέλλοντος; 25/01 | 14:39
- Το GenAI μπορεί να δημιουργήσει οικονομική αξία τουλάχιστον $8 τρισ. 24/01 | 13:46
- MIT Technology Review | Τι επιφυλάσσει το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης; 18/01 | 16:02
- Ο γεωπολιτικός ανταγωνισμός για την τεχνητή νοημοσύνη θα ενταθεί το 2024 18/01 | 14:35
δημοφιλέστερα
- 1 ΕΞΑΑΑ | Oι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας το α' τρίμηνο - 2,5 δισ. ευρώ τα ετήσια έσοδα στην Αττική 24.04.2024 | ΦΟΡΕΙΣ
- 2 Τουρισμός ευεξίας | Οι 5 νέες τάσεις, που καθορίζουν τον σύγχρονο ταξιδιώτη ευεξίας 24.04.2024 | ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
- 3 EasyJet: 22 νέες αεροπορικές συνδέσεις με Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024 24.04.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 4 Ραντεβού το φθινόπωρο για το νέο πλαίσιο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις 25.04.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 5 Κατεδάφιση ετοιμόρροπου ξενοδοχείου στη Νάξο και μπαρ σε ξενοδοχείο στο Πόρτο Χέλι - Απόφαση για το Ξενία Κοζάνης 25.04.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 6 Ο ΕΟΤ ενισχύει οικονομικά την κινηματογραφική ταινία "Υπάρχω" για τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη 25.04.2024 | ΕΟΤ
- 7 Project VORIA | Πώς θα είναι το συγκρότημα πολλαπλών χρήσεων με το καζίνο στο Μαρούσι 24.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 8 Πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές στα Νότια Προάστια 25.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 The Athenaeum | Ανοίγει στις αρχές Μαΐου νέο πολυτελές ξενοδοχείο στο κέντρο τη Αθήνας 24.04.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 10 Λογοτεχνική ‘Άνοιξη-Νίκος Μάρκου 2024 στη Σκόπελο 25.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ