Το hyper-connectivity μεταμορφώνει τον ταξιδιωτικό κλάδο
27 Jun 2022, 13:28 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
TornosNews.gr
Υψηλές ψηφιακές απαιτήσεις έχουν, πλέον, οι καταναλωτές από την ταξιδιωτική τους εμπειρία, με τη συνδεσιμότητα να μετασχηματίζει πλήρως τον τουριστικό κλάδο. Έτσι, σήμερα υπάρχουν νέες γενιές καταναλωτών, όπως οι Millennials και οι Zoomers (Generation Z), που έχουν συγκεκριμένες ανάγκες, όπως είναι η συνεχής ψηφιακή επικοινωνία (connectivity), οι καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις, οι νέοι τρόποι και πρότυπα (concepts) διαμονής και αλληλεπίδρασης μέσω κοινωνικών δικτύων και άλλων ψηφιακών καναλιών.
Οι σημερινοί ταξιδιώτες δίνουν έμφαση στη συνδεσιμότητα, τις τεχνολογικές λύσεις, την αλληλεπίδραση μέσω κοινωνικών δικτύων. Επιπλέον, οι σημερινοί ταξιδιώτες δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα και συγκεκριμένα σε περιβαλλοντικά, πολιτιστικά και κοινωνικά ζητήματα και υπεύθυνες ταξιδιωτικές πρακτικές, ενώ τάσεις, όπως το hyper-connectivity και το sharing economy και ευρύτερα ο ψηφιακός μετασχηματισμός, αλλάζουν επίσης ριζικά τον ταξιδιωτικό κλάδο.
Όπως διαπιστώνει έρευνα της Deloitte Ελλάδος, “Οι τάσεις σήμερα στον κλάδο διαμορφώνονται σύμφωνα με τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, την ανάγκη των οργανισμών να προσελκύσουν νέες κατηγορίες και τμήματα πελατών (π.χ. millennials/ Gen Z, ψηφιακοί νομάδες, ταξίδια παρατεταμένης διαμονής, bleisure), να εξατομικεύσουν την εμπειρία των επισκεπτών και να υιοθετήσουν ψηφιακές λύσεις και πρακτικές βιωσιμότητας, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί”.
Ειδικά όσον αφορά τις ψηφιακές τεχνολογίες, η έρευνα τονίζει ότι τα τουριστικά θέρετρα και οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις υιοθετούν καινοτόμες τεχνολογίες με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών, την ικανοποίηση των αναγκών των tech-savvy πελατών, τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του ξενοδοχείων, την αύξηση των εσόδων ανά δωμάτιο και τη διαφοροποίηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Το ξενοδοχείο του μέλλοντος
Η μελέτη “Το ξενοδοχείο του μέλλοντος”, η οποία αποτυπώνει τις τάσεις στον σχεδιασμό των resorts στη Μεσόγειο, εντοπίζει μια ανερχόμενη τάση την οποία χαρακτηρίζει “Instagrammability”. Η συγκεκριμένη τάση στοχεύει στις νέες καταναλωτικές γενιές, Millennials και Zoomers, που είναι ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ταξιδεύουν σε άλλες χώρες αναζητώντας νέες εμπειρίες και επιλέγουν θέρετρα με φωτογενή στοιχεία, όπως π.χ. οι πισίνες υπερχείλισης που προσελκύουν το ενδιαφέρον (likes) στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
“Τα resorts του μέλλοντος θα πρέπει να εστιάζουν σε σχεδιασμό που διαμορφώνει το κατάλληλο φωτογραφικό σκηνικό μέσω φωτισμού, διακόσμησης, μουσικής και άλλων σκηνογραφικών στοιχείων”, τονίζει η έρευνα.
Σύμφωνα με την έκθεση, πριν από την έναρξη της πανδημίας του COVID-19, ο παγκόσμιος τουρισμός είχε διανύσει μια δεκαετία συνεχούς ανάπτυξης. Ωστόσο, ακόμη και πριν από την πανδημία, ο κλάδος του τουρισμού και της φιλοξενίας βρισκόταν σε μία κατάσταση αναταραχής (disruption) και συνεχών αλλαγών, λόγω των διαφόρων διεθνών τάσεων, που επηρεάζουν τα επιχειρηματικά και λειτουργικά μοντέλα του κλάδου, τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών και την ικανότητα των ξενοδοχείων να προσελκύουν και να διατηρούν πελάτες.
Πηγή: ΣΕΠΕ
διαβάστε ακόμα
- 4 στους 10 ηλεκτρονικούς υπολογιστές θα έχουν δυνατότητα ΑΙ το 2025 22/03 | 14:57
- Η Γερμανία επιστρατεύει influencer τεχνητής νοημοσύνης για να προσελκύσει ταξιδιώτες 12/03 | 14:57
- Τεχνητή νοημοσύνη | Ο αντίκτυπος στις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους 29/02 | 12:34
- Τουρισμός | Η TripAdvisor εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης- το παρασκήνιο 19/02 | 11:35
- Τουρισμός | Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να απογειώσει το ανθρώπινο ταλέντο- συζήτηση στην έκθεση FITUR 28/01 | 13:02
- Χωρίς cookies το διαδίκτυο του μέλλοντος; 25/01 | 14:39
- Το GenAI μπορεί να δημιουργήσει οικονομική αξία τουλάχιστον $8 τρισ. 24/01 | 13:46
- MIT Technology Review | Τι επιφυλάσσει το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης; 18/01 | 16:02
- Ο γεωπολιτικός ανταγωνισμός για την τεχνητή νοημοσύνη θα ενταθεί το 2024 18/01 | 14:35
- Έρχεται στην Ελλάδα η τουρκο-κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Trendyol 12/01 | 07:33
δημοφιλέστερα
- 1 Ελληνικός Τουρισμός | Απογειώθηκαν οι τιμές στα ξενοδοχεία πολυτελείας το β' εξάμηνο του 2023 28.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Ξενοδοχείο Akkadian | Το Νέο Gay Only Hotel στη Μύκονο 28.03.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Αρχαία Ολυμπία | Εορτασμός των 2800 χρόνων από την τέλεση των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων 27.03.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Σημαντική πηγή εσόδων το εισερχόμενο οδικό τουριστικό ρεύμα από τη Βουλγαρία 28.03.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 5 Ξενοδοχεία | Ανοίγει την 1η Απριλίου το La Divina στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας 27.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 6 Eurobank | Ενεργοποιείται και φέτος το Πρόγραμμα "Business Banking Τουρισμός" 28.03.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 7 Lidl Voyages: Οι Γάλλοι δεν επιλέγουν πια διακοπές βάσει προορισμού αλλά βάσει τιμής – Γιατί η Ελλάδα είναι δημοφιλής 27.03.2024 | TOUR OPERATORS
- 8 C & W | +23% η αξία των ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ελλάδα το 2023 27.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 9 Βρετανικός τουρισμός: Έντονη τάση για διακοπές εκτός σεζόν – Διπλάσιο ενδιαφέρον για Κω αυτό το καλοκαίρι 27.03.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 10 3.000 θέσεις εργασίας στην «Ημέρα Καριέρας στον Τουρισμό» της ΔΥΠΑ το Σάββατο στο ΣΕΦ 28.03.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ