Χάνει το Facebook τους πελάτες του;
30 Nov 2018, 11:41 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
TornosNews.gr
Εξαπατημένες αισθάνονται εταιρείες που διαφημίζονται στο Facebook και προσφεύγουν στη δικαιοσύνη κατά του κολοσσού. Μεγάλο πρόβλημα για τo Facebook που αντλεί σχεδόν όλα τα έσοδά του από διαφημίσεις. Διαβάστε το θέμα από την DW...
Αυτό το διάστημα η εταιρεία του Facebook, η μεγαλύτερη στον χώρο των κοινωνικών δικτύων με 2 δις χρήστες, έχει πολλά προβλήματα να αντιμετωπίσει: Fake News, ψεύτικοι λογαριασμοί, σκάνδαλα με προσωπικά δεδομένα, επιθέσεις χάκερ… Τώρα ασκούν πιέσεις και οι διαφημιζόμενες στο Facebook εταιρείες.
Με ομαδική αγωγή στις ΗΠΑ κατηγορούν την εταιρεία για απάτη. Συγκεκριμένα υποστηρίζουν ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα το Facebook παρουσίαζε με υπερβολικό τρόπο την επιτυχία των διαφημίσεων σε βίντεο προκειμένου να εξαπατήσει τους πελάτες. Έτσι το κοινωνικό δίκτυο έκανε τους πελάτες του να πιστέψουν ότι οι χρήστες παρακολουθούσαν κατά μέσο όρο τα διαφημιστικά βίντεο για περισσότερη ώρα απ' ό,τι στην πραγματικότητα. Με αυτόν τον τρόπο ωθούσαν τις εταιρείες να βάζουν περισσότερες διαφημίσεις και να πληρώνουν μεγαλύτερα ποσά. Αυτές είναι οι βασικές κατηγορίες, όπως καταγράφονται στην αγωγή.
Η εταιρεία παραδέχτηκε (εν μέρει) το λάθος της
Αναμφισβήτητο είναι πάντως ότι η εταιρεία έκανε σημαντικά λάθη στον υπολογισμό της επιτυχίας των βίντεο, κάτι το οποίο παραδέχθηκε τον Αύγουστο του 2016. Το Facebook είχε δηλώσει τότε ότι εξαιτίας του λανθασμένου υπολογισμού της εταιρείας, ο χρόνος παρακολούθησης των βίντεο παρουσιάστηκε κατά 60 με 80% μεγαλύτερος απ' ό,τι πραγματικά ήταν. Η εταιρεία ζήτησε συγνώμη και βεβαίωσε ότι το λάθος διορθώθηκε άμεσα.
Ωστόσο οι εταιρείες που ασκούν τώρα αγωγή υποστηρίζουν ότι το Facebook γνώριζε για το λάθος όχι ένα μήνα νωρίτερα, όπως υποστηρίζει, αλλά περισσότερο από ένα χρόνο και δεν έκανε τίποτα. Συνολικά, σύμφωνα με τις ενάγουσες εταιρείες, επί δυο χρόνια οι πελάτες λάμβαναν λάθος στατιστικά στοιχεία.
Επιπλέον, έγγραφα τα οποία είδαν το φως της δημοσιότητας δείχνουν ότι το πρόβλημα ήταν πολύ μεγαλύτερο απ' ό,τι παραδέχεται το Facebook, αφού το ποσοστό 60-80% που αναφέρει η εταιρεία, στην πραγματικότητα ήταν 150-900%.
Δύσκολοι καιροί για το Facebook
Για το Facebook αυτή η υπόθεση εγκυμονεί πολλούς κινδύνους αφού διακυβεύεται η εμπιστοσύνη των διαφημιζόμενων και εν δυνάμει διαφημιζόμενων πελατών που αποτελούν ουσιαστικά το επιχειρηματικό μοντέλο του Facebook. Τα έσοδα της εταιρείας προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από τις διαφημίσεις. Τα προηγούμενα χρόνια το Facebook πίεζε εταιρείες για να επενδύσουν περισσότερο στα βίντεο γιατί ήταν δήθεν πιο επιτυχημένα απ' ό,τι τα κείμενα και οι εικόνες.
Στον κλάδο ακούγονται τώρα όλο και πιο έντονα φωνές που ζητούν διαφάνεια και έλεγχο των δεδομένων που αφορούν τις συνήθειες των χρηστών από ανεξάρτητες υπηρεσίες. «Δεν θέλουμε οι ίδιοι να βαθμολογούνται» λέει χαρακτηριστικά ο Μπιλ Τάκερ από το Association of National Advertisers, έναν σύνδεσμο στην αμερικανική αγορά διαφημίσεων. «Έχουμε ζητήσει επανειλημμένως έλεγχο των αριθμών από τρίτους και στο μεταξύ βλέπουμε αξιοσημείωτη πρόοδο».
διαβάστε ακόμα
- Google: Πρόγραμμα εκπαίδευσης στην Ελλάδα για την τεχνητή νοημοσύνη 12/04 | 16:00
- Δυναμική "εισβολή" της Google στον σχεδιασμό διακοπών με τη χρήση συστάσεων και τεχνητής νοημοσύνης 29/03 | 10:31
- 4 στους 10 ηλεκτρονικούς υπολογιστές θα έχουν δυνατότητα ΑΙ το 2025 22/03 | 14:57
- Η Γερμανία επιστρατεύει influencer τεχνητής νοημοσύνης για να προσελκύσει ταξιδιώτες 12/03 | 14:57
- Τεχνητή νοημοσύνη | Ο αντίκτυπος στις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους 29/02 | 12:34
- Τουρισμός | Η TripAdvisor εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης- το παρασκήνιο 19/02 | 11:35
- Τουρισμός | Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να απογειώσει το ανθρώπινο ταλέντο- συζήτηση στην έκθεση FITUR 28/01 | 13:02
- Χωρίς cookies το διαδίκτυο του μέλλοντος; 25/01 | 14:39
- Το GenAI μπορεί να δημιουργήσει οικονομική αξία τουλάχιστον $8 τρισ. 24/01 | 13:46
- MIT Technology Review | Τι επιφυλάσσει το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης; 18/01 | 16:02
δημοφιλέστερα
- 1 Κρουαζιέρα | Το πρόγραμμα της MSC Cruises από τον Πειραιά το 2024 - Νέα πλατφόρμα πωλήσεων για τα τουριστικά γραφεία 22.04.2024 | ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
- 2 Tripadvisor | 12 Ελληνικά ξενοδοχεία στα Best of the Best του παγκόσμιου τουρισμού - Πολλαπλές Ευρωπαϊκές και παγκόσμιες διακρίσεις 23.04.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Booking.com | Σε σημείο «κόπωσης» το 28% των ταξιδιωτών για το ζήτημα της αειφορίας 22.04.2024 | ΤΑΣΕΙΣ
- 4 Ε.Ξ. Θεσσαλονίκης | Έρευνα: Προβληματίζει η εικόνα της πόλης - μετατροπή του Ο.Τ.Θ. σε DMO 22.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 5 Το 90% των startups στη φιλοξενία τελικά δεν τα καταφέρνουν | Συνεργασία UN Tourism και Hotelschool The Hague 23.04.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 6 Δήμος Σκιάθου: Να καταργηθεί το εισιτήριο στο Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου, κάνει ζημιά στον τουρισμό 23.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 7 Υπερ-τουρισμός | Πλαφόν στον ετήσιο αριθμό διανυκτερεύσεων στο Άμστερνταμ - stop στην αύξηση των κλινών 22.04.2024 | ΚΟΣΜΟΣ
- 8 Ελληνικά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα καλύτερα για το 2024 σύμφωνα με τους χρήστες της Tripadvisor 23.04.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 9 Θάσος | Ψήφισμα για την υποβάθμιση των πορθμειακών γραμμών - Κινδυνεύει ο τουρισμός 23.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 10 Δήμος Νότιας Κέρκυρας: Στήριξη των εργαζομένων στον τουρισμό για την διασφάλιση των δικαιωμάτων τους 23.04.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ