Midscale ξενοδοχεία: Το νέο στοίχημα στην Ελλάδα – Από την παγκόσμια τάση στην εγχώρια ευκαιρία
31 May 2025, 10:15 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
TornosNews.gr
Πώς οι διεθνείς τάσεις και οι καινοτόμες πρακτικές μπορούν να αναδιαμορφώσουν το midscale hospitality στην ελληνική αγορά
Η παγκόσμια βιομηχανία της φιλοξενίας βρίσκεται σε φάση μεταμόρφωσης, με τα midscale και upper-midscale ξενοδοχεία να βρίσκονται στο επίκεντρο των εξελίξεων. Το ζητούμενο πλέον δεν είναι η απλή παροχή βασικών υπηρεσιών, αλλά η δημιουργία ολοκληρωμένων εμπειριών που συνδυάζουν προσιτή πολυτέλεια, ευελιξία στη διαχείριση και πρωτοποριακές λύσεις. Αυτό ακριβώς υπογραμμίζουν στο Hospitality Investor τα στελέχη κορυφαίων διεθνών ομίλων όπως η B&B Hotels, η Choice Hotels International και η Marriott.
Η στροφή στην εμπειρία και οι νέες απαιτήσεις των ταξιδιωτών
Σύμφωνα με τον Fabian Zschweigert της B&B Hotels, «οι προτιμήσεις των πελατών έχουν εξελιχθεί και πρέπει να προσφέρουμε κάτι παραπάνω από τα βασικά». Το premium δωμάτιο με αναβαθμισμένες παροχές, οι ευέλικτες λύσεις φαγητού και η έμφαση στη συνολική εμπειρία αναδεικνύονται σε απαραίτητα στοιχεία. Αντίστοιχα, ο Markus Lehnert της Marriott τονίζει τη σημασία της δημιουργίας brands που όχι μόνο καλύπτουν τις ανάγκες των επισκεπτών αλλά προσθέτουν αξία στη ζωή τους, με υποστήριξη από αποτελεσματικά συστήματα όπως τα loyalty προγράμματα.
Αυτή η στροφή δεν περνά απαρατήρητη από τις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να υιοθετήσουν τις νέες προσεγγίσεις ώστε να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις των επισκεπτών.
Η στρατηγική της ανάπτυξης: Αναζήτηση νέων αγορών
Η κατάσταση σε ώριμες αγορές όπως η Ισπανία και η Ιταλία ωθεί ομίλους όπως η B&B και η Choice να στρέψουν το βλέμμα τους σε λιγότερο κορεσμένες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης. Πολωνία, Σλοβακία, ακόμη και δευτερεύουσες πόλεις αναδεικνύονται ως ιδανικοί προορισμοί για επενδύσεις, λόγω των χαμηλότερων ενοικίων και της μεγαλύτερης ευελιξίας στο επιχειρηματικό μοντέλο. Παράλληλα, το «soft branding» – η συνεργασία ανεξάρτητων ξενοδοχείων με διεθνείς ομίλους μέσω πιο χαλαρών προγραμμάτων συνεργασίας – προβάλλεται ως μια νέα κατεύθυνση ανάπτυξης για την επόμενη δεκαετία.
Καινοτομία και ευελιξία στις λειτουργίες
Η αναδιοργάνωση των λειτουργικών μονάδων (π.χ. ενοποίηση υποδοχής, bar και πρωινού σε έναν ενιαίο χώρο), η αξιοποίηση αχρησιμοποίητων χώρων για νέες πηγές εσόδων (όπως snack bars ή συνεργασίες με εστιατόρια) και η στοχευμένη προσέγγιση στη διαχείριση F&B αποτελούν πλέον στρατηγικές προτεραιότητες. Επιπλέον, η διαχείριση κόστους μέσω ευέλικτων συμφωνιών με franchisees, όπως αναφέρει ο Tobias Reinecke της Choice, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα, χωρίς να διακυβεύεται η ποιότητα.
Και στην Ελλάδα;
Στην Ελλάδα, αν και η αγορά παρουσιάζει αρκετές ομοιότητες με το ευρωπαϊκό midscale τοπίο, παραμένουν οι δικές της ιδιαιτερότητες που την κάνουν μοναδική. Αν και η Ελλάδα έχει στρέψει την προσοχή της τα τελευταία χρόνια στον luxury και high-end τουρισμό, οι midscale και upper-midscale μονάδες έχουν αναπτυχθεί σημαντικά, κυρίως λόγω της άνθησης του city break, της αύξησης της εγχώριας ζήτησης και της ανάγκης για πιο value-for-money επιλογές, ειδικά εκτός των peak περιόδων.
Η αυξανόμενη τουριστική ροή και η ανάκαμψη του κλάδου μετά την πανδημία δημιουργούν μια μοναδική ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις να επαναπροσδιορίσουν το προϊόν τους και να επενδύσουν στρατηγικά στον midscale τομέα.
Η χώρα μπορεί να αξιοποιήσει αυτή την παγκόσμια τάση για να ενισχύσει το midscale segment, διαφοροποιώντας την προσφορά της και μειώνοντας την εξάρτηση από τον luxury τουρισμό. Το city hospitality μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης, ιδίως αν συνοδευτεί από στρατηγικές συνεργασίες με διεθνείς ομίλους που θα προσφέρουν τεχνογνωσία και πρόσβαση σε παγκόσμια κανάλια διανομής. Παράλληλα, η ενίσχυση της εμπειρίας μέσω τοπικών στοιχείων (π.χ. γαστρονομία, πολιτισμός) θα προσφέρει added value και θα διαφοροποιήσει το προϊόν.
Για να λαμβάνετε συγκεντρωμένα τις επενδύσεις στο email σας γραφτείτε στο εβδομαδιαίο newsletter των επενδύσεων.
Εγγραφή στο Newsletter
διαβάστε ακόμα
-
Στην ατζέντα του Υπερταμείου τα δημόσια κάμπινγκ: Σειρά παίρνει η Ασπροβάλτα - Έπεται η Κρυοπηγή 15/07 | 07:27
-
Ελλάκτωρ: Επενδύσεις-ορόσημο στον τουρισμό με επίκεντρο τη Μαρίνα Αλίμου και το νέο ξενοδοχείο «The Fiction» 14/07 | 07:10
-
Προσεχώς ξενοδοχείο | Διαγωνισμός για διατηρητέο του ΕΦΚΑ στην οδό Βουλής 6 11/07 | 06:21
-
«Πράσινο φως» για το Golf Αφάντου – Ξεκινά η επένδυση των 400 εκατ. του Ομίλου Μήτση 11/07 | 07:10
-
ΕΤΑΔ: Διαγωνισμός για την Οικία Brunetti στην Κω 10/07 | 16:44
-
Προχωρά με αντιδράσεις το mega project Μιχαλόπουλου στην Ίο 10/07 | 07:07
-
Isrotel: Το επενδυτικό σχέδιο των 100 εκατ. ευρώ και η επέκταση της Aluma Hotels & Resorts στην Ελλάδα 10/07 | 10:20
-
Saladi Project: Νέα τουριστική και οικιστική επένδυση 266 εκατ. ευρώ στην Ερμιονίδα 08/07 | 07:17
-
Στην Domes Resorts το Ξενία Ουρανούπολης: Νέο κεφάλαιο για το ιστορικό ξενοδοχείο της Χαλκιδικής 09/07 | 06:10
-
Κυκλάδες: Αντιδράσεις για μεγάλη τουριστική επένδυση στην Ίο 07/07 | 11:07
δημοφιλέστερα
- 1 Στην ατζέντα του Υπερταμείου τα δημόσια κάμπινγκ: Σειρά παίρνει η Ασπροβάλτα - Έπεται η Κρυοπηγή 15.07.2025 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Μείωση ελάχιστης απόστασης από γειτονικές χρήσεις για πίστα καρτ στα Μάλια 15.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 3 Δήμος Οιχαλίας: Πλατφόρμα προβολής του τουρισμού και του πολιτισμού 15.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Ο Νίκος Χαλκιαδάκης στο Tornos News: Η Κρήτη δεν αντέχει δομή μεταναστών 15.07.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 5 Ηχοχρώματα της Ροδόπης: Μουσική αναδρομή στην πολυπολιτισμική κληρονομιά της Θράκης 15.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 WAVErunning 2025: Τρέχοντας πλάι στο κύμα για καθαρές παραλίες 15.07.2025 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 7 Άδειες για πλωτές εξέδρες μπροστά από ξενοδοχεία σε Ανάβυσσο και Χανιά 15.07.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 8 Ε.Ξ. Ρόδου | Υπογραφή τοπικής ΣΣΕ με αυξήσεις 11% στην τριετία 14.07.2025 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 9 Η «μάχη της ξαπλώστρας» καλά κρατεί – Ποια ψυχολογία κρύβεται πίσω από αυτήν 15.07.2025 | ΤΑΣΕΙΣ
- 10 Το μέλλον του ελληνικού τουρισμού περνάει μέσα από τις μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις 15.07.2025 | ΠΡΟΣΩΠΑ