Τουρισμός: Οι προκλήσεις για τους επενδυτές στην Ελλάδα και η ευκαιρία των branded residences

10 Apr 2025, 07:23 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

TornosNews.gr

Τουρισμός: Οι προκλήσεις για τους επενδυτές στην Ελλάδα και η ευκαιρία των branded residences

Facebook Twitter Linkedin

Τις προοπτικές και τις προκλήσεις του ελληνικού τουρισμού ανέδειξε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών. 

Σε συζήτηση που συντόνισε ο Βασίλης Φωτόπουλος, Επικεφαλής του κλάδου Φιλοξενίας από την εταιρεία συμβούλων Colliers Greece & Cyprus, συμμετείχαν οι: Γιάννης Δεληκανάκης, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος, Southrock Asset Management, Πάνος Παλαιολόγος, Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος HotelBrain Hospitality και Bart van de Winkel, Επικεφαλής Διαχείρισης Περιουσιακών Στοιχείων, Grivalia.

Γιάννης Δεληκανάκης: Προτεραιοποίηση των επενδύσεων και αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας

Ο Γιάννης Δεληκανάκης σχολίασε τον στόχο αύξησης των εσόδων από τον τουρισμό στα 2,5 δισ. ευρώ και των τουριστών στα 40 εκατ. έως το 2028, θέτοντας ως βασικές προτεραιότητες:

  • Ξεκάθαροι κανόνες στο παιχνίδι: Τόνισε την ανάγκη για έναν σωστό και κοινό σχεδιασμό σε όλη τη χώρα, προκειμένου οι επενδυτές να γνωρίζουν το νομικό πλαίσιο.   
  • Απελευθέρωση της αρχιτεκτονικής έμπνευσης: Υπογράμμισε τη σύνδεση του τουρισμού υψηλής ποιότητας με την υψηλή αισθητική, κάτι που θεωρεί ότι δεν έχει αναπτυχθεί επαρκώς στην Ελλάδα.   
  • Προτεραιοποίηση των επενδύσεων: Επισήμανε ότι ενώ υπάρχουν επενδύσεις και επενδυτές, οι γραφειοκρατικές καθυστερήσεις αποτρέπουν την αξιοποίησή τους.   

Επιπρόσθετα, ο κ. Δεληκανάκης αναφέρθηκε στη σημασία της βιωσιμότητας, όχι μόνο στις πιστοποιήσεις αλλά και στις υποδομές, και ανέφερε το παράδειγμα της εταιρείας του που έχει αναλάβει την αποκέντρωση και στέγαση εργαζομένων σε περιοχές όπως η Μύκονος. Σημείωσε δε ότι οι υποδομές θα πρέπει να σχεδιαστούν όχι με βάση τον αριθμό των μόνιμων κατοίκων αλλά με βάση τις προοπτικές του τουρισμού της κάθε περιοχής και μάλιστα για τουρισμό υψηλής αξίας.

Πάνος Παλαιολόγος: Ηγέτιδα δύναμη η Ελλάδα, με ανάγκη για αυτοπεποίθηση και επενδύσεις

Ο Πάνος Παλαιολόγος τόνισε ότι η Ελλάδα είναι ηγέτιδα δύναμη στον τουρισμό παγκοσμίως, αλλά χρειάζεται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και επενδύσεις. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «με σωστή υποδομή δεν υπάρχει υπερτουρισμός». Συμπλήρωσε πως δεν είναι ζητούμενο να περιοριστεί η ροή επισκεπτών προς την Ελλάδα, αλλά να αυξηθεί η αξία του τουρισμού που δέχεται η χώρα.

Οι αλλαγές που θεωρεί απαραίτητες είναι:

  • Επένδυση σε υποδομές για την προσέλκυση τουρισμού υψηλής ποιότητας, με ειδική αναφορά στις υποδομές ύδρευσης στα νησιά.  
  • Επένδυση στην τεχνολογία για την προσέλκυση νέων τουριστικών ροών, όπως οι ψηφιακοί νομάδες.  
  • Σύνδεση της εκπαίδευσης με την εργασία, με αναφορά στην πρωτοβουλία του HotelBrain Academy.  
  • Αντιμετώπιση της εποχικότητας με επενδύσεις σε υποδομές και αξιοποίηση του «νεκρού» εργασιακά χρόνου για την εκπαίδευση των εργαζομένων. 

Σημείωσε δε ότι η Ελλάδα χάνει μια σημαντική ευκαιρία να προσελκύσει νέες ομάδες επισκεπτών, όπως ψηφιακούς νομάδες ή φοιτητές από το εξωτερικό, οι οποίοι ενδιαφέρονται να ζήσουν σε απομακρυσμένα νησιά, με την προϋπόθεση ότι θα έχουν πρόσβαση σε ποιοτικό διαδίκτυο και σύνδεση εκπαίδευσης με την εργασία. Σε αυτή τη λογική ιδρύθηκε πριν από δύο χρόνια η HotelBrain Academy, με σκοπό να ενισχυθεί η επαγγελματική κατάρτιση στον τουρισμό.

Bart van de Winkel: Αξιοποίηση του 60% των δυνατοτήτων και επενδύσεις σε υποδομές

Ο Bart van de Winkel σημείωσε ότι η Ελλάδα αξιοποιεί μόνο το 60% των δυνατοτήτων της στον τουρισμό και έθεσε το ερώτημα πώς μπορεί να ξεκλειδωθεί το υπόλοιπο 40%. Τόνισε την ανάγκη για ενίσχυση των υποδομών, βελτίωση της διαχείρισης των αποβλήτων, υποστήριξη της εκπαίδευσης, ειδικά στις ξένες γλώσσες, επενδύσεις στις αερομεταφορές και στη σύνδεση και βελτίωση των υποδομών απομακρυσμένων προορισμών.

Αναφέρθηκε επίσης στην έλλειψη κατάλληλου οδικού δικτύου και επαρκών αποθεμάτων νερού στο Πόρτο Χέλι, όπου η Grivalia σχεδιάζει το 5άστερο ξενοδοχείο Six Senses Porto Heli.   

Branded Residences: Μια νέα ευκαιρία για τον ελληνικό τουρισμό

Και οι τρεις ομιλητές αναγνώρισαν τις προοπτικές των Branded Residences, κατοικιών που φέρουν την υπογραφή μεγάλων ξενοδοχειακών brands. Ο Bart van de Winkel χαρακτήρισε τα Branded Residences ως μια κερδοφόρα δραστηριότητα για τα brands, ενώ ο Πάνος Παλαιολόγος στάθηκε στη σημαντική αύξηση της ζήτησης από τους επισκέπτες που επιλέγουν τέτοιες κατοικίες.   

Ο Γιάννης Δεληκανάκης σχολίασε ότι πρόκειται για μια κερδοφόρα δραστηριότητα για όλους (επενδυτές, ξενοδοχεία, τοπικές κοινωνίες) που μπορεί να ενισχύσει συνολικά τη χώρα.

Για να λαμβάνετε συγκεντρωμένα τις επενδύσεις στο email σας γραφτείτε στο εβδομαδιαίο newsletter των επενδύσεων.
Εγγραφή στο Newsletter

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα