Η Ε.Ξ. Γερμανίας προειδοποιεί: Η ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές ενισχύει την Booking.com

24 Jun 2025, 06:15 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Η Ε.Ξ. Γερμανίας προειδοποιεί: Η ευρωπαϊκή οδηγία για τις Ψηφιακές Αγορές ενισχύει την Booking.com

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδιωκόμενα φέρνει η εφαρμογή της οδηγίας Ψηφιακών Αγορών της ΕΕ στις ξενοδοχειακές κρατήσεις, καθώς η απόσυρση των Google Hotels από τα αποτελέσματα αναζητήσεων δημιουργεί χώρο προβολής που μπορεί πλέον να γεμίσει από άλλους gatekeeper όπως η Booking.com.

Αυτό επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Ξενοδόχων Γερμανίας (ΙΗΑ), κ. Tobias Warnecke, σε άρθρο του με τίτλο «Το παιχνίδι των Gatekeepers», σε παραλληλισμό με το «Game of Thrones», τονίζοντας ότι η ανάληψη δράσης κατά της αυτοπροτίμησης ενός gatekeeper (Google) μπορεί να οδηγήσει στην άνοδο ενός άλλου (Booking.com).

O κ. Warnecke αναφέρει ότι με την οδηγία Ψηφιακών Αγορών (DMA), η ΕΕ στοχεύει στη δημιουργία δίκαιων και ανοικτών ψηφιακών αγορών, όμως η εφαρμογή της οδηγεί σε παράδοξες συνέπειες που αντιβαίνουν στο πνεύμα της οδηγίας. Με την απομάκρυνση των Google Hotels, και την ταυτόχρονη προβολή της Booking.com, απειλείται η απευθείας διανομή της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, συνεχίζει ο ίδιος, καθώς η κίνηση που προηγουμένως έρεε ελεύθερα μέσω των Google Hotels στις σελίδες των ξενοδοχείων πλέον ανακατευθύνεται σε ενδιάμεσους που απαιτούν υψηλές προμήθειες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΙΗΑ, επισημαίνει ότι ενώ η οδηγία απαγορεύει την αυτοπρόταση, με σκοπό να καμφθεί η ισχύς των gatekeeper, ένας εξ αυτών (η Google) ακολουθεί τη ρύθμιση όμως ένας άλλος (η Booking.com) έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί περαιτέρω.

Η Google βρίσκεται στη διαδικασία να αποσύρει την προνομιακή παρουσίαση των Google Hotels στην κλασική αναζήτηση της Google και να μην προσφέρει ενσωματωμένους χάρτες με απευθείας συνδέσεις. Αντίθετα, επισημαίνει ο κ. Warnecke, στις αναζητήσεις της Google θα μπορούν να εμφανίζονται νέες, θεωρητικά ουδέτερες περιοχές υπηρεσιών κατακόρυφων αναζητήσεων (VSS boxes), στις οποίες θα εμφανίζονται online ταξιδιωτικά γραφεία όπως η Booking.com.

Ως εκ τούτου, ενώ η κάποτε παντοδύναμη Google αναγκάζεται από το Άρθρο 6(5) να υποχωρήσει από τις δικές της υπηρεσίες αναζήτησης, η Booking.com είναι πιθανό να επωφεληθεί δυσανάλογα από τις αλλαγές αυτές, καθώς είναι τεχνικά και οικονομικά ικανή να προσαρμοστεί γρήγορα και να κυριαρχήσει σε νέες διεπαφές. «Στον τομέα των Υπηρεσιών Κάθετης Αναζήτησης, η Booking.com συγκεντρώνει συμμάχους, ενισχύει τα κάστρα της και επεκτείνει τη βάση ισχύος της», αναφέρει ο κ. Warnecke.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΙΗΑ επισημαίνει τρία βήματα με τα οποία μπορεί «να αποφευχθεί η θυσία της άμεσης διανομής στο βωμό του “δράκου” των μεσαζόντων»...

  • Ανάλυση μεταξύ των gatekeepers στην εφαρμογή της οδηγίας | Η Επιτροπή πρέπει να λάβει υπόψη τις επιπτώσεις σε άλλους gatekeeper σε κάθε μέτρο που λαμβάνεται κατά ενός gatekeeper. Η διάλυση του φρουρίου της Google δεν πρέπει να σημαίνει την άνοδο της Booking χωρίς αντίσταση.
  • Ταυτόχρονη επιβολή υποχρεώσεων σε ισότιμη βάση | Εάν η Google πρέπει να κάνει ένα βήμα πίσω στη διαφήμιση ξενοδοχείων, τότε η Booking πρέπει να παρακολουθείται εξίσου αυστηρά σε τομείς όπως οι ρήτρες ισοτιμίας, η υποτιμολόγηση, οι πληρωμές, οι κατατάξεις και η πρόσβαση σε δεδομένα.
  • Ενίσχυση της απευθείας διανομής ως προπύργιο της δωρεάν διανομής | Η οδηγία δεν πρέπει απλώς να προστατεύσει τη θέση των απευθείας ξενοδοχειακών κρατήσεων αλλά και να τις προωθήσει, με ισότιμη προβολή, δίκαιη κατάταξη και άμεση πρόσβαση σε δεδομένα.
Facebook Twitter Linkedin
Amaronda

Buka

Messina

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα