Online ξενοδοχειακές κρατήσεις | Αυξημένη ζήτηση για Ελλάδα το 2025 με όχημα το Value for Money - η πολιτική των ξενοδοχείων

25 Nov 2024, 19:42 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

Online ξενοδοχειακές κρατήσεις | Αυξημένη ζήτηση για Ελλάδα το 2025 με όχημα το Value for Money - η πολιτική των ξενοδοχείων

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις
Vavoulas.com

Φιλοξενία με Αξία για όλους

Αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις για τη σεζόν του 2025, σύμφωνα με την μέχρι τώρα δυναμική της ζήτησης στην αγορά των online ξενοδοχειακών κρατήσεων στην Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, στις τάσεις που θα κυριαρχήσουν στη ζήτηση, δεδομένων των διεθνών οικονομικών συγκυριών, πρωταγωνιστεί η διαρκής αναζήτηση του value for money, κάτι που επιτάσσει την προσφορά ποιοτικών, έξτρα αλλά και πειστικών υπηρεσιών στους ταξιδιώτες.

Τα ξενοδοχεία, από την πλευρά τους, (πρέπει να) επιδίδονται όλο και περισσότερο στον αγώνα διεκδίκησης περισσότερων απευθείας online κρατήσεων, στις οποίες έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, όμως και εδώ απαιτούνται μηχανισμοί προσαρμογής των τιμών.

Αυτά ήταν μερικά από τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από τις συζητήσεις της τρίτης ημέρας του Digi Hotel Stage 2024 που διεξήχθη στις 25 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της έκθεσης Xenia, με επίκεντρο τις online πωλήσεις και τους τρόπους με τους οποίους αυτές μπορούν να αποτελέσουν βασικό πυλώνα κερδοφορίας για τα Ελληνικά ξενοδοχεία.

Οι απευθείας κρατήσεις είναι η πιο υγιής λύση του ξενοδόχου ώστε να μην εξαρτάται από τα online ταξιδιωτικά γραφεία, με τις προμήθειες και το «σπάσιμο» των τιμών, δήλωσε η Executive Director της Axia Hospitality, Βίκυ Δορζιώτη, μιλώντας σε πάνελ με τίτλο «Online Sales», με συντονίστρια την δημοσιογράφο Βίκη Βαμιεδάκη. Επομένως, τα ξενοδοχεία χρειάζονται ένα καλό ψηφιακό μάρκετινγκ.

Μιλώντας στο κοινό του Digi Hotel Stage 2024, που αποτελούνταν από κορυφαία στελέχη της ξενοδοχειακής αγοράς και επαγγελματίες του marketing, η κ. Δορζιώτη υπογράμμισε ότι οι ξενοδόχοι θα πρέπει να επενδύσουν στον προϊόν τους εφαρμόζοντας στοχευμένη τιμολογιακή πολιτική που στηρίζει τις απευθείας κρατήσεις και, εφόσον οι ταξιδιώτες αναζητούν έντονα το value for money, να προσφέρουν όχι απλώς ένα δωμάτιο αλλα μια εμπειρία ζωής.

Παράλληλα, οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής προβλέπεται ότι θα συνεχίσουν να είναι ισχυρές, ενώ το value for money δεν σημαίνει απαραίτητα φθηνές διακοπές αλλά και πιο ακριβές αρκεί οι ταξιδιώτες να είναι πεπεισμένοι ότι το προϊόν διακοπών που αγοράζουν θα είναι μοναδικό.

Ο επικεφαλής Operations & Business Development της Reload Hotel Sales, Γιώργος Γιαννιός, υπογράμμισε την ανάγκη για διαφοροποίηση ως αναγκαία συνθήκη για την αύξηση των online πωλήσεων των ξενοδοχείων, αλλά και ξεκάθαρη περιγραφή δωματίου. Η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου θα πρέπει να διηγείται μια ιστορία, τόνισε, ενώ απαιτείται και τιμολογιακή πολιτική δομημένη λεπτομερώς η οποία θα λαμβάνει υπόψη το target group, τον ανταγωνισμό ανεξάρτητα από τη χιλιομετρική απόσταση και το προσφερόμενο προϊόν.

Ο καλύτερος Οκτώβριος όλων των εποχών

Στην εφετινή σεζόν ξεχώρισε ο Οκτώβριος, ο οποίος είχε απίστευτες επιδόσεις, τόνισε η κ. Δορζιώτη. Σε επιμέρους προορισμούς η Αθήνα είχε εξαιρετικές επιδόσεις, και η πόλη διανύει μια φοβερή χρονιά που ακόμα δεν έχει κλείσει. Στη Σαντορίνη τα καταλύματα που προσέφεραν value for money και μια ολοκληρωμένη πρόταση διαμονής με καλές κριτικές κατάφεραν να διατηρήσουν υψηλό το ADR τους, όμως τα υπόλοιπα μπήκαν σε πόλεμο τιμών και είχαν απώλειες, είπε.

Η καμπύλη κρατήσεων του 2024 μοιάζει με εκείνη του 2019 με το value for money να πρωταγωνιστεί ως ζητούμενο, σημείωσε ο κ. Γιαννιός. Μεγάλο κομμάτι των ταξιδιωτών προτίμησε τους τουρ οπερέιτορ, επομένως οι online πωλήσεις συμπιέστηκαν λίγο περισσότερο από το αναμενόμενο. Τα χαρακτηριστικά της σεζόν διαμορφώθηκαν από τους «πιεσμένους» από τον πληθωρισμό Γερμανούς οι οποίοι προτίμησαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο («ο καλύτερος Οκτώβριος όλων των εποχών!») φέτος λόγω χαμηλότερων τιμών στους προορισμούς resort και τη μείωση των Γάλλων, ενώ ο ανταγωνισμός εντείνεται ανάμεσα στα ξενοδοχεία αλλά και από τα Airbnb.

Θετικές προοπτικές για το 2025

Ταυτόχρονα, προδιαγράφεται μια πολύ καλή σεζόν για το 2025. Η Αθήνα, υπογράμμισε η κ. Δορζιώτη θα πάει πολύ καλά όπως φαίνεται από τα request για την πρωτεύουσα για το 2025 αλλά ακόμα και το 2026.

Η μέχρι τώρα ζήτηση, με διαφοροποιήσεις ανά προορισμό, είναι αυξημένη κατά 25% σε σχέση με πέρυσι, όμως πέρυσι οι αντίστοιχες επιδόσεις για το 2024 έδειχναν αύξηση 50%, επομένως μιλάμε για μια πιο μετριοπαθή ανάπτυξη, ανέφερε ο κ. Γιαννιός. Θα υπάρξουν προορισμοί που θα έχουν εξαιρετικές επιδόσεις, η ανάγκη για value for money θα παραμείνει κυρίως λόγω των Γερμανών, οι Γερμανοί θα συνεχίσουν να προτιμούν τις μεταβατικές περιόδους για τις διακοπές τους και αναμένεται επιστροφή των Γάλλων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του  2024.

Όσον αφορά την «ασφάλεια» των προβλέψεων τις οποίες μπορούν να κάνουν τα ξενοδοχεία για τη νέα χρονιά, ο επικεφαλής Operations της Reload Hotel Sales τόνισε ότι εφόσον το 40% των κρατήσεων που γίνονται το χειμώνα, με ευέλικτη πολιτική ακυρώσεων, στην πορεία ακυρώνεται, μια ασφαλής πρόβλεψη θα πρέπει να βασίζεται στις κρατήσεις μη επιστρέψιμης τιμής, και μια διψήφια αύξηση είναι μια καλή «άγκυρα» ότι η χρονιά θα είναι καλή, όπως είπε.

Στις προσφορές προκρατήσεων, στην αγορά των online κρατήσεων, τόνισε η κ. Δορζιώτη, γίνονται προσαρμογές καθως εάν οι κρατήσεις δεν είναι ικανοποιητικές μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου γίνεται επέκταση των προσφορών. Αυτό συμβαίνει, όπως είπε, επειδή οι ταξιδιώτες τείνουν να κάνουν από νωρίς κρατήσεις των αεροπορικών εισιτηρίων αφήνοντας τις κρατήσεις καταλύματος για αργότερα.

Διαβάστε επίσης

Digi Hotel 2024/ M. Βαμιεδάκης: Οι σύγχρονες προκλήσεις για τα ξενοδοχεία απαιτούν ευελιξία, προσαρμοστικότητα και πρόληψη

Facebook Twitter Linkedin
Vavoulas.com

Φιλοξενία με Αξία για όλους

δημοφιλέστερα