SOS από την ξενοδοχειακή βιομηχανία: Σε κατάσταση εξάντλησης οι μισοί διευθυντές και εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία

26 Aug 2024, 12:01 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Χριστίνα Λαΐνοπούλου

SOS από την ξενοδοχειακή βιομηχανία: Σε κατάσταση εξάντλησης οι μισοί διευθυντές και εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Σχεδόν οι μισοί διευθυντές ξενοδοχείων (47%) βιώνουν εξάντληση (burnout) από τις απαιτήσεις της εργασίας τους. Το 68% των διευθυντών δηλώνουν ότι το ίδιο βιώνουν και μέλη των ομάδων τους και το 64% ότι εργαζόμενοι αποχώρησαν από τις θέσεις τους λόγω burnout.

Αυτά προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024 η Αμερικανική λύση ενεργοποίησης πρώτης γραμμής στα ξενοδοχεία, Axonify, που παρέχει στους εργαζόμενους όλα όσα χρειάζονται για να μαθαίνουν, να συνδέονται και να ολοκληρώνουν τα καθήκοντά τους, σε δείγμα 500 διευθυντών ξενοδοχείων.

Η έρευνα υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη των εταιριών να υιοθετήσουν μια σύγχρονη και ευέλικτη προσέγγιση στην εκπαίδευση που προσφέρει στους εργαζομένους τις γνώσεις και τις δεξιότητες να διαχειρίζονται με επιτυχία τα καθήκοντα και τις προκλήσεις της θέσης εργασίας τους σήμερα, διατηρώντας τους παράλληλα σε επαφή με την εργασία και δίνοντας τους κίνητρα.

Σύμφωνα με τους διευθυντές, ορισμένοι παράγοντες που συμβάλλουν στην αύξηση του burnout είναι τα υψηλά επίπεδα στρες (73%), η υποστελέχωση (70%), η εργασία πολλών ωρών (67%), η αστάθεια πελατών/επισκεπτών (53%), η έλλειψη πρωτοβουλιών υποστήριξης και ευεξίας για την αντιμετώπιση του στρες (52%) και οι αλλαγές στις προσδοκίες των επισκεπτών (52%). Παράλληλα, το 54% των διευθυντών αναφέρουν ότι η εταιρία τους δεν προσφέρει στους εργαζομένους εκπαίδευση για την ψυχική υγεία και την ευεξία.

Το 61% ανέφερε ότι οι επισκέπτες άφησαν φέτος, κατά μέσο όρο, λιγότερα φιλοδωρήματα, και αυτό αυξάνει την απογοήτευση των εργαζομένων προκαλώντας αντιδράσεις όπως παραιτήσεις (49%), αποχώρηση από τη βάρδια νωρίς (47%), συναισθηματικές αντιδράσεις όπως κλάμα και φωνές (46%) και κοινοποίηση της εμπειρίας τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (41%).

Επιπλέον, το 38% των διευθυντών αναφέρει ότι οι ίδιοι και το προσωπικό τους συναντούν συχνά καταστάσεις για τις οποίες νιώθουν ανέτοιμοι ή ανεπαρκώς εκπαιδευμένοι. Το 19% αναφέρει δε ότι τα τρέχοντα προγράμματα εκπαίδευσης των εταιριών τους δεν βοηθούν τους εργαζομένους να παραμείνουν σε ενεργή σύνδεση και με κίνητρο στις θέσεις τους στην εταιρία.

Για το λόγο αυτό, οι εργοδότες θα πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στα εκπαιδευτικά προγράμματα που βοηθούν στην ενίσχυση της ενεργής σύνδεσης των εργαζομένων τους, καθώς το 17% των διευθυντών αναφέρει ότι οι πιο συνδεδεμένοι με την εργασία τους υπάλληλοι είναι το καλύτερο όφελος που μπορεί να έχει το προσωπικό τους όσον αφορά το κομμάτι της ευρύτερης ευεξίας των εργαζομένων.

Η έρευνα έδειξε επίσης τα ακόλουθα...

-Περισσότερα από τα μισά (54%) στελέχη πρώτης γραμμής πιστεύουν ότι η «ανειδίκευση» (δηλαδή, όταν οι δεξιότητες που απαιτούνται για έναν εργαζόμενο για να ολοκληρώσει μια συγκεκριμένη εργασία/εργασία μειώνονται ή εξαλείφονται ως αποτέλεσμα της τεχνολογικής προόδου) συμβαίνει στις βιομηχανίες φιλοξενίας/ εστίασης και ποτού.

-Παρά τις προκλήσεις, το ένα τρίτο (66%) είναι αισιόδοξο για το μέλλον της βιομηχανίας φιλοξενίας/ εστίασης και ποτών όσον αφορά την ικανοποίηση και τη σταθερότητα του εργατικού δυναμικού.

-Σχεδόν οι μισοί (48%) από τους διευθυντές πρώτης γραμμής χρειάστηκε να ζητήσουν από επισκέπτη να φύγει ή να απαγορεύσει σε έναν επισκέπτη να επιστρέψει κατά τον τελευταίο χρόνο, λόγω κακής μεταχείρισης των εργαζομένων.

-Πάνω από το ένα τέταρτο (28%) ανησυχούν ότι ίδιοι και οι ομάδες τους δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των σύγχρονων πελατών/επισκεπτών.

-Κατά μέσο όρο, οι διευθυντές κατέταξαν τις «ελλείψεις εργατικού δυναμικού/ ταλέντου/υπερφορτωμένο προσωπικό» ως τις κορυφαίες προκλήσεις που δημιουργούν τον πιο αρνητικό αντίκτυπο στον κλάδο της φιλοξενίας.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα