Ξενοδόχοι κατά Booking & Expedia | «Καθορίζουν τιμές και τάσεις στην αγορά»
19 Sep 2022, 13:42 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
Χριστίνα Λαΐνοπούλου
Τα μεγάλα online τουριστικά γραφεία (ΟΤΑ) Booking και Expedia προέβησαν σε υπεράσπιση της θέσης τους στην ταξιδιωτική βιομηχανία, έπειτα από έκθεση που δημοσίευσε η ΕΕ στα τέλη Αυγούστου σχετικά με τη διανομή των ξενοδοχειακών κρατήσεων, η οποία περιλάμβανε πολλές διαμαρτυρίες ξενοδόχων για εκμετάλλευση της κυρίαρχης θέσης των δύο πλατφορμών στην αγορά, από την οποία θέτουν τιμές και χρεώνουν καταχρηστικές προμήθειες.
Η κατάσταση αυτή, σύμφωνα με τους ξενοδόχους, πλήττει ιδιαίτερα τα μικρότερα ξενοδοχεία, εφόσον το 44% των κρατήσεων στα ανεξάρτητα ξενοδοχεία στην ΕΕ πραγματοποιούνται μέσα από online τουριστικά γραφεία, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις μεγάλες αλυσίδες δεν ξεπερνά το 24%.
Τα στοιχεία της ΕΕ δείχνουν ότι οι δύο πλατφόρμες ελέγχουν πάνω από το 80% ολόκληρης της αγοράς (το 67,7% η Booking.com και το 12,8% η Expedia), και είναι σε θέση να διαμορφώνουν τάσεις στις τιμές για ολόκληρη την τουριστική προσφορά, περιορίζοντας έτσι τη φυσική εξέλιξη προσφοράς και ζήτησης.
Επιπλέον, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ζητούν μείωση του ποσοστού προμηθειών που χρεώνουν οι Booking και Expedia, το οποίο κυμαίνεται από 10% έως 20% επί των πωλήσεων.
Από την πλευρά τους, οι Booking και Expedia, υπερασπίζονται τη λειτουργία τους, αναφέροντας σε δηλώσεις στην εφημερίδα Expansión, ότι όλα τα ξενοδοχεία θα ήθελα να πωλούν τις υπηρεσίες τους απευθείας στον καταναλωτή ώστε να μην χάνουν χρήματα στο marketing και τη διανομή, όμως εάν ένας ταξιδιώτης φτάσει στο ξενοδοχείο μέσω ημών, αυτό συμβαίνει επειδή προσφέρουμε προστιθέμενη αξία.
Προσφέρουμε, συνεχίζουν οι δύο πλατφόρμες, τη μεγαλύτερη συλλογή ξενοδοχείων στον κόσμο, οι ιστοσελίδες και οι εφαρμογές μας είναι εύχρηστες και διαθέτουμε 24ωρη εξυπηρέτηση καθημερινά σε 40 γλώσσες.
Ο πρόεδρος και CEO της Booking Holding, Glenn Fogel, σχολιάζοντας το ζήτημα του «μονοπωλίου», δήλωσε ότι η Booking είναι μία από τις πολλές επιλογές που εμφανίζονται κατά την αναζήτηση διακοπών στη Google. Το 2019, είπε, πουλήσαμε 100 εκατ. τουριστικά προϊόντα σε μια αγορά που δημιουργεί 7 δισ. προϊόντα ετησίως, «επομένως είμαστε μονοπώλιο ή ένα μικρό ποσοστό της αγοράς;».
διαβάστε ακόμα
- Διάκριση για το ξενοδοχείο Athina Palace Resort & Spa 28/03 | 16:13
- Ξενοδοχείο Akkadian | Το Νέο Gay Only Hotel στη Μύκονο 28/03 | 10:01
- TUI: Τα τρία ξενοδοχεία της Κρήτης με τις περισσότερες κρατήσεις από την Αυστρία για το καλοκαίρι του 2024 26/03 | 11:42
- Vogue: Αυτά είναι τα 10 καλύτερα ξενοδοχεία της Σαντορίνης 26/03 | 11:05
- H Accor εντάσσεται στην A-list του CDP με τις δράσεις της για την κλιματική αλλαγή 22/03 | 14:45
- Τουρισμός ύπνου | Το νέο κόνσεπτ της Hilton για τη νέα ανερχόμενη τάση στα ταξίδια 20/03 | 12:51
- Στην αλυσίδα Romantik Hotels & Restaurants το Romantik B&B Villa Selena στη Σύρο 22/03 | 10:31
- Costa Navarino | Συλλογή πολυτελών κατοικιών προς ενοικίαση 21/03 | 12:50
- Απεβίωσε ο Αθανάσιος Ρέτσος, συνιδρυτής των Electra Hotels και πατέρας του Γ.Ρέτσου 21/03 | 16:32
- Κέρκυρα: Διατήρηση αρχαιοτήτων σε κατάχωση σε ξενοδοχειακή μονάδα 21/03 | 07:34
δημοφιλέστερα
- 1 Ελληνικός Τουρισμός | Απογειώθηκαν οι τιμές στα ξενοδοχεία πολυτελείας το β' εξάμηνο του 2023 28.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Handelsblatt | Προς νέο ρεκόρ ο ελληνικός τουρισμός το 2024, αλλά ποιος θα στρώσει τα κρεβάτια; 28.03.2024 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
- 3 Eurobank | Ενεργοποιείται και φέτος το Πρόγραμμα "Business Banking Τουρισμός" 28.03.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 4 3.000 θέσεις εργασίας στην «Ημέρα Καριέρας στον Τουρισμό» της ΔΥΠΑ το Σάββατο στο ΣΕΦ 28.03.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 5 Ξενοδοχείο Akkadian | Το Νέο Gay Only Hotel στη Μύκονο 28.03.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 6 Η Lufthansa καταλήγει σε συμφωνία με το προσωπικό εδάφους 28.03.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 7 Ξενοδοχεία | Ανοίγει την 1η Απριλίου το La Divina στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας 27.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 8 Αρχαία Ολυμπία | Εορτασμός των 2800 χρόνων από την τέλεση των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων 27.03.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 9 Σημαντική πηγή εσόδων το εισερχόμενο οδικό τουριστικό ρεύμα από τη Βουλγαρία 28.03.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 10 Lidl Voyages: Οι Γάλλοι δεν επιλέγουν πια διακοπές βάσει προορισμού αλλά βάσει τιμής – Γιατί η Ελλάδα είναι δημοφιλής 27.03.2024 | TOUR OPERATORS