Η εκδίκηση των ξενοδοχείων στην Airbnb – Γιατί οι ταξιδιώτες επέστρεψαν στα ξενοδοχειακά δωμάτια
02 Jun 2022, 13:22 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
Χριστίνα Λαΐνοπούλου
Την περασμένη δεκαετία, η διάθεση των ταξιδιωτών να μείνουν σε ένα μοναδικό κατάλυμα σε καλή τιμή και να αποκτήσουν αυθεντικές εμπειρίες από την καθημερινή ζωή των ντόπιων του προορισμού, ικανοποιούνταν από την Airbnb.
Υπήρχε βέβαια το ρίσκο ότι οι εικόνες των σπιτιών της Airbnb μπορεί να μην ανταποκρίνονταν πλήρως στη πραγματικότητα, όμως η χαμηλή τιμή αποζημίωνε τους ταξιδιώτες για τυχόν απογοήτευση των προσδοκιών τους.
Σήμερα, τα σπίτια της Airbnb φαίνεται να ακολουθούν την πορεία της Uber, με τις χαμηλές τιμές να αποτελούν παρελθόν, και, σε ορισμένες περιπτώσεις, το κόστος διαμονής να ξεπερνά ακόμη και το αντίστοιχο των ξενοδοχείων.
Οι ιδιοκτήτες μπορούν να χρεώνουν μεγάλα ποσά για χώρους που απογοητεύουν, ενώ πολλοί επιλέγουν το εργαλείο «Έξυπνης Τιμολόγησης» (Smart Pricing), το οποίο αξιοποιεί έναν αλγόριθμο ανεβάζοντας την τιμή βάσει της ζήτησης.
Επιπλέον, τα στοιχεία που κάποτε ήταν ελκυστικά, πλέον θεωρούνται ξεπερασμένα. Για παράδειγμα, το τσεκ ιν και το τσεκ άουτ στα σπίτια της Airbnb μπορεί να είναι ταλαιπωρία, ενώ πλέον είναι δυσκολότερο να βρει κανείς μια μοναδική εμπειρία διαμονής – η Νέα Υόρκη, για παράδειγμα, έχει περισσότερα Airbnb από διαμερίσματα προς ενοικίαση.
Από το 2007, έτος κατά το οποίο ιδρύθηκε η Airbnb, τα ξενοδοχεία πασχίζουν να αποτινάξουν την «ταμπέλα» του παρωχημένου είδους φιλοξενίας και να ανταγωνιστούν τη φιλοξενία σε έναν φάρο ή σε ένα χώρο που στέγαζε εργοστάσιο. Κατά τη διάρκεια δε της πανδημίας, όταν τα αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα προκάλεσαν την έκρηξη των staycation, τα πράγματα εντάθηκαν. Τα ταξίδια έγιναν πολύ πιο εύκολα την τελευταία δεκαετία και η έλλειψη ξενοδοχειακών δωματίων σε συνδυασμό με την έκρηξη των staycation πυροδότησε την περαιτέρω ανάπτυξη της Airbnb. Επιπλέον, η άνθιση της απομακρυσμένης εργασίας οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης για βραχυχρόνιες μισθώσεις, ωθώντας τις τιμές σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα.
Την περασμένη χρονιά, η αξία της Airbnb αποτιμήθηκε σε 113 δισ. δολάρια, έναντι 75 δισ. δολαρίων το 2020.
Όμως, ενώ κατά τη διάρκεια της πανδημίας όλοι επιθυμούσαν ένα απομονωμένο μέρος για να μείνουν, πλέον όλοι προτιμούν την άνεση και να νιώσουν ότι η ζωή έχει επιστρέψει στην κανονικότητα. Αυτό σημαίνει ότι τα ξενοδοχεία, που έχουν πληγεί σημαντικά από την πανδημία, κερδίζουν ξαφνικά μεγαλύτερο μερίδιο ταξιδιωτών προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές και το «προσωπικό στοιχείο» που άλλοτε ήταν το πλεονέκτημα της Airbnb, όπως σπιτικά μπισκότα, αξιόπιστο Wi-Fi και υπηρεσίες υποδοχής.
Τα μπουτίκ ξενοδοχεία προωθούν την «τοπική οπτική» της φιλοξενίας, ενώ οι οικονομικές ξενοδοχειακές αλυσίδες δίνουν έμφαση στην καθαριότητα, βρίσκονται σε κεντρικά σημεία και προσφέρουν απεριόριστο πρωινό, προσφέροντας στους ταξιδιώτες τη δυνατότητα να νιώσουν μικρότερη αβεβαιότητα σε μια εποχή ανάκαμψης της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.
Πολλοί ταξιδιώτες αναφέρουν στην Telegraph ζητήματα ασφάλειας στα σπίτια της Airbnb, καθαριότητας και ημιτελών ηλεκτρολογικών και λοιπών εργασιών. Οι ιδιοκτήτες τέτοιων σπιτιών μπορεί να ζουν πολύ μακριά από τα σπίτια που ενοικιάζουν στην Airbnb, και ενώ στα πρώτα χρόνια της πλατφόρμας οι περισσότεροι ενοικίαζαν τα σπίτια τους για συμπληρωματικά εισοδήματα, πλέον όσοι ενοικιάζουν μια δεύτερη οικία, αντιμετωπίζουν τη δραστηριότητα με όρους επαγγέλματος.
Ως αποτέλεσμα, τα ξενοδοχεία δημιούργησαν προγράμματα πιστότητας προσφέροντας στους επισκέπτες εκπτώσεις στις τοπικές επιχειρήσεις και εμπειρίες, ελπίζοντας σε επαναλαμβανόμενους επισκέπτες, κάτι στο οποίο δε μπορεί να βασιστεί η Airbnb. Άλλωστε, οι ξενοδοχειακές κρατήσεις το τελευταίο διάστημα προσεγγίζουν τα επίπεδα 2019.
διαβάστε ακόμα
- Διάκριση για το ξενοδοχείο Athina Palace Resort & Spa 28/03 | 16:13
- Ξενοδοχείο Akkadian | Το Νέο Gay Only Hotel στη Μύκονο 28/03 | 10:01
- TUI: Τα τρία ξενοδοχεία της Κρήτης με τις περισσότερες κρατήσεις από την Αυστρία για το καλοκαίρι του 2024 26/03 | 11:42
- Vogue: Αυτά είναι τα 10 καλύτερα ξενοδοχεία της Σαντορίνης 26/03 | 11:05
- H Accor εντάσσεται στην A-list του CDP με τις δράσεις της για την κλιματική αλλαγή 22/03 | 14:45
- Τουρισμός ύπνου | Το νέο κόνσεπτ της Hilton για τη νέα ανερχόμενη τάση στα ταξίδια 20/03 | 12:51
- Στην αλυσίδα Romantik Hotels & Restaurants το Romantik B&B Villa Selena στη Σύρο 22/03 | 10:31
- Costa Navarino | Συλλογή πολυτελών κατοικιών προς ενοικίαση 21/03 | 12:50
- Απεβίωσε ο Αθανάσιος Ρέτσος, συνιδρυτής των Electra Hotels και πατέρας του Γ.Ρέτσου 21/03 | 16:32
- Κέρκυρα: Διατήρηση αρχαιοτήτων σε κατάχωση σε ξενοδοχειακή μονάδα 21/03 | 07:34
δημοφιλέστερα
- 1 Ελληνικός Τουρισμός | Απογειώθηκαν οι τιμές στα ξενοδοχεία πολυτελείας το β' εξάμηνο του 2023 28.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 2 Ξενοδοχείο Akkadian | Το Νέο Gay Only Hotel στη Μύκονο 28.03.2024 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
- 3 Αρχαία Ολυμπία | Εορτασμός των 2800 χρόνων από την τέλεση των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων 27.03.2024 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 4 Σημαντική πηγή εσόδων το εισερχόμενο οδικό τουριστικό ρεύμα από τη Βουλγαρία 28.03.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 5 Lidl Voyages: Οι Γάλλοι δεν επιλέγουν πια διακοπές βάσει προορισμού αλλά βάσει τιμής – Γιατί η Ελλάδα είναι δημοφιλής 27.03.2024 | TOUR OPERATORS
- 6 Ξενοδοχεία | Ανοίγει την 1η Απριλίου το La Divina στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας 27.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 7 Eurobank | Ενεργοποιείται και φέτος το Πρόγραμμα "Business Banking Τουρισμός" 28.03.2024 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 8 C & W | +23% η αξία των ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ελλάδα το 2023 27.03.2024 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
- 9 Βρετανικός τουρισμός: Έντονη τάση για διακοπές εκτός σεζόν – Διπλάσιο ενδιαφέρον για Κω αυτό το καλοκαίρι 27.03.2024 | ΑΓΟΡΕΣ
- 10 MSC Group | Περισσότερες κρουαζιέρες στην Ελλάδα το 2024 - επέκταση και σε χειμερινά δρομολόγια 27.03.2024 | ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ