Σεμινάριο HVS: Πώς τα ξενοδοχεία θα προσελκύσουν εργαζόμενους | Αναγκαία η βελτίωση της φήμης τους ως εργοδότες

20 May 2022, 09:29 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Σοφία Κοντογιάννη

Σεμινάριο HVS: Πώς τα ξενοδοχεία θα προσελκύσουν εργαζόμενους | Αναγκαία η βελτίωση της φήμης τους ως εργοδότες

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η βελτίωση του ζητήματος των προσλήψεων στον κλάδο της φιλοξενίας είναι μια πολύπλευρη πρόκληση χωρίς γρήγορη λύση, η οποία αντιθέτως απαιτεί βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα μέτρα, ήταν το συμπέρασμα του διαδικτυακού σεμιναρίου που διοργάνωσε πρόσφατα η παγκόσμια εταιρεία συμβούλων ξενοδοχείων HVS.

Ειδικότερα, στο 16ο διαδικτυακό σεμινάριο του κλάδου, οι συμμετέχοντες των Bird & Bird, EP Business in Hospitality και AlixPartners, επεσήμαναν ότι η εύρεση προσωπικού είναι η πιο πιεστική πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος. Σε δημοσκόπηση των συμμετεχόντων, διαπιστώθηκε ότι το 52% είχε πάνω από 10% λιγότερο προσωπικό από αυτό που χρειαζόταν, ενώ το 66% περίμενε ότι το κόστος μισθοδοσίας θα αυξηθεί φέτος έως και 10%.

Σχετικά με το φλέγον ζήτημα, ο κ. Stephen Cassidy, αντιπρόεδρος του UK Hospitality και διευθύνων σύμβουλος της Hilton για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, υπενθύμισε ότι η φιλοξενία αφορά την ανθρώπινη αλληλεπίδραση και σύνδεση, συνεπώς είναι ζωτικής σημασίας τα ξενοδοχεία να έχουν τους σωστούς ανθρώπους και πρόσθεσε ότι ο κορωνοϊός και το Brexit είχαν ως αποτέλεσμα την εγκατάλειψη του κλάδου από περίπου 100.000 εργαζόμενους στην ΕΕ, με τις τρέχουσες κενές θέσεις να ανέρχονται σε 188.000.

Περαιτέρω, ο κ. Cassidy επεσήμανε ότι παρατηρείται μια μεταβαλλόμενη στάση απέναντι στην απασχόληση,  με περισσότερη εργασία από το σπίτι, μεγαλύτερη επιθυμία για ευελιξία, αλλά και μια μεταβαλλόμενη αφήγηση γύρω από την ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής, προτρέποντας τους εργοδότες να προσαρμοστούν και να ανταγωνιστούν με νέες προτάσεις. Η Hilton, είπε, είχε ήδη εισαγάγει ευέλικτες βάρδιες στο Λονδίνο, καθώς και την επιλογή εργασίας σε οποιοδήποτε ξενοδοχείο της. Η ταχύτερη πληρωμή ήταν επίσης ένα ζήτημα. Οι εργαζόμενοι χρειάζονται προσαρμογή, πρόσβαση στην εκπαίδευση, σωστή πορεία ανάπτυξης, έναν εξαιρετικό προϊστάμενο με ισχυρή ηγετική ικανότητα που να τους φέρεται  με αξιοπρέπεια και σεβασμό, υποστήριξη ψυχικής υγείας και νέα προσέγγιση στη διαφορετικότητα και την ένταξη.

Στο πλαίσιο του σεμιναρίου, οι κ.κ.  Donald Sloan, πρόεδρος της Oxford Cultural Collective και  Ruud Reuland, πρώην γενικός διευθυντής της Ecole Hôtelière de Lausanne, συζήτησαν την επείγουσα ανάγκη να επικεντρωθεί η εκπαίδευση στον τομέα της φιλοξενίας σε ισχυρότερες συνεργασίες με τις επιχειρήσεις.

Επιπροσθέτως, σε συζήτηση που συντόνισε ο πρόεδρος της HVS London, κ.Russell Kett, διακεκριμένοι συμμετέχοντες όπως  οι Marie-Paule Nowlis, γενική διευθύντρια του Sofitel Hotel, St James’s London. Alison Dixon της Bird & Bird και Joanna Aunon, διευθύντρια του WiHTL, μοιράστηκαν τις απόψεις τους σχετικά με την αντιμετώπιση των προσλήψεων, καταλήγοντας μεταξύ άλλων στα εξής: Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις πρέπει να βελτιώσουν τη φήμη τους ως εργοδότες, να κατανοήσουν το τι αναζητούν οι άνθρωποι , να αφουγκράζονται τις ανάγκες των ανθρώπων και πάνω από όλα να τους εκτιμούν.

Από πλευράς του, ο Antony Woodcock, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Gig, μίας εφαρμογής  που αντιστοιχίζει τους εργαζόμενους στους τομείς της φιλοξενίας και του λιανικού εμπορίου, ανέφερε ότι παράλληλα με την κατανόηση του τι θέλουν οι νέοι από την καριέρα τους, ο κλάδος χρειάζεται οπωσδήποτε rebranding.

Οι μισθοί του κλάδου ήταν ένα άλλο θέμα που συζητήθηκε έντονα και ενώ αναγνωρίστηκε ότι τα περιθώρια στη φιλοξενία ήταν στενά, οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες πίστευαν ότι οι επιχειρήσεις έπρεπε να βελτιώσουν τους μισθούς αλλά και να δημιουργήσουν ένα εργασιακό περιβάλλον όπου οι άνθρωποι θα ήθελαν να παραμείνουν.

Ολοκληρώνοντας τη συζήτηση, ο διευθύνων σύμβουλος της AlixPartners, Graeme Smith, συνόψισε τις απόψεις των ομιλητών: «Πρέπει να προσαρμόσουμε και να εξελίξουμε το εκπαιδευτικό σύστημα και να επικοινωνήσουμε την προοπτική του τι μπορεί να σημαίνει μια καριέρα σε αυτόν τον κλάδο, καθώς και να είμαστε ανταγωνιστικοί στις αμοιβές, χωρίς αποκλεισμούς, με ευέλικτη προσέγγιση και γενικά να χτίσουμε την εικόνα του καλού εργοδότη».

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα