Ερευνα

Ξενοδοχειακό Περιεχόμενο και Ελληνικά Ξενοδοχεία: Είδη και Τρόποι Ανάπτυξης Περιεχομένου

15 Nov 2021, 09:10 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

TornosNews.gr

Ξενοδοχειακό Περιεχόμενο και Ελληνικά Ξενοδοχεία: Είδη και Τρόποι Ανάπτυξης Περιεχομένου

Facebook Twitter Linkedin

Το The Hotel Content Company, έχοντας ως κύρια δραστηριότητα τη δημιουργία εξειδικευμένου περιεχομένου για Ξενοδοχεία και Τουριστικά Καταλύματα, παρουσιάζει είδη και ενέργειες περιεχομένου που μπορούν να αναδείξουν καλύτερα το κάθε κατάλυμα, παρέχοντάς του μια πιο ποιοτική επικοινωνία με το ταξιδιωτικό κοινό και στοχεύοντας στην ενίσχυση της εμπορικότητάς του. 

Ο Ξενοδοχειακός κλάδος είναι εξ ορισμού συνδεδεμένος με τη μεταβολή και την ανάγκη για συνεχή ενημέρωση. Παγκόσμιες εξελίξεις και trends επηρεάζουν αργά ή γρήγορα τις περισσότερες επιχειρήσεις, οι οποίες, για να μπορέσουν να σταθούν ισάξια απέναντι στους ανταγωνιστές τους, θα πρέπει, αν όχι να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά από αυτές, να είναι τουλάχιστον σε θέση να τις ακολουθήσουν.

Το Ξενοδοχειακό Περιεχόμενο αποτελεί από μόνο του ένα πολύ σημαντικό κομμάτι για την επιτυχημένη παρουσία ενός ξενοδοχείου, το οποίο, μάλιστα, μπορεί να έχει αρκετά σημεία εφαρμογής. Ειδικά στην Ελληνική Ξενοδοχειακή Αγορά, ο όρος “Ξενοδοχειακό Περιεχόμενο” έχει αρχίσει να ακούγεται ακόμα πιο έντονα μετά την πανδημία. Ο λόγος είναι ότι το διάστημα αυτό ενίσχυσε την ανάγκη για συστηματική επικοινωνία με τους ταξιδιώτες και τη διατήρηση της επαφής με το κάθε κατάλυμα, πάντα μέσα από ενδιαφέρουσα πληροφορία που βοηθάει να αναπτυχθεί μία αίσθηση εξοικείωσης με το κάθε brand.

Ποια είναι όμως τα σημεία για τα οποία χρειάζεται να αναπτυχθεί περιεχόμενο και πώς μπορεί αυτό να αξιοποιηθεί ώστε να ενισχυθούν οι πωλήσεις ενός ξενοδοχείου;

Για αρχή, θα χρειαστεί να ορίσουμε ότι ξενοδοχειακό περιεχόμενο είναι το σύνολο του υλικού που χρειάζεται ένα κατάλυμα για να έχει μία παρουσία, είτε φυσική, είτε ψηφιακή, προκειμένου να μπορεί να προβάλλει τη δραστηριότητα και τις υπηρεσίες του στο κοινό του. Για παράδειγμα, ως ξενοδοχειακό περιεχόμενο προσδιορίζεται η πλήρης ξενοδοχειακή παρουσίαση, η οποία περιγράφει εκτενώς το κατάλυμα, τις υπηρεσίες και τις παροχές του, αλλά και τα κείμενα που χρησιμοποιούνται για να εμπλουτίσουν το επίσημο website και τα social media που χρησιμοποιεί για να επικοινωνήσει με το κοινό του. Άλλα είδη ξενοδοχειακού περιεχομένου είναι, η φωτογράφιση που πρέπει να στοχεύει στη δημιουργία του κατάλληλου φωτογραφικού υλικού για τον κάθε τύπο επικοινωνίας, αλλά και τα κείμενα και οι περιγραφές που χρησιμοποιούνται σε διάφορα ψηφιακά ή μη μέσα εντός του καταλύματος, που στοχεύουν στην αύξηση των πωλήσεων κατά τη διαμονή των επισκεπτών.

Έχοντας πλέον κατανοήσει τι είναι ξενοδοχειακό περιεχόμενο, και που αυτό το συναντάμε συχνότερα, θα αναλύσουμε τα βασικά του είδη, και τον τρόπο που θα πρέπει να γίνει ανάπτυξη τους, ώστε να μπορούν να αποδώσουν καλύτερα για το κάθε κατάλυμα. 

Πλήρης Ξενοδοχειακή Παρουσίαση μέσω των Hotel Descriptions και της Φωτογράφισης

Ξεκινώντας, λοιπόν, με την καταγραφή των βασικών ειδών περιεχομένου για ένα ξενοδοχείο, θα πρέπει να υπάρχει μια ξεκάθαρη Παρουσίαση του καταλύματος, με άλλα λόγια αναλυτικά Hotel Descriptions, τα οποία θα παρουσιάζουν το ξενοδοχείο, τις υπηρεσίες και τις παροχές του. Τα Hotel Descriptions είναι κομβικής σημασίας για τα καταλύματα, μιας και είναι αυτά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το set-up στα τρίτα κανάλια πώλησης, που αποτελούν και βασική πηγή κρατήσεων. Παράλληλα, για να μπορέσει να υπάρξει μια ολοκληρωμένη αποτύπωση και περιγραφή του ξενοδοχείου, είναι απαραίτητη η Ξενοδοχειακή Φωτογράφιση, η οποία, αφού προδιαγραφεί λεπτομερώς από κάποιον ειδικό στη δημιουργία Ξενοδοχειακού Περιεχομένου, εκτελείται από φωτογράφους ξενοδοχείων, και διαμορφώνεται σύμφωνα με το κατάλυμα και το κοινό στο οποίο στοχεύει.

Δημιουργία προσαρμοσμένου περιεχομένου Website που θα απαντά στις αναζητήσεις των ταξιδιωτών, για την καλύτερη στόχευση του κοινού του ξενοδοχείου

Πέρα από την παρουσίαση του Ξενοδοχείου, θα πρέπει να διαμορφωθεί και το περιεχόμενο για το website του, που αποτελεί την ψηφιακή ‘υπόσταση’ του καταλύματος. Μπορεί φαινομενικά το υλικό να μοιάζει ίδιο με τα Hotel Descriptions που αναλύθηκαν πιο πάνω, ωστόσο στην πραγματικότητα διαφέρει σημαντικά. Το περιεχόμενο του website θα πρέπει να είναι πιο σύντομο και περιεκτικό, να δημιουργεί την επιθυμία να επισκεφθεί κανείς το κατάλυμα, αλλά και να ανταποκρίνεται στις αναζητήσεις του κοινού. Η δομή και η διαμόρφωσή του έχουν άλλες απαιτήσεις, καθώς απαιτείται συγκεκριμένη έρευνα σε keywords στα οποία θα γίνει στόχευση, καθώς και συγγραφή κειμένων σύμφωνα με τις τελευταίες SEO προδιαγραφές, ώστε να μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική η παρουσία της επιχείρησης στις μηχανές αναζήτησης.

Διαμόρφωση ενιαίας εικόνας σε Social Media και Newsletters, για την καλύτερη αποτύπωση της φιλοσοφίας του ξενοδοχείου και τη δημιουργία συνέπειας στην επικοινωνία του

Έχοντας δημιουργήσει το βασικό επικοινωνιακό υλικό, αλλά και ένα website στο οποίο οι ταξιδιώτες θα ανακατευθύνονται για περισσότερες πληροφορίες για το κατάλυμα καθώς και για να προχωρήσουν σε μια απευθείας κράτηση, το επόμενο βασικό βήμα είναι να διαμορφωθεί το περιεχόμενο των social media. Ξεκινώντας, θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι έχει γίνει σωστό set-up και δεν υπάρχουν ελλείψεις. Καθώς από το κάθε κανάλι ο χρήστης αναζητά διαφορετική πληροφορία, θα πρέπει να διαμορφώσουμε αντίστοιχα και το περιεχόμενο που δημοσιεύεται σε αυτό. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα social media έχουν έναν πιο αυθόρμητο και άμεσο χαρακτήρα, οπότε πάνω σε αυτό θα πρέπει να δομηθεί και το περιεχόμενο που θα δημοσιεύεται. Παράλληλα, για να διατηρηθεί η φιλοσοφία και να υπάρχει μια ενιαία εικόνα στην επικοινωνία του ξενοδοχείου, μπορούν να διαμορφωθούν συγκεκριμένα templates επικοινωνίας, που αποτελούν, στην ουσία, εικαστικά πρότυπα για τις δημοσιεύσεις, τα οποία δίνουν ένα συνεκτικό αισθητικό αποτέλεσμα και παράλληλα εξοικονομούν παραγωγικό χρόνο, μιας και έχουν ήδη την προδιαγραφή και χρειάζονται κάθε φορά μόνο τον εμπλουτισμό με το περιεχόμενο που θέλουμε να προωθηθεί.

Αντίστοιχα templates μπορούν να δημιουργηθούν και για τα newsletters που στέλνει το κατάλυμα, έτσι ώστε, ανάλογα με το τι θέλει να προωθήσει κάθε φορά, να χρησιμοποιεί το template - πρότυπο που μπορεί να προβάλει καλύτερα το εκάστοτε μήνυμα. Το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι διαμορφωμένο με τέτοιο τρόπο ώστε ο παραλήπτης να μπορεί να λάβει συγκεκριμένη και ξεκάθαρη πληροφόρηση, χωρίς να είναι κάτι επαναλαμβανόμενο και βαρετό που θα του φανεί αδιάφορο.

Στόχευση στο upselling μέσω περιεχομένου σε ψηφιακά μέσα, εντός του ξενοδοχείου

Τέλος, το περιεχόμενο δεν αφορά μόνο την παρουσία του ξενοδοχείου στο στάδιο της απόφασης του ταξιδιώτη, αλλά και στο στάδιο παραμονής του στο κατάλυμα. Συγκεκριμένα, το ξενοδοχείο μπορεί να διαμορφώσει ειδικό περιεχόμενο εντός του καταλύματος, το οποίο, στοχεύει στις πωλήσεις κατά τη διάρκεια διαμονής των ταξιδιωτών σε αυτό, αναπτύσσοντας το λεγόμενο ‘upselling’. Έτσι, έχοντας ξεπεράσει τους παραδοσιακούς καταλόγους και τα έντυπα, βλέπουμε πλέον μέσα στα ξενοδοχεία έντονη την ψηφιακή επικοινωνία με τους επισκέπτες, είτε μέσω μηνυμάτων σε οθόνες και tablets εντός των δωματίων, είτε ακόμα και μέσω mobile apps. Εδώ, πλέον. το περιεχόμενο δεν έχει σκοπό να κερδίσει των ταξιδιώτη και να τον οδηγήσει στην κράτηση, αλλά να του παρουσιάσει λύσεις και επιλογές που θα εμπλουτίσουν ακόμα περισσότερο την εμπειρία της διαμονής και του ταξιδιού του στο σύνολο.

Διαμορφώνοντας και εμπλουτίζοντας κατάλληλα το περιεχόμενό του σύμφωνα με τα παραπάνω, ένα κατάλυμα θα είναι σε θέση να έχει πιο δυναμική παρουσία στον online κόσμο, αλλά και σημαντική προοπτική αύξησης των πωλήσεών του. Το The Hotel Content Company, δημιουργεί μοναδικό περιεχόμενο για το κάθε κατάλυμα, σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του που το κάνουν ξεχωριστό, αλλά και τη στόχευση που θέτει για την κάθε ενέργεια.  

To The Hotel Content Company, ανήκει στα Start-Ups του Destsetters, που εξειδικεύεται στο Hospitality Concept Development, αναπτύσσοντας νέα Hotel Concepts αλλά και Τουριστικά Brands.

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα