Κορωνοϊός: Πώς τα ξενοδοχεία θα είναι έτοιμα για την επόμενη ημέρα

15 Apr 2020, 10:05 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Σοφία Κοντογιάννη

Κορωνοϊός: Πώς τα ξενοδοχεία θα είναι έτοιμα για την επόμενη ημέρα

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει θέσει τις οικονομίες παγκοσμίως σε μία πρωτοφανή παύση, με σφοδρές συνέπειες στις χώρες και στις κοινωνίες. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις υπάρχουν και πρέπει να επιβιώσουν, για να επιβιώσουν και οι άνθρωποι-εργαζόμενοι και επιχειρηματίες. Είναι λοιπόν απαραίτητη η προσπάθεια στήριξης των επιχειρήσεων με κάθε τρόπο, τόσο λόγω των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί, όσο και της συμβολής τους στην προσφορά εργασίας και κατ’ επέκταση της πολυποίκιλης θετικής τους επίδρασης στις κατά τόπους κοινωνίες.

Τα ξενοδοχεία είναι ένας από τους τομείς της οικονομίας που πλήττονται σφοδρά, καθώς αντιμετωπίζουν από τη μία πλευρά την αναγκαστική αναστολή της λειτουργίας τους και από την άλλη την εύλογη έλλειψη πελατείας. Δηλαδή, ακόμη και αν τα ξενοδοχεία παρέμεναν ανοιχτά, μία πιθανή δραστηριότητα θα δημιουργούσε πολύ μεγάλα υγειονομικά προβλήματα την παρούσα φάση.

Οι ειδικοί του τομέα καταναλώνουν πολύτιμη φαιά ουσία και ατέλειωτες ώρες ώστε να καταφέρουν να στηρίξουν και να υποστηρίξουν τα ξενοδοχεία αλλά και να τα οδηγήσουν στην έξοδο κινδύνου, μέσα σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που έχει δημιουργήσει ο κορωνοϊός.

Ένας από αυτούς τους  τρόπους υποστήριξης, είναι η ευρηματική συμβουλευτική που προκύπτει μέσα από εξειδικευμένες μελέτες. Πώς οι επιχειρήσεις αυτές για παράδειγμα θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στα νέα πελατειακά δεδομένα, ώστε να ανακάμψουν γρήγορα και με ασφάλεια την επόμενη μέρα. Μπορεί κανείς να αναρωτηθεί, πόσο χρήσιμο είναι κάτι τέτοιο την παρούσα φάση, που το μέλλον διαγράφεται αόριστο. Αντιθέτως, η έλλειψη αναζήτησης πιθανών εφοδίων, η είσοδος της επιχειρηματικής σκέψης σε νάρκη, είναι πολύ χειρότερη και οδηγεί στην αδράνεια, χαρακτηριστικό που δεν ωφελεί καμία επιχειρηματική δραστηριότητα, έστω και αν αυτή βρίσκεται σε παύση.

Η ανίχνευση των νέων αναγκών των πελατών που θα προκύψουν τη μετά κορωνοϊού εποχή, είναι ένα από τα ζητήματα που μπορούν ως ένα βαθμό να αντιμετωπιστούν σήμερα.

Είναι σημαντικό για τα ξενοδοχεία να ανακαλύψουν σε βάθος τα χαρακτηριστικά των νέων αναγκών των πελατών τους. Σε κάποιο βαθμό, η βελτίωση της ποιότητας και των υπηρεσιών για την προσαρμογή στις ανάγκες των πελατών, είναι κρίσιμη για ορισμένες επιχειρήσεις. Οι ιδιοκτήτες και οι φορείς εκμετάλλευσης ξενοδοχείων πρέπει να επανεξετάσουν τη θέση του brand τους, προκειμένου να αντιληφθούν με μεγαλύτερη ακρίβεια τις ανάγκες της αγοράς-στόχου.

Για παράδειγμα, προκειμένου να υποστηριχθεί ο αποτελεσματικός έλεγχος της επιδημίας, οι περισσότεροι πελάτες αποφεύγουν τις άμεσες αγορές και προτιμούν τις υπηρεσίες παράδοσης, επιταχύνοντας έτσι την ανάπτυξη των πωλήσεων και της προώθησης στο διαδίκτυο. Επιπλέον, δεδομένου του αυτοπεριορισμού, οι κοινωνικές ανάγκες των πελατών έχουν μετατοπιστεί στο διαδίκτυο και ως αποτέλεσμα πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και άτομα χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσουν προϊόντα τους ή να μοιραστούν τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους ζωντανά,  μέσω αλληλεπίδρασης στο διαδίκτυο.

 Οι πελάτες θα δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στην ασφάλεια των επιλογών τροφίμων

Για να αντιμετωπίσουν αυτή τη μεγάλη αλλαγή στα καταναλωτικά πρότυπα, τα ξενοδοχεία μπορούν να αξιοποιήσουν πλήρως τις υπάρχουσες ηλεκτρονικές πλατφόρμες για να ενισχύσουν την αλληλεπίδραση με τους πελάτες. Κατά την περίοδο της πανδημίας, πολλά ξενοδοχεία ανά τον κόσμο που δεν υποχρεώθηκαν αρχικά να κλείσουν, είτε από την κυβέρνηση είτε από τις συνθήκες, έχουν ήδη μεταβάλει τις υπηρεσίες τροφοδοσίας σε απευθείας παραγγελία και παράδοση. Μετά την πανδημία, τα ξενοδοχεία αυτά εξετάζουν το πώς μπορούν να προσαρμόσουν και να διατηρήσουν το συγκεκριμένο κανάλι πωλήσεων, και να προσφέρουν με αυτόν τον τρόπο το πρωινό στους πελάτες τους με τυποποιημένη συσκευασία. Η πρωτοβουλία αυτή ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών, δημιουργεί πρόσθετα έσοδα και ενισχύει επίσης την ασφαλή εικόνα της επιχείρησης.

Εξάλλου, η αιτία αυτής της επιδημίας ήταν η βρώση ακατάλληλων, μη επεξεργασμένων τροφίμων. Το γεγονός αυτό και μόνο, θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στη δομή και τις έννοιες της διατροφής των πελατών. Πιστεύεται ότι μετά την επιδημία, οι πελάτες θα δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στην ασφάλεια των επιλογών τροφίμων. Εξαιρουμένης της γεύσης, οι πελάτες θα βασίζονται περισσότερο στο εάν η πηγή των συστατικών είναι αξιόπιστη, αν η ποιότητα των είναι αρκετά καλή, αν ο χειρισμός των προϊόντων είναι ασφαλής και εάν τα συστατικά είναι πλούσια σε ωφέλημα στοιχεία  για τη διατροφή τους.

Ως απάντηση σε αυτή την αλλαγή στον τρόπο σκέψης των καταναλωτών, τα ξενοδοχεία πρέπει να κάνουν προσαρμογές εγκαίρως, όπως είναι για παράδειγμα η επιστροφή στα βασικά πρότυπα ξενοδοχείων, η αυστηρή τήρηση των κανόνων και η προώθηση της σημασίας της υγιεινής εσωτερικά στην επιχείρηση. Με τα υψηλά πρότυπα υγιεινής, τα ξενοδοχεία μπορούν να προωθήσουν την αξιοπιστία τους στην επιλογή πρώτων υλών και να δημιουργήσουν μια ασφαλή εικόνα εστιατορίων του ξενοδοχείου σε σχέση με τα εξωτερικά εστιατόρια. Αυτό βοηθάει στην ενδυνάμωση της αποδοχής και από την τοπική κοινωνία αλλά και στην αύξηση των εσόδων και από εξωτερικές πηγές εκτός από τους επισκέπτες του ξενοδοχείου.

Τέλος, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να αξιοποιήσουν πλήρως τις ποικίλες διαδικτυακές πλατφόρμες τους, μετατρέποντάς τες από μονόδρομους σε αμφίδρομες διαδραστικές επικοινωνίες, ώστε να κατανοήσουν αποτελεσματικά και να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πελατών εγκαίρως.

Facebook Twitter Linkedin

δημοφιλέστερα