Πώς τα ξενοδοχεία θα βγουν αλώβητα από την κρίση του κορωνοϊού
09 Mar 2020, 12:36 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
TornosNews.gr
Tρόπους αντιμετώπισης και διαχείρισης των επιπτώσεων που έχει η εξάπλωση του κορωνοϊού στα ξενοδοχεία παρουσιάζει σε άρθρο της στο ehotelier.com η Επίτιμη καθηγήτρια Μάνατζμεντ στη Σχολή Διοίκησης Ξενοδοχείων του Πανεπιστημίου Cornell, Sheryl E. Kimes.
Οι τρόποι διαχείρισης προκύπτουν από έρευνα που είχε πραγματοποιήσει η ίδια το 2010 και αφορούσε τις τακτικές που διασφαλίζουν την επιβίωση των επιχειρήσεων σε περίπτωση οικονομικής κρίσης.
Από αυτήν προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα-συμβουλές, τα οποία, όπως επισημαίνει η κ. Kimes, μπορούν να εφαρμοσθούν και στην κρίση του κορωνοϊού που βρίσκεται σε εξέλιξη….
-Δεν ωφελεί ο πανικός
Οι ερωτηθέντες μίλησαν για την ανάγκη να παραμένουμε ψύχραιμοι και να αναζητούμε λύσεις. Ένας εξ αυτών δήλωσε: «Μην πανικοβάλλεστε. Μην συγκρίνετε τις περιόδους κρίσης με προηγούμενες καλές περιόδους. Σκεφτείτε βάσει μακροπρόθεσμων αποφάσεων».
-Προσέξτε τις εκπτώσεις ευρείας κλίμακας
Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι παίρνει χρόνια η ανάκαμψη από τις εκπτώσεις τις οποίες έκαναν κατά τη διάρκεια οικονομικής κρίσης, και πολλοί τόνισαν ότι δεν θα πρέπει να γίνονται εκπτώσεις στις κρίσεις αλλά να χρησιμοποιούνται οι τιμές τους ως σημείο αναφοράς για τα προγράμματα εκπτώσεων και οι εκπτώσεις να συγκρατιούνται καταλλήλως.
Άλλοι εκτίμησαν ότι το «παιχνίδι» των εκπτώσεων είναι επικίνδυνο και ότι μέσα σε λίγους μήνες μπορεί να χαθεί σημαντικό έδαφος που κερδήθηκε τα τελευταία χρόνια, με την επιστροφή στα ίδια επίπεδα να παίρνει επίσης πολλά χρόνια.
Εάν χρειάζεται να κάνετε εκπτώσεις, κάνετέ το με έξυπνο τρόπο και εξετάστε το ενδεχόμενο δημιουργικών πακέτων, τονίζει η κ. Kimes.
-Μην περιορίζετε τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ
Στην έρευνα αναδείχθηκε η ανάγκη διατήρησης των επισκεπτών και ανάπτυξης προωθητικών πακέτων που προσελκύουν υφιστάμενους αλλά και δυνητικούς επισκέπτες. Εάν ο προϋπολογισμό μάρκετινγκ περιοριστεί, αυτό δεν θα είναι εφικτό.
-Προσεγγίσεις μάρκετιγνκ
Η ανάπτυξη μικρότερων, λιγότερο ευαίσθητων στην τιμή τομέων αγοράς, στους οποίους μπορούν να διατηρηθούν οι τιμές, αποδίδει. Άλλη τακτική είναι η ανάπτυξη νέων πηγών εσόδων (όπως το φαγητό και ποτό ή το σπα) εντός του ξενοδοχείου.
-Εξετάστε άλλες πρακτικές διατήρησης τιμών
Θυμηθείτε ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ της δημόσιας τιμής και της ιδιωτικής τιμής. Δώστε έμφαση στον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να αναπτύξετε πακέτα που προσφέρουν προστιθέμενη αξία στον καταναλωτή χωρίς να κοστίζουν πολλά στο ξενοδοχείο.
Μια επιλογή είναι η διατήρηση της τιμής στα ίδια επίπεδα, η εξερεύνηση νέων αγορών (πακέτα ρομαντικών αποδράσεων, προσκυνηματικός τουρισμός κτλ.), η ανάπτυξη υπηρεσιών με προστιθέμενη αξία όπως οι θεραπείες σπα, η δημιουργικότητα στις προωθητικές ενέργειες φαγητού και ποτού και η παρακολούθηση των κενών πληρότητας που μπορούν να καλυφθούν με διαδικτυακές διαφημίσεις ή κανάλια που δεν θα επηρεάσουν μελλοντικά τη στρατηγική τιμών.
Σκεφτείτε τι ζητά ο επισκέπτης και προσπαθήστε να του το δώσετε χωρίς να ζημιώνεται η επιχείρηση. Δώσε έμφαση σε πακέτα που δύσκολα αντιγράφονται.
-Διατηρήστε τα υψηλά επίπεδα υπηρεσιών
Αν χρειαστεί να περιορίσετε το κόστος, κάντε το σε τομείς του ξενοδοχείου που έχουν το μικρότερο αντίκτυπο στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών και στην εικόνα του ξενοδοχείου. Μην ρίχνετε τα στάνταρ, ανεβάστε την προστιθέμενη αξία καθώς οι καταναλωτές είναι ευαίσθητοι στις αλλαγές.
Εάν επηρεαστεί αρνητικά η ικανοποίηση πελατών και το επίπεδο των υπηρεσιών, θα είναι δυσκολότερη η διατήρηση του πελατολογίου και η προσέλκυση νέων επισκεπτών μετά το πέρας της κρίσης.
διαβάστε ακόμα
- CNT Hot List: Τρία Ελληνικά ξενοδοχεία στα καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024 24/04 | 12:49
- Κατεδάφιση ετοιμόρροπου ξενοδοχείου στη Νάξο και μπαρ σε ξενοδοχείο στο Πόρτο Χέλι - Απόφαση για το Ξενία Κοζάνης 25/04 | 07:10
- Ελληνικά ξενοδοχεία: Αυτά είναι τα καλύτερα για το 2024 σύμφωνα με τους χρήστες της Tripadvisor 23/04 | 11:58
- Tripadvisor | 12 Ελληνικά ξενοδοχεία στα Best of the Best του παγκόσμιου τουρισμού - Πολλαπλές Ευρωπαϊκές και παγκόσμιες διακρίσεις 23/04 | 11:28
- Travel + Leisure: Το Katikies Santorini ανάμεσα στα 500 καλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο για το 2024 23/04 | 15:08
- Navarino Agora | Πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων για τον πολιτισμό, τις τέχνες, τη μόδα και τη γαστρονομία 22/04 | 18:38
- Santo Collection | 30 εμπειρίες στα ξενοδοχεία, τις βίλες και στον προορισμό της Σαντορίνης 19/04 | 07:14
- Η Costa Navarino συμμετέχει στους εορτασμούς της Ολυμπιακής χρονιάς 18/04 | 15:09
- Travel + Leisure: 3 Ελληνικά ξενοδοχεία στα 100 καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024 18/04 | 11:18
- H Nikki Beach Global γίνεται Nikki Beach Hospitality Group 17/04 | 15:28
δημοφιλέστερα
- 1 Η Μεσόγειος αποτελεί πλέον ένα «hot spot» κλιματικής αλλαγής 10.04.2024 | ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΔΡΙΑ
- 2 Aegean/ Olympic Air: Πιθανή ακύρωση πτήσεων την Τετάρτη λόγω απεργίας των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας 26.02.2024 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
- 3 Χειμερινές διακοπές με voucher κοινωνικού τουρισμού της ΔΥΠΑ 18.12.2023 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 4 Τουρισμός | FTI: Συζητήσεις με το νέο επενδυτή για τα χρέη, με ενδεχόμενο κουρέματος 25.04.2024 | TOUR OPERATORS
- 5 Βραδιά μόδας και λάμψης στον Πειραιά στις Ημέρες Θάλασσας 2023 05.06.2023 | ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
- 6 Ξεκινούν σήμερα οι αιτήσεις για 300.000 επιταγές κοινωνικού τουρισμού της ΔΥΠΑ 30.05.2023 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ
- 7 Υπουργείο Οικονομικών | Τι αλλάζει στην καθημερινότητά μας με το νέο φορολογικό νόμο- οι ρυθμίσεις για τα Airbnb 08.12.2023 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- 8 Όλγα Κεφαλογιάννη: Λεπτομερές σχέδιο δράσης με 4 βασικούς στόχους για το αύριο του ελληνικού τουρισμού 14.12.2023 | ΦΟΡΕΙΣ
- 9 Η TUI προβλέπει αύξηση αφίξεων 10% το 2024 στην Ελλάδα 29.03.2024 | ΠΡΟΣΩΠΑ
- 10 Πρώτο βήμα για ίσους όρους ανταγωνισμού οι εξαγγελίες για τα Airbnb | Όχι οριζόντια το Πράσινο Τέλος 19.09.2023 | ΠΡΟΣΩΠΑ