Έρευνα GlobalData: Έμφαση στην τοπική γαστρονομία από τους DMOs παγκοσμίως

17 May 2022, 08:44 | ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Σοφία Κοντογιάννη

Έρευνα  GlobalData: Έμφαση στην τοπική γαστρονομία από τους DMOs παγκοσμίως

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Καθώς η ανάκαμψη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας επιταχύνεται, πολλοί Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMO) προσπαθούν να διαφοροποιηθούν από ανταγωνιστικούς προορισμούς εστιάζοντας στην κουζίνα τους και όχι στα παραδοσιακά φυσικά hot spot, όπως πόλεις ή παράκτιες τοποθεσίες, διαπιστώνει η νέα έρευνα της εταιρείας δεδομένων και ανάλυσης GlobalData.

Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων διαφημίσεων της GlobalData, οι DMO’s  για την Τουρκία, τη Μάλτα και την Ινδονησία έχουν επικεντρωθεί στην εθνική τους κουζίνα για να προσελκύσουν νέους τουρίστες. Οι καμπάνιες μάρκετινγκ περιλαμβάνουν γυαλιστερές εικόνες και σύντομα βίντεο που καλύπτουν παραδοσιακές μεθόδους μαγειρικής, με στόχο να ενισχύσουν την πολιτιστική ελκυστικότητα. Η ανάπτυξη αυτών των εκστρατειών μάρκετινγκ φαίνεται να ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση για διεθνή κουζίνα και γαστρονομικές εμπειρίες, με τους DMOs να το χρησιμοποιούν για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστικών προορισμών.

Σχετικά, ο τουριστικός αναλυτής της GlobalData, κ. Craig Bradley, σχολίασε ότι οι DMOs φαίνεται να αντιδρούν σε μια αλλαγή στο συναίσθημα των ταξιδιωτών προς τη γαστρονομία. Η ανάπτυξη αυτής της τάσης προκλήθηκε από την πανδημία, η οποία βοήθησε να διευρυνθεί ο ουρανίσκος πολλών τουριστών, παρά το κλείσιμο πολλών εστιατορίων το 2020 και το 2021. Επιπλέον, πολλά εστιατόρια χρειάστηκε να προσαρμοστούν στους περιορισμούς της πανδημίας για να επιβιώσουν, κι έτσι άρχισαν να πωλούν γεύματα μέσω υπηρεσιών παράδοσης φαγητού. Αυτές οι υπηρεσίες έχουν καταστήσει τις διεθνείς κουζίνες πιο προσιτές στους καταναλωτές, χάρη στην προσφορά ανέπαφων υπηρεσιών, τις εύχρηστες εφαρμογές smartphone και τα αποτελεσματικά συστήματα πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου. Ως αποτέλεσμα, η παγκόσμια ευαισθητοποίηση σχετικά με τις εναλλακτικές διεθνείς κουζίνες έχει αυξηθεί σημαντικά, επιτρέποντας στα τουριστικά συμβούλια να το χρησιμοποιήσουν σε ελκυστικές εκστρατείες μάρκετινγκ για να προσελκύσουν πιθανούς τουρίστες.

Αυτή η τάση είναι επίσης απίθανο να επιβραδυνθεί, καθώς η αγορά παράδοσης τροφίμων αναμένεται να αναπτυχθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 7% μεταξύ 2021 και 2025, σύμφωνα με μια έκθεση GlobalData Food Insights & Trends του 2021. Ως αποτέλεσμα, εκατομμύρια άτομα θα συνεχίσουν να δοκιμάζουν νέες κουζίνες και γεύσεις από τα τοπικά τους εστιατόρια.

Σύμφωνα με μια Παγκόσμια Έρευνα Καταναλωτών του 4ου τριμήνου του GlobalData 2021, το 47% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι βρίσκει την ευρύτερη διαθεσιμότητα κουζινών τον πιο ελκυστικό λόγο για να καταναλώνει φαγητό και ποτό έξω από το σπίτι, υπογραμμίζοντας την παγκόσμια όρεξη για νέες γεύσεις. Είναι λογικό να υποτεθεί ότι το ίδιο συναίσθημα ισχύει και για τους τουρίστες σε έναν προορισμό. Πολλοί θα ενθουσιαστούν με το να συναντήσουν τον τοπικό πολιτισμό και τα έθιμα, όπως φαγητό και ποτό.

Καταλήγοντας, ο κ. Bradley ανέφερε ότι σε απάντηση αυτής της εξέλιξης των προτιμήσεων των καταναλωτών, τα τουριστικά συμβούλια αναγνώρισαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν την τοπική κουζίνα για να δημιουργήσουν πρωτότυπες εκστρατείες μάρκετινγκ που μπορούν να μεταδώσουν την τοπική κουλτούρα στην τουριστική εμπειρία. Αυτό θα είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για τους εξειδικευμένους τουρίστες και τους millennial τουρίστες, οι οποίοι συνήθως αναζητούν πιο μοναδικές εμπειρίες.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η σύνδεση του μάρκετινγκ προορισμού με τις γαστρονομικές εμπειρίες δεν είναι κάτι καινούργιο. Όμως, ο εν λόγω τύπος στρατηγικής προώθησης είναι πιθανό να αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία για τους DMOs, όπως φαίνεται από τη Μάλτα, την Ινδονησία και την Τουρκία, λόγω του ότι οι καταναλωτές εκτίθενται περισσότερο σε γαστρονομικές εμπειρίες.

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα