Έρευνα: Η Αθήνα χρειάζεται Market Branding για να γίνει προορισμός shopping

01 Sep 2019, 13:15 | ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

TornosNews.gr

Έρευνα: Η Αθήνα χρειάζεται Market Branding για να γίνει προορισμός shopping

Facebook Twitter Linkedin
Επενδύσεις

Ελάχιστα καταστήματα εκτός της τουριστικής περιοχής Αθηνών επωφελούνται από τον τουρισμό, όπως δείχνει έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για την θερινή περίοδο των εκπτώσεων, που άρχισε τη Δευτέρα 8 Ιουλίου και έληξε το Σάββατο 31 Αυγούστου 2019.

Σύμφωνα με την έρευνα, που δόθηκε σήμερα Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου στη δημοσιότητα:

  • Το 2,4% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της Τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον Τουρισμό, είναι από 21% και άνω.
  •  Το 5,4% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της Τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον Τουρισμό, είναι από 11% έως 20%.
  • Το 25% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της Τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον Τουρισμό, είναι έως 10%.
  • Το 67,2% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της Τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι δεν επηρεάζει καθόλου τον τζίρο τους ο Τουρισμός.

Γι αυτό στην έρευνα επισημαίνεται η ανάγκη ολοκληρωμένης πολιτικής για τη δημιουργία ταυτότητας της Αγοράς (Market Branding), με σκοπό την αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης των επισκεπτών της χώρας μας.

Τα καταστήματα της Τουριστικής περιοχής, δεν συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα, γιατί στην πλειονότητά τους δεν διενεργούν εκπτώσεις. 

Η ασφάλεια είναι το σημαντικότερο πρόβλημα για τους καταστηματάρχες της Αθήνας.

Σύμφωνα με την έρευνα, μεγάλο μερίδιο των καταστηματαρχών (57,9%), δήλωσε πως ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων του 2019 ήταν χειρότερος σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του 2018. Όμως 1 στις 4 επιχειρήσεις δήλωσε καλύτερο τζίρο για την φετινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων και το 16,7% δήλωσε ότι κατέγραψε τα ίδια επίπεδα εμπορικής κίνησης.

Τα παραπάνω δείχνουν ότι έχουμε ακόμα δρόμο μέχρι την πραγματική ανάκαμψη, αν και η σύγκριση με τους αντίστοιχους δείκτες της έρευνας του Ε.Σ.Α για τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2019, δείχνουν μικρή βελτίωση, ειδικά στο ποσοστό των επιχειρηματιών που δήλωσαν καλύτερο τζίρο, σημειώνεται στην έρευνα.

Περίπου 1 στα 5 καταστήματα (18,1%) δεν άνοιξαν την Κυριακή 14 Ιουλίου και το φαινόμενο δείχνει να είναι εντονότερο στις μικρές περιφερειακές αγορές.

Καλύτερο τζίρο σε σύγκριση με την αντίστοιχη Κυριακή του 2018 δήλωσε το 10,8%, ίδιο τζίρο το 22,1% και περίπου 1 στα 2 καταστήματα (47%) καταγράψανε χειρότερο τζίρο.

Οι προτάσεις

Η έρευνα καταλήγει με τις ακόλουθες διαπιστώσεις και προτάσεις:

Ο επιχειρηματικός κόσμος θεωρεί πως το διαθέσιμο εισόδημα του Έλληνα καταναλωτή είναι υπεύθυνο για το χαμηλό επίπεδο τζίρου των τελευταίων ετών και πως ελάχιστα καταστήματα εκτός Τουριστικής περιοχής επωφελούνται από τον Τουρισμό.

Είναι αναγκαίος ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για το «Shopping» στην Αθήνα και χρειάζονται συντονισμένες ενέργειες της τοπικής αυτοδιοίκησης και του Ε.Σ.Α για τη δημιουργία ταυτότητας της Αγοράς (Market Branding), με σκοπό την αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης των επισκεπτών της χώρας μας, που σήμερα βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Για μία ακόμα φορά είναι ολοφάνερο πως η Ασφάλεια και η αντιμετώπιση της παραβατικότητας, παραμένουν σταθερά οι πρώτοι παράγοντες που χρειάζονται σημαντική βελτίωση για την αναβάθμιση της λειτουργίας της αγοράς και κατ΄επέκταση της πρωτεύουσας.

Σε περιοχές που τα θέματα της ασφάλειας είναι περιορισμένα, όπως στο Κολωνάκι και στις περιφερειακές αγορές, το πρόβλημα εστιάζεται στη διαχείριση του δημόσιου χώρου.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις κάτωθι περιοχές:

 Το Εμπορικό Τρίγωνο, που περικλείεται από τις οδούς Σταδίου, Μητροπόλεως, Αθηνάς, Σταδίου και συμπεριλαμβάνει την οδό Ερμού.

 Το Κολωνάκι, όπου η πλειοψηφία των καταστημάτων βρίσκεται στις οδούς Κανάρη, Π. Ιωακείμ, Κριεζώτου, Βουκουρεστίου, Βαλαωρίτου και Ακαδημίας.

 Ομόνοια – Κάνιγγος, ορίζεται η περιοχή πέριξ των πλατειών Ομονοίας & Κάνιγγος καθώς και η οδός Πατησίων έως το Πολυτεχνείο.

 Πατησίων – Αχαρνών, τα καταστήματα βρίσκονται στο τμήμα των δύο οδών, από το ύψος της Λ.Αλεξάνδρας έως την οδό Αγ. Μελετίου.

 Κυψέλη, το δείγμα περιορίζεται στην οδό Ι. Δροσοπούλου, τον πεζόδρομο της Φ. Νέγρη και την πλατεία Κυψέλης, αλλά και στις όμορες περιοχές.

 Ως περιφερειακές αγορές, αναφέρονται εμπορικές περιοχές σε κοντινούς δήμους, όπου δραστηριοποιούνται μέλη του Ε.Σ.Α, όπως είναι ο Βύρωνας, του Ζωγράφου, η Καλλιθέα, η Ν. Σμύρνη κλπ.

Τα καταστήματα που έλαβαν μέρος στην έρευνα, ανήκουν στις κάτωθι κατηγορίες:

 Ενδύματα ανδρικά, γυναικεία, παιδικά

 Εσώρουχα, γραβάτες, είδη ραπτικής

 Δερμάτινα, γούνες

 Υποδήματα, τσάντες, είδη ταξιδιού, αξεσουάρ ένδυσης

 Είδη γάμου, βαπτιστικά

 Λευκά είδη, κεντήματα, υφάσματα, υφάσματα επιπλώσεων, είδη σπιτιού, χαλιά

 Οπτικά, κοσμήματα, ρολόγια, είδη δώρων

 Τηλεπικοινωνίες - αξεσουάρ, ηλεκτρονικά είδη

 Παιχνίδια

 

 

Facebook Twitter Linkedin

διαβάστε ακόμα

δημοφιλέστερα