Γ. Πλακιωτάκης: Προτεραιότητα στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών

Γ. Πλακιωτάκης: Προτεραιότητα στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών

H αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των υπηρεσιών τους, ώστε να βελτιωθεί η προσβασιμότητά τους καθώς και η συνδεσιμότητά τους με τη νησιωτική Ελλάδα βρίσκεται μέσα στις προτεραιότητες του νέου υπουργού ναυτιλίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη όπως τις προσδιόρισε κατά τη διάρκεια ανάληψης των καθηκόντων του.

To πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του κ. Πλακιωτάκη έχει ως εξής:

«Κύριε Υπουργέ, Κύριοι Βουλευτές, Κύριε Δήμαρχε Πειραιά, Κύριοι Γενικοί Γραμματείς, Κύριε Αρχηγέ, Κύριοι Υπαρχηγοί, Κύριοι Κλαδάρχες, Άξια στελέχη του Λιμενικού Σώματος, Κυρίες και Κύριοι, Διευθυντές και στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας, Κυρίες και κύριοι εκπρόσωποι των φορέων της Ναυτιλίας,

Κυρίες και κύριοι, Αγαπητές και φίλες και φίλοι,

Με αίσθημα ευθύνης αποδέχτηκα την ιδιαίτερα τιμητική για εμένα πρόταση του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη να αναλάβω την ευθύνη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σε μια κρίσιμη συγκυρία για την Ελλάδα, αλλά και για το μέλλον της Ελληνικής Ναυτιλίας αναλαμβάνω αυτό το νευραλγικό για την Εθνική Οικονομία και την Ελλάδα πόστο, διαδεχόμενος μια πολιτική προσωπικότητα όπου έχει ξεχωρίσει στο δημόσιο βίο μας για το ήθος και την πολιτική του ευπρέπεια.

Μια προσωπικότητα όπου παρά τις αντίθετες πολιτικές απόψεις μας, οφείλω να ομολογήσω ότι είναι ένα πρόσωπο που χαίρει σεβασμού και έχει πασχίσει για το καλό του τόπου μας.

Αγαπητέ κύριε Κουβέλη,

Σας ευχαριστώ για τη συνεργασία μας το προηγούμενο διάστημα, και εύχομαι καλή πορεία στον πολιτικό σας βίο.

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

Αποτελεί ιδιαίτερη χαρά και τιμή για εμένα, να βρίσκομαι ανάμεσα σε όλους εσάς τους ξεχωριστούς ανθρώπους που αποτελείται τους πρεσβευτές της βαριάς βιομηχανίας της χώρας μας.

Όλους εσάς, που κάτω από δύσκολες οικονομικές συνθήκες, επιχειρείται σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον και πασχίζεται καθημερινά για να κρατήσετε την Ελληνική Ναυτιλία στην ελίτ της Παγκόσμιας Ναυτιλίας.

Αποτελείται τους εκπροσώπους του πιο υγιούς και εξωστρεφούς τομέα της ελληνικής οικονομίας που χρόνια τώρα, χτίζετε γέφυρες επικοινωνίας της Ελλάδας με τον έξω κόσμο και φροντίζετε, ώστε η ελληνική σημαία να κυματίζει στα πέρατα όλου του κόσμου.

Για το λόγο αυτό, σας αξίζουν πολλά συγχαρητήρια, και όλοι οι Έλληνες, σας οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ, για τα όσα έχετε προσφέρει και θα συνεχίσετε να προσφέρετε σ’ αυτό τον τόπο.

Κυρίες και κύριοι,    

Η μοίρα του ελληνισμού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη θάλασσα. Εκατοντάδες χρόνια τώρα, για τους Έλληνες και την Ελλάδα η θάλασσα αποτελεί πηγή ζωής, ευημερίας και προόδου, αλλά και βασικό στρατηγικό συντελεστή ισχύος για την επιβίωσή μας.

Ο μέγας πολιτικός και στρατηγός  Περικλής έλεγε: «Μέγα το της Θαλάσσης κράτος»

Και πραγματικά τα λόγια του, ακόμη και σήμερα αποδεικνύονται σοφά, διότι η μικρή Ελλάδα παρά τις αδυναμίες της, τις παθογένειές της, τα ελλείμματά της έναντι των ανταγωνιστών της, και παρά την σημερινή οικονομική της δυσχέρεια, χάριν της θάλασσας μεγαλούργησε και μεγαλουργεί. 

Συγκεκριμένα, η ελληνική ναυτιλία κατέχει την πρώτη θέση διεθνώς και ο στόλος της ανέρχεται συνολικά σε 4.136 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 16,36% του παγκόσμιου στόλου και το 49.96% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η ελληνική ναυτιλία επίσης, συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία εισροές ύψους 13 έως 19 δις. Ευρώ ετησίως, αντιπροσωπεύει άνω του 7% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος και παρέχει απασχόληση είτε άμεσα είτε έμμεσα σε 250.000 έως 300.000 άτομα.

Η ελληνική επιβατηγός ναυτιλία επίσης, κατατάσσεται πρώτη στην Ευρώπη σε ότι αφορά το μεταφορικό έργο και το επίπεδο των υπηρεσιών της τόσο στις γραμμές του εσωτερικού όσο και στις διεθνείς γραμμές.

Κυρίες και κύριοι,

Εκτός από τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη που απολαμβάνουμε αιώνες τώρα από το θαλάσσιο περιβάλλον μας και τη ναυτιλία μας, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε και το πόσο ενισχύει η θαλάσσια ισχύς μας, τη γεωστρατηγική θέση της χώρας μας.

Η Ελλάδα βρίσκεται σε ένα θαλάσσιο σταυροδρόμι μεταξύ Ανατολής και Δύσης και χάρις στην τεράστιας έκτασης ακτογραμμή της και των χιλιάδων νησιών και βραχονησίδων της, δεσπόζει στο θαλάσσιο χώρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και αποτελεί σημαντικό γεωπολιτικό δρών στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που εκτείνονται από τη Μαύρη θάλασσα έως τον Ατλαντικό ωκεανό.

Στο σημερινό άναρχο και ασταθές γεωστρατηγικό περιβάλλον της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με τις περιφερειακές συρράξεις να μαίνονται, τους ενεργειακούς και εξοπλιστικούς ανταγωνισμούς να είναι σε έξαρση και την τρομοκρατία να απειλεί τη διεθνή ειρήνη και την ασφάλεια όλων μας, η θαλάσσια ισχύς της Ελλάδας αποτελεί παράγοντα ισχύος και σταθερότητας τόσο για την Ελλάδα όσο και την ευρύτερη περιοχή.

Παρ’ όλα αυτά, στο άμεσο μέλλον ο κλάδος της Ναυτιλίας μας, καλείτε να αντιμετωπίσει τις λανθασμένες πολιτικές επιλογές του παρελθόντος, καθώς και σημαντικές απειλές που αναδύονται στο παγκόσμιο ναυτιλιακό περιβάλλον.

Συγκεκριμένα:

-Το διεθνές κανονιστικό πλαίσιο γίνεται όλο πιο σύνθετο και αντί να διαμορφωθεί ένα ενιαίο νομικό καθεστώς παρατηρούμε,  ότι συνεχώς κατακερματίζεται και συνεχώς, δημιουργούνται επιπρόσθετα εμπόδια στο ελεύθερο εμπόριο και την παγκόσμια ναυτιλία.

Επίσης, ο εμπορικός πόλεμος που βρίσκεται ανάμεσα στις μεγάλες εμπορικές δυνάμεις του κόσμου είναι πιθανό να πλήξει ακόμη περισσότερο το παγκόσμιο ναυτιλιακό περιβάλλον και να δημιουργήσει στρεβλώσεις που θα επηρεάσουν αρνητικά το κόστος μεταφοράς, αλλά και τον υγιή ανταγωνισμό. Στο πλαίσιο αυτό, η ακαμψία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η αδυναμία των αξιωματούχων της να λάβουν αποφάσεις, είναι πιθανό να οδηγήσουν σημαντικό αριθμό εφοπλιστών εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

-Οι δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία της πληροφορικής, αλλάζουν άρδην τον τρόπο λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών και αναδεικνύονται τα κενά που υπάρχουν στην εκπαίδευση και κατάρτιση των στελεχών και του προσωπικού της ελληνικής ναυτιλίας. Επίσης, εγείρονται και πρόσθετες χρηματοδοτικές ανάγκες για την επάνδρωση τόσο των ναυτιλιακών εταιρειών όσο και των πλοίων με τα εν λόγω εξελιγμένα τεχνολογικά προϊόντα.

-Οι διακυμάνσεις στις ναυλαγορές, έχουν επιφέρει μείωση στην κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιριών, κλιμάκωση των δανειακών τους επιβαρύνσεων και την αύξηση των  χρηματοδοτικών τους απαιτήσεων για την κάλυψη των υποχρεώσεών τους και την αγορά νέων σκαφών. Στο πλαίσιο αυτό, αναδεικνύεται το υπαρκτό πρόβλημα της χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας, ώστε ένα εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά της.

-Ο διεθνής ανταγωνισμός για την ελληνόκτητη ναυτιλία εντείνεται συνεχώς, αφού καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τους Κινέζικους, Ιαπωνικούς, Γερμανικούς ακόμη και Ιρανικούς ναυτιλιακούς ομίλους που προσπαθούν να αυξήσουν το μερίδιό τους στην ναυτιλιακή αγορά. Επίσης, παρατηρείται αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου και της οικονομικής ισχύος στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας. Επιπρόσθετα, δεν πρέπει να υποτιμηθούν οι όλο και πιο έντονες πιέσεις συγκεκριμένων λόμπι για την αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος που ισχύει για την ελληνόκτητη ναυτιλία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο ίδιο πλαίσιο, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις και το αίτημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για νεότευκτα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία.

-Το ελληνικό νηολόγιο φθίνει συνεχώς με έντονους ρυθμούς, ενώ η ελληνική πλοιοκτησία αναπτύσσεται συνεχώς. Η αντίθεση αυτή πρέπει να μας προβληματίσει, ώστε να εξετάσουμε πως θα αναστραφεί η πτωτική πορεία του νηολογίου πριν η κατάσταση εξελιχθεί σε μη αναστρέψιμη. Πρέπει να αναχαιτίσουμε άμεσα τη δυναμική ανταγωνιστικών προς εμάς χωρών όπως η Μάλτα, όπου κατάφερε να προσελκύσει στο νηολόγιό της μεγάλο αριθμό πλοίων, κατέχοντας πια την πρώτη θέση στις κοινοτικές σημαίες.

-Η ανεργία στο ναυτιλιακό κλάδο επίσης, έχει κτυπήσει κόκκινο.

-Η συνεχής αύξηση της φορολογίας κοντά στα επίπεδα του 45%, έχει προκαλέσει μια αδιέξοδη κατάσταση η οποία πλήττει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας. Πραγματικά είναι τραγικό, τη στιγμή που η Μεγάλη Βρετανία μετά το Brexit φιλοδοξεί να μετατρέψει το Λονδίνο σε φορολογικό παράδεισο, στην Ελλάδα να αυξάνουμε συνεχώς την φορολογία σε όλες τις ναυτιλιακές δραστηριότητες.  

-Οι πολύ υψηλές ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλουν οι ναυτικοί μας -παρά τις ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος- σε συνδυασμό με την διόγκωση των ελλειμμάτων στα ασφαλιστικά ταμεία τους και την προοπτική κατάργησης του ΝΑΤ, καθιστούν αβέβαιο το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό μέλλον των ναυτικών μας. 

-Τα προβλήματα στη ναυτική εκπαίδευση επίσης, όπως η έλλειψη πόρων, η απουσία σύγχρονου υλικοτεχνικού εξοπλισμού στις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού, η απουσία μονίμων καθηγητών, η μη εύρεση πλοίων για την οργάνωση εκπαιδευτικών ταξιδιών των σπουδαστών των ακαδημιών και η απαξίωση των κέντρων εκπαίδευσης των ναυτικών, δημιουργούν σειρά αντικινήτρων και αποτρέπουν τους νέους να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα.

Φίλες και φίλοι,

Σε αυτό το ασταθές και αβέβαιο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον που σας περιέγραψα, υπάρχουν όμως και ευκαιρίες για την ελληνική ναυτιλία.

Και πρέπει να τις εντοπίσουμε αυτές τις ευκαιρίες και να τις αξιοποιήσουμε.

Ειδικότερα:

- Όπως προανέφερα, η Ελλάδα κατέχει προνομιακή γεωστρατηγική θέση και είναι το σημείο εισόδου και εξόδου με την Βαλκανική και την Ευρώπη και βρίσκεται πολύ κοντά στη διώρυγα του Σουέζ. Στο πλαίσιο αυτό, η στρατηγική συνεργασία με τους Κινέζους και η αξιοποίηση των λιμανιών μας ως πύλη εισόδου των Κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη, δίνει ευρύτερες προοπτικές ανάπτυξης στη χώρα.

-Η ανάδειξη του Πειραιά ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο με την παροχή υψηλού επιπέδου ναυτιλιακών υπηρεσιών, θα καταστήσει τον Πειραιά κύρια εμπορική πύλη της Ευρώπης με τις οικονομίες της Ασίας, αλλά και επιχειρηματικό και τουριστικό προορισμό που θα ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. 

-Η ανάπτυξη της ναυτιλίας των μικρών αποστάσεων προσφέρει μεγάλες προοπτικές για το θαλάσσιο τουρισμό μας.

- Η αύξηση της ακτοπλοϊκής κίνησης στην Ελλάδα σε συνδυασμό με τη βελτίωση της επιβατηγού ναυτιλίας στην Ευρώπη και τη διατήρηση της τιμής των καυσίμων σε χαμηλά επίπεδα, είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη.

-Επίσης, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε τις προοπτικές που δημιουργούνται για την πατρίδα μας από την αυξανόμενη ζήτηση για την κρουαζιέρα, τη δυναμική ανάπτυξη του yachting, και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με τη συνεχιζόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης και τέλος,

-Τη χαλάρωση των ελέγχων κεφαλαίων και την ανάκαμψη των αγορών.

Αξιότιμες κυρίες και κύριοι,

Για να συνεχίσει η ελληνική ναυτιλία να αποτελεί τον την αιχμή του δόρατος της εθνικής μας οικονομίας και να πρωταγωνιστεί στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα, θα πρέπει να αναλάβουμε πρωτοβουλίες που θα δημιουργήσουν συνέργειες τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, να αναπτύξουμε το ναυτιλιακό μας προϊόν τόσο στη θάλασσα όσο και στη στεριά για όλο το χρόνο, και να ηγηθούμε της ναυτιλιακής πολιτικής στην Ευρώπη.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει τόσο εγώ, όσο και ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, πρώτης μας προτεραιότητα είναι να διαμορφώσουμε ένα φιλικότερο προς τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο, ώστε να προσελκυστούν νέες επενδύσεις και να διευκολυνθεί η εγκατάσταση ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Υπό αυτή την οπτική, σας δηλώνω ότι θα προχωρήσουμε στην παροχή κινήτρων για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με την ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα, και την προσαρμογή τους στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα που θα προκύψουν μετά από το 2020 με την υιοθέτηση της αλλαγής καυσίμου.

Προτεραιότητά μου αλλά και της Νέας Δημοκρατίας επίσης, είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των υπηρεσιών τους, ώστε να βελτιωθεί η προσβασιμότητά τους καθώς και η συνδεσιμότητά τους με τη νησιωτική Ελλάδα.

Η αναβάθμιση των λιμένων μας, θα λειτουργήσει ως καταλύτης, ώστε τα ελληνικά λιμάνια να αποτελέσουν ελκυστικό home port για τα κρουαζιερόπλοια και παράλληλα, για να αναβαθμιστεί ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, θα επικαιροποιηθεί η εθνική στρατηγική λιμένων και θα ενσωματωθεί στην εθνική στρατηγική για τα logistics. Μόνο αν αναβαθμιστούν τα λιμάνια μας, θα μπορέσουμε πραγματικά να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε «πύλη εμπορίου» της Ευρώπης για το εμπόριο από τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Άπω Ανατολής. Επίσης, μόνο τότε θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε τον Πειραιά μας σε μεγάλο ναυτιλιακό cluster όπου παράλληλα με τις κυρίως δραστηριότητές του, θα μπορέσει να έχει έσοδα η εθνική οικονομία μας από πολλές βοηθητικές υπηρεσίες όπως ναυλομεσιτικές, πρακτόρευσης, τροφοδοσίας και εξοπλισμών πλοίων κ.λπ.

Βασική επιλογή του προγράμματος Ναυτιλίας της κυβέρνησής μας κυρίες και κύριοι, είναι αναβίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης μέσω χρηματοδοτικών δράσεων υπό μορφή έργων - project – από κοινοπρακτικά σχήματα (σε μορφή cluster ή κοινοπραξίας) αποτελούμενα από μικρό αριθμό επιχειρήσεων ή υιοθέτηση στρατηγική «έξυπνης εξειδίκευσης» για τα μικρότερα ναυπηγεία που θα δραστηριοποιούνται στην κατασκευή, τις επισκευές ή μετασκευές, σκαφών αναψυχής,  επιβατηγών/οχηματαγωγών, πλοίων ανεφοδιασμού, και μετασκευές πλοίων για καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις (LNG-fuelled conversions, hybrids).

Κυρίες και κύριοι,

Η Ελληνική Ναυτιλία είναι βέβαιο, ότι δεν θα μπορέσει να πάει μακριά, αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό, παράλληλα με τις δημόσιες Ακαδημίες μας, θα πρέπει να λειτουργήσουν ιδιωτικές Ακαδημίες, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες φοίτησης και να σταματήσει η φυγή των νέων μας για σπουδές σε Ναυτικές Ακαδημίες γειτονικών χωρών, αλλά και για να ενθαρρυνθούν όλο και περισσότεροι νέοι να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα.

Επίσης, τα ζητήματα που θα αντιμετωπιστούν άμεσα για να υπάρξουν βήματα προόδου στις Ακαδημίες του Εμπορικού μας Ναυτικού είναι:

v  Η έλλειψη πόρων.

v  Η απουσία σύγχρονου υλικοτεχνικού εξοπλισμού. Για παράδειγμα, θα δοθεί έμφαση στα μαθήματα χρήσης νέων τεχνολογιών και όλες οι σχολές θα εφοδιαστούν με προσομοιωτές, ώστε οι σπουδαστές να εξοικειωθούν με πραγματικές καταστάσεις για ναμπορούν να αντιμετωπίσουν πιθανές απρόβλεπτες καταστάσεις επί του πλοίου.

-Η βελτίωση των κτιριακών και τεχνολογικών υποδομών στις Α.Ε.Ν.

- Η έλλειψη μονίμων καθηγητών στις Α.Ε.Ν.

-Η αναβάθμιση των εκπαιδευτικών εγχειριδίων.

-Η μη εύρεση πλοίων για την οργάνωση εκπαιδευτικών ταξιδιών των σπουδαστών των ακαδημιών όπως προβλέπεται από το σύστημα εναλλασσόμενης εκπαίδευσης.

Αξιότιμοι εκπρόσωποι της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας,

Είναι πολλά αυτά που μπορούν να γίνουν ακόμη για να διατηρήσουμε την ελληνική ναυτιλία μας στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας. Δεν θα μπορέσει να γίνει τίποτε όμως, αν δεν κατορθώσουμε να εξασφαλίσουμε την ομαλή χρηματοδότησης του κλάδου της ελληνικής ναυτιλίας τόσο σε βραχυχρόνιο όσο και μακροχρόνιο επίπεδο. Με δεδομένο, ότι η ναυτιλία αποτελεί έναν κλάδο εντάσεως κεφαλαίου με πολύ μεγάλες διακυμάνσεις και λόγω των ναυτιλιακών κύκλων οι ναύλοι παρουσιάζουν έντονες διακυμάνσεις, θα πρέπει να ξεφύγουμε από τον παραδοσιακό τρόπο χρηματοδότησης μέσω των ελληνικών, ευρωπαϊκών ή κινεζικών τραπεζών και να εξεύρουμε εναλλακτικούς τρόπους εξεύρεσης πόρων για την κάλυψη των αναγκών της ελληνικής ναυτιλίας.

Στο πλαίσιο αυτό, θα δοθεί ώθηση στην υιοθέτηση για παράδειγμα πρακτικών όπως η χρηματοδοτική μίσθωση (Leasing), τα κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών (Venture Capital), η σύναψη ομολογιακών δανείων ή η ίδρυση επενδυτικών εταιρειών ειδικού σκοπού (Special Purpose Acquisition Companies), ώστε να εξασφαλίσουμε πόρους για την αγορά ή ναυπήγηση νέων πλοίων, και να εξασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας μας και στο μέλλον.

Τέλος, κυρίες και κύριοι, αν δεν υπάρξει ένα δίκτυ κοινωνικής προστασίας και ενίσχυσης όσων ασχολούνται με τις δραστηριότητες της θαλάσσιας οικονομίας, είναι βέβαιο ότι η ελληνική ναυτιλία δεν θα έχει μέλλον. Υπό το πρίσμα αυτό, θα προχωρήσουμε στο πάγωμα αρχικά και στη συνέχεια, τη μείωση της φορολογίας των εργαζομένων στην ναυτιλία. Επίσης, θα υπάρξει μέριμνα για την κάλυψη του Οίκου Ναύτου, με το απαραίτητο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, αλλά και η εξασφάλιση του ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτικών.

Αξιότιμοι κυρίες και Κύριοι,

Από χτες ανέτειλε μια νέα ημέρα για την πατρίδα μας. Βρισκόμαστε στην αρχή μια νέας εθνικής προσπάθειας για τη σωτηρία της πατρίδας μας. Παρά τις αντιξοότητες και τα εμπόδια που θα βρεθούν μπροστά μας, είμαστε καταδικασμένοι να επιτύχουμε. Για το καλό της πατρίδας μας, και για το καλό όλων των Ελλήνων. Για εμάς, η σημερινή κρίση αποτελεί ευκαιρία που πρέπει να εκμεταλλευτούμε, ώστε να βγούμε πιο δυνατοί. Έχω εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του ελληνισμού αλλά και της ελληνικής ναυτιλίας. Είμαι βέβαιος, ότι όπως σε όλες τις εθνικές προσπάθειες ο ναυτιλιακός κόσμος ήταν πρωταγωνιστής, έτσι και τώρα θα σταθείτε αρωγοί στην προσπάθεια τη δική μου, αλλά και της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σας καλώ λοιπόν, όλοι μαζί να πορευτούμε στο μέλλον.

Σας καλώ να συνεργαστούμε για να πάμε τη Ναυτιλία μας ακόμη πιο ψηλά, ώστε να διαδραματίσει κυρίαρχο ρόλο στις ναυτιλιακές εξελίξεις της νέας εποχής.

Σας ευχαριστώ».

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Επενδύσεις
  1. 18/04 16:45

    Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με μέλη του Ελληνικού Συμβουλίου του Οργανισμού Sustainable Markets Initiative

  2. 18/04 15:55

    Χρ. Σταϊκούρας: Ενθαρρύνουμε τη μετάβαση σε ένα ‘‘πράσινο’’ μοντέλο αεροπορικών μεταφορών

  3. 18/04 15:13

    Oι Έλληνες στρέφονται στο χώρο της Αυτοβελτίωσης και Ψυχικής Υγείας

  4. 18/04 15:09

    Η Costa Navarino συμμετέχει στους εορτασμούς της Ολυμπιακής χρονιάς

  5. 18/04 15:03

    Η ΕΞΑΑΑ προσχωρεί στη «Συμμαχία για τη Μείωση της Σπατάλης Τροφίμων»

  6. 18/04 14:22

    Το Σχολείο Τουρισμού OnTour ξεκινά ταξίδια σε νέους προορισμούς

  7. 18/04 13:53

    Olimar Reisen | Το Πήλιο νέος προορισμός στην Ελλάδα το 2024

  8. 18/04 13:05

    Συνάντηση Αρναουτάκη με 19 πρέσβεις | Η Κρήτη συνδυάζει την αρχαιολογική και πολιτιστική ιστορία με τις νέες υποδομές

  9. 18/04 12:33

    Το σχέδιο ανάπτυξης της Marriott στην Ευρώπη: 100 νέα ξενοδοχεία μέχρι το 2026

  10. 18/04 12:19

    SKY express: Αύξηση 15% της επιβατικής κίνησης το α' τρίμηνο του 2024

  11. 18/04 12:17

    Fam trip Κινέζων τουριστικών πρακτόρων για τη νέα απευθείας πτήση Σαγκάη-Αθήνα

  12. 18/04 12:03

    Handelsblatt | Η Ελλάδα ως πόλος έλξης για ξένους συνταξιούχους

  13. 18/04 11:57

    E.E. | Δράσεις 3,5 δισ. ευρώ για την προστασία των ωκεανών

  14. 18/04 11:45

    Lufthansa | Ακύρωση των πτήσεων προς Τεχεράνη και Βηρυτό μέχρι τις 30 Απριλίου

  15. 18/04 11:29

    Δήμος Αθηναίων | Συνεργασία με την Κίνα στους τομείς του πολιτισμού και του τουρισμού μέσω της ΕΑΤΑ

  16. 18/04 11:22

    Κρουαζιέρα | Οι θέσεις της CLIA για τη Θαλάσσια Συνδεσιμότητα στη Σύνοδο των Υπουργών Μεταφορών της G7

  17. 18/04 11:18

    Travel + Leisure: 3 Ελληνικά ξενοδοχεία στα 100 καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024

  18. 18/04 11:17

    Ρόδος | Αφιέρωμα στους Times του Λονδίνου

  19. 18/04 11:06

    Apollo Hills | Οικιστική ανάπτυξη 200 εκατ. ευρώ στη Βούλα από τις Henderson Park και Hines

  20. 18/04 10:30

    Τουρισμός 2024 | 4 ελληνικά νησιά στο top10 των φτηνότερων προορισμών για τους Βρετανούς το καλοκαίρι

  21. 18/04 10:25

    Το Βρετανικό ΥΠΕΞ προειδοποιεί για διακρίσεις στους ταξιδιώτες LGBTQ+ στην Ελλάδα

  22. 18/04 10:12

    SAS & Aegean: Συνεργασία κοινού κωδικού για συνδέσεις της Αθήνας με Σκανδιναβικές χώρες

  23. 17/04 19:57

    Ελληνικός τουρισμός | 4 ξενοδοχεία προστίθενται αυτό το καλοκαίρι στη συλλογή Curio Collection by Hilton

  24. 17/04 19:16

    Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην 9η Διεθνή Διάσκεψη "Our Ocean Conference"

  25. 17/04 16:48

    Η Αθήνα δεν αντέχει άλλο τσιμέντο | Ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Περιβάλλοντος

  26. 17/04 16:33

    Συναγερμός από τη Europa Nostra για τις Κυκλάδες: Απειλούνται από τον τουρισμό

  27. 17/04 15:28

    H Nikki Beach Global γίνεται Nikki Beach Hospitality Group

  28. 17/04 14:36

    Η AEGEAN επενδύει σε 4 νέα Airbus A321neo

  29. 17/04 14:22

    Γερμανία: Υποχωρεί ο πληθωρισμός, αλλά...

  30. 17/04 13:35

    Η Αρχαία Ολυμπία άναψε τη φλόγα της Ειρήνης και της Εκεχειρίας

  31. 17/04 13:20

    Γερμανικό ενδιαφέρον για την Κρήτη και τα εκλεκτά προϊόντα της

  32. 17/04 11:52

    Τουρισμός | ForwardKeys: Προς ολική ανάκαμψη τα εξερχόμενα ταξίδια των Κινέζων - Ευρώπη θέλει το 27%

  33. 17/04 11:43

    Συνεργασία ΕΟΤ - Αμερικανικού Κολλεγίου για την ανάδειξη της ιστορίας του ελληνικού τουρισμού

  34. 17/04 11:35

    Η EasyJet ακύρωσε τις πτήσεις προς Τελ Αβίβ μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου

  35. 17/04 11:19

    airBaltic: Η Κέρκυρα κορυφαίος προορισμός από τη Ρίγα αυτό το καλοκαίρι

  36. 17/04 11:18

    Η Aida ακυρώνει τις φθινοπωρινές κρουαζιέρες μέσω της Ερυθράς Θάλασσας - Η Κέρκυρα κερδίζει δύο κρουαζιέρες

  37. 17/04 10:42

    Anandes Hotel: Νέο πολυτελές μπουτίκ ξενοδοχείο στη Μύκονο – Ανοίγει τον Ιούνιο

  38. 17/04 10:40

    Χωρίς τουρίστες και αυτό το καλοκαίρι η Νήσος Χρυσή (Γαϊδουρονήσι) στην Κρήτη

  39. 17/04 10:22

    Τουρισμός: Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στα 10 ελληνικά νησιά

  40. 17/04 09:49

    Wyndham Hotels | Σημαντική ανάπτυξη το 2023 - Η παρουσία σε Ελλάδα και Κύπρο

  41. 16/04 19:56

    Ομοσπονδία Καταλυμάτων "ΚΥΚΛΟΣ" | Tι πρέπει να κάνουν όσοι δεν έχουν πιστοποιητικό κατάταξης

  42. 16/04 16:00

    Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας

  43. 16/04 15:41

    Υπεγράφη η Ολυμπιακή Εκεχειρία στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας

  44. 16/04 13:00

    Το 52% των Βρετανών επιλέγουν ξενοδοχείο βάσει κριτικών

  45. 16/04 12:41

    Μελέτη για τη βιώσιμη ανάπτυξη του αγροτουρισμού στην Ευρώπη

  46. 16/04 11:42

    Τουρισμός | Ο Όμιλος FTI περνά στην εταιρεία Certares - Έναντι 1 ευρώ η συμφωνία, επενδύσεις 125 εκατ. ευρώ

  47. 16/04 11:39

    Αερομεταφορές: 19 νέες συνδέσεις με Ελλάδα από το Ην. Βασίλειο το καλοκαίρι του 2024

  48. 16/04 11:22

    Οι Βρετανοί τουρίστες μένουν περισσότερο και ξοδεύουν περισσότερα στην Ισπανία

  49. 16/04 10:49

    Οι «Ανθισμένες Κερασιές» της Πιερίας πρόσφεραν μοναδική εμπειρία στους επισκέπτες

  50. 16/04 10:41

    Ιράν εναντίον Ισραήλ: Οι επιπτώσεις στην οικονομία

  51. 16/04 10:30

    Workshop για την προβολή ελληνικών τουριστικών περιοχών στη Σερβία

  52. 16/04 06:00

    Forbes: Ο Ελληνικός προορισμός-έκπληξη που ανήκει στις 5 απόλυτες επιλογές διακοπών χωρίς μαζικό τουρισμό

  53. 15/04 19:50

    Διευκρινίσεις ΑΑΔΕ για τη φορολογική μεταχείριση των βραχυχρόνιων μισθώσεων

  54. 15/04 19:44

    ΠΟΕΕΤ: Συμμετοχή στη γενική απεργία της ΓΣΕΕ την Τετάρτη

  55. 15/04 17:25

    H ΕΤΑΔ θα εξελιχθεί σε έναν σύγχρονο φορέα Real Estate - 6.000 ακίνητα σε αποτίμηση

  56. 15/04 14:59

    Planet Holidays: Διακοπές στην Ελλάδα όλο το χρόνο – «Στηρίζουμε το όραμα Μητσοτάκη»

  57. 15/04 14:27

    Γυρίσματα για νέα βρετανική τηλεοπτική σειρά στην Πάρο

  58. 15/04 13:34

    Ελληνικής καταγωγής ο νέος Γενικός Διευθυντής του 1 Hotel Toronto

  59. 15/04 13:03

    Στο 80% του 2019 οι εξερχόμενος τουρισμός από την Κίνα το 2024 | Οι νεαρές Κινέζες καθοδηγούν την αγορά

  60. 15/04 12:45

    Ποιες αεροπορικές εταιρίες ακύρωσαν πτήσεις λόγω της έντασης στη Μ. Ανατολή

  61. 15/04 11:37

    «Ο υπερτουρισμός είναι η μεγαλύτερη απειλή για τον βιώσιμο τουρισμό»

  62. 15/04 11:21

    Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη μεγαλύτερη έκθεση κρουαζιέρας στον κόσμο

  63. 15/04 11:13

    TUI: Παλαιά πόλη της Ρόδου και Ακρόπολη στα πιο δημοφιλή μνημεία για το 2024

  64. 15/04 10:47

    Βρετανικός τουρισμός: Το 54% των οικογενειών σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές παρά την ακρίβεια

  65. 15/04 09:34

    Ryanair: Νέα σύνδεση Λίβερπουλ – Κέρκυρα

  66. 14/04 13:10

    meteo | Ξεπέρασε τους 31 °C η θερμοκρασία στη Βόρεια Ελλάδα το Σάββατο

  67. 14/04 12:57

    Είναι η Ελλάδα σε βιώσιμο αναπτυξιακό δρόμο; - Ο τουρισμός το συγκριτικό πλεονέκτημα

  68. 14/04 12:46

    Γιάννης Κεφαλογιάννης: Οι νέοι πόλεμοι θα αλλάξουν τον τρόπο που οι χώρες προετοιμάζουν την άμυνά τους

  69. 14/04 12:38

    Ελληνικό Συμβούλιο Τουρισμού Υγείας | Ο Γ. Πατούλης πρόεδρος για τρίτη θητεία

  70. 13/04 21:34

    Υπ. Εξωτερικών | Σύσταση για την αποφυγή ταξιδιών σε Ισραήλ, Παλαιστινιακά Εδάφη, Λίβανο και Ιράν

  71. 13/04 20:55

    Ποιες αλλαγές φέρνουν για την ελληνική οικονομία οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες της ΕΕ

  72. 13/04 14:09

    Δημοσιογραφική αποστολή στην Κρήτη από τη Γερμανία και την Ελβετία

  73. 13/04 13:34

    Πώς θα βελτιωθεί η χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

  74. 13/04 12:53

    Φόρουμ Δελφών | To Ιράν θα απαντήσει στρατιωτικά στο Ισραήλ αλλά δεν θα ρισκάρει ανοιχτή σύγκρουση

  75. 13/04 12:39

    Ελληνικός τουρισμός | Πρέπει να υπολογίζονται οι δείκτες βιωσιμότητας στις αποφάσεις μας

  76. 12/04 21:52

    Taizoon Khorakiwala | Η Ελλάδα είναι ελκυστικός επενδυτικός προορισμός για Ινδούς επιχειρηματίες

  77. 12/04 21:43

    Το προσδόκιμο ζωής είναι 2,3 χρόνια μικρότερο στα κατώτερα μορφωτικά στρώματα σε σχέση με τα ανώτερα

  78. 12/04 21:37

    Επιτακτική η ανάγκη της αναβάθμισης των δεξιοτήτων στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

  79. 12/04 19:40

    Συνάντηση εργασίας Όλγας Κεφαλογιάννη με τον Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα

  80. 12/04 19:34

    Δεν θα πληρώσει ξανά ο ξενοδοχειακός κλάδος την ανεξέλεγκτη λειτουργία των Airbnb

  81. 12/04 16:00

    Google: Πρόγραμμα εκπαίδευσης στην Ελλάδα για την τεχνητή νοημοσύνη

  82. 12/04 15:33

    «Από το χωράφι στο πιάτο» | Η TUI στηρίζει 500 αγρότες σε Κρήτη και Ρόδο για πιο βιώσιμες γεωργικές πρακτικές

  83. 12/04 15:12

    N. Σταθόπουλος (BC Partners) | Ποιοι κλάδοι προσφέρονται για επενδύσεις στην Ελλάδα

  84. 12/04 14:37

    Oι συμπράξεις ανάμεσα στην Τέχνη και το επιχειρείν

  85. 12/04 14:23

    "Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε…"- Η απάντηση της Ένωσης Ξενοδόχων στον κ.Δούκα περί δημοτικού φόρου στα αθηναϊκά ξενοδοχεία

  86. 12/04 13:56

    Αερομεταφορές: Έρχονται καύσιμα από ανθρώπινα περιττώματα – 92% λιγότερες εκπομπές άνθρακα

  87. 12/04 11:52

    CLIA: Στο 107% των επιπέδων 2019 οι επιβάτες κρουαζιέρας το 2023, 35,7 εκατ. οι επιβάτες το 2024

  88. 12/04 11:30

    Έρευνα CLIA: Τι κάνει την κρουαζιέρα ελκυστική στους Αμερικανούς ταξιδιώτες

  89. 12/04 11:16

    Η Ευρώπη χάνει ανταγωνιστικότητα εδώ και 25 χρόνια

  90. 12/04 11:03

    ΔΙΑΝΕΟΣΙΣ | Η οικονομική ανασφάλεια τρομάζει τον Έλληνα - Βενιζέλος: Αναζητά λύσεις αρχαϊκές και μεταφυσικές (!)

  91. 12/04 10:59

    Ace Hotel & Swim Club Athens: Έρχεται το νέο ξενοδοχείο τύπου resort στη Γλυφάδα

  92. 12/04 10:56

    Eurowings: Ρεκόρ πτήσεων το καλοκαίρι από Γερμανία στην Ισπανία - 600 πτήσεις την εβδομάδα

  93. 12/04 10:51

    Αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Αργεντινή

  94. 12/04 10:40

    Εκδηλώσεις για την ‘Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά στη Λάρισα

  95. 12/04 10:31

    Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Προβολή των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO

  96. 12/04 10:27

    Παρουσίαση των νησιών του Βορείου Αιγαίου στο Λονδίνο

  97. 12/04 10:25

    Δήμος Χερσονήσου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών

  98. 12/04 10:16

    Ισπανία: Οι πολίτες αντιστέκονται στον μαζικό τουρισμό

  99. 11/04 19:04

    Zeus International: Νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό

  100. 11/04 18:07

    Οι τρεις οικονομικές τεκτονικές πλάκες | Ο πληθωρισμός ήρθε για να μείνει