ΞΕΕ: Ποια είναι τα νέα δεδομένα στο χώρο της φιλοξενίας

Α Decrease font Enlarge font
ΞΕΕ: Ποια είναι τα νέα δεδομένα στο χώρο της φιλοξενίας

Τις προκλήσεις και τα νέα δεδομένα που διανοίγονται παγκοσμίως στη φιλοξενία των τουριστών ανέδειξε ενδελεχώς το 1ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος στο Metropolitan Expo πριν λίγες ημέρες.

Όπως επισημάνθηκε στην 1η θεματική ενότητα του Συνεδρίου με τίτλο : «Από την ψηφιοποίηση στην τεχνητή νοημοσύνη: Τα ξενοδοχεία στην εποχή της επανάστασης της τεχνολογίας», η νέα εποχή της τεχνητής νοημοσύνης έχει σημαντικές επιδράσεις στην ξενοδοχειακή λειτουργία και στον τρόπο που το προϊόν παρέχεται προς τον τουρίστα. Συμπερασματικά αναφέρθηκε ότι η  πρόταξη της αυθεντικότητας αποτελεί παρακαταθήκη προώθησης και επιλογής από τον πελάτη ενός ξενοδοχείου. «Είναι σημαντικό να δίνεις στον πελάτη τη δυνατότητα να βιώσει μοναδικές εμπειρίες» τονίστηκε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι στη νέα εποχή ο επιχειρηματίας του κλάδου της φιλοξενίας θα χρειάζεται  προσωπικό με καλύτερη εξειδίκευση. Το  revenue management (η διαδικασία δυναμικής τιμολόγησης και πώλησης των δωματίων με στόχο την μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της τιμολογιακής πολιτικής) είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην νέα πραγματικότητα για την καλύτερη προώθηση μιας ξενοδοχειακής μονάδας, ενώ εξαιρετικά σημαντικό είναι το rating (αξιολόγηση) των πελατών για τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου μετά την αναχώρηση των πελατών. Επίσης συσκευές Αναγνώρισης Φωνής θα χρησιμοποιούνται εκτεταμένα στο μέλλον, ενώ και το e-concierge ( ψηφιακός θυρωρός)  είναι μια υπηρεσία που θα είναι απαραίτητη στη νέα εποχή. Πλέον τα ξενοδοχεία και οι ξενοδόχοι επιβάλλεται να σκέφτονται ως τεχνολογικές εταιρείες και απαραιτήτως να συνεργάζονται με εξειδικευμένους συνεργάτες τεχνολογίας. 

Στη 2η ενότητα του 1ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας με τίτλο : «Τα ξενοδοχεία ανανεώνονται: Νέα, εξειδικευμένα ξενοδοχειακά προϊόντα» μεταξύ άλλων διαπιστώθηκε ότι για να ανταγωνιστούν οι ξενοδόχοι τα καταλύματα της οικονομίας του διαμοιρασμού είναι σημαντικό να εντάξουν στις υπηρεσίες τους κάποιες παροχές που θα παρέχονται στους πελάτες τους χωρίς χρέωση. Πλέον οι πελάτες  επιλέγουν  budget  travel,  εξ ου και ή μεγάλη αύξηση των καταλυμάτων  του sharing economy. Τα νέα καινοτόμα ξενοδοχειακά προϊόντα που εμφανίζονται στην αγορά είναι τα smart hotels και τα luxury hostels. Οι νέες τεχνολογίες δεν καταργούν τις θέσεις εργασίας στα ξενοδοχεία, αντιθέτως απελευθερώνουν το προσωπικό από διεκπεραιωτικές εργασίες, προκειμένου να επικεντρωθεί πραγματικά στην εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών.  Ακόμη συζητήθηκε ότι στη νέα εποχή ο επιχειρηματίας της φιλοξενίας δεν μπορεί να είναι απλώς ένας ξενοδόχος αλλά συγχρόνως  πρέπει να είναι και…. αφηγητής (story teller). 

Στην 3η ενότητα του Συνεδρίου με τίτλο : «Μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συμπεριφορές: Μια νέα αγορά ανατέλλει», επισημάνθηκε ότι ο ξενοδόχος οφείλει να απαλλαγεί από τις παλιές  ξενοδοχειακές συνήθειες. Αναφέρθηκε ότι πριν την άφιξη του πελάτη σε μία μονάδα είναι σημαντικό ο ξενοδόχος να επικοινωνήσει με αυτόν, για το ποιος είναι και τι κάνει παρέχοντας κάποιο αφήγημα. «Ότι επικοινωνούμε με τους πελάτες αναφορικά με το ξενοδοχείο, θα πρέπει να προκύπτει από κάποια ουδέτερη πηγή και όχι από εμάς τους ίδιους, π.χ. εμπειρίες προηγούμενων επισκεπτών , bloggers κλπ», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Σε σχέση με τον επηρεασμό για την πραγματοποίηση ενός ταξιδιού επισημάνθηκε ότι το 40% των πελατών επηρεάζεται από την προσωπική διαφήμιση «στόμα με στόμα», ενώ η κλασσική διαφήμιση περιορίζει την επιρροή της  σε ποσοστό 5-10%. Το υπόλοιπο ποσοστό  είναι το digital marketing και τα κοινωνικά μέσα. Επίσης πιο αποτελεσματική θεωρείται η αποστολή emails προς τον πελάτη, όπου θα παρουσιάζονται οι δραστηριότητες ενός προορισμού αντί της  αποστολής παραδοσιακών προωθητικών emails. 

Ο ξενοδόχος οφείλει να δώσει έμφαση στη  «μοναδικότητα» του προϊόντος και στις  φωτογραφίες των ξενοδοχείων στο site τους, οι οποίες  θα πρέπει να είναι αυθεντικές και όχι επιτηδευμένες. Επιπροσθέτως η επανάληψη των ίδιων  φωτογραφικών πλάνων  στο site είναι άνευ  αποτελέσματος. Υποστηρίχθηκε επίσης ότι οι φωτογραφίες των BnB καταλυμάτων  είναι πιο αυθεντικές σε σχέση με αυτές των ξενοδοχείων. Ειδικότερα επισημάνθηκε ότι οι φωτογραφίες πρέπει να επικοινωνούν την «εμπειρία» και όχι την άποψη του ξενοδόχου για το ξενοδοχείο του.

Όπως υπογραμμίστηκε σε πρόσφατη έρευνα που έγινε μεταξύ πελατών ξενοδοχείων,  οι  σημαντικότεροι  παράγοντες ικανοποίησης τους είναι  σε ποσοστό 87% η ασφάλεια, σε ανάλογο ποσοστό 87% η φιλοξενία και σε 85% η ιδιωτικότητα. Παράλληλα τονίστηκε ότι οι πελάτες «τα θέλουν όλα σε ένα μέρος», όπως για παράδειγμα φαγητό μέσα στο ξενοδοχείο, τοπική αυθεντικότητα, ασφαλή τροφή με πλήρη ενημέρωση των συστατικών όσον αφορά  το περιεχόμενο της. 

Στην 4η ενότητα με τίτλο : «Οι ξενοδοχειακές πωλήσεις και το marketing στην εποχή της τεχνολογίας» τονίστηκε από όλους τους ομιλητές ότι οι ξενοδόχοι δεν πρέπει να ακολουθούν μονοπωλιακές συνεργασίες με OTA’s (on line τουριστικούς πράκτορες) και tour operators και να επιδιώκουν καλύτερη διασπορά του πελατολογίου τους. Και σε αυτή την ενότητα επισημάνθηκε ότι πρέπει να υπάρχει ένα είδος προετοιμασίας του πελάτη πριν την άφιξη του.  Πρέπει να αποστέλλεται κάποιο email πριν την άφιξη με ψηφιακό περιεχόμενο «που θα τον αφήνει να ονειρευτεί». Ο ξενοδόχος πρέπει να υλοποιεί κάποια μορφής Loyalty Program και να επιδιώκει την διαδραστικότητα του ξενοδοχείου με την τοπική κοινωνία.

Όπως υπογραμμίστηκε οι τρεις παράμετροι που επηρεάζουν σήμερα την απόφαση ενός πελάτη είναι: η πρόθεση, οι προσφορές και η αυθεντική εμπειρία, δηλαδή με μια λέξη η «φιλοξενία». Ακόμη αναφέρθηκε ότι το 85% των πελατών πριν επισκεφθούν ένα προορισμό δεν έχουν αποφασίσει το πρόγραμμα της επίσκεψη τους.  Τέλος επισημάνθηκε ότι για την προώθηση μιας μονάδας θα πρέπει ιδανικά ποσοστό 1% των εσόδων να αφιερώνεται στο ψηφιακό marketing. 

Σημειώνεται τέλος ότι η κορυφαία αυτή εκδήλωση στο χώρο της ξενοδοχίας, πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της έκθεσης XENIA 2017 με τη συμμετοχή κορυφαίων ξένων και Ελλήνων ομιλητών από την τουριστική βιομηχανία, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τις συμβουλευτικές επιχειρήσεις. Το 1ο  διεθνές  Φόρουμ φιλοξενίας ουσιαστικά «άνοιξε» την συζήτηση για το μέλλον της ξενοδοχίας και αποτελεί το πρώτο βήμα για ένα γενικότερο προβληματισμό των Ελλήνων επαγγελματιών αναφορικά με τις διεθνείς τάσεις και εξελίξεις. 

Διαβάστε επίσης

Γιώργος Τσακίρης: Οι 3 μεγάλες αλλαγές στο χώρο της φιλοξενίας

  1. 26/03 17:53

    TUIfly: Νέες συνδέσεις με Ρόδο, Ηράκλειο και Κω

  2. 26/03 17:40

    Η τουριστική στρατηγική της Τήνου στους φοιτητές του Μητροπολιτικού Κολλεγίου

  3. 26/03 16:21

    Καταργείται η αλλαγή της ώρας - Τι περιλαμβάνει η πρόταση του ευρωκοινοβουλίου

  4. 26/03 16:05

    Μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για τον ελληνικό τουρισμό στη διεθνή έκθεση ακινήτων MIPIM 2019

  5. 26/03 15:56

    Σε ποια μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους διευρύνεται το ωράριο - Προσλήψεις έκτακτου προσωπικού

  6. 26/03 13:57

    Ενοικιάσεις αυτοκινήτων: Συμμόρφωση των εταιριών με τους κανόνες της ΕΕ για πιο διαφανείς τιμολογήσεις

  7. 26/03 13:53

    Το ελληνικό κρασί κέρδισε τις εντυπώσεις στη Γερμανία

  8. 26/03 13:46

    Άνοδος στις επιδόσεις των ευρωπαϊκών ξενοδοχείων το 2018

  9. 26/03 13:02

    TripAdvisor: Η Κρήτη τέταρτος καλύτερος προορισμός διακοπών στον κόσμο για το 2019

  10. 26/03 12:47

    Τα σχέδια συνεργασίας των TEZ TOUR και Atlantica Hotels στη Ρόδο για το 2019

  11. 26/03 12:22

    Τέλος στις ξεναγήσεις στα "κόκκινα φανάρια" του Άμστερνταμ λόγω υπερ-τουρισμού

  12. 26/03 11:57

    Τουρισμός: Συρρικνώνονται τα επαγγελματικά ταξίδια στη Βαρκελώνη- Καμπανάκι από τους ξενοδόχους

  13. 26/03 11:50

    Ριζική ανακαίνιση στο ξενοδοχείο Divani Caravel

  14. 26/03 11:23

    British Airways: Επιπλέον πτήσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2019

  15. 26/03 11:18

    Στη Ρόδο ανοίγει το μικρότερο ξενοδοχείο Cook's Club

  16. 26/03 10:38

    Α.Ανδρεάδης: Πότε θα ξυπνήσουμε;

  17. 26/03 09:56

    Νέα βουτιά της τουρκικής λίρας

  18. 26/03 09:29

    Η γαστρονομία των νησιών του Β.Αιγαίου στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος

  19. 26/03 09:25

    EATA: Διαγωνισμός για εκτύπωση επικοινωνιακού υλικού για την Αθήνα

  20. 26/03 09:23

    ΕΑΤΑ: Συνεργασία με την PRAKSIS για τη μίσθωση ακινήτων σε πρόσφυγες

  21. 26/03 09:21

    Διατήρηση αρχαίων σε ξενοδοχείο - Αλλαγή χρήσης ορόφου από ξενοδοχείο σε κατάστημα

  22. 26/03 09:17

    Εκτοξεύθηκαν οι τουριστικές αφίξεις των 550.000 Ελλήνων νεο-μεταναστών

  23. 26/03 08:25

    Δ.Μανίκης: Τα σχέδια της Wyndham για νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα - Ο ελληνικός τουρισμός και οι προοπτικές του

  24. 25/03 11:38

    Άδειες για την επέκταση ξενοδοχείων σε Κέρκυρα και Κρήτη

  25. 25/03 11:23

    Σήμα ελληνικής κουζίνας σε 3 εστιατόρια ξενοδοχείων- Δείτε σε ποια

  26. 25/03 11:21

    Άδειες δόμησης για 2 ξενοδοχεία στη Νάξο

  27. 24/03 13:08

    Στην τελική ευθεία το Skiathos Palace Cup

  28. 24/03 12:57

    Στις 29 Μαρτίου το FVW workshop 2019 για την προώθηση της Αθήνας στη Γερμανία

  29. 24/03 12:53

    Αγώνας οχημάτων Mega Four 4X4 στην Πάτρα

  30. 24/03 12:50

    B2Β Workshops και διαφήμιση τα «δυνατά χαρτιά» της τουριστικής προβολής της Δυτικής Ελλάδας

  31. 24/03 12:43

    Ψηφιακή διαδραστική ξενάγηση στο Δήμο Βοΐου

  32. 23/03 13:28

    Καινοτόμος λουτρικός εξοπλισμός στην παραλία της Περαίας

  33. 23/03 13:20

    Αγώνας κλασσικών αυτοκινήτων σε Πύργο και Ήλιδα

  34. 23/03 13:18

    Χάρτης Αθλητισμού-Πολιτισμού στο Βόρειο Αιγαίο

  35. 23/03 13:15

    Τρισδιάστατος τουριστικός οδηγός προβολής της Λευκάδας

  36. 22/03 17:11

    Ελληνικός τουρισμός: Ποιές αγορές απογείωσαν τις εισπράξεις τον Ιανουάριο

  37. 22/03 16:35

    Εγκαινιάζεται ο Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης

  38. 22/03 15:51

    Μεγάλο ντιλ της Thomas Cook στη Ρωσία – Εξαγόρασε τον μεγαλύτερο t.o. της χώρας Biblio-Globus

  39. 22/03 15:37

    Λουτράκι: Πρόγραμμα εκδηλώσεων και εθίμων του Πάσχα

  40. 22/03 15:34

    Τουρισμός: Εδραιώνεται η Αττική στις προτιμήσεις των Ρώσων

  41. 22/03 15:12

    Λειψοί: Άνοιγμα στην αγορά της Ολλανδίας με τουρισμό δραστηριοτήτων και γιώτινγκ

  42. 22/03 15:10

    Φεστιβάλ ‘Μεσαιωνική Λευκωσία’ για τον πολιτιστικό τουρισμό

  43. 22/03 14:41

    Ευρωπαϊκή πρωτιά επιβατικής κίνησης για 3 ελληνικά αεροδρόμια τον Ιανουάριο- Δείτε ποιά

  44. 22/03 14:15

    Η Μύκονος το πιο περιζήτητο νησί στη Μεσόγειο για αγορές πολυτελών βιλών

  45. 22/03 14:00

    Ο κ.Δ.Βατής νέος πρόεδρος στην Ε.Ξ.Λέσβου

  46. 22/03 13:25

    Πρωταγωνιστής η Ανατολική Μεσόγειος στη γερμανική αγορά το 2019

  47. 22/03 12:56

    To Σχολείο Τουρισμού OnTour ταξιδεύει για δεύτερη φορά στον Όλυμπο

  48. 22/03 12:49

    Τουρισμός τρίτης ηλικίας: Η Ελλάδα στοχεύει σε 2 εκατ. δυνητικούς επισκέπτες από τη Σουηδία

  49. 22/03 12:26

    TripAdvisor: Ένα ελληνικό νησί στους 10 top προορισμούς στον κόσμο για φωτογραφικές ξεναγήσεις

  50. 22/03 12:21

    Η Airbnb συζητά την αγορά μεριδίου σε ξενοδοχειακή αλυσίδα

  51. 22/03 12:08

    "Πράσινο φως" από την ΕΕ για παράταση του Brexit

  52. 22/03 11:37

    Phocuswright: Πώς κάνουν κράτηση δραστηριοτήτων οι Αμερικανοί ταξιδιώτες

  53. 22/03 07:32

    Δήμος Ρεθύμνου: Στο Πανεπιστήμιο Κρήτης για στέγαση φοιτητών το π.Ξενία

  54. 22/03 07:30

    Δράσεις τουριστικής προβολής από τις Περιφέρειες Δ. Ελλάδας, Θεσσαλίας και Αττικής

  55. 22/03 07:25

    Panorama Charity Fun Run στον Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη

  56. 22/03 07:21

    Δήμος Κέρκυρας: Ενοικίαση σκάφους για μεταφορά έως 75 ατόμων τη θερινή περίοδο

  57. 22/03 07:13

    Αναβάθμιση ξενοδοχείων σε ανώτερες κατηγορίες στην Κρήτη

  58. 22/03 07:08

    Γ.Τάσιος: Μείωση ασφαλιστικών εισφορών ζήτησαν ΠΟΞ και εργαζόμενοι

  59. 21/03 18:33

    Προβολή της Θεσσαλίας στη ρωσική αγορά

  60. 21/03 18:21

    Περισσότεροι Γάλλοι τουρίστες στη Ρόδο το 2019 / Απευθείας πτήσεις Παρίσι – Ρόδος

  61. 21/03 18:16

    Δίκτυο υδατοδρομίων στην Πελοπόννησο επιδιώκει η Περιφέρεια

  62. 21/03 18:07

    ΜΙΤΤ 2019: Η Κρήτη στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των Ρώσων

  63. 21/03 16:10

    American Airlines: Απευθείας πτήση Αθήνα-Σικάγο

  64. 21/03 15:14

    Βρετανικός τουρισμός: Μόνο ένας στους 7 έκαναν κράτηση διακοπών σε τουριστικό γραφείο

  65. 21/03 14:50

    Έρευνα: Τι έλκει τους τουρίστες στα Χανιά

  66. 21/03 14:08

    Η μικρή παράταση του Brexit θα πλήξει περαιτέρω τα ταξίδια

  67. 21/03 13:05

    Κέρκυρα: Hμερίδα για τη διαχείριση απορριμμάτων στα ξενοδοχεία και τα καταλύματα

  68. 21/03 12:59

    Ελληνίδα η καλύτερη χορεύτρια στην πολιτεία τους Τέξας

  69. 21/03 12:43

    trivago Awards 2019: Αυτά είναι τα 30 καλύτερα ελληνικά ξενοδοχεία

  70. 21/03 12:31

    Διάσημοι Ολυμπιονίκες της γυμναστικής στο Καλλιμάρμαρο για την πρωτοποριακή διοργάνωση WOGG

  71. 21/03 12:21

    Παγκρήτιο Φόρουμ για την προώθηση των κρητικών προϊόντων στα ξενοδοχεία

  72. 21/03 12:04

    Πόσο ακόμα θα "μεγαλώσει" η Airbnb;

  73. 21/03 11:50

    HAPCO: Πανελλήνιο συνέδριο επαγγελματικού και συνεδριακού τουρισμού

  74. 21/03 11:38

    Η Laudamotion προωθείται ως Lauda

  75. 21/03 11:25

    Ελληνικός τουρισμός: Αύξηση αφίξεων και εισπράξεων τον Ιανουάριο

  76. 21/03 10:36

    Ποιες δράσεις επιχορηγεί το Υφυπουργείο Τουρισμού στην Κύπρο

  77. 21/03 10:19

    Η μάχη με τα σκουπίδια στις ελληνικές ακτές

  78. 21/03 09:49

    Άδειες δόμησης για 2 ξενοδοχεία σε Aλόννησο και Κατερίνη

  79. 21/03 09:47

    Δράσεις τουριστικής προβολής σε Σέρρες, Ερμιονίδα και Προσοτσάνη

  80. 21/03 09:40

    O 5ος Μαραθώνιος Ολυμπίας στην Ηλεία

  81. 21/03 09:34

    Eξέταση Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για ξενοδοχεία στη Ρόδο και Σαντορίνη

  82. 21/03 09:30

    Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Ιεράπετρας για το 2019

  83. 20/03 17:34

    Lauda: Απευθείας πτήσεις Αθήνα-Βιέννη

  84. 20/03 17:22

    Απεβίωσε η Δέσποινα Γύρα, δημιουργός του PAM TOURS

  85. 20/03 16:04

    ΕΕ: Πρόστιμο 1,5 δισ. ευρώ στη Google για καταχρηστικές πρακτικές διαφήμισης και στα ταξίδια

  86. 20/03 15:53

    O προσκυνηματικός τουρισμός της Κ. Μακεδονίας παρουσιάστηκε στη Μόσχα

  87. 20/03 15:51

    Παρατείνεται η προθεσμία σχολίων επί της σύμβασης για το καζίνο στο Ελληνικό

  88. 20/03 15:49

    Επιχειρηματική αποστολή στη Σιγκαπούρη και την Ταϊλάνδη

  89. 20/03 15:43

    Αγώνες Airport Run στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης

  90. 20/03 15:22

    Fraport: Ισχυρή συμβολή της Ελλάδας στα έσοδα του ομίλου το 2018

  91. 20/03 14:52

    Τον Αττικό Αμπελώνα προβάλλει η Περιφέρεια Αττικής

  92. 20/03 14:37

    Εβδομάδα Κυπριακού Προγεύματος και Κυπριακού Brunch

  93. 20/03 14:33

    Υπέρ της ανάπλασης της ΔΕΘ η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης

  94. 20/03 14:29

    Δήμος Ρόδου: +15% οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2019

  95. 20/03 14:27

    Thomas Coοk: Περισσότερες πτήσεις προς Ελλάδα και Τουρκία από τη Λειψία

  96. 20/03 13:51

    Μαραθώνιος με Green Runners στο Παρίσι: Οι δρομείς-πρεσβευτές του στόχου για πιο βιώσιμες πόλεις

  97. 20/03 13:48

    Ι.Ρέτσος: Η μεγάλη πρόκληση για τον ελληνικό τουρισμό είναι η ωριμότητα

  98. 20/03 13:37

    Βρετανικός τουρισμός: "Κόβουν" μέχρι και το φαγητό για διακοπές το 2019, παρά το Brexit

  99. 20/03 12:50

    Ξενοδοχεία: 4 συμβουλές για σωστή διαχείριση σε περιόδους κρίσης από την ταινία Hotel Rwanda

  100. 20/03 12:11

    Δήμος Ρόδου: Στα περυσινά υψηλά επίπεδα οι αφίξεις των Ρώσων το 2019