«Πολιτισμός - Τουρισμός: Ένα βήμα πιο κοντά» | Συζήτηση από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και την Marketing Greece

Μια ανοικτή συζήτηση για την αξία της διασύνδεσης πολιτισμού και τουρισμού, τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2023 από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και τη Marketing Greece.
Με τίτλο «Πολιτισμός – Τουρισμός: Ένα βήμα πιο κοντά», οι ομιλητές του workshop παρουσίασαν προτάσεις, θέσεις και δεδομένα, ανέδειξαν διεθνή αλλά και εγχώρια case studies, μοιράστηκαν την γνώση και εμπειρία τους και συζήτησαν για τη δυναμική των προοπτικών που μπορούν να προκύψουν από την τεκμηριωμένη και στρατηγική διασύνδεση των δυο πυλώνων, του Πολιτισμού και του Τουρισμού.
Το workshop χαιρέτησε η Άντζελα Γκερέκου, Πρόεδρος ΕΟΤ, η οποία δήλωσε:
«Η οργανική σύνδεση Τουρισμού-Πολιτισμού, αυτών των δύο πυλώνων της χώρας αποτελεί αναμφισβήτητα στόχο όλων μας. Δράσεις σαν την σημερινή, είναι βοήθεια και στήριξη στην κοινή μας προσπάθεια. Όραμα μας είναι η Ελλάδα να καταστεί το παγκόσμιο κέντρο αειφόρου πολιτιστικού τουρισμού. Το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ είναι εδώ για να προχωρήσουμε όλοι μαζί με συνέργειες, συντονισμό και συνέπεια τη σύζευξη Πολιτισμού και Τουρισμού καθώς και την ολική αλλαγή του μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης της χώρας. Κοινός στόχος, αν θέλουμε πραγματικά έναν βιώσιμο τουρισμό για τη χώρα, να συνεχίσει να υπάρχει το πολιτισμικό μας απόθεμα και πλέον έχουμε την τεχνολογία και την επιστήμη με το μέρος μας.»
Στην έναρξη του workshop η Ιωάννα Δρέττα, Πρόεδρος Marketing Greece τόνισε:
«Η πρόθεση που είχαμε με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων για το σημερινό workshop ήταν να φέρουμε τους δυο κόσμους πιο κοντά, τον κόσμο του πολιτισμού και του τουρισμού. Είναι δίκαιο να πει κάποιος ότι μάλλον έχουν πορείες παράλληλες, δεν συναντώνται συχνά και αν συζητήσει κανείς την ουσία των θεμάτων, κατά τη γνώμη μας, βρίσκει περισσότερα κοινά σημεία στα οποία οι δυο κόσμοι συμφωνούν, παρά ότι διαφωνούν. Αυτό είχαμε σήμερα στο νου μας, δεν οραματιζόμαστε ο πολιτισμός να γίνει τουριστικό προϊόν, αλλά ο τουρισμός να γίνει πολιτιστική εμπειρία».
Ο Δημήτρης Αθανασούλης, Διευθυντής Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, υπογράμμισε την ανάγκη να επιτευχθεί σύγκλιση των δυο τομέων, υπογραμμίζοντας:
«Καταρχάς δεν χρειάζεται τα πάντα να εκκινούν από πάνω προς τα κάτω, για εμάς είναι πολύ σημαντικό να εκκινούν από τη βάση πρωτοβουλίες που μπορεί να δώσουν επίσης πολύ σημαντικούς καρπούς. Γιατί το ζήτημα δεν είναι μόνο οι θεσμικές αλλαγές, που υποχρεωτικά πρέπει να γίνουν για να συγκλίνουμε, ταυτόχρονα πρέπει να συγκλίνουν οι νοοτροπίες. Υπάρχει ένα πεδίο δόξης λαμπρό για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσουμε να συγκλίνουμε, όχι μόνο για τον τρόπο με τον οποίο θα προβάλλουμε το πολιτιστικό στοιχείο αλλά και το πως ο ίδιος ο τουρισμός θα τις σεβαστεί και θα τις αναδείξει στην καθημερινότητά του» .
«Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα μεταίχμιο. Το ζητούμενο του τουρισμού ήταν να μας μάθει ο κόσμος, να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο αυτή τη φήμη που έχει χώρα προς τα έξω, να αναπτύξουμε το τουριστικό αποτύπωμα, να φέρουμε περισσότερα έσοδα στη χώρα και περισσότερους τουρίστες. Σήμερα η συζήτηση έχει μετατοπιστεί στη βιωσιμότητα. Η πραγματικότητα μας οδηγεί προς τα εκεί και πρέπει όλοι μας να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε αυτές τις νέες προκλήσεις του τουρισμού, και η ανάδειξη της πολιτιστικής ταυτότητας είναι ζητούμενο. Και αυτό θα επιτευχθεί μέσα από τη συνέργεια» δήλωσε ο Αλέξανδρος Θάνος, Εντεταλμένος Σύμβουλος ΣΕΤΕ, ενώ το ενδιαφέρον του κοινού προσέλκυσαν οι μελέτες που παρουσίασε η Αγγελική Καραγκούνη, Content Manager ΣΕΤΕ - ΙΝΣΕΤΕ από τις οποίες προκύπτει ότι «Ο τομέας πολιτισμού σημειώνει υποαπόδοση. Λαμβάνοντας δε υπόψη το πλούσιο και ποικίλο πολιτιστικό απόθεμα της χώρας, προκύπτει μια μεγάλη ευκαιρία για την περαιτέρω ανάδειξη του αλλά και αξιοποίηση του. Ο Πολιτισμός συνεισφέρει στη φήμη και την εικόνα της χώρας, ενώ παράλληλα διαθέτει ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική, η οποία και θα επιτρέψει και την καλύτερη χρηματοδότηση του με στόχο την καλύτερη προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας.»
Η Μπέττυ Χατζηνικολάου, Νομικός, Tourism Expert και πρ. Πρόεδρος ΕΟΤ, μοιραζόμενη την πολύχρονη εμπειρία της έθεσε τις προτάσεις της για την επίτευξη της σύζευξης του Πολιτισμού και Τουρισμού: «Ένα πολιτιστικό προϊόν χρειάζεται τέσσερα πράγματα που είναι: οι υποδομές, το marketing, οι ψηφιακές εφαρμογές και η διαχείριση. Το σημαντικό σε αυτήν την περίπτωση είναι με πόση επιτυχία μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους τα πολιτιστικά στοιχεία που συνιστούν τη διαδρομή ή την πολιτιστική εμπειρία, δηλαδή πώς αυτές μπορούν να συντεθούν σε ένα ενδιαφέρον αφήγημα και το κατά πόσον αυτό το αφήγημα θα είναι ελκυστικό για τον τουρίστα. Τόσο για τον τουρίστα ειδικών ενδιαφερόντων όσο και για τον μέσο τουρίστα, αλλά και κατά πόσον μπορεί αυτό να φτάσει σε αυτούς με εξίσου ελκυστικό τρόπο ώστε να τους παρακινήσει να ταξιδέψουν επιτόπου. Υπάρχει πάρα πολύ μεγάλο πεδίο να μπορέσει ο ΕΟΤ και η Marketing Greece να ετοιμάσουν ένα είδος οδικού χάρτη για το πώς διαμορφώνεις ένα πολιτιστικό προϊόν, πώς συνεννοείσαι, τι εντάσεις, ποια είναι τα διάφορα στάδια που θα χρειαστούν. Η βασική πρόκληση είναι να αρχίσουμε ν’ αντιλαμβανόμαστε τα μνημεία ως στοιχεία που ο τουρισμός ούτε τα βλάπτει ούτε τα εκχυδαΐζει, αλλά τα αναδεικνύει και τα στηρίζει οικονομικά στο πλαίσιο μιας πολιτικής βιώσιμης ανάπτυξης. Είναι τόσες πολλές οι δυνατότητες, αλλά χρειάζεται συστηματική προσέγγιση και πολλές συνέργειες.»
Η Αίγλη Μπαλαμάτση, CEO & Executive Strategy Director της Interweave παρουσίασε τη συνεργασία της με το Grand Egyptian Museum και όπως χαρακτηριστικά τόνισε «η κεντρική στρατηγική για το GEM ήταν κατ’ αρχήν να αγαπηθεί από τους locals, να υπάρχει συνεχές retention και να φτιαχτεί ένα μουσείο-πρότυπο για τους Αιγύπτιους, το οποίο θα τους κάνει περήφανους για την πολιτιστική τους κληρονομιά, και κατόπιν για τους ταξιδιώτες, οι οποίοι δεν θέλουν απλώς να πηγαίνουν στους προορισμούς. Θέλουν να παίρνουν και κάτι απ’ αυτούς και θέλουν να αφήνουν και κάτι σ’ αυτούς», ενώ η Δάφνη Τσεβρένη, Co-Founder και Chief Commercial Officer της Clio Muse μοιράστηκε, μεταξύ άλλων, την εμπειρία της από τη συνεργασία της με «το Telefèric de Montjuïc στη Βαρκελώνη, που θέλησε να συνδυάσει σαν πακέτο το εισιτήριο με την ακουστική ξενάγηση και μετά να το μεταπωλήσει στα τουριστικά γραφεία. Κι εδώ, λοιπόν, βλέπουμε τη σύνδεση πολιτισμού – τουρισμού. Αυτή η ενέργεια βοηθά τα μουσεία να βγάλουν περισσότερα χρήματα, να είναι πιο αυτοχρηματοδοτούμενα, δηλαδή να βγάζουν περισσότερα έσοδα από τους επισκέπτες τους και μάλιστα, με έναν τρόπο που τους δίνουν κάτι για το οποίο είναι περήφανοι και είναι ένα κομματάκι της μουσειακής έκθεσης».
Στη συζήτηση που ακολούθησε η Ιωάννα Δρέττα και ο Δημήτρης Αθανασούλης συνομίλησαν με τους Αγγελική Κοταρρίδη - Διευθύντρια Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας, ΥΠΠΟ, Γιώργη Μαγγίνη - Επιστημονικό Διευθυντή Μουσείου Μπενάκη, Γιάννη Ρέτσο - πρ. Πρόεδρος ΣΕΤΕ, μέλος ΔΣ Marketing Greece CEO & Co-Owner at Electra Hotels & Resorts και τον Massimo Osanna - Director General of Museums at the Ministry of Cultural Heritage and Activities and Tourism, Italy.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης η Αγγελική Κοταρρίδη, Διευθύντρια Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας, ΥΠΠΟ υπογράμμισε «ότι είναι αναγκαίο να αναδείξουμε μικρούς αρχαιολογικούς χώρους, μικρά σημεία παντού τα οποία θα είναι αυτόνομα και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους όπως τις συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα. Αυτό που έχουμε ανάγκη δεν είναι η ομοιομορφία, σε τουριστικό επίπεδο, αλλά η ιδιοπροσωπία. Πρέπει να αναπτύσσεται η ιδιαιτερότητα, το διαφορετικό γιατί αυτό προσελκύει το κοινό.» και αναφερόμενη στο παράδειγμα της Ημαθίας τόνισε πως «Στην Ημαθία θα δεις ζωγραφική, θα δεις βασιλιάδες, θα ‘χεις την εμπειρία των προσώπων. Αυτό πρέπει να τονίζεται. Όχι να μπαίνει σε μία ομοιομορφία, όλα ίδια. Όχι όλα ίδια. Όλα αλλιώς.»
Ο Γιώργης Μαγγίνης, Επιστημονικός Διευθυντής Μουσείου Μπενάκη¸ δήλωσε πως «Η συνταγή που έχουμε εφαρμόσει είναι να προσφέρουμε κάτι πολύ ποικίλο, δηλαδή κάτι που δεν περιμένει να το βρει ο επισκέπτης απαραίτητα στην Αθήνα. Το Μουσείο έχει τη συνδυαστική, την ολιστική εμπειρία, δηλαδή προσφέρει ένα καλό πωλητήριο, το οποίο λειτουργεί με μια συγκεκριμένη ηθική που προωθεί την τοπική παραγωγή, και ένα από παραπάνω καλά εστιατόρια. Οπότε μπορείς να επιστρέψεις και να περάσεις πολύ χρόνο, και να ενσωματώσεις την επίσκεψη στο Μουσείο σε πολλά σου δρομολόγια μέσα στην πόλη.»
«Στον ΣΕΤΕ για πολλά χρόνια μιλούσαμε για την ανάγκη διασύνδεσης τουρισμού και πολιτισμού. Ήταν ένα από τα βασικά αφηγήματα. Προσπαθούσαμε να ανοίξουμε αυτήν την κουβέντα σε τοπικό επίπεδο γιατί θεωρούσαμε, και προσωπικά θεωρώ, ότι η αρχή των πάντων είναι να βάλεις το θέμα στον δημόσιο διάλογο και από τη στιγμή που αρχίζει η συζήτηση, έχεις και τις δυνατότητες να το εξελίξεις» τόνισε ο Γιάννης Ρέτσος, πρ. Πρόεδρος ΣΕΤΕ, μέλος ΔΣ Marketing Greece CEO & Co-Owner at Electra Hotels & Resorts και πρόσθεσε πως «Ο στόχος είναι να μπορούν συλλογικοί φορείς του τουρισμού να εμπλακούν πλέον άμεσα με τον πολιτισμό, να συμβάλλουν δηλαδή με συγκεκριμένους τρόπους στην ανάδειξη και συντήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, και στη δημιουργία του πολιτιστικού προϊόντος, που μόνο προστιθέμενη αξία φέρνει σε αυτό που ένας τουριστικός επιχειρηματίας πουλάει. Σε αυτό το πλαίσιο να σημειώσω ότι εξίσου σημαντική είναι και η επιμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού των ξενοδοχείων ώστε να ενημερώνει τον επισκέπτη για τις πολιτιστικές εμπειρίες του τόπου.»
Ενώ ο Massimo Osanna, Director General of National Museums, Ministry of Cultural, Italy, τόνισε ότι «Με το καθεστώς της αυτόνομης λειτουργείας 43 μουσείων της Ιταλίας από το 2014 αλλάζει σταδιακά και η νοοτροπία στον χώρο του πολιτισμού. Στην αλλαγή νοοτροπίας συμβάλλει και η επιλογή στα Μουσεία δυναμικών διευθυντών με εμπειρία από το διεθνές πολιτιστικό πεδίο», ενώ αναφερόμενος στην εμπειρία του επισκέπτη στα Μουσεία της Ιταλίας είπε πως «Ο επισκέπτης επιστρέφει στα Μουσεία ξανά και ξανά, καθώς πλέον αυτά προσφέρουν ποικίλες δραστηριότητες, νέες εκδηλώσεις, performances, αλλά και μορφές τέχνης που παντρεύουν τη σύγχρονη τέχνη με την αρχαία.»
Κλείνοντας το workshop η Ιωάννα Δρέττα και ο Δημήτρης Αθανασούλης δεσμεύτηκαν πως το workshop θα πραγματοποιηθεί σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, με τη συνεργασία των τοπικών Εφορειών, εστιάζοντας στην αξία της ανοικτής συζήτησης που προέκυψε ως βασικό συμπέρασμα της εκδήλωσης. Ειδικότερα, η Ιωάννα Δρέττα δήλωσε πως «Ολοκληρώνοντας το σημερινό workshop μπορώ να πω ότι τελικά πιθανώς να είναι πιο εύκολο από όσο νομίζουμε να φέρουμε σε επαφή τους δυο αυτούς χώρους του πολιτισμού και τουρισμού. Αισθάνομαι σήμερα, ακούγοντας πολλές σημαντικές φωνές, με διαφορετικές καταβολές η καθεμία, ότι υπάρχει πάρα πολύς χώρος για συνεργασία και για να κάνουμε βήματα μπροστά». Ενώ από την πλευρά του, ο Δημήτρης Αθανασούλης υπογράμμισε ότι «Πρέπει συνεχώς οι άνθρωποι του πολιτισμού και του τουρισμού να βρίσκονται μαζί να μιλάνε, για να μπορέσουν να συνθέσουν μία νέα νοοτροπία και στους δύο τομείς, όπως κάναμε σήμερα στο σημερινό μας workshop.» τονίζοντας την ανάγκη να προβάλλονται και να αναδεικνύονται οι καλές πρακτικές, εντός και εκτός συνόρων.
- 1) Ελλάδα | Σταθερά ψηλά και το 2025 στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων για ταξίδια
- 2) Χωρίς ... φωτεινό σηματοδότη ο οδικός τουρισμός - Γιατί σταμάτησε η καταγραφή των αφίξεων
- 3) Η αστική κουλτούρα της Αθήνας μέσα από έργα διάσημων Ελλήνων ζωγράφων
- 4) ΙΝΣΕΤΕ | Η σχέση ποιότητας τιμής βασικό κριτήριο για τις παραθαλάσσιες διακοπές
16/07 19:33
16/07 16:30
16/07 16:24
Περισσότεροι σπουδαστές στη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Γαλαξιδίου | Βήμα βιωσιμότητας
16/07 15:39
16/07 15:11
16/07 14:37
Νοροϊός εν πλω: Νέο κρούσμα σε κρουαζιερόπλοιο, αυξάνονται τα περιστατικά το 2025
16/07 14:10
Η γαλλική Transavia επενδύει στη Θεσσαλονίκη και κατά τη χειμερινή περίοδο
16/07 14:05
16/07 13:53
Πώς η Νέα γενιά επιβατών Κρουαζιέρας Αναδιαμορφώνει τον Αντίκτυπο στους Προορισμούς | Ιωάννης Μπρας
16/07 13:43
3.000 έλεγχοι σε ενοικιαζόμενα μέσα αναψυχής από το Λιμενικό
16/07 11:12
Το Kivotos Santorini εντάχθηκε στο πρόγραμμα Fine Hotels & Resorts της American Express
16/07 10:23
16/07 10:03
Σέριφος: Συναγερμός για την κατανάλωση νερού – Αυστηρά πρόστιμα για σπατάλη
16/07 09:54
Το Sani/Ikos Group προσφέρει δωρεάν διακοπές σε παιδιά από "Το Χαμόγελο του Παιδιού"
16/07 08:04
16/07 07:45
Κραυγή αγωνίας από τη Σύμη για τον μαζικό τουρισμό – Τέλος 3 ευρώ στους ημερήσιους επισκέπτες
16/07 07:37
16/07 07:15
Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες που... απογοητεύουν – Οι τρεις χειρότερες για το 2025
16/07 07:13
Αποφάσεις για τουριστικά καταφύγια σε Λέρο, Χαλκιδική, Ξηρόμερο και Αγία Άννα
16/07 07:10
Συμφωνία Etihad – SKY express: Πύλη για 24 ελληνικά νησιά και 3 πόλεις της Μεσογείου
16/07 07:05
16/07 07:03
Δήμος Λίμνης Πλαστήρα: Απόφαση για εκμίσθωση 6 + 3 χρόνια του Ξενώνα Μεσενικόλα
16/07 07:00
Expedia: Ποια Μύκονος; Ποια Σαντορίνη; Αυτό είναι το νέο αγαπημένο Ελληνικό νησί
16/07 06:46
Εκρηκτική αύξηση της επισκεψιμότητας στα μουσεία Αρχαίας Ολυμπίας και Δελφών το Μάρτιο
16/07 06:30
16/07 06:15
Δήμος Σουφλίου: Δίκτυο πεζοπορικών διαδρομών με αντιπυρική λειτουργία
16/07 06:10
15/07 19:24
Velvento Festival 2025: Πολιτιστικό ραντεβού στη φύση της Κοζάνης
15/07 15:24
15/07 15:05
Πράσινο φως σε 2 στρατηγικές επενδύσεις, ύψους 163 εκατ. ευρώ, στον τουρισμό
15/07 14:52
ΥΠΑ | + 7,5% η επιβατική κίνηση στα 24 κρατικά αεροδρόμια το 6μηνο, +5,2% στο σύνολο
15/07 12:30
15/07 11:58
15/07 11:48
2.300 μικροί καλλιτέχνες ζωγράφισαν τη Φιλοξενία | Μαθητικός διαγωνισμός του ΞΕΕ
15/07 11:34
Β. Κικίλιας: Ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι της Μυκόνου
15/07 10:45
15/07 10:41
Γερμανία | Ακριβότερες οι πτήσεις το α' εξάμηνο ειδικά εντός Ευρώπης
15/07 10:34
Άνοιγμα της Πιερίας στην Τουρκική αγορά μέσω των influencers
15/07 10:25
15/07 09:52
Κάστρο Σίφνου: Όταν η ιστορία συναντά τη θάλασσα στο μεσαιωνικό Κάστρο
15/07 09:42
Γ. Χατζημάρκος: Πράξη ευθύνης και ωριμότητας η νέα ΣΣΕ στη Ρόδο
15/07 09:35
Αναστολή λειτουργίας του ΕΟΤ Ρωσίας - Προβολή στις ΗΠΑ μέσω τηλεοπτικής σειράς
15/07 07:51
WAVErunning 2025: Τρέχοντας πλάι στο κύμα για καθαρές παραλίες
15/07 07:48
Ηχοχρώματα της Ροδόπης: Μουσική αναδρομή στην πολυπολιτισμική κληρονομιά της Θράκης
15/07 07:27
Στην ατζέντα του Υπερταμείου τα δημόσια κάμπινγκ: Σειρά παίρνει η Ασπροβάλτα - Έπεται η Κρυοπηγή
15/07 07:06
Δήμος Οιχαλίας: Πλατφόρμα προβολής του τουρισμού και του πολιτισμού
15/07 07:00
Το μέλλον του ελληνικού τουρισμού περνάει μέσα από τις μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
15/07 07:00
Μείωση ελάχιστης απόστασης από γειτονικές χρήσεις για πίστα καρτ στα Μάλια
15/07 06:54
Άδειες για πλωτές εξέδρες μπροστά από ξενοδοχεία σε Ανάβυσσο και Χανιά
15/07 06:15
Η «μάχη της ξαπλώστρας» καλά κρατεί – Ποια ψυχολογία κρύβεται πίσω από αυτήν
15/07 06:15
Ο Νίκος Χαλκιαδάκης στο Tornos News: Η Κρήτη δεν αντέχει δομή μεταναστών
14/07 18:56
Ε.Ξ. Ρόδου | Υπογραφή τοπικής ΣΣΕ με αυξήσεις 11% στην τριετία
14/07 18:14
Eurostat: Ένας στους 2 Έλληνες δεν μπορεί να καλύψει το κόστος διακοπών
14/07 14:30
14/07 14:16
Καμπάνια των ξενοδόχων | «Τουρίστες, σας ευχαριστούμε που επισκεφθήκατε τη Μαγιόρκα»
14/07 13:06
Πρωτοβουλία της EasyJet για οικογενειακή επανασύνδεση χωρίς φηφιακές διαταραχές
14/07 12:51
14/07 12:35
Η Ελλάδα Καλύτερος Ευρωπαϊκός Προορισμός στα The Telegraph Travel Awards 2025
14/07 12:01
14/07 11:30
Η Σκιάθος υποψήφια για την διεθνή διάκριση του «Πιο Επιθυμητού Νησιού στην Ευρώπη»
14/07 10:32
Η Jennifer Lopez γιορτάζει τα γενέθλια της στα εγκαίνια ξενοδοχείου στην Αττάλεια
14/07 10:25
Wyndham: Συνεργασία με Cygnett για 60 ξενοδοχεία σε Ινδία, Μπαγκλαντές, Σρι Λάνκα και Νεπάλ
14/07 09:27
ΕΟΔΥ: Διαγωνισμός 455.000 ευρώ για ταξιδιωτικές υπηρεσίες 2 ετών
14/07 07:45
Βαλεαρίδες: Μαύρη η νύχτα για τα μπαρ – Δύσκολο να βρεις προσωπικό, αλλά και πελάτες
14/07 07:25
Χίος | Ομηρικά Ηχοτοπία: Μουσικό Φεστιβάλ με άρωμα κλασικής παιδείας και παγκόσμιας ελληνικότητας
14/07 07:10
14/07 07:00
14/07 06:35
14/07 06:31
Λύκαια 2025: 14η Αναβίωση Αρχαίων Αγώνων Αθλητισμού και Πολιτισμού στο Λύκαιο Όρος
14/07 06:25
Επαγγελματικά ταξίδια 2025: Η διάθεση παραμένει, οι προϋπολογισμοί μειώνονται
13/07 15:44
Ποια ξενοδοχεία αεροδρομίων στην Ευρώπη προσφέρουν αξία και ποια… απλά κοστίζουν
13/07 15:36
Π. Σημανδηράκης: Mεγάλη γιορτή η σημερινή μέρα για την Κρήτη, τον ελληνικό πολιτισμό και τα Χανιά
13/07 15:34
13/07 12:14
Νέος γύρος δασμών από τον Τραμπ: 30% σε ΕΕ και Μεξικό– Φόβοι για εμπορικό πόλεμο
13/07 12:08
Η κλιματική κρίση απειλεί το ΑΕΠ της Ευρωζώνης: Πιθανή πτώση έως και 5% μέχρι το 2030
13/07 07:57
«Δώστε ζωή στα καρνάγια που σβήνουν» – Από τα 300 πλέον στην Ελλάδα έχουν μείνει 70
13/07 07:22
Η Χίος υποδέχεται την Ομηρική Ακαδημία και το συνέδριο Euroclassica
13/07 07:09
Κρήτη 2025: Τα 10 κορυφαία ξενοδοχεία, σύμφωνα με το House & Garden
12/07 08:55
12/07 07:57
12/07 07:39
Airbnb: Πιο ευέλικτες ακυρώσεις από τον Οκτώβριο – Αντιδράσεις από οικοδεσπότες
12/07 07:15
Η Air France–KLM πρωτοπορεί στις αερομεταφορές με την Ετικέτα Εκπομπών Πτήσεων της ΕΕ
12/07 07:12
Έλληνας στο «τιμόνι» F&B της Pacifica Hotels στην Καλιφόρνια
12/07 06:51
12/07 06:46
Φεστιβάλ τοπικών προϊόντων στη Νέα Μάκρη: Μια γιορτή γεύσεων και πολιτισμού
12/07 06:43
12/07 06:11
Fraport | Διεθνής επιβατική κίνηση Ιουνίου: Ανεβαίνουν Θεσσαλονίκη & Ιόνιo – “Προσγείωση” στο Αιγαίο
11/07 16:05
11/07 15:37
11/07 12:47
Στον... «αέρα» η αεροπορική σύνδεση Ιωάννινα – Ηράκλειο | Τι απαντά η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας
11/07 11:52
11/07 11:32
Οι Αμερικανοί συνεχίζουν να ταξιδεύουν παρά την αβεβαιότητα – Τι δείχνει νέα έρευνα της MMGY
11/07 11:18
Η Ισπανία αναμένει μείωση των εσόδων από τον τουρισμό το 2025
11/07 10:49
Νέα εποχή για τα κρατικά αεροδρόμια: Ολιστική στρατηγική αναβάθμισης από την ΥΠΑ
11/07 09:59
11/07 08:17
11/07 07:40
Τα Ιωάννινα στο στόχαστρο του Bollywood – Ανοίγουν δίαυλοι συνεργασίας με την Ινδία
11/07 07:33
Mylos Hotel | Νέο ξενοδοχείο στο πιο αυθεντικά ελληνικό χωριό της Κορσικής
11/07 07:22
Η Radisson διευρύνει την παρουσία της σε Μ. Ανατολή, Κύπρο και Ελλάδα
11/07 07:10
«Πράσινο φως» για το Golf Αφάντου – Ξεκινά η επένδυση των 400 εκατ. του Ομίλου Μήτση
Κραυγή αγωνίας από τη Σύμη για τον μαζικό τουρισμό – Τέλος 3 ευρώ στους ημερήσιους επισκέπτες
Expedia: Ποια Μύκονος; Ποια Σαντορίνη; Αυτό είναι το νέο αγαπημένο Ελληνικό νησί
Αποφάσεις για τουριστικά καταφύγια σε Λέρο, Χαλκιδική, Ξηρόμερο και Αγία Άννα
Δήμος Σουφλίου: Δίκτυο πεζοπορικών διαδρομών με αντιπυρική λειτουργία
Συμφωνία Etihad – SKY express: Πύλη για 24 ελληνικά νησιά και 3 πόλεις της Μεσογείου
Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες που... απογοητεύουν – Οι τρεις χειρότερες για το 2025
Σέριφος: Συναγερμός για την κατανάλωση νερού – Αυστηρά πρόστιμα για σπατάλη
Το Kivotos Santorini εντάχθηκε στο πρόγραμμα Fine Hotels & Resorts της American Express
Το Sani/Ikos Group προσφέρει δωρεάν διακοπές σε παιδιά από "Το Χαμόγελο του Παιδιού"
Δήμος Λίμνης Πλαστήρα: Απόφαση για εκμίσθωση 6 + 3 χρόνια του Ξενώνα Μεσενικόλα
Velvento Festival 2025: Πολιτιστικό ραντεβού στη φύση της Κοζάνης
Πώς η Νέα γενιά επιβατών Κρουαζιέρας Αναδιαμορφώνει τον Αντίκτυπο στους Προορισμούς | Ιωάννης Μπρας
Πράσινο φως σε 2 στρατηγικές επενδύσεις, ύψους 163 εκατ. ευρώ, στον τουρισμό
Η γαλλική Transavia επενδύει στη Θεσσαλονίκη και κατά τη χειμερινή περίοδο
Νοροϊός εν πλω: Νέο κρούσμα σε κρουαζιερόπλοιο, αυξάνονται τα περιστατικά το 2025
Εκρηκτική αύξηση της επισκεψιμότητας στα μουσεία Αρχαίας Ολυμπίας και Δελφών το Μάρτιο
( 0 )