Συνέδριο ΣΕΤΕ | Πότε βλέπουν την ανάκαμψη οι Έλληνες τουριστικοί επιχειρηματίες

Α Decrease font Enlarge font
Συνέδριο ΣΕΤΕ | Πότε βλέπουν την ανάκαμψη οι Έλληνες τουριστικοί επιχειρηματίες

Το 2023 ή και αργότερα τοποθετούν την πλήρη ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού και των επιδόσεων των επιχειρήσεών τους το 60% των 143 επιχειρηματιών- μελών του ΣΕΤΕ, που απάντησαν στην έρευνα της MRB «Η προβολή της Ελλάδας της επόμενη μέρα», που παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Μαύρος, στο πλαίσιο του διαδικτυακού συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και της Marketing Greece.

Το 32% των ερωτηθέντων είναι πιο αισιόδοξοι και βλέπουν την πλήρη ανάκαμψη το 2022, ενώ μόλις το 2% πιστεύει ότι ο κλάδος θα επανέλθει μέσα στο 2021.

Ως προς τον εκτιμώμενο τζίρο των επιχειρήσεών τους το 2021, το 55% εκτιμά ότι θα κυμανθεί σε επίπεδα άνω του 50% των εσόδων του 2019, το 33% ότι o τζίρος θα είναι μικρότερος του 50% αυτού του 2019, το 5% προσδοκά τζίρους στα επίπεδα του 2019, ενώ υπάρχει και ένα 1% που βλέπει υψηλότερο τζίρο τη νέα χρονιά από αυτόν του 2019.

1500 συμμετέχοντες

Ποικίλες απόψεις και θέσεις, ξεχωριστές τοποθετήσεις, εξειδικευμένες γνώσεις, ενδιαφέροντα remarks, ένα δυναμικό line up και 1500 συμμετέχοντες είναι ο απολογισμός του online conference “Destination Greece | Communication in challenging times” που πραγματοποιήθηκε, την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020, από τον ΣΕΤΕ και την Marketing Greece.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου εκπρόσωποι των δημόσιων θεσμών, ο ιδιωτικός τομέας του τουρισμού και εξέχουσες προσωπικότητες από τον χώρο της επικοινωνίας και της διαφήμισης μοιράστηκαν με το κοινό τις απόψεις τους, την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους για την επικοινωνία στον τουρισμό.

Η ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια των συζητήσεων και οι τοποθετήσεις των ειδικών, οδήγησαν σε πολύτιμα συμπεράσματα για την επόμενη μέρα του τουρισμού:

Ø  Η ενσυναίσθηση είναι έννοια πάνω στην οποία πρέπει να χτίζεται η επικοινωνία του ελληνικού τουρισμού

Ø  Η επένδυση στα θετικά στοιχεία της ελληνικότητας έχει να ωφελήσει την επικοινωνία της Ελλάδας 

Ø  Η βιώσιμη ανάπτυξη πρωταγωνίστησε ως κατεύθυνση τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους προορισμούς, εστιάζοντας στις φιλικές προς το περιβάλλον και την κοινωνία πρακτικές που θα δημιουργήσουν μια σημαντική παρακαταθήκη για τα επόμενα χρόνια

Ø  Η συνεργασία, που πράγματι είναι μια συλλογική κατάκτηση είναι ζητούμενη για όλους, πλέον πρέπει να γίνεται πιο δομημένα και ουσιαστικά

Ø  Είναι ζητούμενος ο συντονισμός της προβολής των επιμέρους προορισμών, ώστε να υπάρχει πολλαπλασιαστικό όφελος για την Ελλάδα

Ø  Η επικοινωνία των προορισμών πρέπει να αντανακλά ένα εμπλουτισμένο τουριστικό προϊόν, ενώ ταυτόχρονα η σωστή επικοινωνία των προορισμών έχει τη δύναμη να το διαμορφώνει

Την εκδήλωση προλόγισαν ο κ.κ. Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος ΣΕΤΕ και Χάρης Θεοχάρης, Υπουργός Τουρισμού οι οποίοι σημείωσαν μεταξύ άλλων:

Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος ΣΕΤΕ:

«Ο κόσμος άλλαξε και εμείς οφείλουμε να προσαρμοστούμε στις μεγάλες αλλαγές δείχνοντας για ακόμα μια φορά το καλύτερό μας πρόσωπο, βάζοντας τις σωστές βάσεις για το μέλλον. Η νέα εποχή θέλει γνώση και τόλμη. Σε αυτή τη δύσκολη χρονιά η επικοινωνία της χώρας θα παίξει καθοριστικό ρόλο. Η εμπειρία του 2020 μας διδάσκει ότι απαιτείται παράλληλα θέληση και ειλικρίνεια. Οφείλουμε όμως και πάλι - η κρισιμότητα των περιστάσεων το απαιτεί - να δηλώσουμε ότι για εμάς, για τον ΣΕΤΕ και την MARKETING GREECE, η συνεργασία του ιδιωτικού με τον δημόσιο τομέα, δεν είναι μια ευκαιριακή επιλογή. Είναι διαχρονική στρατηγική μας επιδίωξη. Για το καλό του ελληνικού τουρισμού».

Χάρης Θεοχάρης, Υπουργός Τουρισμού:

«Το 2021 είναι χρονιά κομβικής σημασίας για την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού και για την οποία ήδη εργαζόμαστε δυναμικά και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός και απαιτείται προσαρμογή στα νέα δεδομένα που προκύπτουν, χρειάζεται καινοτομία και δημιουργικότητα προκειμένου η Ελλάδα να διατηρήσει τον ηγετικό ρόλο τον οποίο έχει κατακτήσει. Οφείλω με την ευκαιρία που μου δίνεται, για μια ακόμη φορά να συγχαρώ τους ανθρώπους του τουρισμού, για την εξαιρετική συνεργασία που είχαμε σε αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση, τα αποτελέσματα της οποίας αποτυπώνονται στη διεθνή αναγνώριση της προσπάθειας και στην ενίσχυση του brand της χώρας μας. Ο διάλογος και η συνεργασία θα έχουν καθοριστική σημασία για το πώς ο Ελληνικός Τουρισμός θα ανταποκριθεί στην μετά Covid εποχή».

Τη σκυτάλη πήραν οι εκπρόσωποι του ΕΟΤ και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Δημήτρης Φραγκάκης, Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ:

«’Εχουμε μπει σε μια εποχή όπου η προσαρμογή του τουρισμού στα νέα δεδομένα είναι το κλειδί για να πάμε καλύτερα τα επόμενα χρόνια. Και παρά το γεγονός ότι φέτος χάσαμε πολλά σε έσοδα, σε αφίξεις, σε ζωτικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων του τουρισμού, κερδίσαμε σε επαγγελματισμό αλλά και σε αξιοπιστία. Αυτό το κερδίσαμε όλοι μαζί, ιδιωτική αγορά και κρατικός μηχανισμός, με έναν πολύ καλό συνδυασμό και μία συνεργασία που έφερε αποτέλεσμα. Όταν είμαστε ενωμένοι και όταν είμαστε μαζί μπορούμε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες. Με αυτό τον οδηγό πρέπει να πάμε και την επόμενη χρονιά».

Γιώργος Χατζημάρκος, Πρόεδρος Επιτροπής Τουρισμού ΕΝ.ΠΕ, Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου:

«Η πανδημία θύμισε μεγάλες αλήθειες και παρέδωσε σπουδαία μαθήματα, μας θύμισε πόσο ευάλωτο είναι το προϊόν το τουριστικό. Η στρατηγική επικοινωνίας είναι δουλειά των ειδικών και οι κρίσιμες καταστάσεις μας πιέζουν στο να κατευθυνθούμε γρηγορότερα σε αυτόν τον δρόμο. Το χτίσιμο των συμφωνιών και οι συνεργασίες με τεχνοκράτες που έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία πάνω σε αυτό που λέμε επικοινωνία είναι κυρίαρχο για την επόμενη μέρα. Αυτό, μαζί με τον ενιαίο συντονισμό και την ευελιξία στον σχεδιασμό της στρατηγικής και της επικοινωνίας, τα βάζω στα θετικά της πανδημίας με μια ξεχωριστή αναφορά στην Πρωτοβουλία του Νότιου Αιγαίου για τον Τουρισμό, που συνένωσε κοινωνικούς, παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς σε μια κοινή εκπροσώπηση του προορισμού διεθνώς και απέδειξε τη δύναμη της συνεργασίας μέσα στη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία του Τουρισμού».

Σταύρος Αρναουτάκης, Περιφερειάρχης Κρήτης: 

«Στην Περιφέρεια Κρήτης θέλουμε να διατηρήσουμε τα δυνατά μας σημεία που μας καθιερώνουν στον  παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και παράλληλα να ενισχύσουμε το τουριστικό προϊόν με δράσεις και πρωτοβουλίες. Κεντρικό σύνθημά μας είναι η αυθεντικότητα. Χτίζουμε μια επικοινωνιακή στρατηγική που καλεί τον δυνητικό επισκέπτη να ανακαλύψει όλα όσα συνθέτουν τη μοναδική τουριστική εμπειρία της Κρήτης, τον παροτρύνει να βιώσει και να νιώσει με όλες τις αισθήσεις τη φιλοξενία».

Κώστας Μπακογιάννης, Δήμαρχος Αθηναίων:

«Ο τουρισμός είναι ένας τομέας καταλύτης για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της τοπικής οικονομίας και πρέπει να είμαστε πάντοτε έτοιμοι, να έχουμε στρατηγικό σχέδιο το οποίο να μην είναι αποσπασματικό αλλά συνολικό. Και η συνεργασία είναι η λέξη κλειδί. Δεν οφείλουμε να είμαστε συνεχώς σε εγρήγορση. Δεν οφείλουμε να καταβάλλουμε αδιάκοπες προσπάθειες, οφείλουμε όλοι μαζί να ενώνουμε τις δυνάμεις μας. Και το This is Athens είναι παράδειγμα πως όταν όλοι μαζί συνδεόμαστε μπορούμε να έχουμε αποτέλεσμα».

Κωνσταντίνος Ζέρβας, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης:

«Στρατηγικός στόχος η μετεξέλιξη της πόλης της Θεσσαλονίκης σε προορισμό αξιώσεων. Για να είναι η Θεσσαλονίκη ασφαλής προορισμός,  πρέπει να βελτιώσουμε τη θέση, το προϊόν και να φτάσουμε σε ολοκλήρωση υποδομών και σε ανάταξη αστικού περιβάλλοντος, σημεία που δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα. Πρώτη φορά έχουμε ευρεία σύμπραξη για τον τουρισμό και την προβολή της Θεσσαλονίκης, τη μεγαλύτερη που έχει δημιουργηθεί στη χώρα. Ο Δήμος, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Οργανισμός τουριστικής προβολής & marketing της Θεσσαλονίκης και ο αντίστοιχος της Χαλκιδικής, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, η Aegean, η Fraport, η Eurobank και η Marketing Greece - πάντα με τη στρατηγική κατεύθυνση του ΕΟΤ - δημιουργήσαμε τη μεγάλη συμμαχία για την τουριστική προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας». 

Δημήτρης Παπαστεργίου, Πρόεδρος ΚΕΔΕ, Δήμαρχος Τρικκαίων:

«Η πανδημία μας δίδαξε ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο. Οτι μερικά πράγματα  έχουν άξιες και αρχές, απλά πράγματα στα οποία δεν είχαμε δώσει τη δέουσα σημασία και σοβαρότητα. Σε επίπεδο τουρισμού, μας δίδαξε ότι η μονοποικιλιακή ανάπτυξη που στηρίζεται μόνο στον τουρισμό και μάλιστα σε ένα κομμάτι του δεν είναι βιώσιμη. Πρέπει να εστιάσουμε στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα κάθε περιοχής και πάνω εκεί να σχεδιάσουμε τη νέα στρατηγική έχοντας 2-3 εναλλακτικά πλάνα για να αντιμετωπίσουμε τις όποιες προκλήσεις και προβλήματα».

Δημήτρης Μαύρος, Διευθύνων Σύμβουλος της MRB 

Ο Δημήτρης Μαύρος, Διευθύνων Σύμβουλος της MRB Hellas, που παρουσίασε την έρευνα με κεντρικό θέμα την προβολή της Ελλάδας την επόμενη μέρα, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Στην μετά COVID εποχή ο Ελληνικός Τουρισμός οφείλει και μπορεί να ξεπεράσει την αντανακλαστική κρίση που υφίσταται λόγω συγκυρίας και να πάει ψηλά ώστε να ξαναγίνει η ατμομηχανή της Ελληνικής οικονομίας. Με την ευκαιρία αυτή, η κρίση θα πρέπει να αποτελέσει εφαλτήριο για έναν εκ βάθρων νέο σχεδιασμό βάσει καθαρά τεχνοκρατικών κριτηρίων, πέρα και έξω από πολιτικές και τοπικού χαρακτήρα σκοπιμότητες. Όλοι, Κράτος, Αυτοδιοίκηση και Ιδιώτες θα πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους βάσει ενός Ενιαίου Στρατηγικού Σχεδίου που θα ενσωματώσει και θα αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Χώρας και των Επί Μέρους Προορισμών, αναδεικνύοντας: Την Αυθεντικότητα, την Ανθρωπιά, τη Μαγεία, την Κουλτούρα και τον Δυναμισμό του Τουριστικού μας Προϊόντος».

Στη συνέχεια ο σύμβουλος στρατηγικής και ιδρυτής και εκδότης του at The Good Country Index, Simon Anholt ανέλυσε τη σημασία του «nation brand» μέσα από μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον δημοσιογράφο Απόστολο Μαγγηριάδη, τονίζοντας ότι: «Όλα όσα βλέπουν οι άνθρωποι, ενισχύουν αυτό το οποίο πιστεύουν. Κι αν έρχεται σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν, τότε θα το αγνοήσουν. Δεν έχω δει ποτέ να υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στα χρήματα που ξοδεύει κάποια χώρα για την προώθηση της εικόνας της και της ποιότητας της εικόνας. Η προώθηση, το μάρκετινγκ και οι δημόσιες σχέσεις μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικά στην πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Η προσέλκυση του τουρισμού αφορά την «προώθηση» ενός προϊόντος. Η διαφήμιση και το μάρκετινγκ έχουν αποτέλεσμα. Εάν κάνεις καλή διαφήμιση, ξοδέψεις πολλά χρήματα και βεβαιωθείς ότι όλοι το δουν και το αποτέλεσμα είναι καλό, τότε θα προσελκύσεις περισσότερους τουρίστες».

Για τον τρόπο που ανέδρασαν τα brands στην πανδημία και πως βλέπουν το μέλλον του κλάδου, συζήτησαν ο Αντώνης Κόχειλας, Executive Partner, Global Brand Strategy Lead at Ogilvy με τον Θανάση Παπαθανασίου, Πρόεδρο & Eπικεφαλής Δημιουργικού της Frank & Fame, με τον πρώτο να δηλώνει: «Όταν κάνεις καμπάνιες τουρισμού δεν επικοινωνείς την Ελλάδα. Επικοινωνείς την ελληνικότητα. Η ελληνικότητα είναι ένας όρος του 1930 που τώρα ζητάει τον επαναπροσδιορισμό του. Μια πιο σύγχρονη ερμηνεία. Δεν θα το κάνει η διαφήμιση, αλλά οφείλει να αντανακλά οποιοδήποτε θετικό ψήγμα ελληνικότητας υπάρχει. Αυτό το έκανε η καμπάνια Greece is a state of mind. Αυτή η επικοινωνία σε όσους ονειρεύτηκαν κάπως την Ελλάδα, τους έκανε να την ονειρευτούν παραπάνω και δεν υπάρχει μεγαλύτερη πρόσκληση από αυτό». 

Σε μια διαφορετική συζήτηση με την Κατερίνα Κατώπη, ο Jeremy Jauncey, δημιουργός του Beautiful Destinations ενός από τα μεγαλύτερα travel online communities, μας ταξίδεψε στον κόσμο των social media και μοιράστηκε τη δική του οπτική ως ένας διεθνής traveller και λάτρης της Ελλάδας, λέγοντας ότι: «Αν επενδύσετε σε περιεχόμενο, σε ψηφιακό & social περιεχόμενο, χτίζετε και προστατεύετε την τουριστική βιομηχανία για τις επόμενες δεκαετίες. Όλα πλέον περιστρέφονται γύρω από τη δημιουργία περιεχομένου. Παράλληλα, καταγράφεται μια έντονη στροφή προς τον βιώσιμο τουρισμό. Δεν θα μιλάμε για τουριστική βιομηχανία στο μέλλον εάν δεν προστατεύσουμε τους φυσικούς πόρους. Και λέγοντας βιώσιμο τουρισμό εννούμε τον τουρισμό που φροντίζει το περιβάλλον, την τοπική κοινωνία και σέβεται τον πολιτισμό».

Τέλος, στο κλείσιμο του συνεδρίου, ο Peter Economides, Brand Strategist at Felix BNI, μαζί με τον Θανάση Παπαθανασίου και την Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece, σχολίασαν τα όσα καταγράφηκαν και παρουσιάστηκαν από τους συμμετέχοντες, δίνοντας την προσωπική τους αίσθηση για την επικοινωνία στον τουρισμό με moderator τη δημοσιογράφο Χριστίνα Πουτέτση (Protagon). Ανάμεσα σε άλλα ενδιαφέροντα, ειπώθηκαν τα εξής: 

Ιωάννα Δρέττα: «Η Ελλάδα είναι ένα τεράστιο τουριστικό brand που κατατάσσεται στην 5η θέση παγκοσμίως και η επικοινωνία της χώρας μας θα πρέπει να αντιστοιχεί σε ένα brand τέτοιου μεγέθους. Η ενσυναίσθηση ως στοιχείο στην επικοινωνία είναι, όχι μόνο, τάση της εποχής, αλλά και βασικό ζητούμενο για το μήνυμά μας. Το μήνυμα που θα εκπέμπει η χώρα μας και οι προορισμοί της, θα πρέπει να έχει μέτρο, αισθητική, απλότητα. Και όλα αυτά με προϋπόθεση πως θα κάνουμε τα βήματα εκείνα, που θα μας φέρουν πιο κοντά σε ένα ολιστικά βιώσιμο προϊόν. Τίποτα από αυτά δεν θα μπορέσει να γίνει πραγματικότητα χωρίς ειλικρινή και ουσιαστική συνεργασία όλων των εμπλεκομένων. Τώρα είναι η ώρα».

Θανάσης Παπαθανασίου: «Ο μόνος δρόμος για την προβολή της Ελλάδας είναι να δείξει προς τα έξω τη θετική πλευρά της ελληνικότητας. Να δημιουργήσει συναισθήματα, να εμπνεύσει με την ενσυναίσθηση που αρμόζει στην εποχή μας. Με εξωστρέφεια, αυτοπεποίθηση και το βλέμμα στραμμένο σε ένα πιο environmentally friendly μέλλον».

Peter Economides: «Ο τουρισμός είναι ένα προϊόν ευρείας βάσης, που ενδεχομένως επηρεάζεται από κάθε εμπειρία, κάθε άτομο με το οποίο έρχεται σε επαφή ένας τουρίστας πριν από μια επίσκεψη, κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης, μετά από μια επίσκεψη. Μια και μόνο κακή εμπειρία μπορεί να επηρεάσει ολόκληρη την αντίληψη ενός επισκέπτη για έναν προορισμό. Και γι’ αυτό είχα πει το 2011, ότι το rebranding της Ελλάδας είναι άμεσα συνδεδεμένο με το rebranding των Ελλήνων. Όλα ξεκινούν με ένα ισχυρό κοινό αφήγημα. Ένα σύστημα πεποίθησης και αξιών που αντανακλά την ψυχή του έθνους. Ένα σύστημα πεποίθησης και αξιών που διαμορφώνει τη συμπεριφορά. Επειδή η συμπεριφορά είναι εκείνη που επηρεάζει την εμπειρία».

( 1 )

avatar
Κώστας Περεσιάδης 18/12/2020 17:18:30
Με αφορμή τα συμπεράσματα του διαδυκτιακού Συνεδρίου του ΣΕΤΕ, όπου καταδεικνύεται σαφώς ότι οι περισσότεροι επιχειρηματίες μέλη του Συνδέσμου, δεν αναμένουν προ του 2023 την ανάκαμψη του τουρισμού στα επίπεδα του 2019, η Πολιτική ηγεσία πρέπει να αφυπνισθεί.
Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει Σχέδιο Στρατηγικού Σχεδιασμού Τουριστικής Ανάπτυξη, συνεχίζεται η άκρατη προσφορά κλινών με την άνευ χωροταξικής μελέτης ανέγερση νέων τουριστικών μονάδων, με επιβάρυνση των προορισμών που έχουν ήδη υπερβεί την φέρουσα ικανότητα τόσο από πλευράς υποδομών, όσο και από πλευράς ποιότητας παροχής υπηρεσιών.
Με τόσες χιλιάδες επιπλέον κλίνες το 2023, έναντι του 2019 και την εν τω μεταξύ διαφοροιποίηση των τάσεων διακοπών, η προσρορά θα υπερβαίνει κατά πολύ τη ζήτηση.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα θα αρχίσει τότε όταν ιθα υπάρχουν άδειες κλίνες, με τους επιχειρηματίες να μειώνουν τις τιμές για να προσελκύσουν πελατεία και ο φαύλος κύκλος θα αρχίσει, αδυναμία ανταπόκρισης στις δανειακές υποχρεώσεις, κόκκινα δάνεια, τράπεζες σε πίεση.
Για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας, με λόγια της πιάτσας πολιτικό κόστος, δεν λαμβάνονται μέτρα αναστολής της έκδοσης νέων οικοδομικών αδειών σε όλη την Επικράτεια.
Πρέπει να προστατευτούν οι υφιστάμενες και οι εν εξελίξει επενδύσεις.
Αναστολή τώρα των νέων εγκρίσεων, μέχρι την εφαρμογή, του εδώ και δεκατίες συντασσόμενου Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης.
Διορατικότητα, τόλμη και πολιτική ευθύνη, όχι μεταφορά των αποφάσεων στο μέλλον, κύριο ιτης Κυβέρνησης.
Επικροτήστε Αποδοκιμάστε
0
Συνολικά: 1 | Εμφάνιση:

COVID-19
  1. 26/02 18:33

    Αλ. Σδούκου: Οι πράσινες μετακινήσεις βασική προτεραιότητα του Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας – Επιταχύνουμε τη μετάβαση στην Ηλεκτροκίνηση

  2. 26/02 18:31

    Ο «Τυφώνας» που καθαρίζει τις παραλίες της Ελλάδας

  3. 26/02 15:36

    Οι εφοπλιστές κρουαζιέρας δεν θέλουν εμπλοκή του υπουργείου Τουρισμού στον κλάδο τους

  4. 26/02 13:07

    Διεθνή βραβεία για την τουριστική καμπάνια της Περιφέρειας Αττικής

  5. 26/02 13:01

    Γερμανικός Τύπος: Αργεί ακόμη το διαβατήριο εμβολιασμού

  6. 26/02 12:39

    FedHATTA: Μόνο έτσι θα διασωθεί ο ελληνικός τουρισμός το 2021 – 4 άξονες δράσης ως προϋπόθεση της επιτυχίας

  7. 26/02 12:24

    Greek Panorama Virtual: Οι κρατήσεις αυτό το καλοκαίρι θα είναι όλες της τελευταίας στιγμής

  8. 26/02 12:17

    Γερμανική έρευνα: Πιο ασφαλή από τα σούπερ μάρκετ τα μουσεία

  9. 26/02 11:58

    Οι Βαλεαρίδες προσφέρονται για πιλοτική εφαρμογή των διαβατηρίων εμβολιασμού

  10. 26/02 11:50

    Δράσεις του Δήμου Πάρου για προσέλκυση τουρισμού υψηλών προδιαγραφών

  11. 26/02 11:19

    Το εκκλησάκι στα Περτουλιώτικα λιβάδια που θυμίζει Άλπεις

  12. 26/02 11:16

    Ο διάσημος δρόμος της Αθήνας στην Παλιά Αθήνα για τις βόλτες της υψηλής κοινωνίας

  13. 26/02 11:08

    Τηλεδιάσκεψη για το άνοιγμα της κρουαζιέρας Θεοχάρη - Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας

  14. 26/02 11:07

    Περιφέρεια Δ. Ελλάδας: Εικονική πλατφόρμα προβολής/ εκπαίδευσης των ξένων t.o's

  15. 26/02 11:04

    Από 1/3/2021 οι νέες βεβαιώσεις κίνησης εργαζομένων

  16. 26/02 11:01

    Παρατείνεται έως τις 31 Ιουλίου η προθεσμία για την υποβολή του εντύπου Ε11

  17. 26/02 10:40

    INSETΕ: Βελτιωμένοι οι δείκτες εμπειρίας των πελατών των ελληνικών ξενοδοχείων το 2020, παρά τα περιοριστικά μέτρα

  18. 26/02 10:35

    Ξεκίνησε η υποβολή μονομερών δηλώσεων για Ιανουάριο και Φεβρουάριο για εργαζόμενους στον Τουρισμό

  19. 26/02 10:32

    Οι προθεσμίες για την υποβολή δηλώσεων στο πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ»

  20. 26/02 10:29

    Πώς θα υποβληθούν οι δηλώσεις αναστολών συμβάσεων εργασίας για τον Μάρτιο

  21. 26/02 10:25

    ΕΕ: Επιτάχυνση εμβολιασμών και πιστοποητικό

  22. 26/02 09:49

    Επιστολή | Ξεναγοί Δεσμώται ή μια πρώτου μεγέθους κυβερνητική κοινωνική αδικία

  23. 26/02 09:06

    ΕΦΚΑ: Ξεκινούν οι διεργασίες για τη μετατροπή σε πολυτελή ξενοδοχεία δύο ακινήτων-φιλέτων στην καρδιά της Αθήνας

  24. 26/02 09:00

    SunExpress: 23 νέες συνδέσεις μεταξύ Τουρκίας και Ευρώπης το καλοκαίρι

  25. 26/02 08:25

    Η Marriott δημιουργεί το Ταμείο Φιλοξενίας Arne M. Sorenson για την υποστήριξη προγράμματος σπουδών

  26. 26/02 08:23

    Φινλανδία: Σε αυστηρό lockdown λόγω των μεταλλάξεων του κορωνοϊού

  27. 26/02 08:21

    Δανία: Παρατείνεται έως τον Απρίλιο η σύσταση αποφυγής ταξιδιών 

  28. 25/02 17:56

    Κοινό πιστοποιητικό εμβολιασμού ζητούν οι Ευρωβουλευτές

  29. 25/02 17:39

    Πρόγραμμα επιδότησης τόκων δανείων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων για το α' 3μηνο του 2021- Αιτήσεις από Δευτέρα

  30. 25/02 16:25

    Website για Πολυτελή Ξενοδοχεία ή Μεγάλες Μονάδες από τη Hotelwize

  31. 25/02 16:22

    Tripadvisor: Δύο ελληνικές παραλίες στις καλύτερες στον κόσμο για το 2021

  32. 25/02 16:11

    Lufthansa: Νέο θερινό πρόγραμμα πτήσεων για το 2021 με έμφαση στην Ελλάδα και τα Κανάρια

  33. 25/02 15:42

    Διευθυντής ΙΤΒ: Το πιστοποιητικό εμβολιασμού θα είναι σύντομα απαραίτητο όσο το διαβατήριο

  34. 25/02 14:52

    Με την υποστήριξη του ΕΟΤ, στην Αθήνα το World Tunnel Congress 2023

  35. 25/02 14:45

    Εφικτές οι διακοπές των Γερμανών στο εξωτερικό αυτό το καλοκαίρι

  36. 25/02 14:26

    Βρετανός υπ. Μεταφορών: Το άνοιγμα των διεθνών ταξιδιών εξαρτάται από μη ελεγχόμενους παράγοντες

  37. 25/02 13:29

    Νέα μετάλλαξη του κορωνοϊού στη Νέα Υόρκη

  38. 25/02 13:16

    Ευρωπαϊκή τουριστική συμμαχία: Προτάσεις για την επανεκκίνηση του τουρισμού

  39. 25/02 13:05

    Διαβατήρια εμβολιασμού: Οι τουριστικές χώρες της ΕΕ πιέζουν για την εφαρμογή του

  40. 25/02 13:00

    Το πιστοποιητικό εμβολιασμού θα επιταχύνει τα ταξίδια- Ευπρόσδεκτοι οι Βρετανοί, εμβολιασμένοι και μη

  41. 25/02 12:52

    ΠΟΥ: Τα διαβατήρια εμβολιασμού δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται στα διεθνή ταξίδια

  42. 25/02 12:26

    12 νέες ξενοδοχειακές αφίξεις αυτό το καλοκαίρι στα νησιά και στην Αθήνα

  43. 25/02 11:50

    Η ιστορία του Αρχαίου «Λυκείου» της Αθήνας

  44. 25/02 11:47

    Τι σημαίνει Γεντί Κουλέ

  45. 25/02 11:34

    Στόχος να φτάσουμε φέτος τουλάχιστον στο 50% της τουριστικής σεζόν του 2019

  46. 25/02 11:28

    Ένας χρόνος COVID-19 | Πώς άλλαξε η υγεία και η καθημερινότητα των Ελλήνων;

  47. 25/02 11:24

    Στην Αθήνα η 66η Συνάντηση της Περιφερειακής Επιτροπής για την Ευρώπη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού

  48. 25/02 10:59

    Το 1o digital forum «Taste of Attica» υπό την αιγίδα του ΕΟΤ

  49. 25/02 10:52

    Βραβείο TUI Global Hotel Award στο Atrium Platinum Luxury Resort Hotel & Spa

  50. 25/02 10:39

    ΞΕΕ: Άνοιξε η περίοδος αιτήσεων για το Idea Platform του CapsuleT

  51. 25/02 10:26

    Βοτανικός Κήπος Δελφών: Καινοτομία, Περιβάλλον, Πολιτισμός

  52. 25/02 10:22

    Άδειες για νέες τουριστικές κατοικίες σε Ιωάννινα, Κορώνη και τουριστική έπαυλη στο Ρέθυμνο

  53. 25/02 10:19

    Πώς η FITUR θα σηματοδοτήσει το άνοιγμα του τουρισμού στην Ισπανία - Αυστηρά μέτρα εισόδου στην έκθεση

  54. 25/02 10:18

    Ολλανδία: Η βιομηχανία της φιλοξενίας δέχθηκε το ισχυρότερο πλήγμα

  55. 25/02 10:16

    Ισπανία: H αύξηση της ανεργίας από τα μεγαλύτερα προβλήματα για την οικονομία

  56. 25/02 10:13

    Βόρεια Μακεδονία: Eπιδοτήσεις σε αεροπορικές εταιρείες για νέες συνδέσεις

  57. 25/02 09:53

    Παρά την πανδημία, ισχυρoποιήθηκε το 2020 το brand name της Αθήνας και το 77% των τουριστών της θέλει να δει κι άλλα πράγματα (video)

  58. 24/02 18:21

    H ανάγκη στρατηγικής επικοινωνίας της Ελλάδας στο εξωτερικό

  59. 24/02 15:22

    Ξεκινά τη λειτουργία του ο t.o. που στήθηκε από συντελεστές του πτωχευμένου Thomas Cook - Θα πουλά πακέτα για το 2021

  60. 24/02 15:07

    Συνεργασία ΕΟΤ – ΞΕΕ ενόψει της παρουσίας της Ελλάδας στην διεθνή virtual έκθεση του Βερολίνου (ΙΤΒ)

  61. 24/02 14:11

    Το ομηρικό και εκθαμβωτικό νησί του Ιονίου

  62. 24/02 14:08

    Όλα όσα δεν μπορείτε να δείτε στο Google Maps στην Αττική

  63. 24/02 13:55

    Κ.Νοτοπούλου: Ο σχεδιασμός της ασφαλούς επανέναρξης του τουρισμού δεν μπορεί να περιμένει

  64. 24/02 13:09

    Ακριβός τουρισμός για το πολυπόθητο εμβόλιο

  65. 24/02 12:40

    Επιστρεπτέα προκαταβολή και για χιονοδρομικά κέντρα και ιαματικές πηγές

  66. 24/02 12:13

    Trivago: "Τρέλα" για διακοπές από Αμερικανούς και Άγγλους - Θα θυσίαζαν καριέρα, σεξ, ακόμα και σύντροφο για να ταξιδέψουν!

  67. 24/02 11:46

    Θα είναι η Ελλάδα στους πρώτους προορισμούς της Ευρώπης για τους εμβολιασμένους Βρετανούς;

  68. 24/02 11:19

    Jet2: Αύξηση 1000% στις κρατήσεις! Η Ελλάδα στους κορυφαίους προορισμούς

  69. 24/02 11:15

    Ποια χώρα θα αποτελέσει το πρότυπο για τα πιστοποιητικά κορωνοϊού της Βρετανίας

  70. 24/02 11:00

    H τουριστική επίθεση της Τουρκίας ξεκινά από τη Ρωσία

  71. 24/02 10:54

    ΓΕΠΟΕΤ: Ικανοποίηση για τη μείωση κατά 50% στα τέλη κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων

  72. 24/02 10:29

    ECTAA: Η άρνηση των αερομεταφορέων να επιστρέφουν χρήματα στις ταξιδιωτικές εταιρίες και τους πελάτες τους πρέπει να σταματήσει

  73. 24/02 10:23

    Οι προσπάθειες διάσωσης της ΚLM

  74. 24/02 10:22

    Πράσινο φως για νέα ξενοδοχεία σε Κρήτη και Νάξο

  75. 24/02 10:16

    Πτώση 40% του τζίρου και των ξενοδοχείων μικρών ζώων στην Ουαλία

  76. 24/02 10:08

    Η μοναξιά την εποχή του κορωνοϊού δημιουργεί νέες κυβερνητικές προτεραιότητες

  77. 24/02 10:04

    Γερμανία: Συγκρατημένη αισιοδοξία για πρώτη φορά από τους επιχειρηματίες για την τουριστική περίοδο

  78. 24/02 10:01

    Πρωτοβουλίες του Υπουργείου Τουρισμού για την προσέλκυση «ψηφιακών νομάδων» στην Ελλάδα

  79. 23/02 20:41

    Πώς μπορεί η Ελλάδα να επεκτείνει τον κλάδο του τουρισμού με το καθεστώς των «nondom»

  80. 23/02 16:51

    Condor: Πτήσεις από 7 γερμανικά αεροδρόμια σε 16 προορισμούς στην Ελλάδα και Λάρνακα

  81. 23/02 15:42

    Aegean: Nέο ψηφιακό περιβάλλον για τα Miles+Bonus μέλη

  82. 23/02 15:40

    Μια Ελληνίδα στο Δ.Σ. της IAPCO

  83. 23/02 15:39

    Μπορεί η Ελλάδα να προσελκύσει ψηφιακούς νομάδες;

  84. 23/02 15:37

    ΙΑΤΑ: Σε λίγες εβδομάδες η εφαρμογή για τα διαβατήρια εμβολιασμού

  85. 23/02 15:08

    Η Ελλάδα στους πιο περιζήτητους προορισμούς των Βρετανών μετά τις ανακοινώσεις Μπ. Τζόνσον

  86. 23/02 14:52

    Βρετανός υπουργός Υγείας: Οι μεταλλάξεις μπορεί να καθυστερήσουν τα διεθνή ταξίδια

  87. 23/02 14:35

    Αλέξης Πατέλης: Ελάτε στην Ελλάδα για τον ήλιο, μείνετε για τη φορολογία και την τεχνολογία

  88. 23/02 14:33

    Η Ίος και ο θρύλος με τον γρίφο στον τάφο του Ομήρου

  89. 23/02 14:27

    Ελληνικός τουρισμός 2020: 7,37 εκατ. αφίξεις το 2020

  90. 23/02 14:12

    Το χωριό που κάποτε «βυθίστηκε» αλλά ξαναγεννήθηκε

  91. 23/02 13:31

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να υιοθετήσει το πιστοποιητικό εμβολιασμού χωρίς καθυστέρηση

  92. 23/02 12:18

    Έρευνα ΕΞΑ-ΑΑ: Ασφαλής προορισμός η Αθήνα το 2020 για τους τουρίστες- Δραματικές οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της πρωτεύουσας

  93. 23/02 11:42

    Βρετανία: Απογείωση των κρατήσεων μετά τις ανακοινώσεις Τζόνσον – Η Ελλάδα στους top προορισμούς

  94. 23/02 10:57

    Σύγχρονες δράσεις προβολής της Ίου στις διεθνείς αγορές

  95. 23/02 10:16

    Η επικοινωνιακή στρατηγική του ΕΟΤ για το 2021- τι αναφέρει η απόφαση

  96. 23/02 10:03

    Άδειες για νέα ξενοδοχεία σε Χανιά και Ανατολική Μάνη

  97. 23/02 10:01

    Άδειες για τουριστικές κατοικίες και επιπλωμένα διαμερίσματα σε Χανιά, Ρέθυμνο και Χαλκιδική

  98. 23/02 09:58

    Περιφέρεια Ν.Αιγαίου: Γνωμοδότηση για κατασκευή ξενοδοχείου 5 αστέρων στη Μύκονο

  99. 23/02 09:55

    Ο Δήμος Σπάρτης στο Δίκτυο Βιώσιμη Πόλη

  100. 23/02 09:54

    Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Πρόγραμμα ενίσχυσης επιχειρηματικών δράσεων