Η ακτινογραφία των 5 βασικών τουριστικών αγορών της Κέρκυρας

Στην περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της Κέρκυρας ως τουριστικός προορισμός στις βασικές αγορές στοχεύει ο δήμος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων.
Ειδικότερα, ο δήμος δρομολογεί δράσεις, μεταξύ άλλων, για την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών από τις αγορές της Βρετανίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Πολωνίας και της Γαλλίας. Παράλληλα, στοχεύει στην ανάπτυξη και νέων αγορών για το νησί των Φαιάκων.
Αναλυτικά, οι 5 βασικές αγορές της Κέρκυρας, έχουν ως εξής:
Ξενοδοχεία 5 αστέρων προτιμά η GenZ της Βρετανίας
Η Βρετανία είναι η κύρια αγορά για την τουριστική οικονομία της Κέρκυρας. Σύμφωνα με την ABTA, το βρετανικό κοινό δείχνει αυξανόμενο ενδιαφέρον για διαμονή σε ξενοδοχεία 5 αστέρων (35% το 2024 έναντι 30% το 2023), με την GenZ, δηλαδή όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1997-2012, να ξεχωρίζει με 47% το 2024 έναντι 37% το 2023.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι πάνω από το ένα πέμπτο (22%) της GenZ της Βρετανίας, σκοπεύει ή αναμένει να δαπανήσει περισσότερα χρήματα το 2025 από ό,τι το 2024, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 14% για τους Millenials, γεννημένοι μεταξύ 1981 - 1996, 11% για τους Boomers οι οποίοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1946 - 1964 και 8% για την GenX, τη γενιά που έχει γεννηθεί μεταξύ 1965- 1980 Επίσης σύμφωνα με την ίδια πηγή, το 44% των Βρετανών ταξιδεύουν με τον ή την σύντροφό τους (έναντι 40% το 2023), ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αύξηση της τάσης αυτής στις ηλικιακές ομάδες 25-34 (από 29 σε 41%) και 35-44 (από 27 σε 34%).
Παράλληλα, υπάρχει μία τάση για διακοπές με την οικογένεια (από 21 σε 29%). Τέλος, Σε ό,τι αφορά στην πηγή έμπνευσης για τον τόπο των διακοπών, το βρετανικό κοινό σε ποσοστό 27% αντλεί έμπνευση από τις μπροσούρες (30% για τις αρχαιότερες γενιές των Boomers και των SilentGen), ενώ η χρήση της ΑΙ είναι ακόμη μικρή (10% για την GenZ, 7% για τους Millenials, 2% για τους GenX και λιγότερο από 1% για τους Boomers).
Οι ταξιδιωτικές συνήθειες των Βρετανών, σύμφωνα με την ABTA
Η ηλικιακή ομάδα 45-54 των Βρετανών ταξιδεύει περισσότερο στο εξωτερικό από ό,τι το προηγούμενο έτος (από 47 σε 57%), όπως και η ομάδα 35-44 (από 55 σε 60%), ενώ στις ομάδες άνω των 65 και 18-24 σημειώθηκε μείωση (3% και 6% αντίστοιχα). Το 48% προτίμησε τις διακοπές Sea and Sun, το 43% έκανε city break, το 40% ταξίδεψε στην εξοχή, το βουνό και σε λιμναίες περιοχές, το 7% έκανε διακοπές ευεξίας, το 12% διακοπές περιπέτειας και το 12% κρουαζιέρα. Σχετικά με τη διαμονή, το 37% επέλεξε Bed and Breakfast, το 35% μόνο δωμάτιο, και το 32% all-inclusive.
Διακοπές μέσω διαδικτύου κλείνει η πλειονότητα των Γερμανών
Η Γερμανία είναι η δεύτερη σε δυναμική αγορά για την τουριστική οικονομία της Κέρκυρας. Σύμφωνα με το German National Tourist Board (GNTB), το 2024 η τουριστική κίνηση της Γερμανίας (εισερχόμενη και εξερχόμενη) καθορίστηκε σε μεγάλο βαθμό από τη μεγάλη διοργάνωση UEFA European Championship, που πλαισιώθηκε από περισσότερες από 300 εκδηλώσεις εκτός γηπέδων. Παρότι το ποσοστό των Γερμανών που ταξιδεύει αυξήθηκε έστω οριακά, μειώθηκε ο συνολικός αριθμός των ταξιδιών μέσα στον χρόνο, και παράλληλα αυξήθηκε το ποσοστό των ταξιδιών των Γερμανών εντός της χώρας τους. Το 51.3% των Γερμανών κλείνει τις διακοπές του μέσω διαδικτύου, το 37,2% διά ζώσης στα τουριστικά γραφεία, ενώ οι κρατήσεις μέσω τηλεφώνου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανέρχονται σε 13,7% για την κάθε μέθοδο.
Αυτό καταδεικνύει τη σημασία του ηλεκτρονικού marketing, τόσο των προορισμών, όσο και των υπηρεσιών και προϊόντων για τη γερμανική τουριστική αγορά. Οι αγοραστικές τάσεις των Γερμανών επηρεάζονται από την οικονομική κατάσταση. Μέχρι τις αρχές του 2024 το 30% περίπου του κοινού ανέμενε χειροτέρευση των οικονομικών τους και υπάρχουν βάσιμες εκτιμήσεις ότι αυτό το ποσοστό μπορεί να αυξήθηκε μέσα στον χρόνο, ειδικά εφόσον υπάρχει η σχετική τάση ήδη από το 2020, αυξανόμενη μάλιστα. Ο συνδυασμός της απαισιοδοξίας για τη γερμανική οικονομία, σε συνδυασμό με τα μέτρα της ελληνικής κυβέρνησης που αναμένεται να αυξήσουν περεταίρω τα κόστη στη διαμονή και στην κρουαζιέρα, προκαλεί ανησυχία στην αγορά για ενδεχόμενη υποχώρηση της ζήτησης από τη Γερμανία.
Σε ό,τι αφορά τα κίνητρα των ταξιδιών, οι διακοπές αναψυχής (απόδραση από τη ρουτίνα, χαλάρωση, διασκέδαση, ξεκούραση, ήλιος και ζέστη) παραμένουν στην κορυφή με την κάθε υποκατηγορία να συγκεντρώνει άνω του 64%. Σημαντικά είναι και τα ποσοστά της ανταμοιβής του εαυτού (59%), της απόλαυσης της φύσης (56%) και του χρόνου με την οικογένεια (52%). Τα τελευταία χρόνια, οι αυξανόμενες τάσεις στο γερμανικό κοινό είναι η φύση, ο πολιτισμός, η ανακάλυψη, η διασκέδαση και η ευεξία.
Οι Ιταλοί ενδιαφέρονται για τον πολιτισμό
Η Ιταλία είναι η τρίτη σε σημασία δεξαμενή επισκεπτών της Κέρκυρας. Σύμφωνα με το ETC, οι κύριες τάσεις του ιταλικού τουριστικού κοινού είναι ο πολιτισμικός και πολιτιστικός τουρισμός (41%), οι δραστηριότητες στη φύση και την ύπαιθρο (10%) και οι διακοπές ήλιου και θάλασσας (8%). Το 41% των Ιταλών ταξιδεύουν με τον/την σύντροφό τους, το 34% με μέλη της οικογένειάς τους, και το 7% μόνοι (solo). Το 51% σκοπεύει να διαμείνει στον προορισμό για 4-6 διανυκτερεύσεις, και το 224% πάνω από 7, ενώ το 25% μόλις μέχρι τρεις διανυκτερεύσεις.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, η επικοινωνιακή προσέγγιση του γαλλικού κοινού θα πρέπει να εστιάσει στην τοπική υλική και άυλη πολιτισμική κληρονομιά σε συνδυασμό με τους ιδιαίτερους πολιτισμικούς δεσμούς με την Ιταλία, και τις υπαίθριες δραστηριότητες που προσφέρει η Κέρκυρα.
Η ενδυνάμωση της Πολωνικής οικονομίας συμπαρασύρει τα ταξίδια
Η Πολωνική αγορά είναι εδώ και χρόνια μία από τις κύριες δεξαμενές επισκεπτών για την Κέρκυρα, με ολοένα αυξανόμενη σημασία, ιδιαίτερα με βάση τις εκτιμήσεις για την πορεία της πολωνικής οικονομίας.
Σύμφωνα με το ETC, οι κύριες τάσεις του πολωνικού τουριστικού κοινού είναι το citybreak (19%), ο πολιτισμικός και πολιτιστικός τουρισμός (16%) και οι διακοπές ήλιου και θάλασσας (14%). Το 37% των Πολωνών ταξιδεύουν με μέλη της οικογένειάς τους, το 28% με τον ή την σύντροφό τους, και το 11% ταξιδεύουν μόνοι. Το 39% σκοπεύει να διαμείνει στον προορισμό για 4-6 διανυκτερεύσεις, και το 46% πάνω από 7.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, η επικοινωνιακή προσέγγιση του γαλλικού κοινού θα πρέπει να εστιάσει στην Παλιά Πόλη της Κέρκυρας, και την τοπική υλική και άυλη πολιτισμική κληρονομιά.
Ταξίδια για ζευγάρια προτιμούν οι Γάλλοι
Η Γαλλία είναι η πέμπτη σε δυναμικότητα αγορά του κερκυραϊκού τουρισμού. Σύμφωνα με το ETC, οι κύριες τάσεις του γαλλικού τουριστικού κοινού είναι ο πολιτισμικός και πολιτιστικός τουρισμός (24%), οι δραστηριότητες στη φύση και την ύπαιθρο (18%) και οι διακοπές ήλιου και θάλασσας (14%). Η Ελλάδα αποτελεί τον τέταρτο πιο δημοφιλή προορισμό, κάτι που συνιστά πολύ καλή επίδοση, ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι γενικά οι Γάλλοι προτιμούν να ταξιδεύουν σε όμορες χώρες (39%) ή στην ίδια τη Γαλλία (29%), έναντι μη γειτονικών χωρών (19%). Το 35% των Γάλλων ταξιδεύουν με τον ή την σύντροφό τους, το 34% με μέλη της οικογένειάς τους, και το 10% ταξιδεύουν μόνοι. Το 44% σκοπεύει να διαμείνει στον προορισμό για 4-6 διανυκτερεύσεις, και το 43% πάνω από 7.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, η επικοινωνιακή προσέγγιση του γαλλικού κοινού θα πρέπει να εστιάσει στην τοπική υλική και άυλη πολιτισμική κληρονομιά, και τις υπαίθριες δραστηριότητες που προσφέρει η Κέρκυρα.
12/06 04:58
12/06 04:50
TUI: Κύπρος και Ελλάδα οι «καυτοί» προορισμοί για τους Σουηδούς αυτό το καλοκαίρι
12/06 04:45
12/06 04:45
Πτήση από Ζυρίχη προς Ηράκλειο δεν έφτασε ποτέ - περιπέτεια 32 ωρών για τους επιβάτες
12/06 04:45
8ο Τρόπαιο Λυκούργος Λογοθέτης: Αθλητισμός, Πολιτισμός και Τουριστική Ανάπτυξη στη Σάμο
12/06 04:43
12/06 04:35
12/06 04:30
Ρέθυμνο: Στην πρώτη γραμμή για την προστασία της Καρέττα – Καρέττα
12/06 04:21
Alexander Beach Hotel: Πράσινο φως για ανάπτυξη ομπρελοκαθισμάτων στο Μαύρο Λιθάρι
12/06 04:18
12/06 04:17
12/06 04:16
Επιστροφή αεροπορικών εταιρειών και υψηλές τιμές στο αεροδρόμιο της Βηρυτού
12/06 04:11
Η Ελλάδα στο top10 των πιο προσβάσιμων χωρών στην Ευρώπη για ψηφιακούς νομάδες
11/06 21:06
11/06 18:49
Γιάννης Παράσχης | Η φορολογία γονατίζει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού
11/06 17:26
Καλαμαριά | Συνάντηση των Δημάρχων του Δικτύου Πάφου - Αδελφοποιημένων Πόλεων της Ελλάδας
11/06 15:25
Taste of Loutraki 2025: Η Κορινθία στο προσκήνιο του γαστρονομικού τουρισμού
11/06 15:01
Θήρα: Ημερίδα της ΑΝΑΚΕΜ για τη βιώσιμη διαχείριση των κατασκευαστικών αποβλήτων
11/06 14:58
Ψηφιακή προβολή της τουριστικής Πιερίας - συνεργασία του Π.Ο.Τ.Α.Π. με την Marketing Greece
11/06 14:33
11/06 14:01
O EOT στην ITB China 2025 - Δράσεις προβολής στην κινεζική αγορά
11/06 13:56
Wyndham Hotels: Συνεργασία με Pegasus Airlines για νέο πρόγραμμα επιβράβευσης
11/06 11:34
Σημαντική συνεργασία στο χώρο των serviced apartments από DKG Development και Libere Hospitality
11/06 10:56
Η Ελληνίδα Ακαδημαϊκός, που τιμήθηκε με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Βιώσιμης Ενέργειας 2025
11/06 10:50
Vamos! Flamenco Camp 2025 | Εργαστήρι τέχνης και πολιτιστικής συνάντησης στον Βάμο Αποκορώνου
11/06 10:41
Πού θα ταξιδέψουν φέτος οι Γάλλοι | Σταθερά στην κορυφή η Ελλάδα – σε ελεύθερη πτώση οι ΗΠΑ
11/06 08:30
11/06 08:00
11/06 07:58
Γιατί οι Αμερικανοί προτιμούν ξενοδοχεία παρατεταμένης διαμονής
11/06 07:39
Αργολίδα: Απαγόρευση κυκλοφορίας σε δάση και περιοχές Natura -Εξαιρείται το Amanzoe
11/06 07:33
Πολιτιστικές δράσεις στην Τεχνόπολη από υπ.Πολιτισμού, Περιφέρεια και Δήμο
11/06 07:30
11/06 07:26
Aφιέρωμα της The Sun στην Κάρπαθο | Σημαντική προβολή του νησιού στη Βρετανία
11/06 07:23
Ναυτική Εβδομάδα στο Βόλο 2025 με τιμώμενη περιοχή την Κρήτη
11/06 07:15
ETC: Μειωμένη διάθεση για ταξίδια στην Ευρώπη από μακρινές αγορές
11/06 06:56
Οι ξεναγοί στο μικροσκόπιο – Τα καθήκοντα και τα πρόστιμα σε όσους παρανομούν
10/06 22:44
Στο επίκεντρο των διεθνών επενδυτικών εξελίξεων στον τουρισμό η Ελλάδα
10/06 22:17
10/06 19:21
Στο προσκήνιο η ανάγκη ενιαίας στρατηγικής για το νερό στην Κρήτη
10/06 16:51
Επιστημονική συνάντηση για τη φροντίδα ηλικιωμένων στην Κρήτη
10/06 16:48
10/06 16:06
Αμερικανοί, Βρετανοί και Γάλλοι επιλέγουν Ελλάδα την τελευταία στιγμή
10/06 14:28
Έρευνα Visa | Παραλίες, πολιτισμός και γραφικοί προορισμοί ελκύουν τους τουρίστες στην Ελλάδα
10/06 14:24
Συνεργασία IndiGo, Delta, Air France-KLM και Virgin για σύνδεση της Ινδίας με Ευρώπη και Β. Αμερική
10/06 13:34
10/06 12:47
10/06 10:33
H Eλλάδα «Καλύτερος Ταξιδιωτικός Προορισμός στον κόσμο» για τους Φινλανδούς
10/06 09:50
10/06 09:45
Σύσταση Βρετανικού ΥΠΕΞ για πεζοπορίες και τα τροχόσπιτα στην Ελλάδα
10/06 09:45
Ένας νέος αερομεταφορέας γεννιέται στο Ισραήλ – Σχέδια για πτήσεις και στην Ελλάδα
10/06 07:17
10/06 07:11
10/06 07:09
Η επένδυση που θα αλλάξει τα Λουτρά Πόζαρ - Επαναλειτουργία του ξενοδοχείου ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
10/06 07:05
10/06 06:57
10/06 06:27
Ο Δήμος Μονεμβασίας στους κορυφαίους της χώρας – Πρώτος στη Λακωνία, δεύτερος στην Πελοπόννησο
10/06 06:10
Ανδρέας Ανδρεάδης: Ανοίγει το Ikos Kissamos τον Απρίλιο του 2026
10/06 06:10
10/06 06:06
Καταρρέουν τα επαγγελματικά ταξίδια από την Ευρώπη στις ΗΠΑ | -26% τον Απρίλιο
09/06 18:58
09/06 17:20
Δύο διακεκριμένοι σεφ στη Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης
09/06 07:27
09/06 07:23
Η «Οδύσσεια» μιας Μέδουσας | Μπέρδεμα με «δωρεά» του Στέλιου Ρόκκου στο Δήμο Θεσσαλονίκης
09/06 06:41
Πώς αλλάζει το τουριστικό μάρκετινγκ στην εποχή της AI και των social media
09/06 00:20
Αερομεταφορές | Η έλλειψη νέων αεροσκαφών προσγειώνει τις προσδοκίες του κλάδου
08/06 19:51
08/06 10:10
08/06 08:55
08/06 08:04
08/06 07:45
08/06 07:36
Το Σέλι αλλάζει εποχή: Επενδύσεις και αναβάθμιση στο παλαιότερο χιονοδρομικό κέντρο της Ελλάδας
08/06 07:21
Αναβάθμιση του ξενοδοχείου SAINT MINAS στη Χαλκίδα σε πεντάστερο
08/06 06:52
Αναβιώνει ο Κλήδονας στις Αφέτες: Η φωτιά και τα στεφάνια της παράδοσης ξαναζωντανεύουν
08/06 06:14
Πέντε δήμοι της Ελλάδας ξαναγράφουν το τουριστικό τους αφήγημα
07/06 11:25
07/06 11:05
Makedonia Palace: Έγκριση e-Ε.Φ.Κ.Α για την υπεκμίσθωση του ισόγειου καταστήματος
07/06 07:12
Επικοινωνία Αρχαίων Πύργων στη Σίφνο | Αναβίωση ενός συστήματος 2.500 ετών
07/06 07:03
07/06 06:10
Μεγάλη Έρευνα του Tornos News: Νερό υπό πίεση στις Περιφέρειες (Μέρος Γ΄)
07/06 06:10
Η Κρήτη «ανεβαίνει» στον Λυκαβηττό – Τιμητική συναυλία για τον Βασίλη Σκουλά
06/06 15:50
Νέα αεροπορική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Σύρος με πτήσεις της Aegean Airlines
06/06 15:22
06/06 14:55
Δημιουργία σύγχρονου άξονα διασύνδεσης Ρουμανίας–Βουλγαρίας–Ελλάδας
06/06 14:50
Υπό την αιγίδα του ΕΟΤ διεθνείς διοργανώσεις γκολφ, jet ski και αγώνων δρόμου
06/06 11:49
Ο Δήμος Ρεθύμνης στην πρώτη γραμμή για την προστασία του περιβάλλοντος
06/06 11:47
Ανακοίνωση της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος για τον θάνατο του Σπύρου Ζερβόπουλου
06/06 11:43
06/06 11:41
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας: 13 εκατ. ευρώ για την ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος
06/06 11:36
06/06 11:34
Ομάδα Εργασίας για την τουριστική ανάπτυξη της Σαλαμίνας και Επιτροπή Τουρισμού δήμου Αμφιλοχίας
06/06 11:01
06/06 10:56
Τριήμερο Αγίου Πνεύματος | 5 οδικοί προορισμοί για απόδραση της τελευταίας στιγμής από την Αθήνα
06/06 10:37
Μέλη της Preferred Hotels & Resorts τα Kivotos Mykonos και Kivotos Santorini
06/06 10:26
Norse Atlantic Airways | Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις από Λος Άντζελες προς Αθήνα
06/06 08:45
Mabrian: «Αντίδοτο» στην εποχικότητα οι βραχυχρόνιες μισθώσεις – Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
06/06 08:42
06/06 08:00
Καρπενήσι: Ποιότητα και δροσιά το καλοκαίρι, το αντίπαλο δέος στα νησιά | Η Σοφία Φλέγγα στο T.N.
06/06 07:19
Πώς η λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου θα εξελιχθεί σε διεθνή προορισμό αθλητικού τουρισμού
06/06 07:13
Το νέο NYX Thessaloniki και το αποτύπωμα της Leonardo Hotels στην Ελλάδα
06/06 07:06
Καταγγελία Βρετανίδας τουρίστριας για διακοπές στην Κέρκυρα – Η απάντηση του ξενοδοχείου
8ο Τρόπαιο Λυκούργος Λογοθέτης: Αθλητισμός, Πολιτισμός και Τουριστική Ανάπτυξη στη Σάμο
Ρέθυμνο: Στην πρώτη γραμμή για την προστασία της Καρέττα – Καρέττα
Πτήση από Ζυρίχη προς Ηράκλειο δεν έφτασε ποτέ - περιπέτεια 32 ωρών για τους επιβάτες
Alexander Beach Hotel: Πράσινο φως για ανάπτυξη ομπρελοκαθισμάτων στο Μαύρο Λιθάρι
Επιστροφή αεροπορικών εταιρειών και υψηλές τιμές στο αεροδρόμιο της Βηρυτού
TUI: Κύπρος και Ελλάδα οι «καυτοί» προορισμοί για τους Σουηδούς αυτό το καλοκαίρι
Καλαμαριά | Συνάντηση των Δημάρχων του Δικτύου Πάφου - Αδελφοποιημένων Πόλεων της Ελλάδας
Η Ελλάδα στο top10 των πιο προσβάσιμων χωρών στην Ευρώπη για ψηφιακούς νομάδες
Γιάννης Παράσχης | Η φορολογία γονατίζει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού
Ψηφιακή προβολή της τουριστικής Πιερίας - συνεργασία του Π.Ο.Τ.Α.Π. με την Marketing Greece
Taste of Loutraki 2025: Η Κορινθία στο προσκήνιο του γαστρονομικού τουρισμού
Θήρα: Ημερίδα της ΑΝΑΚΕΜ για τη βιώσιμη διαχείριση των κατασκευαστικών αποβλήτων
Σημαντική συνεργασία στο χώρο των serviced apartments από DKG Development και Libere Hospitality
O EOT στην ITB China 2025 - Δράσεις προβολής στην κινεζική αγορά
Wyndham Hotels: Συνεργασία με Pegasus Airlines για νέο πρόγραμμα επιβράβευσης
Πού θα ταξιδέψουν φέτος οι Γάλλοι | Σταθερά στην κορυφή η Ελλάδα – σε ελεύθερη πτώση οι ΗΠΑ
Οι ξεναγοί στο μικροσκόπιο – Τα καθήκοντα και τα πρόστιμα σε όσους παρανομούν
( 0 )