Place Branding: Εργαλείο για τους Δήμους να προσελκύσουν επενδύσεις

Place Branding: Εργαλείο για τους Δήμους να προσελκύσουν επενδύσεις

Γράφει η Στέλλα Τσαρτσαρά (*)

«Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να αναλάβει ο Δήμος ή η Περιφέρεια για την υλοποίηση Σχεδίου Branding & Marketing του Τόπου (ΣΒΜτΤ); Πρέπει αυτά τα Σχέδια να τα υλοποιεί ο ίδιος ο Δήμος ή οργανισμοί π.χ. Οργανισμός Διαχείρισης του Τόπου (DMO); Πώς θα ήταν καλύτερα οργανωμένες στην Ελλάδα, τέτοιες οντότητες;»

Αυτά και άλλα ερωτήματα συζητήσαμε με τον Martin Boisen, Αντιπρόεδρο της Διεθνούς Ένωσης Place Branding, για να δώσουμε στους Δημάρχους, εργαλεία για να αυξήσουν την ελκυστικότητα του Τόπου τους. Τα κύρια σημεία της συζήτησης τα μεταφέρουμε εδώ. 

Το 2016, μια ολοκληρωμένη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τον Martin Boisen κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Σχέδιο Branding ενός Τόπου, ήταν θέμα άσκησης πολιτικής σε 310 από τους 390 ολλανδικούς δήμους (79,5%) και ότι 125 δήμοι (32,1%) δημιούργησαν οργανισμούς διαχείρισης του τόπου,  εξωτερικούς ή εσωτερικούς στους δήμους, με ρητή εντολή την υλοποίηση Σχεδίων Βranding & Μάρκετινγκ του Τόπου - ΣΒΜτΤ.

Τι σημαίνει Οργανισμός Διαχείρισης του Τόπου; Ενώ οι ΟΤΑ, θα πρέπει να διαδραματίσουν τον δημοκρατικό ρόλο που τους ανήκει στη διαδικασία  της θέσπισης Branding, της ταυτότητας δηλαδή του Τόπου διευκολύνοντάς την, δεν θα πρέπει να κυριαρχούν και να υπαγορεύουν αυτή τη διαδικασία, διατηρώντας παράλληλα τον πλήρη έλεγχο.

Μια πολυεπίπεδη συνεργασία, συμπεριλαμβανομένων άλλων τοπικών, ιδιωτικών και άλλων ενδιαφερομένων παραγόντων, επιχειρήσεων κλπ,  ιδανικά διαχειριζόμενη από τον Δήμο, ή και από μιά αυτοχρηματοδοτούμενη αστική εταιρεία, μή κερδοσκοπικού χαρακτήρα, κεφαλαίου συμμετοχικού δικαιώματος, που θα διαχειρίζεται την εικόνα της περιοχής, του Δήμου ή της Περιφέρειας , εξαρτάται από το επίπεδο που θα θεσπισθεί  και που δεν εξαρτάται από κρατικές επιχορηγήσεις, θα ήταν ιδανική για το ελληνικό πλαίσιο. 

Διότι ο Τόπος, δεν είναι μια γεωγραφική περιοχή αλλά ο χώρος που σχηματίζεται από τη δυναμική που θα τις δώσουν οι παράγοντές του. Ενας αναξιοποίητος Δήμος, όσους πόρους και να έχει, δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για τους επενδυτές. Αντίθετα, μια ομάδα Δήμων, ένας Δήμος, ή μια Περιφέρεια, αν βρουν κοινό στόχο και δράσουν οργανωμένα προς μια κοινή κατεύθυνση, αυξάνουν σημαντικά την αξία τους στο χρηματιστήριο προτάσεων προς επιλογή από τους επενδυτές, μια και δηλώνουν πρόθεση συναλλαγής, εκμετάλλευσης πόρων και ενεργητικών, συνδιαχείρισης και δράσης προς την αξιοποίηση της προσφοράς του Τόπου τους και τη δημιουργία εισοδήματος. 

Αυτή η διαδικασία λέγεται Branding & Marketing του Τόπου.

Ο Μάρτιν αναφέρει τον Hospers (2009) όταν λέει ότι «Μια πόλη δεν πρέπει απλώς να ισχυρίζεται ότι είναι μοναδική - πρέπει να αποδείξει ότι είναι μοναδική». Οι αρχές ενός τόπου πρέπει να καταβάλουν προσπάθειες για να εντοπίσουν τις αδυναμίες και τις απειλές για το Brand τους, την ταυτότητά τους προς τους επενδυτές κυρίως, επιβάλλοντας μέτρα με τη συναίνεση όλων των ενδιαφερομένων, ώστε να μετατραπούν τα μειονεκτήματα σε ευκαιρίες και πλεονεκτήματα για την περιοχή. Έχουν πλέον πολλά εργαλεία άσκησης πολιτικών οι Δήμοι, από τον χαρακτηρισμό χρήσεων γής ως την αδειοδότηση επιχειρήσεων, είναι στο χέρι όλης της τοπικής κοινωνίας να αποφασίσει για το τι υπεραξία θέλει να έχει ο Τόπος τους,ως περιουσιακό στοιχείο, όχι ως ένας απλός γεωγραφικός προσδιορισμός με παράδοση, ιστορία κλπ, αλλά με συγκεκριμένη υπεραξία στην αγορά: ένας  τόπος βιώσιμος, με κοινό όραμα απ΄ολους τους κατοίκους που δουλεύουν και τον προστατεύουν όλοι μαζί προς μια κατεύθυνση, για να διατηρήσει την Ταυτότητά του, το Brand του στην αγορά. Ενα παράδειγμα τέτοιας συνέργιας ήταν, όταν όλοι οι κάτοικοι της Πάρου εναντιώθηκαν στην τοποθέτηση Αιολικού Πάρκου 300 ανεμογεννητριών τερατωδών διαστάσεων, που θα άλλαζαν για πάντα το τοπίο της. Με αυτή την έννοια προστάτεψαν τη ταυτότητα της Πάρου ως προορισμό για ήπιο τουρισμό,την αγορά ακινήτων και μια σειρά άλλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που θα έσβηναν αν κάτι τέτοιο συνέβαινε στο τόπο τους. 

Άτυπα λοιπόν, οι κάτοικοι και επιχειρηματίες αλλά και οι Αρχές της Πάρου,δρουν κάτω από συντονισμένο αν και αυθόρμητο σχέδιο. Αυτή η δημόσια διαβούλευση θα μπορούσε να μετεξελιχθεί από ad hoc σκοπό, σε μόνιμο Οργανισμό Διαχείρισης Του Τόπου με μακρόπνοο όραμα, στρατηγική ΣΒΜτΤ  του τί θέλουν να είναι ο τόπος τους και πώς να το επιτύχουν μέσα από ένα Σχέδιο Δράσης  ΣΒΜτΤ. 

Γιατί όμως ένας τόπος πρέπει να καθορίσει λοιπόν Σχέδιο Branding & Marketing του Τόπου; Ποιό είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα με έναν ΟΤΑ που δεν θα το κάνει;

Είναι σαφές ότι τα οφέλη είναι σημαντικά για τις περιοχές που προωθούν το Brand τους, την ταυτότητα του τόπου τους αλλά και τα ενεργητικά και τους πόρους τους, τις επιχειρήσεις τους, τις δραστηριότητές τους, με επιτυχία. 

Τα περιουσιακά τους στοιχεία αποκτούν μεγαλύτερη ορατότητα και επομένως προσελκύουν στοχοθετημένες και περισσότερες επενδυτικές ευκαιρίες, εντοπίζονται οι τοπικοί πόροι τους και αναδεικνύοντα με επιστημονικό τρόπο, αποκτούν προστιθέμενη αξία που αλλιώς δεν θα την είχαν αν δεν ενεργοποιούνταν η διαδικασία Branding του Τόπου, που εάν προωθηθούν σωστά θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και ανάπτυξη σε αυτόν τον τόπο. 

Οπως θα μπορούσε να γίνει με τις Ιαματικές Πηγές της χώρας που αυτή τη στιγμή είναι αναξιοποίητες, ενώ θα μπορούσαν να αποτελέσουν από τα πρώτα ενεργητικά της χώρας για επενδύσεις. Το ξέρω, διότι έχω δεξαμενή επενδυτών για το συγκεκριμένο τομέα, όχι έναν ή δύο,  αλλά δεξαμενή επενδυτών που περιμένει να έρθει στην Ελλάδα, αλλά για να επενδύσουν, πρέπει να δούν Προϊόν που θα γίνει branded όπως πρέπει και για αυτό δυστυχώς στην Ελλάδα, δεν υπάρχει τεχνογνωσία για να γίνει. 

Ποιό θα ήταν ένα παράδειγμα για το τι θα μπορούσε να είναι ένα επιτυχημένο Σχέδιο Branding, Marketing του Τόπου, που συνδυάζει τον Τουρισμό, τις Επενδύσεις, την Ποιότητα Ζωής, την Ανάπτυξη Επιχειρήσεων κλπ. για έναν Δήμο;

Στέλλα Ι. Τσαρτσαρά: «ας κάνουμε μια άσκηση προσομοίωσης στον Ασημένιο Τουρισμό 55+, που είναι η ειδικότητά μου. Το segment που έχει τη μεγαλύτερη αγοραστική ικανότητα, χρόνο για να ταξιδέψει και να αναζητήσει δραστηριότητες όλο το χρόνο, είναι η αγορά-στόχος των ταξιδιωτών, άνω των 55 ετών. 

Εστω ότι ένας ΟΤΑ επιθυμεί να επενδύσει σε αυτή την αγορά, και επιχειρεί να δημιουργήσει Ταυτότητα Brand, Ασημένιας Οικονομίας για τον Δήμο ως τόπο όπου θα προσελκύσει άτομα  ηλικίας 55+ για έναν αριθμό δραστηριοτήτων. 

  • Αυτό σημαίνει εντοπισμό ειδικευμένης ζήτησης στην αγορά ακινήτων π.χ. για σπίτια χωρίς σκάλες (λόγω εμφάνισης οστεοαρθρίτιδας στον πληθυσμό αυτό)
  • Δημιουργία υπηρεσιών ή και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών για την ομάδα στόχο 55+ όχι μόνο στο τουρισμό, αλλά και στην εστίαση, στην διεξαγωγή δραστηριοτήτων, άσκηση, σπορ, ειδικής ξενάγησης, κλπ. 
  • Παίρνει τη πρωτοβουλία να προσελκύσει επενδύσεις  για τη διεξαγωγή και την υλοποίηση του Σχεδίου ReBranding ως Ασημένιου Προορισμού , ή μέσω ιδίων πόρων που πλέον είναι σπάνιοι στους Δήμους ή μέσω ενός πολυεπίπεδου Οργανισμού Διαχείρισης του Τόπου, κεφαλαίου συμμετοχικού δικαιώματος ,με εντολή να διεξάγει αξιολόγηση επενδύσεων,  να συντονίζει και να χρηματοδοτεί τις δράσεις από το Α ως το Ω ενός Σχεδίου Β&Μ του Τόπου, σε συναίνεση και με αντιπροσώπευση των ενδιαφερόμενων μερών και των ιδιωτικών επιχειρήσεων. 
  • Ή μπορεί να υλοποιήσει ο Δήμος μόνος του τη χρηματοδότηση της Μελέτης, τη σύσταση τμήματος διαχείρισης του Σχεδίου στο Δήμο, το οποίο είναι μακροπρόθεσμο και έχει φυσικά και τη τεχνογνωσία να το φέρει εις πέρας, εποπτεύοντας την έκβαση, τις εξελίξεις, την διαχείριση και οργάνωση δράσεων γύρω από το Σχέδιο Β&Μ κλπ.. Η αρχική σύσταση του Οργανισμού Διαχείρισης του Branding του Τόπου, θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από κονδύλια της ΕΕ για τα δύο πρώτα έτη.
  • Αυτός ο φορέας, ή η ομάδα κάτω από την εποπτεία του Δήμου, δημιουργεί τη Στρατηγική Branding ως Ασημένιου Προορισμού που βασίζεται σε συζητήσεις με το κοινό σχετικά με το όραμα και την ταυτότητα του τόπου τους ως Ασημένιο Προορισμό. Το branding δεν αποφασίζεται μόνο μεταξύ μιας ομάδας – το Brand ενός Τόπου, είναι πρωτίστως κτήμα του κοινού που διαμένει και δραστηριοποιείται στον τομέα αυτό. Αν δεν στηρίξει η τοπική κοινωνία και οι επιχειρηματίες της περιοχής ένα τέτοιο Σχέδιο, δεν πρόκειται να πετύχει. 
  • Αυτός ο Οργανισμός ή η ομάδα, συγκεντρώνει κυρίως τις προσπάθειές του στην κατασκευή του Προϊόντος Ασημένιου Προορισμού του Τόπου. Αναγνωρίζει τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του Brand του Τόπου ως Ασημένιο Προορισμό και λαμβάνει μέτρα για τη προσαρμογή του Τόπου σε αυτή τη κατεύθυνση, με τη συναίνεση όλων των ενδιαφερομένων, ώστε να μετατραπούν τα ενεργητικά και περιουσιακά στοιχεία ενός Τόπου, σε επενδυτικές ευκαιρίες και πλεονεκτήματα Ασημένιου Προορισμού για την περιοχή. Σχεδιάζει δηλαδή το Σχέδιο Δράσεων Β&Μ.
  • Μετά από αυτά τα βασικά βήματα, κάθε Δήμος θα πρέπει να επικεντρωθεί στην δημιουργία Μοναδικής Πρότασης Προσφοράς – Unique Selling Proposition (USP) για την ανάπτυξη των προϊόντων του και την προβολή του βασισμένος σε στοιχεία που τον διαφοροποιούν από άλλους Δήμους, όπως το Τοπίο (Πάρος), η προσβασιμότητα και οι υπηρεσίες (Ρόδος, Αθήνα) ή  στο θεματικό Branding όπως η ιστορία και η θρησκευτικότητα ενός τόπου, π.χ. Πάτμος, Δελφοί - Επίδαυρος, Ύδρα, Αθήνα,  ή στον Ιαματικό Τουρισμό (Δήμοι με Ιαματικές Πηγές) ή στο Branding ενός συγκεκριμένου Lifestyle (κυρίαρχα ελληνικά νησιά στον παγκόσμιο χάρτη προορισμών) κ.α.
Η διαφοροποίηση είναι κλειδί για το πετυχημένο Branding. Κανένας τόπος δεν είναι ίδιος με τον άλλον. Σωστή διαφοροποίηση, σημαίνει καλύτερη ταυτότητα, καλύτερο Brand και ιδιαίτερα αυξημένη εστίαση στο ποιό είδος επενδύσεων επιθυμεί και τι προσφέρει για αυτό.
Η χρηματοδότηση ενός τέτοιου οργανισμού θα πρέπει να είναι αυτάρκης, βάσει εμπορικών μη κερδοσκοπικών δραστηριοτήτων. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα για το πώς ένας Οργανισμός Διαχείρισης του Τόπου μπορεί να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για τις δραστηριότητές της.

Ο Μάρτιν Μπόιζεν λέει: «Υποθέτω ότι το κύριο μάθημα εδώ είναι: να ασκήσετε αυτό που κηρύττετε βάσει δοκιμασμένων κατευθυντήριων γραμμών για την Στρατηγική Branding του Τόπου,  καθορίζοντας  τις βασικές αξίες και την κύρια αφήγηση του τόπου. Γιατί πρέπει να γίνει branded; Τι υπάρχει για να γίνει branded; Πάντα ακολουθώντας τις σωστές μεθόδους για να καθοριστεί πότε κάτι είναι μεσα στα πλαίσια του Brand του Τόπου ή off-brand. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί ένας Τόπος να εγγυηθεί την επιτυχία της Στρατηγικής και του Σχεδίου Δράσης για το Branding  του Τόπου.

 * Η Στέλλα Ι. Τσαρτσαρά, ειδικός στο  Branding του Τόπου και τις Επενδύσεις Αντικτύπου στην Τοπική Οικονομία, συνομιλεί με τον Martin Boisen, Αντιπρόεδρο της Διεθνούς Ένωσης Place Branding

 

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Επενδύσεις
  1. 19/04 17:25

    Expedia: Δύο νέα προγράμματα αειφόρου τουρισμού για τους προορισμούς

  2. 19/04 16:42

    «MyCoast»: Νέα ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες

  3. 19/04 16:09

    ΕΣΠΑ: 6.669 αιτήσεις για ίδρυση νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων

  4. 19/04 16:04

    Ryanair: Μεγάλη προσφορά για 500.000 θέσεις από 12,99 ευρώ

  5. 19/04 15:51

    Ελληνικός τουρισμός: +24,5% οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το α’ δίμηνο του 2024

  6. 19/04 15:28

    Πιο ρυπογόνες από ποτέ οι low cost αεροπορικές εταιρίες

  7. 19/04 14:45

    Η Σκιάθος αλλάζει πρόσωπο στον τουρισμό στοχεύοντας στη βιωσιμότητα μέσω διεθνών συνεργασιών

  8. 19/04 13:03

    ΚΥΑ: Αυτές είναι οι 198 «Απάτητες παραλίες» - Δεν παραχωρούνται, δεν μπαίνουν ξαπλώστρες

  9. 19/04 12:58

    X. Design Week × Marketing Greece: Ένα τριήμερο event από και για τον τουρισμό

  10. 19/04 12:21

    Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων: Πρώτη στην ικανοποίηση επισκεπτών η Ήπειρος

  11. 19/04 11:43

    Στις 27 Απριλίου ανοίγει το νέο πολυτελές ξενοδοχείο Nammos Hotel Mykonos

  12. 19/04 11:34

    Τουριστική συνεργασία Χαλκιδικής- Τοσκάνης: Τριήμερο συμπόσιο με ανταλλαγή απόψεων

  13. 19/04 11:30

    Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας–Κύπρου για τρίτη χρονιά

  14. 19/04 11:19

    Ν. Χαρδαλιάς: Ολιστικό σχέδιο από την Περιφέρεια Αττικής για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς

  15. 19/04 10:56

    WTTC - Microsoft | Τουρισμός: Επείγουσα ανάγκη η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης από τις επιχειρήσεις

  16. 19/04 10:21

    Αλιευτικός τουρισμός | Σεμινάρια από την Περιφέρεια Κρήτης

  17. 19/04 07:14

    Santo Collection | 30 εμπειρίες στα ξενοδοχεία, τις βίλες και στον προορισμό της Σαντορίνης

  18. 19/04 07:10

    Ταξίδι εξοικείωσης σε Αθήνα και Κρήτη με ρεπορτάζ για αναγνώστες με κινητικά προβλήματα

  19. 19/04 07:09

    Οι 6 φιναλίστ του Master Chef για γυρίσματα στη Λέσβο

  20. 19/04 07:07

    Ισπανία: Έξυπνο νέο επενδυτικό ταμείο για την απορρόφηση κονδυλίων του Σχεδίου Ανάκαμψης

  21. 19/04 07:04

    Γυρίσματα στην Πάρο για νέα αγγλική τηλεοπτική σειρά

  22. 18/04 16:45

    Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με μέλη του Ελληνικού Συμβουλίου του Οργανισμού Sustainable Markets Initiative

  23. 18/04 15:55

    Χρ. Σταϊκούρας: Ενθαρρύνουμε τη μετάβαση σε ένα ‘‘πράσινο’’ μοντέλο αεροπορικών μεταφορών

  24. 18/04 15:13

    Oι Έλληνες στρέφονται στο χώρο της Αυτοβελτίωσης και Ψυχικής Υγείας

  25. 18/04 15:09

    Η Costa Navarino συμμετέχει στους εορτασμούς της Ολυμπιακής χρονιάς

  26. 18/04 15:03

    Η ΕΞΑΑΑ προσχωρεί στη «Συμμαχία για τη Μείωση της Σπατάλης Τροφίμων»

  27. 18/04 14:22

    Το Σχολείο Τουρισμού OnTour ξεκινά ταξίδια σε νέους προορισμούς

  28. 18/04 13:53

    Olimar Reisen | Το Πήλιο νέος προορισμός στην Ελλάδα το 2024

  29. 18/04 13:05

    Συνάντηση Αρναουτάκη με 19 πρέσβεις | Η Κρήτη συνδυάζει την αρχαιολογική και πολιτιστική ιστορία με τις νέες υποδομές

  30. 18/04 12:33

    Το σχέδιο ανάπτυξης της Marriott στην Ευρώπη: 100 νέα ξενοδοχεία μέχρι το 2026

  31. 18/04 12:19

    SKY express: Αύξηση 15% της επιβατικής κίνησης το α' τρίμηνο του 2024

  32. 18/04 12:17

    Fam trip Κινέζων τουριστικών πρακτόρων για τη νέα απευθείας πτήση Σαγκάη-Αθήνα

  33. 18/04 12:03

    Handelsblatt | Η Ελλάδα ως πόλος έλξης για ξένους συνταξιούχους

  34. 18/04 11:57

    E.E. | Δράσεις 3,5 δισ. ευρώ για την προστασία των ωκεανών

  35. 18/04 11:45

    Lufthansa | Ακύρωση των πτήσεων προς Τεχεράνη και Βηρυτό μέχρι τις 30 Απριλίου

  36. 18/04 11:29

    Δήμος Αθηναίων | Συνεργασία με την Κίνα στους τομείς του πολιτισμού και του τουρισμού μέσω της ΕΑΤΑ

  37. 18/04 11:22

    Κρουαζιέρα | Οι θέσεις της CLIA για τη Θαλάσσια Συνδεσιμότητα στη Σύνοδο των Υπουργών Μεταφορών της G7

  38. 18/04 11:18

    Travel + Leisure: 3 Ελληνικά ξενοδοχεία στα 100 καλύτερα νέα στον κόσμο για το 2024

  39. 18/04 11:17

    Ρόδος | Αφιέρωμα στους Times του Λονδίνου

  40. 18/04 11:06

    Apollo Hills | Οικιστική ανάπτυξη 200 εκατ. ευρώ στη Βούλα από τις Henderson Park και Hines

  41. 18/04 10:30

    Τουρισμός 2024 | 4 ελληνικά νησιά στο top10 των φτηνότερων προορισμών για τους Βρετανούς το καλοκαίρι

  42. 18/04 10:25

    Το Βρετανικό ΥΠΕΞ προειδοποιεί για διακρίσεις στους ταξιδιώτες LGBTQ+ στην Ελλάδα

  43. 18/04 10:12

    SAS & Aegean: Συνεργασία κοινού κωδικού για συνδέσεις της Αθήνας με Σκανδιναβικές χώρες

  44. 17/04 19:57

    Ελληνικός τουρισμός | 4 ξενοδοχεία προστίθενται αυτό το καλοκαίρι στη συλλογή Curio Collection by Hilton

  45. 17/04 19:16

    Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην 9η Διεθνή Διάσκεψη "Our Ocean Conference"

  46. 17/04 16:48

    Η Αθήνα δεν αντέχει άλλο τσιμέντο | Ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Περιβάλλοντος

  47. 17/04 16:33

    Συναγερμός από τη Europa Nostra για τις Κυκλάδες: Απειλούνται από τον τουρισμό

  48. 17/04 15:28

    H Nikki Beach Global γίνεται Nikki Beach Hospitality Group

  49. 17/04 14:36

    Η AEGEAN επενδύει σε 4 νέα Airbus A321neo

  50. 17/04 14:22

    Γερμανία: Υποχωρεί ο πληθωρισμός, αλλά...

  51. 17/04 13:35

    Η Αρχαία Ολυμπία άναψε τη φλόγα της Ειρήνης και της Εκεχειρίας

  52. 17/04 13:20

    Γερμανικό ενδιαφέρον για την Κρήτη και τα εκλεκτά προϊόντα της

  53. 17/04 11:52

    Τουρισμός | ForwardKeys: Προς ολική ανάκαμψη τα εξερχόμενα ταξίδια των Κινέζων - Ευρώπη θέλει το 27%

  54. 17/04 11:43

    Συνεργασία ΕΟΤ - Αμερικανικού Κολλεγίου για την ανάδειξη της ιστορίας του ελληνικού τουρισμού

  55. 17/04 11:35

    Η EasyJet ακύρωσε τις πτήσεις προς Τελ Αβίβ μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου

  56. 17/04 11:19

    airBaltic: Η Κέρκυρα κορυφαίος προορισμός από τη Ρίγα αυτό το καλοκαίρι

  57. 17/04 11:18

    Η Aida ακυρώνει τις φθινοπωρινές κρουαζιέρες μέσω της Ερυθράς Θάλασσας - Η Κέρκυρα κερδίζει δύο κρουαζιέρες

  58. 17/04 10:42

    Anandes Hotel: Νέο πολυτελές μπουτίκ ξενοδοχείο στη Μύκονο – Ανοίγει τον Ιούνιο

  59. 17/04 10:40

    Χωρίς τουρίστες και αυτό το καλοκαίρι η Νήσος Χρυσή (Γαϊδουρονήσι) στην Κρήτη

  60. 17/04 10:22

    Τουρισμός: Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στα 10 ελληνικά νησιά

  61. 17/04 09:49

    Wyndham Hotels | Σημαντική ανάπτυξη το 2023 - Η παρουσία σε Ελλάδα και Κύπρο

  62. 16/04 19:56

    Ομοσπονδία Καταλυμάτων "ΚΥΚΛΟΣ" | Tι πρέπει να κάνουν όσοι δεν έχουν πιστοποιητικό κατάταξης

  63. 16/04 16:00

    Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας

  64. 16/04 15:41

    Υπεγράφη η Ολυμπιακή Εκεχειρία στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας

  65. 16/04 13:00

    Το 52% των Βρετανών επιλέγουν ξενοδοχείο βάσει κριτικών

  66. 16/04 12:41

    Μελέτη για τη βιώσιμη ανάπτυξη του αγροτουρισμού στην Ευρώπη

  67. 16/04 11:42

    Τουρισμός | Ο Όμιλος FTI περνά στην εταιρεία Certares - Έναντι 1 ευρώ η συμφωνία, επενδύσεις 125 εκατ. ευρώ

  68. 16/04 11:39

    Αερομεταφορές: 19 νέες συνδέσεις με Ελλάδα από το Ην. Βασίλειο το καλοκαίρι του 2024

  69. 16/04 11:22

    Οι Βρετανοί τουρίστες μένουν περισσότερο και ξοδεύουν περισσότερα στην Ισπανία

  70. 16/04 10:49

    Οι «Ανθισμένες Κερασιές» της Πιερίας πρόσφεραν μοναδική εμπειρία στους επισκέπτες

  71. 16/04 10:41

    Ιράν εναντίον Ισραήλ: Οι επιπτώσεις στην οικονομία

  72. 16/04 10:30

    Workshop για την προβολή ελληνικών τουριστικών περιοχών στη Σερβία

  73. 16/04 06:00

    Forbes: Ο Ελληνικός προορισμός-έκπληξη που ανήκει στις 5 απόλυτες επιλογές διακοπών χωρίς μαζικό τουρισμό

  74. 15/04 19:50

    Διευκρινίσεις ΑΑΔΕ για τη φορολογική μεταχείριση των βραχυχρόνιων μισθώσεων

  75. 15/04 19:44

    ΠΟΕΕΤ: Συμμετοχή στη γενική απεργία της ΓΣΕΕ την Τετάρτη

  76. 15/04 17:25

    H ΕΤΑΔ θα εξελιχθεί σε έναν σύγχρονο φορέα Real Estate - 6.000 ακίνητα σε αποτίμηση

  77. 15/04 14:59

    Planet Holidays: Διακοπές στην Ελλάδα όλο το χρόνο – «Στηρίζουμε το όραμα Μητσοτάκη»

  78. 15/04 14:27

    Γυρίσματα για νέα βρετανική τηλεοπτική σειρά στην Πάρο

  79. 15/04 13:34

    Ελληνικής καταγωγής ο νέος Γενικός Διευθυντής του 1 Hotel Toronto

  80. 15/04 13:03

    Στο 80% του 2019 οι εξερχόμενος τουρισμός από την Κίνα το 2024 | Οι νεαρές Κινέζες καθοδηγούν την αγορά

  81. 15/04 12:45

    Ποιες αεροπορικές εταιρίες ακύρωσαν πτήσεις λόγω της έντασης στη Μ. Ανατολή

  82. 15/04 11:37

    «Ο υπερτουρισμός είναι η μεγαλύτερη απειλή για τον βιώσιμο τουρισμό»

  83. 15/04 11:21

    Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη μεγαλύτερη έκθεση κρουαζιέρας στον κόσμο

  84. 15/04 11:13

    TUI: Παλαιά πόλη της Ρόδου και Ακρόπολη στα πιο δημοφιλή μνημεία για το 2024

  85. 15/04 10:47

    Βρετανικός τουρισμός: Το 54% των οικογενειών σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές παρά την ακρίβεια

  86. 15/04 09:34

    Ryanair: Νέα σύνδεση Λίβερπουλ – Κέρκυρα

  87. 14/04 13:10

    meteo | Ξεπέρασε τους 31 °C η θερμοκρασία στη Βόρεια Ελλάδα το Σάββατο

  88. 14/04 12:57

    Είναι η Ελλάδα σε βιώσιμο αναπτυξιακό δρόμο; - Ο τουρισμός το συγκριτικό πλεονέκτημα

  89. 14/04 12:46

    Γιάννης Κεφαλογιάννης: Οι νέοι πόλεμοι θα αλλάξουν τον τρόπο που οι χώρες προετοιμάζουν την άμυνά τους

  90. 14/04 12:38

    Ελληνικό Συμβούλιο Τουρισμού Υγείας | Ο Γ. Πατούλης πρόεδρος για τρίτη θητεία

  91. 13/04 21:34

    Υπ. Εξωτερικών | Σύσταση για την αποφυγή ταξιδιών σε Ισραήλ, Παλαιστινιακά Εδάφη, Λίβανο και Ιράν

  92. 13/04 20:55

    Ποιες αλλαγές φέρνουν για την ελληνική οικονομία οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες της ΕΕ

  93. 13/04 14:09

    Δημοσιογραφική αποστολή στην Κρήτη από τη Γερμανία και την Ελβετία

  94. 13/04 13:34

    Πώς θα βελτιωθεί η χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

  95. 13/04 12:53

    Φόρουμ Δελφών | To Ιράν θα απαντήσει στρατιωτικά στο Ισραήλ αλλά δεν θα ρισκάρει ανοιχτή σύγκρουση

  96. 13/04 12:39

    Ελληνικός τουρισμός | Πρέπει να υπολογίζονται οι δείκτες βιωσιμότητας στις αποφάσεις μας

  97. 12/04 21:52

    Taizoon Khorakiwala | Η Ελλάδα είναι ελκυστικός επενδυτικός προορισμός για Ινδούς επιχειρηματίες

  98. 12/04 21:43

    Το προσδόκιμο ζωής είναι 2,3 χρόνια μικρότερο στα κατώτερα μορφωτικά στρώματα σε σχέση με τα ανώτερα

  99. 12/04 21:37

    Επιτακτική η ανάγκη της αναβάθμισης των δεξιοτήτων στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

  100. 12/04 19:40

    Συνάντηση εργασίας Όλγας Κεφαλογιάννη με τον Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα