Social Media in Tourism 2019: Αυξάνοντας τη φήμη του brand

Α Decrease font Enlarge font
Social Media in Tourism 2019: Αυξάνοντας τη φήμη του brand

Η διαδικασία της απόφασης ταξιδιού έχει αλλάξει δραματικά, τα ταξίδια αναψυχής έχουν μετατραπεί σε ταξίδια εμπειριών, σε μια αγορά άκρως ανταγωνιστική όπου κάθε λεπτομέρεια μετράει. Τα social media πυροδοτούν το ενδιαφέρον για ταξίδια αυξάνοντας τις δαπάνες ταξιδιού παγκοσμίως. 

Στο συνέδριο Social Media in Tourism 2019, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 21 Ιανουαρίου, από την Boussias Communication στο Domotel Kastri, έμπειροι διεθνείς και Έλληνες ομιλητές μοιράστηκαν όλες τις νέες τάσεις, τις εξελίξεις, τις καλές πρακτικές, τα tips και τα μυστικά, σχετικά με το πώς αξιοποιούνται τα social media για την αποτελεσματική προβολή των τουριστικών επιχειρήσεων, πετυχαίνοντας μεγαλύτερη προσέλκυση ταξιδιωτών/ πελατών.

Στην πρώτη ενότητα του συνεδρίου «Κύριες τάσεις στην τουριστική αγορά με την επέλαση των social media – Το διεθνές και ελληνικό περιβάλλον», ο Polle de Maagt, Digital & social media ambassador, παρουσίασε εμπειρίες συνεργασίας με παγκόσμιους κολοσσούς (KLM) και startups (SurpriseMe London) 

Ο Silvar Laasik, Creative Director και ο Erkki Tuisk, Account Director της Zavod BBDO παρουσίασαν τα μυστικά και τη συνταγή επιτυχίας της καμπάνιας The Estonian Stress Buster & Deepest Roots by Visit Estonia, μια από τις 8 shortlisted καμπάνιες για Καλύτερη Προβολή Εθνικού Οργανισμού στα περίφημα Διεθνή Βραβεία Λονδίνου 2018. Η καμπάνια που πραγματοποιήθηκε μόνο στα social media, πέτυχε 220.000 contacts σε 130 χώρες. 

Από την πλευρά της Ελλάδας, η Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece και ο Αλέξης Γαληνός, Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ) επικοινώνησαν στους συμμετέχοντες του συνεδρίου τις δράσεις των δύο αυτών φορέων που έχουν στόχο το social engagement και τελικά την αύξηση των επισκεπτών, ενώ ο Γιώργος Κουτσοκώστας από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης του ΙΝΣΕΤΕ αναφέρθηκε στη σημασία της εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των στελεχών του τουρισμού για να είναι πάντα το παραγόμενο έργο του επίκαιρο και αποτελεσματικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Digital Marketing Masterclass έχει πραγματοποιηθεί 12 φορές από το 2015 μέχρι σήμερα, σε 9 διαφορετικές πόλεις ενώ το 2019 το ΙΝΣΕΤΕ θα πραγματοποιήσει 60 σεμινάρια σε 14 πόλεις σε όλη την Ελλάδα.

Ο Ορέστης Ανδριάνης, Industry Manager Travel της Google, επεσήμανε ότι τα ξενοδοχεία πλέον δεν πωλούν μόνο ένα δωμάτιο, αλλά ένα ταξίδι, μια εμπειρία, ένα συναίσθημα και αυτό πρέπει να αντανακλάται στα κανάλια τους στα social media αλλά και στο website τους, προκειμένου να παίρνουν απευθείας κρατήσεις, παρακάμπτοντας τους ενδιάμεσους (Online Travel Agents, tour operators, κ.λπ.). Μάλιστα έχει καταγραφεί ότι πριν την κράτηση ενός ταξιδιού, ο χρήστης κάνει 44 touch points (σημεία αλληλεπίδρασης του χρήστη με μια εταιρεία, είτε κατά πρόσωπο, είτε μέσω ιστοσελίδας, εφαρμογής, μέσων κοινωικής δικτύωσης, είτε μέσω οποιασδήποτε μορφής επικοινωνίας). Χρειάζονται προσωποποιημένες πληροφορίες προκειμένου ο ενδιαφερόμενος να βρει εύκολα σε μια αναζήτηση αυτό που χρειάζεται ενώ οι ταξιδιώτες δεν επικεντρώνονται στο brand αλλά στις υπηρεσίες. 

Ο Rafael Hagouel της Zootle παρουσίασε τη δυνατότητα που δίνει η εταιρεία στους πελάτες ενός ξενοδοχείου να έχουν πρόσβαση στο wi-fi μέσω login σε Facebook, email, twitter. Το εργαλείο αυτό παρέχει στον ξενοδοχείο σημαντικά στατιστικά για τους πελάτες του (φύλο, ηλικία, ημερομηνία γέννησης, χρόνος παραμονής στο ξενοδοχείο, κ.λπ.) ενώ μπορεί να τους προτρέψει να κάνουν reviews κατά τη διάρκεια παραμονής στο ξενοδοχείο. 

Στη δεύτερη ενότητα «Οι εξελίξεις στις κοινωνικές πλατφόρμες. Πώς να αυξήσετε brand awareness, κρατήσεις, πωλήσεις και θετικά reviews», η Dawn Gribble, Founder & CEO της Virtual Solutions έδωσε χρήσιμες συμβουλές για την παρουσία των εστιατορίων στα social media ενώ αντίστοιχες συμβουλές έδωσε για τα ξενοδοχεία η Τίνα Μιχαηλίδου, Hotel’s Communication Strategy & Digital Media Director. Το βασικό στοιχείο είναι η δημιουργία εμπειρίας, το πρωτότυπο περιεχόμενο και ανάδειξη του συναισθήματος. Ειδικά σε ό,τι αφορά τις πληρωμένες αναρτήσεις, η κα Μιχαηλίδου τόνισε ότι βοηθούν να επιλέξει κάποιος τον πελάτη που θέλει να έχει και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με Google ads, Facebook ads αλλά και με τη φιλοξενία των κατάλληλων influencer-bloggers. 

Ο Πάνος Λαδάς, SEO expert, τόνισε τη σημασία του κατάλληλου SEO στο site μιας επιχείρησης, για το οποίο βασικές προϋποθέσεις είναι η ύπαρξη υψηλής τεχνολογίας, πλούσιου περιεχομένου και κατάλληλων links. Επιπλέον, τόνισε ότι το site θα πρέπει να είναι mobile friendly, να είναι ασφαλές (https) και να φορτώνει πολύ γρήγορα. 

Ο Sam Brookes, Business Director της Seen Connects, ασχολήθηκε ιδιαίτερα με το Instagram και τη δύναμη της εικόνας, δίνοντας πρακτικές συμβουλές για δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου σε αυτό το μέσο κοινωνικής δικτύωσης. 

Τέλος, ο Jonas Carlson Almqvist, Tech Lead Digital in Destination της Thomas Cook Northern Europe, παρουσίασε τις δυνατότητες που προσφέρει το site της εταιρείας στους ταξιδιώτες, με όλες τις εφαρμογές να είναι ενσωματωμένες, ακόμα και η κράτηση αεροπορικού εισιτηρίου και η αποθήκευση του boarding pass. 

Στην 3η ενότητα «Innovation & Social Media case studies από επιτυχημένες επιχειρήσεις εστίασης & τουρισμού: πρόκληση, λύση, αποτέλεσμα», παρουσιάστηκαν τα case studies του Costa Navarino, του Hilton Athens, του Spetses Marathon, του Tweed Run ενώ στο πάνελ που ακολούθησε, με συντονιστή τον Αποστόλη Αϊβαλή, CEO της KnowCrunch εξετάστηκε το ποιά digital κανάλια, εργαλεία και στρατηγικές φέρνουν τελικά πελάτες, κρατήσεις και ενισχύουν το brand awareness των ξενοδοχείων ή των προορισμών. 

Το συνέδριο έκλεισε με δύο bonus sessions: Super high tech, immerse media, virtual reality και Workshop on positive reviews & more table bookings for restaurants & bars

  1. 21/05 18:38

    Εκτός λειτουργίας παραμένει ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος

  2. 21/05 18:24

    650 επιφανείς Γάλλοι επιχειρηματίες στα Aldemar Resorts

  3. 21/05 16:32

    Βιέννη vs Αθήνα: Παράνομοι ξεναγοί- Γράφει ο Αριστοτέλης Κοσκινάς, αρχαιολόγος & ξεναγός

  4. 21/05 15:53

    Η διεθνής προβολή της Μήλου προσελκύει επενδύσεις σε νέα τουριστικά καταλύματα

  5. 21/05 15:22

    Έφυγε από τη ζωή ο Νίκι Λάουντα, ιδρυτής της Lauda Air

  6. 21/05 14:38

    ΙΝΣΕΤΕ: Πώς ο ελληνικός τουρισμός θα αυξήσει τη μέση κατά κεφαλή δαπάνη

  7. 21/05 14:27

    Το Ikos Aria μεταφέρει στην Κω το μοντέλο διακοπών Infinite Lifestyle

  8. 21/05 14:22

    Επίτροπο για τον τουρισμό ζητεί η HOTREC

  9. 21/05 14:03

    Η Sky Express συμμετέχει στο “Μεταφορικό Ισοδύναμο”

  10. 21/05 13:58

    Προβολή της Νάξου στην Αθήνα

  11. 21/05 13:52

    FedHATTA: Στήριξη των υποψηφίων από τον τουρισμό στις εκλογές

  12. 21/05 13:49

    “My Greek Odyssey” και στην Αστυπάλαια

  13. 21/05 13:47

    Αυτά είναι τα κορυφαία συνεδριακά ξενοδοχεία στον κόσμο- Ανάμεσά τους ένα ελληνικό

  14. 21/05 13:31

    Βραβείο στην παραλία «Ποταμός» στα Μάλια

  15. 21/05 13:13

    Η αναζήτηση εργασίας στην πρώτη γραμμή των ψηφιακών επιθέσεων

  16. 21/05 13:05

    Οδηγός για τη ρύθμιση οφειλών σε 120 δόσεις

  17. 21/05 12:43

    Η Ευρώπη υπογράφει αεροπορικές συμφωνίες με την Κίνα

  18. 21/05 12:35

    Κοπάδι από μικρά δελφίνια μάγεψαν τη Μύκονο με τα παιχνίδια τους

  19. 21/05 12:13

    Βραβείο για την Ελλάδα στα Europa Nostra Awards 2019

  20. 21/05 12:06

    +37,2% (!) οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο α' τρίμηνο του 2019

  21. 21/05 11:41

    Ιδρύθηκε η Ένωση Επιστημόνων Εκπαιδευτών Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

  22. 21/05 11:24

    Τεράστιες οι προοπτικές της κρουαζιέρας στην Ελλάδα- Διεθνείς παράγοντες στο 5ο Posidonia Sea Tourism Forum

  23. 21/05 10:27

    Urban Frame Hotel: Νέο ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας

  24. 21/05 10:16

    Αύξηση των Ισπανών τουριστών στην Ελλάδα

  25. 21/05 10:02

    Ποδηλατικός αγώνας «Μάχη Πόρτας» στην Πύλη Τρικάλων

  26. 21/05 10:00

    Η Κόρινθος ως προορισμός θεματικού εκπαιδευτικού τουρισμού

  27. 21/05 09:49

    Σύστημα εικονικής πραγματικότητας για τις βίγλες της Χίου

  28. 21/05 09:45

    Περιφέρεια Δ.Ελλάδος: Κινηματογραφική ταινία και θεματικό βίντεο για την τουριστική προβολή

  29. 20/05 16:26

    FedHATTA: Ενθουσιασμένοι από την Ελλάδα οι Αμερικανοί τ. πράκτορες – Και νέα επίσκεψη στη χώρα μας το Νοέμβριο

  30. 20/05 16:21

    Πιο φθηνά τα B&B από τα all inclusive για τους Βρετανούς ταξιδιώτες στην Κρήτη

  31. 20/05 15:29

    Nέο λογότυπο για το Ειδικό Σήμα Ποιότητας Ελληνικής Κουζίνας

  32. 20/05 15:08

    Η Κάρπαθος σε νέα διεθνή τηλεοπτική παραγωγή

  33. 20/05 15:06

    Η Περιφέρεια N. Αιγαίου σύστησε τη Ρόδο σε κορυφαίους Αμερικανούς ταξιδιωτικούς πράκτορες

  34. 20/05 15:03

    Pint of Science 2019: Στην υγεία της Επιστήμης σε μπαρ της Αθήνας

  35. 20/05 14:57

    Νέα ξενοδοχεία της TUI και στην Ελλάδα

  36. 20/05 14:45

    Η γαλλική εφημερίδα Le Figaro προβάλει την «Αιώνια Αθήνα»- Aφιέρωμα 160 σελίδων!

  37. 20/05 14:30

    Διαφωνία Ομοσπονδιών για την επέκταση της ΣΣΕ στα τουριστικά καταλύματα

  38. 20/05 14:28

    Έρευνα: Ποιές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν το καλύτερο προφίλ για πολιτιστικό τουρισμό

  39. 20/05 14:06

    Προσωρινά κλειστό το αναψυκτήριο στον αρχαιολογικό χώρο Δήλου

  40. 20/05 13:42

    Elefthere Seaside Luxury Thermal Spa Resort: Μεγάλη επένδυση στην Καβάλα

  41. 20/05 12:51

    ΥΠΑ: +8,4% η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια το α' τετράμηνο

  42. 20/05 12:45

    Το Επιμελητήριο Ηρακλείου στη διεθνή έκθεση ANUGA

  43. 20/05 12:34

    Ξενοδοχεία: Τι ισχύει για τον μειωμένο ΦΠΑ σε υπηρεσίες εστίασης -Οδηγίες ΑΑΔΕ

  44. 20/05 12:21

    Fairbnb: Μια νέα Airbnb με κοινωνικό πρόσωπο- Η μισή προμήθεια σε επενδύσεις στις γειτονιές- το μανιφέστο

  45. 20/05 11:42

    H Turkish Airlines ανοίγει πέντε νέα lounge στο νέο Istanbul Airport

  46. 20/05 11:27

    Πόσους τουρίστες αναμένει το 2019 η Αττάλεια

  47. 20/05 10:59

    Ηλεκτρικά πατίνια: ευχή και κατάρα για τις πόλεις

  48. 20/05 10:38

    Thοmas Cook: Δεν υπάρχουν προβλήματα ρευστότητας

  49. 20/05 10:09

    Ο τουρισμός μπορεί να στηρίξει τη βιώσιμη ανάπτυξη της Μάνης

  50. 20/05 10:07

    Άδειες για κάμπινγκ και τουριστικές κατοικίες

  51. 20/05 10:02

    Ο δρόμος του αγροτικού ταχυδρόμου στα Σφακιά

  52. 20/05 09:58

    Μαθητικό Φεστιβάλ Θεάτρου στο αρχαίο θέατρο Μακύνειας

  53. 20/05 09:51

    Τουρισμός: Εικονική περιήγηση στη Δυτική Μακεδονία

  54. 19/05 13:55

    Ο απολογισμός του έργου της Δημοτικής Αστυνομίας Δήμου Αθηναίων το 2018

  55. 19/05 13:52

    Άδειες για 2 νέα ξενοδοχεία σε Σαντορίνη και Μύκονο

  56. 19/05 13:50

    Μη δασικές 2 εκτάσεις σε ξενοδοχεία στην Κέρκυρα και στα Χανιά

  57. 19/05 13:47

    Καταδυτικό κέντρο στη περιοχή Μονοναύτη του Δήμου Μαλεβιζίου

  58. 18/05 12:47

    Τουριστική προβολή του άξονα Κατακόλου-Αρχαίας Ολυμπίας

  59. 18/05 12:29

    Γιορτή Γεωργο-Κτηνοτροφίας στο Αργυροπούλι Τυρνάβου

  60. 18/05 12:26

    Μελέτη για τουριστικό λιμένα στη Ναύπακτο

  61. 17/05 17:15

    Το LoveGreece.com στηρίζει το έργο νέων Ελλήνων σχεδιαστών κοσμημάτων

  62. 17/05 16:42

    Απάντηση σε θέμα του Tornos News: "Το This is Athens with a Local δεν ανταγωνίζεται τους ξεναγούς"

  63. 17/05 16:36

    Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

  64. 17/05 15:57

    Επίσκεψη Ρουμάνων δημοσιογράφων στα Χανιά

  65. 17/05 15:47

    Το κρουαζιέροπλοιο Celebrity Edge για πρώτη φορά στον Πειραιά

  66. 17/05 14:27

    Η Xenia 2019 θα ξεπεράσει κάθε προσδοκία

  67. 17/05 14:17

    Στην Αθήνα γιορτάζει ο ιδρυτής του Facebook τα 7 χρόνια γάμου του

  68. 17/05 13:45

    FedHATTA: Συνάντηση των τουριστικών γραφείων στα Χανιά

  69. 17/05 13:21

    Κέρκυρα: Σύμβαση για την αποκατάσταση των τριών κτιρίων στο Μον Ρεπό

  70. 17/05 13:19

    Τουρισμός: Τα πολιτιστικά ταξίδια πρώτη επιλογή για τους Κινέζους

  71. 17/05 13:03

    Η Ισπανία σταθερά πρωταθλήτρια χώρα σε Γαλάζιες Σημαίες

  72. 17/05 12:52

    Take Memories: Νέος οργανωτής πολυτελών ταξιδιών με πρόγραμμα και για Ελλάδα

  73. 17/05 12:34

    Πρωτοβουλία της ΑΒΤΑ για "πράσινες διακοπές"- Τι συμβουλεύει τους τουρίστες

  74. 17/05 12:24

    GetYourGuide: Χρηματοδότηση 484 εκατ. δολαρίων για περισσότερες ταξιδιωτικές εμπειρίες σε όλο τον κόσμο

  75. 17/05 11:57

    Προώθηση ελληνικών προορισμών σε Κίνα, Ολλανδία και Γερμανία

  76. 17/05 11:55

    EasyJet: Αυξημένες απώλειες το α’ 6μηνο αλλά αύξηση των επιβατών

  77. 17/05 11:25

    Υπ. Περιβάλλοντος: Ανάδειξη των υδάτινων διαδρομών της Αθήνας

  78. 17/05 11:07

    Βραβεία Der Touristik Nordic/Apollo σε ξενοδοχεία της Ρόδου, Τήλου και Σύμης (Λίστα)

  79. 17/05 11:02

    Τ.Ο. Πελοποννήσου: Συνάντηση με τους υποψήφιους δημάρχους στην Τρίπολη

  80. 17/05 10:54

    Waterpark 4.000 τ.μ. στο Creta Maris Beach Resort

  81. 17/05 10:52

    ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Έκπτωση 30% στα εισιτήρια για τις εκλογές

  82. 17/05 10:44

    ΣΤΕΕΑΕ: Άδικη απόφαση για την ενοικίαση ΙΧΕ με οδηγό

  83. 17/05 10:37

    Η Ελλάδα στην έκθεση για τον τουρισμό της τρίτης ηλικίας στη Σουηδία

  84. 17/05 10:34

    Επιχορηγήσεις για νέα ξενοδοχεία σε Ζάκυνθο και Κεφαλλονιά

  85. 17/05 10:32

    Ο λιμένας Σκύρου στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Μαρινών

  86. 17/05 10:29

    Δωρεάν ασφαλής στάθμευση ποδηλάτων στην Τρίπολη

  87. 17/05 10:19

    Επέκταση και εκσυγχρονισμός του Μουσείου Μυκόνου

  88. 17/05 10:18

    Γιορτή Κερασιού στο Μεταξοχώρι Λάρισας

  89. 16/05 17:01

    Κανονικά τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι στις εκλογές

  90. 16/05 16:31

    FedHATTA: Δικαιώνεται το αίτημα να λειτουργήσουν κανονικά τα μουσεία και οι αρχ. χώροι στις εκλογές

  91. 16/05 15:11

    Ενημερωτική συνάντηση με τον υπουργό Τουρισμού για τον κερκυραϊκό τουρισμό

  92. 16/05 14:49

    Νέα τμήματα μετεκπαίδευσης στον τουριστικό τομέα

  93. 16/05 14:00

    TUI: Ποιοί παράγοντες παρατείνουν την αίσθηση των διακοπών

  94. 16/05 13:54

    Smart City: Πόσο έξυπνες πόλεις θέλουμε;

  95. 16/05 13:32

    Discover Greece: Καγιάκ στη λίμνη Κρεμαστών

  96. 16/05 13:25

    Διανυκτέρευση στο λεωφορείο των Spice Girls μέσω Airbnb

  97. 16/05 13:17

    Συνεχίζεται η αδύναμη ζήτηση για τους θερινούς προορισμούς των Γερμανών

  98. 16/05 13:06

    Άνοδο του ΑΕΠ κατά $195 δις μπορεί να φέρει στην Ελλάδα η Τεχνητή Νοημοσύνη

  99. 16/05 12:54

    Η Έκθεση Μετά τη Βαβέλ συμμετέχει στη Διεθνή Ημέρα Μουσείων (18/5) με ελεύθερη είσοδο

  100. 16/05 12:41

    Τουρισμός: Τι επιζητούν οι Αμερικανοί από τις διακοπές τους το 2019