ΤripAdvisor: O ρόλος των γραπτών μηνυμάτων στη ψηφιακή επικοινωνία του τουρισμού

Α Decrease font Enlarge font
ΤripAdvisor: O ρόλος των γραπτών μηνυμάτων στη ψηφιακή επικοινωνία του τουρισμού

To TripAdvisor δημοσιοποίησε ένα άρθρο της Travel Blogger Ηelen Anne Travis, η οποία αναλύει  πως τα γραπτά μηνύματα με ποσοστό ανάγνωσης 98% συμβάλλουν στην ψηφιακή επικοινωνία του τουρισμού.

Το άρθρο έχει ως εξής:

Ενώ πολλές επωνυμίες του κλάδου της φιλοξενίας αναζητούν τις τελευταίες τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προβάλλοντας μέσω Twitter ή Snapchat πώς έκλεψαν τις καρδιές των πελατών τους, εύκολα παραβλέπουν ίσως την απλούστερη μορφή ψηφιακής επικοινωνίας: το γραπτό μήνυμα.

Απλό και σίγουρο. Αλλά αυτός είναι ο λόγος που το κάνει τόσο ισχυρό. Λάβετε υπόψη τα εξής:

-Τουλάχιστον 4 δις. άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους για να στέλνουν γραπτά μηνύματα.

-Για τις εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων δεν χρειάζεται οι χρήστες να κατεβάσουν κάποια νέα εφαρμογή για κινητές συσκευές ή να δημιουργήσουν ένα ακόμα προφίλ σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

-Σύμφωνα με την αναφορά του TripBarometer για τους Συνδεδεμένους Ταξιδιώτες από το TripAdvisor, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν τα κινητά τους για να προγραμματίσουν τις διακοπές τους, για να κάνουν κράτηση για κάποιο κατάλυμα ή για κάποια ταξιδιωτική δραστηριότητα.

Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε πώς οι εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων μπορούν να σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε και να προσελκύσετε αυτούς τους πελάτες γνώστες των κινητών τηλεφώνων.

Πώς λειτουργεί μια εκστρατεία μέσω γραπτών μηνυμάτων

Οι εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό όπως η προσέγγιση μέσω email. Δημιουργείτε μία λίστα παραληπτών. Τους στέλνετε μηνύματα. Προσπαθείτε να αυξήσετε την απόδοσή σας.

Όπως ισχύει και για τα email, κάθε χώρα έχει δικούς της κανόνες και κανονισμούς σχετικά με τον τρόπο επικοινωνίας με τους συνδρομητές. Οι συνδρομητές πρέπει να επιλέξουν να λαμβάνουν μηνύματα και θα πρέπει επίσης να υπάρχει μια συγκεκριμένη διαδικασία για την κατάργηση της εγγραφής. Αυτό βοηθά τους πελάτες των οποίων οι πάροχοι χρεώνουν τα γραπτά μηνύματα να αποφεύγουν ανεπιθύμητα έξοδα.

Ωστόσο, εκεί που διαφέρουν οι εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων από εκείνες μέσω email είναι η ευκαιρία προσέλκυσης. Τα γραπτά μηνύματα έχουν ποσοστό ανάγνωσης 98%, ενώ ακόμα και οι πιο δυνατές εκστρατείες μέσω email πετυχαίνουν στην καλύτερη περίπτωση ένα 30%.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα των γραπτών μηνυμάτων είναι ότι τα πάντα μπορούν να γίνουν στην ίδια πλατφόρμα. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι θέλετε να καλέσετε τους πελάτες σε κάποια ειδική εκδήλωση. Στείλατε μια πρόσκληση μέσω email, αλλά προκείμενου οι χρήστες να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους μέσω RSVP θα πρέπει να εγγραφούν μέσω μιας εξωτερικής ηλεκτρονικής φόρμας.

Με την αποστολή γραπτού μηνύματος, το μόνο που χρειάζεται είναι μια απάντηση με «ναι» ή «όχι».

Πώς χρησιμοποιούν τα εστιατόρια τις εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων

Για να μάθω περισσότερα σχετικά με τις εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας, επικοινώνησα με τον Bobby Angilella, Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης Εργασιών της πλατφόρμας γραπτών μηνυμάτων μάρκετινγκ SlickText.com. Ανάμεσα στους μεγαλύτερους πελάτες της πλατφόρμας βρίσκονται εστιατόρια.

Πρόσφατα η SlickText συνεργάστηκε με την αμερικανική αλυσίδα Wing City Grill. Οι δύο επιχειρήσεις της επωνυμίας ήθελαν να αυξήσουν τις εγγραφές της λίστας για γραπτά μηνύματα και ανέπτυξαν ένα πρόγραμμα το οποίο ενθάρρυνε την επιστροφή των επισκεπτών μέσω ειδικών εκδηλώσεων και αποκλειστικών προσφορών.

Το πρώτο βήμα ήταν η διεύρυνση της υπάρχουσας βάσης συνδρομητών του Wing City Grill. Οδηγίες σχετικά με την εγγραφή, δηλ. «στείλτε JOIN στο 12345», προωθούνταν στις επιτραπέζιες πινακίδες των εστιατορίων, στις ψηφιακές επιγραφές ακόμα και στο πίσω μέρος από τις ντουζιέρες.

«Δεν υπήρχε καμία προφορική εμπλοκή από μεριάς των εργαζομένων» δήλωσε ο Angilella. «Ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης θέλησε να πραγματοποιήσει την εκστρατεία χωρίς να αποσπάσει την προσοχή των εργαζομένων ή των εκπροσώπων της διεύθυνσης.»

Όσοι επέλεγαν να συμμετάσχουν στη λίστα λάμβαναν αμέσως ένα κουπόνι αξίας 1,80 ευρώ και έπαιρναν μέρος στην εβδομαδιαία κλήρωση για μία δωροκάρτα αξίας 23 ευρώ από τα Wing City Grill. Η αλυσίδα χρησιμοποίησε επίσης την πλατφόρμα της SlickText για να συγκεντρώσει διευθύνσεις email και ημερομηνίες γενεθλίων.

Ανά μερικές εβδομάδες το εστιατόριο έστελνε μια αποκλειστική προσφορά για όσους βρίσκονταν στη λίστα, ενώ οι συνδρομητές δελεάζονταν επίσης με ειδικές προσφορές για την ημέρα των γενεθλίων τους.

Μέσα σε δύο μήνες η επωνυμία διπλασίασε τους συνδρομητές της λίστας της. Οι πελάτες που χρησιμοποίησαν το απευθείας κουπόνι των 2 ευρώ είχαν συνήθως μεγαλύτερη ταμπέλα, είπε ο Angilella, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους υπεύθυνους να υποψιαστούν ότι η έκπτωση τους ενθάρρυνε να παραγγείλουν ορεκτικό ή ένα επιπλέον ποτό. Όποτε η επιχείρηση έστελνε γραπτό μήνυμα στο πλαίσιο κάποιας προωθητικής ενέργειας παρατηρούσαν μια απότομη αύξηση των παραγγελιών με τον κωδικό κουπονιού που περιλαμβανόταν στο μήνυμα.

«Αναμφισβήτητα τα γραπτά μηνύματα έχουν πολύ υψηλότερο ποσοστό αναγνωσιμότητας αλλά και εξαργύρωσης σε σχέση με τα email σε περιπτώσεις δελεαστικών προσφορών» λέει ο Angilella.

Εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων για ξενοδοχεία

Ωστόσο, οι εκστρατείες μέσω γραπτών μηνυμάτων για ξενοδοχεία είναι μια εντελώς διαφορετική υπόθεση. Με απλά λόγια: Ο κόσμος μπορεί να βγει έξω για φαγητό κάποιες φορές τον μήνα, αλλά οι περισσότεροι ταξιδιώτες χρειάζονται δωμάτιο σε ξενοδοχείο μόνο λίγες φορές τον χρόνο. Οι πελάτες θα περιμένουν διαφορετικές υπηρεσίες γραπτών μηνυμάτων και ένα λιγότερο πιεσμένο πρόγραμμα προσέλκυσης, είπε ο Angilella.

Πρότεινε ότι τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν να ενσωματώσουν μια πλατφόρμα γραπτών μηνυμάτων στο υπάρχον λογισμικό διαχείρισης πελατών, χρησιμοποιώντας το εργαλείο για την επιβεβαίωση των κρατήσεων. Έτσι το κατάλυμα θα μπορούσε να στέλνει ειδικές προσφορές ανά περίπου έξι μήνες.

Ένα πλάνο το οποίο θα ήθελε να δει να αποδίδει καρπούς είναι η χρήση της πλατφόρμας SlickText ως υποδοχέα γραπτών μηνυμάτων. Οι πελάτες θα μπορούσαν να λάβουν πληροφορίες από τη ρεσεψιόν χωρίς να χρειάζεται να συνδεθούν στο email τους ή να συμπληρώσουν κάποια ηλεκτρονική φόρμα. Ερωτήσεις σχετικά με κρατήσεις για δείπνο και ώρες τσεκ-ιν θα μπορούν να αποσταλούν από μέσα στο ταξί στη διαδρομή για το αεροδρόμιο, ή αμέσως πριν την απογείωση.

«Η αποστολή γραπτού μηνύματος είναι προτιμότερος τρόπος επικοινωνίας στην περίπτωση μιας απλής ερώτησης» είπε ο Angilella.

*Η Helen Anne Travis είναι συγγραφέας ταξιδιωτικών βιβλίων. Τα άρθρα της έχουν δημοσιευτεί στη Chicago Tribune, τη Huffington Post και τους Tampa Bay Times, μεταξύ άλλων έγκριτων εντύπων.

 

  1. 15/06 23:22

    Τα νησιά των Κυκλάδων είναι "μπιμπελό" και δεν απευθύνονται στη μάζα

  2. 15/06 23:14

    ΕΟΤ: 186.000 ευρώ για καμπάνια μέσω του SKYSCANNER

  3. 14/06 16:51

    Αυξάνεται η χρηματοδότηση ΕΣΠΑ για νέες τουριστικές ΜμΕ

  4. 14/06 16:38

    Φεστιβάλ Επιδαύρου | Ρόμπερτ Γουίλσον: Παράσταση "Οιδίπους" βασισμένη στο έργο του Σοφοκλή

  5. 14/06 16:16

    Μέτρα κατά του υπερ-τουρισμού και στην Μπρυζ του Βελγίου

  6. 14/06 15:02

    ΠΟΤ: Πρώτος διεθνής διαγωνισμός για start-up στον αθλητικό τουρισμό

  7. 14/06 14:33

    Εγκρίθηκε η τμηματική άδεια λειτουργίας του τουριστικού λιμένα Μεσολογγίου

  8. 14/06 14:31

    Η Ryanair γιορτάζει τη Γιορτή του Πατέρα με προσφορές στα εισιτήρια

  9. 14/06 14:02

    Ημέρα γάμου στο ξενοδοχείο Sofitel Athens Airport

  10. 14/06 13:41

    Βραχυχρόνιες μισθώσεις: Ευκαιρία ή πρόβλημα για τους ευρωπαϊκούς προορισμούς;

  11. 14/06 13:38

    Expedia: Τι ενοχλεί τους Αμερικανούς στις διακοπές τους

  12. 14/06 12:47

    Παρουσίαση της Ελλάδας στην Ιαπωνική τηλεόραση

  13. 14/06 12:42

    H Airbnb προσφέρει συγκλονιστικές εμπειρίες περιπέτειας σε όλο τον κόσμο

  14. 14/06 12:39

    Οι πτήσεις βλάπτουν σοβαρά το περιβάλλον

  15. 14/06 12:19

    ΣΕΤΚΕ: Τέλος στον «πόλεμο» λάσπης, ο λόγος στη Δικαιοσύνη

  16. 14/06 12:09

    1η Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού Γαστρονομίας και Οίνου

  17. 14/06 12:07

    ΕΟΤ: Προβολή των Κυκλάδων σε Ρουμανία και Ουκρανία

  18. 14/06 12:03

    Γυρίσματα για την αυστριακή τηλεόραση σε Κεφαλονιά, Ζάκυνθο και Ιθάκη

  19. 14/06 11:59

    Fam trip στην Πελοπόννησο για Ρουμάνους τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους

  20. 14/06 11:55

    Τουρισμός: Οι Γερμανοί τουρ οπερέιτορ ελπίζουν στις κρατήσεις τελευταίας στιγμής

  21. 14/06 11:24

    Πώς σπείρα εξαπατούσε ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων

  22. 14/06 10:12

    Το νέο Δ.Σ. στην Ένωση Ξενοδόχων Εύβοιας

  23. 14/06 10:09

    EOT: Δράσεις για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό

  24. 14/06 10:07

    Δήμος Αρταίων: Διαγωνισμός για τουριστική προβολή

  25. 14/06 10:05

    Πρώτο Elafonisos Run στην Ελαφόνησο

  26. 14/06 10:02

    O Πειραιάς μετατρέπεται σε τουριστικό προορισμό

  27. 14/06 09:56

    Άδεια στον Αστέρα Βουλιαγμένης για κατάχωση αρχαιοτήτων

  28. 13/06 16:25

    REWE Reisen: Ο εσωτερικός τουρισμός πρώτη επιλογή των Γερμανών αυτό το καλοκαίρι

  29. 13/06 15:49

    Αύξηση των επισκεπτών στα μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους το α’ δίμηνο

  30. 13/06 15:33

    Αποκαθίσταται το διατηρητέο κτίριο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

  31. 13/06 14:42

    ΞΕΕ/ ΙΤΕΠ: Αρνητικό α' τρίμηνο για τα ελληνικά ξενοδοχεία - "Καμπανάκι" για ολόκληρη τη χρονιά

  32. 13/06 13:32

    Η Αθήνα υποδέχεται το Global Editors Network Summit 2019

  33. 13/06 12:48

    Η Ρόδος πρωταγωνιστεί και σε φωτογράφιση μόδας

  34. 13/06 12:44

    Αλόννησος: Πρώτη γνωριμία με το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ελλάδας

  35. 13/06 12:33

    Γνωριμία των Γερμανών ταξιδιωτικών πρακτόρων με την ελληνική ακτοπλοΐα

  36. 13/06 11:04

    Υπερ-τουρισμός | Ποιες πόλεις στον κόσμο απειλούνται και τι πρέπει να κάνουν

  37. 13/06 10:40

    Ο ΕΟΤ στο «22ο Διεθνές Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού» στην Πολωνία

  38. 13/06 10:27

    Εβδομάδα βιοποικιλότητας στο Creta Maris Beach Resort

  39. 13/06 10:22

    Οι όροι λειτουργίας παιδότοπων σε ξενοδοχεία και άλλες επιχειρήσεις (όλη η απόφαση)

  40. 13/06 10:14

    ΕΟΤ: 372.000 ευρώ για προβολή μέσω του TripAdvisor

  41. 13/06 10:10

    Διαρρυθμίσεις σε ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης και της Κηφισιάς

  42. 13/06 10:09

    Διεθνείς καταδύσεις στον Άγιο Νικόλαο

  43. 13/06 10:04

    Οδηγός για επενδύσεις στη Βραζιλία

  44. 13/06 09:55

    Διατηρητέα κτίρια αποθηκών στο Κιάτο γίνονται θέατρο και κινηματογράφος

  45. 12/06 16:43

    Θεατρική παράσταση "Το δικό μας σινεμά" στο ανακαινισμένο θέατρο Άλσος

  46. 12/06 16:38

    H Ryanair εξαγόρασε τη Malta Air

  47. 12/06 16:13

    Η Saudi Arabian Airlines ενώνει την Αθήνα με το Ριάντ

  48. 12/06 15:03

    ΑΑΔΕ: 33 ερωτήσεις και απαντήσεις για τη φορολογία των βραχυχρόνιων μισθώσεων

  49. 12/06 14:47

    Σε λειτουργία το Κέντρο Πληροφοριών Τουριστών στον Ισθμό

  50. 12/06 14:18

    Προώθηση της Πελοποννήσου και της Μεσσηνίας στην Κίνα

  51. 12/06 14:13

    Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής PelionFestival

  52. 12/06 13:06

    TUI Sensimar Meltemi Blu: Άνοιξε το πρώτο επώνυμο ξενοδοχείο της TUI στη Σαντορίνη (φωτο)

  53. 12/06 12:46

    Fraport: Μείωση της επιβατικής κίνησης στα 14 αεροδρόμια το Μάιο

  54. 12/06 12:43

    Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων: Βλαπτική για τα καταλύματα η ΣΣΕ της ΣΕΤΚΕ

  55. 12/06 12:27

    Travelodge: 7 στους 10 Βρετανούς θα κάνουν διακοπές στη χώρα τους το 2019

  56. 12/06 12:26

    World Travel Awards: Το Sani Resort κορυφαίο θέρετρο για οικογένειες στην Ευρώπη

  57. 12/06 12:05

    Η ιστορία και ο πολιτισμός της Κ. Μακεδονίας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των Νοτιοκορεατών

  58. 12/06 11:50

    Τουρισμός: Οι top τάσεις στα ταξίδια των Ευρωπαίων και Αμερικανών το 2019- Ποιοι προτιμούν Ελλάδα

  59. 12/06 11:45

    Η Λέσβος στον παγκόσμιο χάρτη της ορεινής ποδηλασίας

  60. 12/06 11:41

    Η Kuwait Airways επιστρέφει στην Κύπρο μετά από 15 χρόνια

  61. 12/06 11:04

    Θεσσαλονίκη: Ανάδειξη των μνημείων της Άνω Πόλης μέσα από το Yedi Kule Conquest

  62. 12/06 10:34

    Στην Κρήτη ο διαγωνισμός Mις Παγκόσμιος Τουρισμός

  63. 12/06 10:19

    Μέλος των Preferred Hotels & Resorts το Lesante Luxury Hotel & Spa

  64. 12/06 10:12

    Ιταλοί πράκτορες και δημοσιογράφοι στα Ιόνια

  65. 12/06 10:06

    Ιατρικός τουρισμός: Αναβίωση του Όρκου του Ιπποκράτη στην Κω από Κινέζους και Ιταλούς γιατρούς

  66. 12/06 10:03

    Ψηφιακή ξενάγηση για τον Όμηρο στη Χίο

  67. 12/06 09:58

    ΕΟΤ: Συνδιαφήμιση με τουρ οπερέιτορ της Αυστρίας, Ελβετίας, Ουγγαρίας και Σλοβακίας

  68. 12/06 09:51

    Η αναβίωση του εθίμου του Αϊ Γιάννη Ριγανά στην Άρτα

  69. 12/06 09:44

    Εκσυγχρονίζεται το αλιευτικό καταφύγιο Μύτικα στην Πρέβεζα

  70. 12/06 09:38

    Υπουργείο Πολιτισμού: Εγκρίθηκαν 16 όροι για την επένδυση στο Ελληνικό

  71. 11/06 16:29

    Παραλίες: Πόσο ελεύθερη είναι η πρόσβαση;

  72. 11/06 16:15

    Επέκταση ΣΣΕ σε εργαζομένους στον τουρισμό

  73. 11/06 16:12

    Emirates: Ειδικές τιμές για ταξίδια από την Ελλάδα στο Ντουμπάι

  74. 11/06 15:02

    Opodo: Τρεις ελληνικοί προορισμοί στις 20 κορυφαίες επιλογές των Γερμανών το 2019

  75. 11/06 14:43

    ΕΟΤ: Προώθηση της Αθήνας και Θεσσαλονίκης στη Γερμανία

  76. 11/06 14:30

    Η Ελλάδα δεύτερος καλύτερος value προορισμός για τους Βρετανούς το 2019

  77. 11/06 14:28

    Ξεκίνησε η λειτουργία των Ιαματικής Πηγής Υπάτης

  78. 11/06 14:01

    Τουριστική Αστυνομία στην Κύπρο εισηγείται ο κ.Σ.Περδίου

  79. 11/06 13:56

    Η Ελλάδα εκροσωπείται για πρώτη φορά στην European Cities Marketing

  80. 11/06 13:36

    Η "Easy" εισέρχεται και στις εκδρομές

  81. 11/06 13:35

    Οι πιο σημαντικές τάσεις της ξενοδοχειακής βιομηχανίας το 2019

  82. 11/06 13:22

    Η Marketing Greece παρουσιάζει τη νέα e-νότητα “Content Library”

  83. 11/06 13:04

    Ανακαλύψτε τους θρύλους της Σπάρτης - Νέο βίντεο τουριστικής προβολής

  84. 11/06 13:00

    Tjäreborg: Οι Φινλανδοί προτιμούν πιάτα χορτοφάγων στις διακοπές στη Μεσόγειο

  85. 11/06 12:44

    Διακρίσεις στα World Travel Awards για τα ξενοδοχεία Elounda Beach και Elounda Bay

  86. 11/06 12:09

    Ηπειρωτικό Ράλι στα Ιωάννινα

  87. 11/06 12:07

    Θαλάσσιος τουρισμός: Βασικός πυλώνας ανάπτυξης ο κλάδος των επαγγελματικών σκαφών

  88. 11/06 12:05

    Aρχαιολογικό και περιβαλλοντικό πάρκο το Ασκληπιείο της Επιδαύρου

  89. 11/06 12:04

    Βρετανικός τουρισμός: Προτεραιότητα τα ταξίδια και το 2019- Πώς διαφοροποιείται φέτος η ζήτηση

  90. 11/06 11:56

    Σύγχρονη πρόσβαση των ΑμεΑ στην Ακρόπολη

  91. 11/06 11:27

    Τουρισμός: Μεγάλες εκπτώσεις στα πακέτα (και για Ελλάδα) για τους Βρετανούς τουρίστες

  92. 11/06 10:23

    Οι Λειψοί εκπαιδεύουν νέα ζευγάρια

  93. 11/06 10:19

    Συμπόσιο Δωδεκανήσου στην Κάλυμνο

  94. 11/06 10:17

    ΕΟΤ: Διαγωνισμός για εκτύπωση έντυπου προωθητικού υλικού

  95. 11/06 10:11

    Οι πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις της τουριστικής δραστηριότητας στο εμπόριο

  96. 11/06 10:07

    ΕΟΤ: Πρόσληψη υπαλλήλου στο Γραφείο Σκανδιναβίας- Ανανέωση της θητείας της προϊσταμένης στη Γαλλία

  97. 11/06 09:55

    Στις 12 Ιουνίου 2019 ο διαγωνισμός για το ξενοδοχείο Ηριδανός

  98. 10/06 16:16

    Ηoppa: Η Ελλάδα στους 6 κορυφαίους ονειρικούς προορισμούς το 2019

  99. 10/06 15:06

    ΞΕΕ: Εξώδικο στον ΟΠΙ για τα πνευματικά δικαιώματα

  100. 10/06 15:02

    Fosun: Προσφορά για την εξαγορά της Thomas Cook