Εκδήλωση CITY College για τον τουρισμό: Πώς οι νέες ταξιδιωτικές τάσεις καθορίζουν την επόμενη ημέρα

14-02-22 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Την προτίμηση των ταξιδιωτών για πιο ακριβές και ασφαλείς υπηρεσίες ξενοδοχείων, την επιμήκυνση της περιόδου διαμονής τους στον προορισμό, την αντιμετώπιση της εξόδου εργαζομένων από τον τουρισμό μέσω της στελέχωσης του κλάδου με ικανά στελέχη αλλά και τη στροφή των ταξιδιωτών στις προκρατήσεις το 2022, ως οι βασικές ταξιδιωτικές τάσεις που προέκυψαν κατά την περίοδο της πανδημίας στις οποίες θα πρέπει να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις του κλάδου, ανέδειξαν οι ομιλητές της διαδικτυακής εκδήλωσης «Τουρισμός: μαζικό ή προσωποποιημένο δώρο αγάπης; Προτιμήσεις τουριστών και υπηρεσίες ξενοδοχείων», που πραγματοποίησε το Τμήμα Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας του CITY College, University of York Europe Campus τη Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2022.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας, απευθύνοντας σύντομο χαιρετισμό κατά το άνοιγμα της εκδήλωσης, σημείωσε ότι ο τουρισμός μας αφορά όλους καθώς αντιπροσωπεύει το 25% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ αναφέρθηκε στην ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού που μπορεί να καθιερωθεί ως ιδανικός για όλες τις μορφές τουρισμού, με αυθεντικές εμπειρίες. Η Θεσσαλονίκη, είπε, είναι το πρώτο success story για το 2022, με μεγάλη αύξηση στην κρουαζιέρα, εξαιρετική τοποθεσία κοντά σε δημοφιλείς προορισμούς πολιτιστικού ενδιαφέροντος, πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, δραστήρια αστική ζωή, ασφάλεια και αυξανόμενο δίκτυο πτήσεων από το εξωτερικό.

Στόχος είναι, είπε ο κ. Ζέρβας, η επιμήκυνση της σεζόν, η προσέλκυση τουριστικού υψηλότερης αξίας και η αύξηση του μέσου όρου διαμονής των επισκεπτών. Για το λόγο αυτό, ο δήμος δίνει προτεραιότητα στη βελτίωση των υποδομών και την ποιότητας υπηρεσιών, με τη βοήθεια των θεσμικών τουριστικών φορέων. Τέλος, αναφέρθηκε στην ένταξη της Θεσσαλονίκης στις δημιουργικές πόλεις της UNESCO ως πρωτεύουσα γαστρονομίας.

Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Α’ Αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ και Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, κ. Γρηγόρης Τάσιος, μιλώντας στη διαδικτυακή εκδήλωση, αναφέρθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης του ρόλου των DMO, οι οποίοι πρόσφατα θεσμοθετήθηκαν από την Πολιτεία.

Στόχος των DMO, όπως είπε, είναι οι συμπράξεις δημόσιους και ιδιωτικού τομέα και οι ενέργειες μάρκετινγκ και προβολής του προορισμού. Το πιο δύσκολο παζλ, τόνισε ο κ. Τάσιος, ήταν η συνεργασία και συνέργεια με την τοπική αυτοδιοίκηση αλλά και η ανεύρεση πόρων, και χρειάζεται να διανύσουμε ακόμα δρόμο σε αυτή την κατεύθυνση.

Το μεγάλο στοίχημα στο νέο νόμο, είπε, είναι το τουριστικό παρατηρητήριο κάθε προορισμού, το ποίο θα προσφέρει στους επαγγελματίες σημαντικά δεδομένα βάσει των οποίων θα μπορούν να δημιουργηθούν στρατηγικές για τον προορισμό.

Οι μεγάλοι θεσμικοί φορείς (ΞΕΕ, ΠΟΞ, ΣΕΤΕ), με συντονισμένο τρόπο, αναδεικνύουν την ανάγκη κατάρτισης και εκπαίδευσης εργαζομένων, ώστε να καλυφθούν οι ελλείψεις εργαζομένων και να ανοίξει το ζήτημα «τι εργαζόμενους θέλουμε», υπογράμμισε ο κ. Τάσιος, ενώ τόνισε οτι θα χρειαστούν αλλοδαποί εργαζόμενοι στις «χαμηλές» κατηγορίες εργαζομένων και αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής για ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται ήδη στη χώρα.

Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων, κ. Δημήτρης Κουμπαράκης, αναφέρθηκε στη σημασία της διατήρησης του ανθρώπινου στοιχείου στον τουρισμό παρά την υιοθέτηση όλο και περισσότερων τεχνολογικών εφαρμογών.

Μιλώντας για τον τουρισμό στην Κρήτη, στην οποία αντιστοιχεί το 10% των ξενοδοχείων της Ελλάδας, το 2021 λειτούργησε το 97% των ξενοδοχείων. Το 2021 οι αφίξεις στο νησί σημείωσαν μείωση 37,% έναντι του 2019 και αύξηση 152% έναντι του 2020, και διευκρίνισε ότι η χρονιά των τουριστικών ρεκόρ του νησιού δεν ήταν το 2019 αλλά το 2018. Το 2021 το κατά κεφαλήν έξοδο σημείωσε μικρή αύξηση έναντι του 2019 καθώς οι τουρίστες αναγκάστηκαν λόγω της υγειονομικής αβεβαιότητας να ξοδέψουν περισσότερα για τεστ, καλύτερα ξενοδοχεία, πιο ασφαλή δωμάτια και γενικότερα να επιλέξουν πιο ποιοτικές διακοπές.

Για τους ίδιους λόγους, ο μαζικός τουρισμός καταβαραθρώθηκε το 2021, σε αντίθεση με την κατακόρυφη αύξηση των ενοικιάσεων αυτοκινήτων, ενώ και οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής επικράτησαν, με αποτέλεσμα οι ταξιδιώτες να χρειαστεί να καταβάλλουν περισσότερα για τις διακοπές τους στο νησί καθώς δεν μπορούσαν να αξιοποιήσουν τις προσφορές της περιόδου προκρατήσεων. Επιπλέον, η ζήτηση κορυφώθηκε για μικρά, πεντάστερα και μπουτίκ ξενοδοχεία αλλά και για ενοικιαζόμενα και Airbnb διαμερίσματα.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Κουμπαράκης, οι επενδύσεις στον τουρισμό θα πρέπει στο εξής να αφορούν ποιοτικές μονάδες, οι οποίες θα είναι εκείνες που στο μέλλον θα ξεχωρίζουν.

Ο Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος του ΤOURISM GENERIS, κ. Γεώργιος Δρακόπουλος ανέδειξε τις τάσεις στον τουρισμό οι οποίες αλλάζουν τα δεδομένα, η σημαντικότερη εκ των οποίων είναι οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής έως και τελευταίου δευτερολέπτου. Για το λόγο αυτό, ο τουρισμός θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος να ανταποκριθεί στην τάση αυτή και η επιτυχία εναπόκειται στην ικανότητα προσαρμογής του ανθρώπινου δυναμικού στις νέες συνθήκες.

Επικαλούμενος στοιχεία από τον ΠΟΤ, κ. Δρακόπουλος αναφέρθηκε στην τάση για ταξίδια κοντά στο σπίτι, για δραστηριότητες σε ανοικτό χώρο (ταξίδια στη φύση, αγροτουρισμός) και στην αειφορία.

Αναγκαία, όπως είπε, είναι επίσης η προσαρμογή των τουριστικών επιχειρήσεων στις νέες τεχνολογίες, ενώ ανέδειξε την ανάγκη για τις χώρες με μεγάλη εξάρτηση στον τουρισμό, να αντιστρέψουν τις προσεγγίσεις τους από τις πολιτικές για τον τουρισμό, και να εστιάσουν στις τουριστικές πολιτικές, αντίστοιχα, για την οικονομία, την απασχόληση και το περιβάλλον.

Τέλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη να επιλυθούν τα προβλήματα συναρμοδιότητας των ελληνικών υπουργείων αναφορικά με τον τουρισμό, καθώς και να διασφαλιστεί η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα μέσα από συνέργειες και συνεργασίες για καλύτερα αποτελέσματα.

διαβάστε ακόμα

Η Χαβάη ψήφισε νόμο για τον περιορισμό των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων
Ο τουρισμός εισέφερε 215 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ιταλίας το 2023
Τουρκικός τουρισμός | Ρεκόρ αφίξεων το α' 4μηνο στην Αττάλεια
Πεζοπορικές ξεναγήσεις στο Βόλο από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο
Προβολή της Αθήνας και της Σκύρου σε γερμανόφωνο περιοδικό
Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων