Η πολυπολιτισμική φύση του διαδικτύου (2020)

25-02-20 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Βασικό υποστύλωμα της μοντέρνας κοινωνίας της τεχνολογίας, αποτελεί το διαδίκτυο του οποίου η χρήση φαίνεται να αυξάνεται συνεχώς, με το 59% του παγκόσμιου πληθυσμού, να αποτελεί ενεργούς χρήστες. Πάνω ,δηλαδή , από τη μισή υφήλιο χρησιμοποιεί το internet καθημερινά .Γιατί; Η απάντηση βρίσκεται στο τεράστιο περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες συνεχώς, σε αμέτρητους τομείς πληροφορίας. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι πρόκειται για μία διαδραστική βιβλιοθήκη  και ένα χώρο αλληλεπίδρασης, στα οποία το μόνο που χρειάζεται να έχει κανείς για να έχει πρόσβαση, είναι να διαθέτει μία διαδικτυακή σύνδεση. 

Πολιτικά δρώμενα, βιομηχανία, επιχειρήσεις, επιστημονική έρευνα, ειδησιογραφία, ψυχαγωγία, ηλεκτρονικές αγορές, online επικοινωνία, τηλεδιασκέψεις, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πολλά ακόμα συνθέτουν την εικόνα του διαδικτύου το οποίο ξεκίνησε τη χιλιετία με το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού να το χρησιμοποιεί και πλέον φτάνει το 59%. Δύο πράγματα που ,θεωρητικά, σημάδευσαν την ραγδαία άνοδο των χρηστών είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα smart phones , καθώς μέσω αυτών οι άνθρωποι βρήκαν έναν καινούριο τρόπο να επικοινωνούν. Αρχικά το internet ξεκίνησε με σκοπό να διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ κυβερνητικών φορέων έρευνας  και το 1994 διευρύνθηκε και εξελίχθηκε σε ένα γεγονός το οποίο έδωσε παγκόσμια διάσταση στον κόσμο μας και κατέστησε δυνατή την εξυπηρέτηση πολλών διαφορετικών σκοπών μέσω της επικοινωνίας.

Εστιάζοντας στις γλώσσες που χρησιμοποιούνται online, δεν αποτελεί έκπληξη το ότι τα Αγγλικά είναι η κυρίαρχη καθώς είναι η διεθνής γλώσσα και η ευρέως διαδεδομένη σε τομείς όπως οι επιχειρήσεις  και η επιστημονική έρευνα. Ένα άλλο πλεονέκτημα της Αγγλικής ήταν φυσικά το ότι ήταν η γλώσσα με την οποία ξεκίνησε το internet, στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Αμερική, με αποτέλεσμα το περισσότερο αρχικό περιεχόμενο να είναι γραμμένο στα Αγγλικά. 

Παρόλα αυτά με το πέρασμα των χρόνων και την είσοδο καινούριων χρηστών από όλες τις γωνιές του κόσμου, νέες γλώσσες έρχονται να ανταγωνιστούν την Αγγλική, με την ανάγκη για τοπικισμό και μετάφραση του περιεχομένου να μεγαλώνει. Σήμερα τα Αγγλικά βρίσκονται στην πρώτη θέση με 25,3 %. 

Σύμφωνα με τα στατιστικά της Statista, δεύτερα έρχονται τα Κινέζικα, τα οποία αποτελούν την πλέον ταχέως αναπτυσσόμενη γλώσσα στον κόσμο. Με πληθυσμό 1,35 δισεκατομμύρια ανθρώπους αλλά και πολλούς άλλων εθνικοτήτων να τη μαθαίνουν , κατακτά επάξια τη δεύτερη θέση με 19,8%.

Τρίτα έρχονται τα Ισπανικά που απαριθμούν 750 εκατομμύρια ομιλητές, οι μισοί εκ των οποίων είναι φυσικοί ομιλητές. Καθώς η Ισπανόφωνη κοινότητα αυξάνεται και ενώνεται στο διαδίκτυο , περισσότερες εταιρίες θα πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται τη μετάφραση του περιεχομένου τους στα Ισπανικά. Άλλωστε, όλοι οι λαοί δείχνουν να προτιμούν στο internet, τη μητρική τους γλώσσα έναντι των Αγγλικών, ειδικά όταν πρόκειται για αγορές και αναζήτηση υπηρεσιών στο εξωτερικό. Το ποσοστό που κατακτά η Ισπανική γλώσσα ανέρχεται στο 8%. 

Τέταρτα ακολουθούν τα Αραβικά. Με μικρή έως ανύπαρκτη παρουσία στο διαδίκτυο μέχρι πριν λίγα χρόνια, τα Αραβικά πλέον έχουν μπει για τα καλά στο internet καθώς από το 37% των Αράβων που βρίσκονταν online μέχρι το 2013, πλέον περισσότεροι από 168 εκατομμύρια Άραβες είναι συνδεδεμένοι.  Το ποσοστό της χρήσης των Αραβικών στο διαδίκτυο είναι 4,8 %.

Ακολουθούν τα Πορτογαλικά , τα Ινδονησιακά και Μαλαϊκά με 4,1%, τα Ιαπωνικά με 3%, τα Ρωσικά και τα Γαλλικά με 2,8%, τα Γερμανικά με 2,2 % και το 23,1 % φαίνεται να ομιλεί άλλες γλώσσες.

Συμπεραίνουμε ότι κάθε γλώσσα κατακτά το δικό της έδαφος στο διαδίκτυο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα Αγγλικά και μόνο να μην είναι επαρκή.  Αυτό σημαίνει ότι η μετάφραση και τοπικοποίηση του περιεχομένου των websites εταιριών , αποτελεί μία τεράστια ευκαιρία ώστε να φτάσουν σε ένα πιο ευρύ κοινό. Εάν για παράδειγμα, μία εταιρία στοχεύει μόνο σε χώρες όπως η Αμερική και το Ηνωμένο Βασίλειο , τότε τα Αγγλικά επαρκούν. 

Εάν όμως, το κοινό στο οποίο στοχεύει είναι πιο μεγάλο παγκοσμίως, τότε η μετάφραση σε διάφορες γλώσσες είναι απαραίτητη.

Στον ψηφιακό κόσμο του διαδικτύου όλα είναι ραγδαίως αναπτυσσόμενα και όλοι οφείλουμε να προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές που επιφέρει η σύγχρονη τεχνολογική πραγματικότητα.

διαβάστε ακόμα

Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας
Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών
Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα
Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες
Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο
Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στον Κόζιακα
Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»