Ετήσια αύξηση 75% παρουσίασε το σύνολο συναλλαγών tax free προϊόντων στην Ελλάδα το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της Global Blue.
Η αξία αγορών αυξήθηκε κατά 30% όμως η μέση κατανάλωση μειώθηκε κατά 25% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Στα στοιχεία της Global Blue παρατηρείται ότι το μεγαλύτερο μερίδιο στην αξία συναλλαγών tax free προϊόντων είχαν οι Κινέζοι επισκέπτες (34%) και ακολούθησαν οι αμερικανοί (11%), οι Ρώσοι (7,4%), οι Ισραηλινοί (4,5%) και οι Σκοπιανοί (4%).
Παρατηρείται πολύ μεγάλη δυναμική από το Ισραηλ και τον Λίβανο.
Η Μύκονος ‘έφτασε’ την Μακεδονία σε επίπεδο αξίας αγορών tax free με μερίδιο 12%. Δεδομένης της εποχικότητας, η δυναμική του νησιού είναι πολύ μεγαλύτερη. Το μεγαλύτερο μερίδιο συγκεντρώσει η Στ. Ελλάδα (65,7%).
Ανά περιφέρεια, τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση αξίας αγορών παρουσίασε η Μύκονος με 61% και ακολούθησαν τα Δωδεκάνησα με +46%, η Σαντορίνη με +33% και η Στ. Ελλάδα με +26%.
Όλες οι κατηγορίες προϊόντων επωφελήθηκαν από την μείωση του ελάχιστου ποσού, αυξάνοντας τον κύκλο εργασιών. Ειδικότερα, η κατηγορία ‘Watch & Jewellery’ αύξησε την αξία αγορών μέσω της αύξησης του αριθμού των πελατών, ενώ η Μέση Κατανάλωση του κλάδου υποχώρησε, δείχνοντας την ανάγκη για προσέγγιση περισσότερο ποιοτικού τουρισμού.