Τι προβλέπει το πολυνομοσχέδιο για τα καζίνο

09-01-18 | ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Κατατέθηκε στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για την Γ' Αξιολόγηση, στο οποίο θεσπίζεται μεταξύ άλλων το γενικό πλαίσιο για την αδειοδότηση και λειτουργία επιχειρήσεων καζίνο στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, ορίζονται τα εξής:

α) το γενικό πλαίσιο για την χορήγηση αδείας λειτουργίας επιχειρήσεων καζίνο από τον Υπουργό Οικονομικών τόσο σε υπό ίδρυση όσο και σε υφιστάμενη ανώνυμη εταιρεία καζίνο (ΕΚΑΖ),

β) η νομική μορφή λειτουργίας των επιχειρήσεων καζίνο,

γ) οι κατηγορίες αδειών καζίνο και η χρονική διάρκεια αυτών. Ειδικότερα,

οι άδειες λειτουργίας καζίνο διακρίνονται σε: (ΐ) άδεια λειτουργίας καζίνο απλού τύπου, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από δέκα (10) έτη και μεγαλύτερη από δεκαπέντε (15) έτη και (ίί) άδεια λειτουργίας καζίνο ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από είκοσι (20) έτη και μεγαλύτερη από τριάντα (30) έτη,

δ) οι κανόνες εταιρικής οργάνωσης, κεφαλαιακής επάρκειας και εποπτείας των ΕΚΑΖ,

ε) το πλαίσιο διενέργειας πλειοδοτικού διαγωνισμού, για την επιλογή παραχωρησιούχου νέας άδειας καζίνο, από τον Υπουργό Οικονομικών. Για την συμμετοχή στον ως άνω διαγωνισμό, μεταξύ άλλων, απαιτείται η καταβολή παράβολου και η κατάθεση εγγυητικής επιστολής. Επιπροσθέτως με απόφαση της ΕΕΕΠ καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις διεξαγωγής του διαγωνισμού και ιδίως το ελάχιστο τίμημα της αδείας και τα τέλη λειτουργίας. Για την προετοιμασία διενέργειας του διαγωνισμού η ΕΕΕΠ μπορεί να αναθέτει σε ημεδαπά ή αλλοδαπά φυσικά ή νομικά πρόσωπα, έναντι αμοιβής, υπηρεσίες συμβούλων επί θεμάτων που απαιτούνται για τον καθορισμό του ελάχιστου κατά περίπτωση τιμήματος, τα κριτήρια αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων κ.λπ. Οι σχετικές δαπάνες βαρύνουν τον προϋπολογισμό της ΕΕΕΠ,

στ) οι προϋποθέσεις χορήγησης άδειας λειτουργίας ΕΚΑΖ. Ειδικότερα μεταξύ άλλων προβλέπεται η καταβολή ανταλλάγματος από την αιτούσα επιχείρηση σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προκήρυξη του πλειοδοτικού διαγωνισμού και της σύμβασης παραχώρησης καθώς και η προσκόμιση εγγυητικής επιστολής για την καλή εκτέλεση των όρων χορήγησης της άδειας, κ.λπ.. (άρθρα 357 - 363)

Eπιπλέον, περιγράφονται τα κριτήρια καταλληλότητας που πρέπει να διαθέτουν τα μέλη του Δ.Σ. και τα διευθυντικά στελέχη των ΕΚΑΖ, καθώς και τα πρόσωπα που ασκούν, άμεσα ή έμμεσα τη διοίκηση τους προκειμένου να χορηγηθεί στις ΕΚΑΖ άδεια λειτουργίας. Αντίστοιχες προϋποθέσεις πρέπει να πληρούν και άλλα πρόσωπα που ασκούν ουσιαστικά καθήκοντα στην ΕΚΑΖ.

Ρυθμίζονται θέματα αξιοπιστίας και καταλληλότητας των μετόχων που διαθέτουν ειδική συμμετοχή στην ΕΚΑΖ για τη χορήγηση της σχετικής άδειας λειτουργίας. Εφόσον μέτοχοι ΕΚΑΖ είναι νομικά πρόσωπα, παρέχεται το δικαίωμα έλεγχου από την ΕΕΕΠ και των φυσικών προσώπων που τα διοικούν, καθώς και των κύριων μετόχων ή εταίρων αυτών.

]Καθορίζεται το περιεχόμενο της άδειας λειτουργίας ΕΚΑΖ που χορηγείται από την ΕΕΕΠ σε επιχείρηση καζίνο, απαριθμούνται τα στοιχεία που πρέπει να συνοδεύουν την αίτηση που υποβάλλει λειτουργούσα ή υπό ίδρυση ανώνυμη εταιρεία στην ΕΕΕΠ για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας ΕΚΑΖ και προβλέπονται οι προϋποθέσεις έναρξης λειτουργίας ΕΚΑΖ.

Παρέχεται το δικαίωμα υποβολής αίτησης χορήγησης άδειας ΕΚΑΖ, σε επιχειρήσεις που ήδη κατέχουν άδεια λειτουργίας. Επίσης ορίζονται: ΐ) τα στοιχεία τα οποία θα πρέπει να περιλαμβάνει η σχετική αίτηση, ι) ο χρόνος απόφανσης της ΕΕΕΠ επί της εν λόγω αίτησης και iii) ο χρόνος τροποποίησης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του παραχωρησιούχου. εφόσον χορηγηθεί νέα άδεια λειτουργίας.

Από την ημερομηνία χορήγησης της νέας άδειας λειτουργίας ΕΚΑΖ, παύει αυτοδίκαια να ισχύει η προγενέστερη, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στη νέα άδεια λειτουργίας.

Κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης στην ΕΕΕΠ μπορεί να χορηγηθεί στην επιχείρηση λειτουργίας καζίνο δικαίωμα αποκλειστικής λειτουργίας καζίνο εντός της ζώνης στην οποία δικαιούται να ασκεί τη δραστηριότητά της ή και άλλης περιοχής που θα χωροθετηθεί με κ.υ.α.. Ως προϋπόθεση έγκρισης από την ΕΕΕΠ σχετικής αίτησης της ΕΚΑΖ, ορίζεται η ανάληψη υποχρέωσης διενέργειας νέων επενδύσεων. Εφόσον η ΕΕΕΠ εγκρίνει την αίτηση προβλέπεται η καταβολή εκ μέρους της επιχείρησης ανταλλάγματος υπό την μορφή ανάληψης υποχρέωσης ίδιας επένδυσης. Το ύψος του εν λόγω ανταλλάγματος καθορίζεται από Πιστοποιημένο Εκτιμητή. (άρθρο 369)

Προβλέπεται η δυνατότητα ανανέωσης, με απόφαση της ΕΕΕΠ, της άδειας λειτουργίας ΕΚΑΖ που θα χορηγείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Με αυτή την απόφασή της η ΕΕΕΠ θα καθορίζει και τη χρονική διάρκεια της ανανέωσης, η οποία δύναται να κυμαίνεται μεταξύ 5 και 10 ετών για τη κατηγορία καζίνο κλασικού τύπου και μεταξύ 10 και 20 ετών για τη κατηγορία καζίνου ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων.

]Ορίζονται οι υποχρεώσεις που οφείλουν να τηρούν οι ΕΚΑΖ, σε θέματα οργάνωσης, λειτουργίας και στελέχωσής τους προς αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων ή της ανάπτυξης μεθόδων που θα έθεταν σε κίνδυνο τα συμφέροντα των παικτών και την αγορά των παιγνίων.

Περιγράφονται ειδικότερα θέματα σχετικά με τη λειτουργία των καζίνο. Συγκεκριμένα: ΐ) εξαιρούνται οι επιχειρήσεις που λειτουργούν καζίνο από τις εκάστοτε διατάξεις περί ωραρίων ομοειδών επιχειρήσεων, ii) εξομοιώνονται οι ΕΚΑΖ ως προς την καταβολή τελών και δικαιωμάτων υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης με τις επιχειρήσεις λειτουργίας ξενοδοχείων πολυτελείας.

Δικαιούται η ΕΕΕΠ, να ελέγχει η ίδια ή μέσω ορκωτών ελεγκτών λογιστών τα βιβλία και στοιχεία καθώς και τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις των ΕΚΑΖ, κ.λπ.

Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη μεταβίβαση μετοχών των ΕΚΑΖ και τις οικονομικές υποχρεώσεις των ΕΚΑΖ, που λαμβάνουν άδεια λειτουργίας σύμφωνα με τα προαναφερόμενα.

Συγκεκριμένα, η συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου ορίζεται: ΐ) σε ποσοστό 20% στα ακαθάριστα έσοδα των ΕΚΑΖ που προκύπτουν από τη διεξαγωγή των τυχερών παιγνίων όταν τα εν λόγω έσοδα υπολογίζονται έως 100 εκατομμύρια ευρώ, ii) σε ποσοστό 15% στα ακαθάριστα έσοδα από 100 εκατομμύρια έως 200 εκατομμύρια ευρώ, iii) σε ποσοστό 12%, για τα ακαθάριστα έσοδα από 200 εκατομμύρια έως 500 εκατομμύρια ευρώ και iv) σε ποσοστό 8% για τα ακαθάριστα έσοδα που υπολογίζονται σε ποσό άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ.

Προβλέπεται επίσης, η καταβολή από τις ΕΚΑΖ ειδικού ετήσιου τέλους για την κατοχή άδειας λειτουργίας καζίνο ίσο με το 1% των ακαθάριστων εσόδων των τυχερών παιγνίων που διεξάγουν. (άρθρα 373 και 374)

Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τις περιπτώσεις ανάκλησης και αναστολής της άδειας λειτουργίας ΕΚΑΖ.

β) Εξειδικεύονται οι επιβαλλόμενες κυρώσεις σε βάρος των ΕΚΑΖ, σε περίπτωση παράβασης των σχετικών διατάξεων λειτουργίας τους (χρηματικό πρόστιμο, ανάκληση της άδειας λειτουργίας, κ.λπ.). (άρθρα 375 και 376)

Παρατίθενται οι καταργούμενες, τροποποιούμενες και μεταβατικές διατάξεις. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, προβλέπεται:

-η χορήγηση, κατόπιν αποφάσεων της ΕΕΕΠ, ανά μία άδεια λειτουργίας καζίνο σε Κρήτη, Μύκονο και Σαντορίνη,

-η δυνατότητα μεταφοράς των οριζόμενων επιχειρήσεων καζίνο εντός των αναφερόμενων ζωνών,

-η κατάργηση επιβολής εισιτηρίου εισόδου στο χώρο των «μηχανημάτων» ή των «τραπέζιών» των επιχειρήσεων καζίνο για τις ΕΚΑΖ, που λαμβάνουν άδεια λειτουργίας νέων καζίνο,

-η δυνατότητα μη επιβολής του προαναφερόμενου εισιτηρίου για τις επιχειρήσεις καζίνο στις οποίες χορηγήθηκε άδεια σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2206/1994 και του ν.3139/2003.

Στην περίπτωση αυτή και εφόσον το ποσό της συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου επί του μικτού κέρδους υπολείπεται κατά ημερολογιακό μήνα του αθροίσματος του ποσού της συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου και του εσόδου του Ελληνικού Δημοσίου από τα εισιτήρια του αντίστοιχου ημερολογιακού μήνα του έτους 2016, οι επιχειρήσεις αυτές υποχρεούνται να καταβάλλουν στο Ελληνικό Δημόσιο τη διαφορά αυτή, μαζί με το ετήσιο τέλος για την κατοχή άδειας καζίνο. (άρθρο 377)

Αναφέρονται ειδικά θέματα σχετικά με τη λειτουργία όλων των επιχειρήσεων καζίνο, τόσο σε αυτές που έχουν λάβει άδεια καζίνο σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2206/1994 και του ν. 3139/2003, όσο και εκείνων που θα λάβουν άδεια λειτουργίας ΕΚΑΖ σύμφωνα με τις διατάξεις του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου (προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η καταβολή σχετικών τελών και παραβολών, οι όροι χρηματοδότησης των πελατών των καζίνο για συμμετοχή στα παίγνια, κ.λπ.).

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι