Το διαδικτυακό έγκλημα αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες πιθανές απειλές για τις τουριστικές επιχειρήσεις γιατί αυτές μπορεί να μην γνωρίζουν ότι μπορούν να ασφαλιστούν κατά της διαδικτυακής απάτης, σύμφωνα με τον διευθυντή του τμήματος διαχείρισης κρίσεων στα ταξίδια της ασφαλιστικής Tasker & Partners, Alan Pattison.
Όπως εξηγεί ο κ. Pattison, η εταιρία του καταγράφει αυξανόμενο αριθμό υποθέσεων ηλεκτρονικού εγκλήματος στους πελάτες της που είναι τουριστικά πρακτορεία, τουρ οπερέιτορ και εταιρίες κρουαζιέρας.
Μιλώντας σε σεμινάριο της Πρόληψης Απάτης στα Ταξίδια (PROFiT), δήλωσε ότι οι τουριστικοί οργανισμοί μπορεί να μην λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους το διαδικτυακό έγκλημα όταν δεν τους έχει συμβεί.
«Φέτος, κατέγραψα μεγαλύτερο αριθμό κυβερνο-επιθέσεων από τα περιστατικά πραγματικών ληστειών. Οι κυβερνοεπιθέσεις εξαπλώνονται και αιφνιδιάζουν τις επιχειρήσεις: είναι ο ειδικός IT που διαθέτετε έμπειρος με την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών;», είπε.
Προειδοποίησε δε τους κινδύνους από τους χάκερ που αποσπούν πολύτιμα δεδομένα πελατών ή χρηματικά ποσά, και είπε ότι οι επιθέσεις στο διαδίκτυο συχνά έχουν καλό σχεδιασμό.
Μάλιστα, όπως είπε, το κόστος της διόρθωσης του κενού ασφαλείας από τις επιχειρήσεις μπορεί να είναι τεράστιο, αναφεροντας ενδεικτικά ότι ζητήθηκε εκβιαστικά από πελάτες του να πληρώσουν 10.000 λίρες σε λίτρα.
Έτσι, συμβούλευσε τις επιχειρήσεις να έχουν σχέδιο δράσης σε περίπτωση κυβερνο-επίθεσης, να διασφαλίζουν ότι το προσωπικό είναι ενήμερο για τους κινδύνους, να εγκαθιστούν λογισμικό κατά των ιών και να ανανεώνουν τους κωδικούς στο προσωπικό που εργάζεται απομακρυσμένα.