Square Lime: Οι επιδόσεις των boutique ξενοδοχείων σε κορυφαίους Ελληνικούς προορισμούς το β' τρίμηνο του 2025

26-06-25 | ΤΑΣΕΙΣ

Σημαντικές αλλαγές και νέες στρατηγικές καταγράφονται στη δυναμική των ελληνικών προορισμών για το β’ τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με ανάλυση της Square Lime, η οποία επικεντρώνεται αποκλειστικά στην αγορά των boutique ξενοδοχείων. 

Η Square Lime ανέλυσε τις επιδόσεις βασικών ελληνικών προορισμών με στοιχεία που προέρχονται από τις βάσεις δεδομένων και τα εσωτερικά reports των συστημάτων της, αφορούν αποκλειστικά boutique ξενοδοχεία και διαφοροποιούνται από τα γενικά στατιστικά στοιχεία που αφορούν τον τουρισμό στην Ελλάδα, προσφέροντας μια πιο στοχευμένη και ποιοτική εικόνα της αγοράς. Γενικά, και παρά τις συνεχείς μεταβολές και την παγκόσμια αβεβαιότητα, το χαρτοφυλάκιο προορισμών της Square Lime (Αθήνα, Άνδρος, Ίος,  Ιωάννινα,  Μύκονος, Νάξος, Πάρος, Σαντορίνη, Κρήτη, και Μάνη) συνεχίζει να επιδεικνύει ανθεκτικότητα, συνάφεια και ισχυρή απόδοση – βασισμένο στην αυθεντικότητα, τη βαθιά σύνδεση με τον επισκέπτη και την ακεραιότητα του προϊόντος.

Όπως προέκυψε από τα στοιχεία, στη Μύκονο, παρά τις μειώσεις από παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές (Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο), η ζήτηση ενισχύεται από Ισραήλ (+25%) και ΗΠΑ (+15%), με ελαφρά αύξηση και στη διάρκεια διαμονής (3,7 από 3,5 νύχτες). H Square Lime προχωρά σε στρατηγική στροφή προς αγορές υψηλής αξίας, με έξυπνες πολιτικές τιμολόγησης και ενίσχυση της παρουσίας σε αγορές όπως η Αυστραλία, η Βραζιλία και η Ινδία.

Στη Σαντορίνη η ζήτηση μειώνεται σημαντικά από Γαλλία (-30%), Ιταλία (-25%) και Καναδά (-20%), με μόνη θετική εξαίρεση το Ισραήλ (+30%), ενώ η μέση διάρκεια διαμονής περιορίζεται στις 2,7 από 3 νύχτες. Η στρατηγική της Square Lime επικεντρώνεται στην επανατοποθέτηση του brand με έμφαση σε θεματικές εμπειρίες, χαμηλή περίοδο και νέες μη ευρωπαϊκές αγορές.

Η Πάρος διατηρεί σταθερή απόδοση στις ευρωπαϊκές αγορές, ενώ καταγράφει αξιόλογη άνοδο από ΗΠΑ (+20%) και Αυστραλία (+10%). Παρά τη μείωση από τη Γαλλία (-15%), η εμπιστοσύνη στο νησί παραμένει υψηλή, με σημαντικό ποσοστό επαναλαμβανόμενων επισκεπτών. H Square Lime στοχεύει στην ανάδειξη της Πάρου ως αυθεντικής, κομψής και ήρεμης εναλλακτικής της Μυκόνου, εστιάζοντας ιδιαίτερα στο αμερικανικό κοινό που αναζητά ποιότητα χωρίς υπερβολή.

Η ζήτηση για Αθήνα παρουσιάζει ήπια αύξηση από ΗΠΑ και Ιταλία (+5%), αλλά και από Ισραήλ (+10%), με τη μέση διάρκεια διαμονής να ανεβαίνει (3,2 από 3 νύχτες). Η Αθήνα ενισχύει σταδιακά το προφίλ της ως premium προορισμός city-break, με ολοένα περισσότερους ταξιδιώτες να την επιλέγουν όχι μόνο ως στάση αλλά ως αυτόνομη εμπειρία, σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Στην κατεύθυνση αυτήν, η δημιουργία του Naxos Premium αποτελεί την αυθεντική συνέχεια της φιλοσοφίας της εταιρείας, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση. Πρόκειται για μια επιμελημένη συλλογή εμπειριών φιλοξενίας που δεν προσπαθούν απλώς να «χωρέσουν» στο νησί, αλλά να ανήκουν σε αυτό με σεβασμό και αυθεντικότητα. Από περιηγήσεις σε μοναστήρια και εργαστήρια μαρμάρου, μέχρι μαθήματα παρασκευής τοπικών τυριών και ψάρεμα σε καΐκι – κάθε εμπειρία που προσφέρει το Naxos Premium είναι βαθιά συνδεδεμένη με το περιβάλλον, τον πολιτισμό και την ήπια, ουσιαστική πολυτέλεια που καθιστούν τη Νάξο μοναδική.

Η επιλογή της Νάξου δεν είναι τυχαία, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Square Lime, το νησί παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη σχεδόν σε όλες τις αγορές, με σημαντικές αυξήσεις από ΗΠΑ (+30%), Ηνωμένο Βασίλειο (+15%), Γερμανία (+15%) και Καναδά (+15%).

Πρόσφατα η εταιρία συμμετείχε στο πρόσφατο EMOTIONS Travel Show, μεταξύ 2 – 5 Ιουνίου στη Μαδρίτη, όπου παρουσιάστηκαν όλες οι τρέχουσες τάσεις και συζητήθηκαν οι νέες προκλήσεις της αγοράς της φιλοξενίας. 

Γεωπολιτική και οικονομική αστάθεια, πολιτικές αναταραχές, πληθωρισμός, διακυμάνσεις νομισμάτων και μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, «κόπωση» δημοφιλών προορισμών αλλά και του ανταγωνισμού μεταξύ πανομοιότυπων μοντέλων φιλοξενίας, είναι μεταξύ τον σημαντικότερων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος της φιλοξενίας σήμερα.

Πιο συγκεκριμένα, οι ανησυχίες που κυριάρχησαν στις συζητήσεις που έγιναν στο πλαίσιο του show αποτύπωσαν ξεκάθαρα αυτές τις προκλήσεις, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν:

·         πολιτικές αναταραχές, που δημιουργούν αβεβαιότητα σε βασικές αγορές, όπως οι ΗΠΑ

·         οικονομική αστάθεια και μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, που περιορίζουν τη δαπάνη στην πολυτελή φιλοξενία – η σχέση αξίας-τιμής είναι πλέον αδιαπραγμάτευτη

·         ο πληθωρισμός και οι διακυμάνσεις νομισμάτων, που περιπλέκουν τις επιλογές των ταξιδιωτών

·         οι αλλαγές στον χώρο εργασίας (π.χ. επιστροφή στο γραφείο μετά την τάση για τηλεαπασχόληση στη διάρκεια και μετά την πανδημία), που μειώνουν τη διάρκεια και συχνότητα των ταξιδιών

·         οι αυξημένες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, που επηρεάζουν την ελκυστικότητα των προορισμών

·         η υπερπροσφορά και η «οπτική κόπωση» σε προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη

·         ο ανταγωνισμός που εντείνεται όχι μόνο μεταξύ ξενοδοχείων, αλλά και μεταξύ ολόκληρων νέων προορισμών, και

·         η κούραση από την ομοιογενή «πολυτέλεια copy-paste» – ακόμη και στην Ελλάδα

Μέσα σε αυτό το σκηνικό, οι σύγχρονοι ταξιδιώτες ανεβάζουν ψηλά τον πήχη των απαιτήσεων τους, αναζητώντας διαφορετικές εμπειρίες, αυθεντικότητα, ανθρώπινη φιλοξενία, προορισμούς και χώρους που αντικατοπτρίζουν την ταυτότητα του κάθε τόπου, και απορρίπτοντας επαναλαμβανόμενες, γενικές και ομοιόμορφες εμπειρίες.

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Square Lime, κ. Βασίλη Λαπαναΐτη, «για την Square Lime όλα αυτά δεν αποτελούν έκπληξη, αλλά αντίθετα βρίσκονται στον πυρήνα της φιλοσοφίας της εδώ και μία δεκαετία. Επενδύοντας όχι στο περισσότερο, αλλά στο ουσιαστικά καλύτερο, η Square Lime στηρίζει boutique ξενοδοχεία που δεν επιδιώκουν απλώς να ξεχωρίσουν, αλλά να αντέξουν στον χρόνο, με ταυτότητα, χαρακτήρα και ψυχή». 

Η εμπειρία του EMOTIONS Travel Show της Μαδρίτης επιβεβαίωσε απολύτως την προσέγγιση της Square Lime, αφού:

·         Τα μικρά, boutique & family-owned ξενοδοχεία «μιλούν» στους ταξιδιώτες που επιζητούν γνήσια αίσθηση τόπου και φιλοξενίας

·         Οι επισκέπτες απομακρύνονται από την απρόσωπη, στιλιζαρισμένη πολυτέλεια

·         Στην Ελλάδα, υπάρχει έντονη αντίσταση στην παγκοσμιοποιημένη ομοιομορφία – ό,τι λειτουργεί σε άλλες γεωγραφίες δεν εφαρμόζεται απαραίτητα στο Αιγαίο.

Η Square Lime Hospitality Management είναι μια εξειδικευμένη εταιρεία διαχείρισης boutique ξενοδοχείων στην Ελλάδα, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο 360° μοντέλο διαχείρισης που ενισχύει την απόδοση και την κερδοφορία των συνεργαζόμενων brands. Σήμερα διαθέτει χαρτοφυλάκιο άνω των 40 boutique καταλυμάτων σε κορυφαίους ελληνικούς προορισμούς, όπως Κυκλάδες, Μάνη, Ήπειρος, Κρήτη και Αττική. 

διαβάστε ακόμα

A.Φιορεντίνος | Ελλάδα πιο φιλική στους τουρίστες με επενδύσεις 380 εκατ. ευρώ σε υποδομές
Προβολή της Πάρου, της Σύρου και της Κιμώλου στην Ολλανδία
Εκδήλωση | «Το μέλλον και το παρόν της κρουαζιέρας στον Άγιο Νικόλαο»
2ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ελληνικού “Έλλη Αλεξίου” | Γέφυρα αλληλεγγύης με τη Σίκινο την 28η Οκτωβρίου
SEAJETS | Aπό το Μαντούδι στις Σποράδες και τον Βόλο και τον Οκτώβριο
Τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία της Ευρώπης είχαν το καλοκαίρι αύξηση κρατήσεων και πρόσθετων εσόδων
WTTC: Έλλειψη 43 εκατ. εργαζομένων στον Τουρισμό έως το 2035
Ο «Φάρος» ρίχνει... φως στον πρώτο εθνικό super-computer
British Airways | 850.000 θέσεις προς Ελλάδα το 2025, ενισχύοντας τη χειμερινή περίοδο
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην έκθεση IFTM Top Resa στο Παρίσι