Γιατί η πολυτελής ταξιδιωτική εμπειρία κινδυνεύει να χάσει την αυθεντικότητά της

17-06-25 | ΤΑΣΕΙΣ

Σε έναν κόσμο όπου τα πάντα μοιάζουν να είναι copy-paste, η πολυτελής ταξιδιωτική εμπειρία κινδυνεύει να χάσει την αυθεντικότητά της και το «μαγικό» στοιχείο που την έκανε ξεχωριστή.

Νέα έρευνα του The Luxury Travel Report, σε συνεργασία με τα Preferred Hotels & Resorts, αποκαλύπτει ότι το 80% των πλούσιων ταξιδιωτών βιώνουν αυτό που ονομάζεται «Beigefication» — μια τάση όπου όλα τα πολυτελή ξενοδοχεία μοιάζουν ίδια, με ουδέτερα χρώματα, πανομοιότυπες πισίνες και φωτογραφίες σχεδιασμένες για Instagram.

Η «Beigefication» και η κόπωση της μαζικότητας

Οι νέοι ταξιδιώτες της Γενιάς Ζ και οι Millennials, που αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο μέρος της πολυτελούς αγοράς, δηλώνουν κατηγορηματικά ότι τα ξενοδοχεία σήμερα μοιάζουν «πιο μπεζ από ποτέ» (84%), ότι δίνουν υπερβολική έμφαση στο να είναι «έτοιμα για Instagram» (83%) και ότι χάνουν την αληθινή πολυτέλεια θυσιάζοντας την ψυχή τους για τυποποίηση (79%). Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνεται και από τον διάσημο αρχιτέκτονα Thomas Heatherwick, ο οποίος περιγράφει τα νέα δημόσια μέρη ως «άψυχα, χωρίς χαρακτήρα και μονότονα».

Η αντίδραση: το κίνημα του «Off-the-Algorithm» ταξιδιού

Παρά τις οικονομικές αβεβαιότητες, οι πλούσιοι ταξιδιώτες σχεδιάζουν περισσότερα ταξίδια από ποτέ — κατά μέσο όρο οκτώ το χρόνο, με τρία διεθνή — και μάλιστα σχεδόν οι δύο στους τρεις σκοπεύουν να ξοδέψουν πάνω από 25.000 δολάρια το 2025. Όμως αυτή η αύξηση των δαπανών δεν αφορά την τυποποιημένη πολυτέλεια. Πρόκειται για μια ριζική αντίδραση στην «Beigefication», όπου οι ταξιδιώτες αναζητούν εμπειρίες που ξεφεύγουν από τα στερεότυπα και τους αλγόριθμους.

Τέσσερις στρατηγικές για την πολυτελή φιλοξενία στο «μετά-αλγόριθμο» περιβάλλον

Η έρευνα εντοπίζει τέσσερις βασικούς άξονες που μπορούν να βοηθήσουν τα ξενοδοχεία να κερδίσουν τους σύγχρονους, απαιτητικούς πελάτες:

Η πολυτέλεια δεν είναι πλέον απλώς συσσώρευση υπηρεσιών, αλλά μεταμόρφωση. Το 80% και πλέον των ταξιδιωτών εκτιμούν τις ξεχωριστές, αυθεντικές εμπειρίες που προσφέρουν οι ντόπιοι και όχι οι τεχνολογικές υπηρεσίες AI.

Περισσότερο από 90% των ταξιδιωτών θέλουν τα ταξίδια τους να είναι εύκολα, αλλά προσεκτικά σχεδιασμένα, με αυθεντικό τοπικό χαρακτήρα. Ο ρόλος των εξειδικευμένων ταξιδιωτικών συμβούλων γίνεται πιο κρίσιμος από ποτέ.

Οι ταξιδιώτες δεν θέλουν απλώς να παρατηρούν την ιστορία — θέλουν να τη βιώνουν. Περισσότεροι από 90% αναζητούν καταλύματα με ιστορικό βάθος και αυθεντική πολιτιστική εμπειρία, ενώ το 71% σχεδιάζει πολυγενεακά ταξίδια.

Σε περίοδο οικονομικών πιέσεων, η πιστότητα είναι πιο πολύτιμη από ποτέ: το 82% των ταξιδιωτών δίνει μεγάλη σημασία στα προγράμματα πιστότητας, ενώ το 85% έχει αναπτύξει «λάκκες» για να απολαμβάνει πολυτελείς εμπειρίες χωρίς υπερβολικά έξοδα.
πηγη:

Πηγή: thenextbigthink.substack.com
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

A.Φιορεντίνος | Ελλάδα πιο φιλική στους τουρίστες με επενδύσεις 380 εκατ. ευρώ σε υποδομές
Προβολή της Πάρου, της Σύρου και της Κιμώλου στην Ολλανδία
Εκδήλωση | «Το μέλλον και το παρόν της κρουαζιέρας στον Άγιο Νικόλαο»
2ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ελληνικού “Έλλη Αλεξίου” | Γέφυρα αλληλεγγύης με τη Σίκινο την 28η Οκτωβρίου
SEAJETS | Aπό το Μαντούδι στις Σποράδες και τον Βόλο και τον Οκτώβριο
Τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία της Ευρώπης είχαν το καλοκαίρι αύξηση κρατήσεων και πρόσθετων εσόδων
WTTC: Έλλειψη 43 εκατ. εργαζομένων στον Τουρισμό έως το 2035
Ο «Φάρος» ρίχνει... φως στον πρώτο εθνικό super-computer
British Airways | 850.000 θέσεις προς Ελλάδα το 2025, ενισχύοντας τη χειμερινή περίοδο
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην έκθεση IFTM Top Resa στο Παρίσι