Μάστιγα για τον κλάδο φιλοξενίας οι ακυρώσεις τελευταίας στιγμής και η μη εμφάνιση του πελάτη - 1 στις 5 επιχειρήσεις απειλείται με λουκέτο

19-07-23 | ΤΑΣΕΙΣ

Ένας στους πέντε ιδιοκτήτες και διευθυντές επιχειρήσεων του κλάδου εστίασης και φιλοξενίας (18%) εξέτασαν το ενδεχόμενο να κλείσουν σε μόνιμη βάση την επιχείρησή τους λόγω του αντίκτυπου που είχαν οι ακυρώσεις τελευταίας στιγμής και η μη εμφάνιση των πελατών, σε ένα ήδη επιβαρυμένο οικονομικά περιβάλλον πληθωρισμού και ενεργειακής κρίσης.

Αυτό προκύπτει από έρευνα που διενήργησε η One Poll για λογαριασμό της βρετανικής εταιρίας Barclaycard Payments το Μάιο του 2023, σε δείγμα 2.000 ενηλίκων στο Ην. Βασίλειο οι οποίοι χρησιμοποιούν συχνά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επισκέπτονται συχνά εστιατόρια, καθώς και σε 200 ιδιοκτήτες εστιατορίων.

Σύμφωνα με την έρευνα, η αυξανόμενη τάση για ακυρώσεις τελευταίας στιγμής και η μη εμφάνιση των επισκεπτών, κοστίζει στις επιχειρήσεις κατά μέσο όρο 89 λίρες ανά πελάτη, πυροδοτώντας ανησυχίες περί των εσόδων τους αυτό το καλοκαίρι. Τρεις στους 10 ανησυχούν ότι η μη εμφάνιση επισκεπτών επηρεάζει αρνητικά τα έσοδα του καλοκαιριού, καθώς μόνο το 16% ανέφερε ότι θα μπορέσουν να καλύψουν τις απώλειες εσόδων μέσα από χρεώσεις ακύρωσης.

Οι άνθρωποι που ακυρώνουν την τελευταία στιγμή ή απλώς δεν εμφανίζονται είναι ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία, σύμφωνα με το 23% των ιδιοκτητών εστιατορίων και διευθυντών.

Το 60% των πελατών ακυρώνουν την κράτησή τους μέσα σε μόλις 24 ώρες, ενώ το 19% δεν εμφανίζεται. Αυτό προκαλεί περαιτέρω πιέσεις στις επιχειρήσεις προκαλώντας ζητήματα όπως αυξημένα απόβλητα τροφίμων (56%), προκλήσεις σε ζητήματα προσωπικού (34%), χαμηλό ηθικό ομάδας και πρόωρο κλείσιμο (23%), αναγκαστική απώλεια εργαζομένων (22%) και θέματα ψυχικής υγείας του προσωπικού (17%).

Τέσσερις στους 10 διευθυντές παρατηρούν αύξηση στις ακυρώσεις τελευταίας στιγμής και στη μη εμφάνιση πελατών τους σε σύγκριση με πέρυσι, που κυμαίνεται στο 35% και 40% αντίστοιχα.

Μόλις το 34% των επιχειρήσεων σημειώνουν λεπτομέρειες της κάρτας των επισκεπτών κατά την κράτηση και χρεώνουν ακυρωτικά εάν ο πελάτης δεν εμφανιστεί, και ένα 37% σκέφτεται να υιοθετήσει αυτό το μέτρο.

Άλλοι αποτρεπτικοί παράγοντες της τάσης αυτής είναι η απαίτηση για στοιχεία της κάρτας κατά την κράτηση χωρίς χρέωση (43%) και η προκαταβολή (35%). Σημειώνεται ότι το 14% των πελατών millennial (ηλικίες από 27 έως 42 ετών) παραδέχονται ότι κάνουν πολλαπλές κρατήσεις ώστε να έχουν τη δυνατότητα επιλογής ξεχνώντας να ακυρώσουν αυτές που δεν επιθυμούν. Το ίδιο κάνουν και οι ηλικίες 18-26 ετών σε ποσοστό 12%, ενώ οκτώ στους 10 ηλικίας 59-77 δεν έχουν εμφανιστεί σε εστιατόριο, χωρίς να έχουν ακυρώσει την κράτησή τους.

διαβάστε ακόμα

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε εκδήλωση τουριστικής προβολής στη Βαλένθια
Προς... «αλυσιδοποίηση» η Ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά
Νέο Δ.Σ. στην Ένωση Ξενοδόχων Σκιάθου | Πρόεδρος ο Άκης Τσαρούχης, Γεν. Διευθυντής ο Θ. Τζούμας
ΕΤΕ | Ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να πετύχει νέο ρεκόρ το 2024- 35 εκατ. τουρίστες, 22 δισ. ευρώ έσοδα
AEGEAN | Πρόγραμμα υποτροφιών μηχανικών αεροσκαφών
«Two tickets to Greece»: Από τους κινηματογράφους της Αυστραλίας στην Ελλάδα
Ποσειδώνια: Στρατηγική συνεργασία ΕΛΙΜΕ με ΕΕΝ - Ο Όμιλος ΟΝΕΧ ξεκινά γραμμή παραγωγής 30 ρυμουλκών
Υπερκαλύφθηκε ο προϋπολογισμός του Ταμείου Ανάκαμψης για τη δράση προσβασιμότητας στις Ελληνικές παραλίες
Πτώχευση FTI: O διαχειριστής αφερεγγυότητας επιδιώκει την τμηματική πώληση της εταιρίας
DRV: Θετικοί οι ταξιδιώτες στη χρήση chatbot και ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια